De eerste Point & Click game die voor de DS verschijnt, is Another Code. Het is een game die door Nintendo zelf gemaakt is en maakt optimaal gebruik van het touch screen. De besturing is vrij simpel. Je verplaatst je door de stylus op een plaats te zetten op het scherm, maar fijner is het toch om met de 4 punt druk toets te werken.

Zodra je bij een interessant punt komt, kan je door op een icoontje te drukken de omgeving beter onderzoeken. Als je dan op de voorwerpen klikt, krijg je informatie over de plaats waar je bent en de voorwerpen die er staan. Ook kan je zo puzzels oplossen om sleutels te krijgen of verborgen voorwerpen te vinden. Het is wel leuk dat overal wel iets interessants is en je altijd wel iets wil onderzoeken. Soms is het een beetje jammer als het toch niets blijkt te zijn, maar als het je weer een puzzel oplevert ben je toch wel weer blij.
De puzzels zijn over het algemeen niet echt moeilijk, maar laten je wel even nadenken. Soms zijn de puzzels zo makkelijk dat je al weet hoe je ze moet oplossen, maar nog niet alle benodigde puzzelstukjes hebt. Het leukste aan de puzzels is dat het heel logisch nadenken is om de puzzel op te lossen en dat geeft een soort van goed gevoel.
Een voorbeeld hiervan is een situatie die je vrij in het begin van de game tegen komt. Je vindt een kladblok met een potlood ernaast. Door er op te klikken krijg je de mogelijkheid om over het kladblok te krassen. Alleen helaas breekt de punt van het potlood. Gelukkig staat er achter je een openhaard en je kijkt of daar nog een stukje houtskool ligt en met dat houtskool kan je alsnog kijken wat er op het kladblokje stond.

De game ziet er best goed uit voor een DS game, omdat alle achtergronden zowat statisch zijn. Als je je door de gebieden verplaatst, staat de camera boven op je en zie je sowieso niet veel detail. Het geluid is ook iets wat zeer goed overkomt. Door de muziek en de geluiden word je goed in het verhaal meegetrokken en ga je echt mee leven met de hoofdpersoon.
Conclusie
Ik kan jullie helaas niets nieuws vertellen over het verhaal, want de versie die ik speelde was Japans en ik kan nog steeds geen Japans. Ik weet wel, dat als de game een boeiend verhaal heeft en dus een goed doel voor de puzzels heeft, het zeker een topgame wordt. In mijn verzameling zal je hem zeker tegen komen.