Sonic Adventure 2 Review | 26 augustus 2002 14:04 | Auteur: Onbekend

Op de Dreamcast was het een topper. Hoe doet dit spel het op de Gamecube? Sonic Adventure 2 is een spel dat gemaakt is door Sega Team, die dus eerst op de Dreamcast uitkwam. Nu is hij ook op de Gamecube uitgekomen. Met betere graphics en een toegevoegde 2-player optie is dit spel één van de betere launchgames.

Graphics:
Die zijn niet echt zo superglad als alle andere gamecube spellen, maar dat zal vast en zeker wel komen doordat het een port is van de Dreamcast versie en de graphics niet echt goed bijgewerkt zijn. Wanneer je speelt zul je door de snelheid van het spel niet echt opletten op de kwaliteit van het spel, dus dat is dan al weer een pluspuntje.

Sound:
De sound is een van de pluspunten van het spel. Er zijn vele verschillende achtergrond liedjes die bij elke karakter verschillend zijn. Zo heb je bijvoorbeeld bij Sonic harde rockmuziek, terwijl je bij Knuckles naar hele rustige rapmuziek luistert. Zo hebben de andere karakters ook hun eigen muziekstijl.
Voor de rest kan je in de stemmen van de karakters goed herkennen wie ze zijn. De stemmen lopen niet altijd goed samen met de beweging van de karakter's mond maar dat went wel.

Gameplay:
De besturing zal in het begin wel moeilijk lijken, maar na een tijdje spelen krijg je alles wel onder de hand. In de beginlevels zul je kleine hulprobotjes tegenkomen die je stap voor stap uitleggen hoe alles werkt. Ook als je een nieuw trucje leert staat er goed uitgelegd hoe en wat je moet drukken. Zodra je een beetje door de levels heen vordert zal je het wat moeilijker krijgen en zal je het ook wat meer levens kosten om je doel te bereiken.
Je hoort ook veel mensen klagen over de cameraview dat toch eigenlijk wel terecht is. De cameraview is soms heel erg vervelend als je ergens naar wilt kijken dat dus die cameraview niet toelaat. De cameraview reageert ook wel een beetje traag als je het achter de karakter wilt hebben.

Het spel heeft twee verschillend verhalen. In één verhaal spel je de helden (Sonic, Tails, Knuckels) en in het andere verhaal speel je de slechteriken (Dr. Egg, Shadow, Rouge). Als je deze twee verschillende verhalen heb uitgespeeld krijg je een extra geheime verhaal.
Als je dan alles heb uitgespeeld ben je nogsteeds niet klaar met het spel. Er zijn in het spel in totaal 180 medailles die je moet zien te vergaren door opdrachten uit te voeren. Je krijgt zo’n medaille elke keer als je een level uitspeelt, maar in elke level die je uitspeelt zitten nog vier andere opdrachten waarvoor je dus ook medailles krijgt. Dit zal wel een paar uurtjes van je tijd innemen.
Niet alleen in de uitgespeelde levels zijn medailles te krijgen. In de Chaogarden zijn die ook te krijgen. Chaos zijn kleine beestjes die uit eieren komen die jij uitbroedt. Je kan ze trainen tot sterke evil of hero chao die je mee kan laten doen met races en vechttoernooien om nieuwe medailles te winnen. Deze mini-sub-game heeft een linkoptie met je GBA. Je kan je chao overzetten naar je GBA om hem daar verder op te voeden en wanneer je dan klaar bent kan je hem weer terugsturen naar je gamecubesave. Hiervoor is de GBA versie van Sonic niet nodig.

Levensduur:
Je kan met Sonic Adventure 2 heel erg lang mee want het gaat heel lang duren voordat je uiteindelijk alle 180 medailles hebt gewonnen. Bij SSB:M wil je graag alle trophies winnen, Bij Sonic Adventure 2 is dat ook het geval. En dat kan lang duren of het lukt je helemaal niet om alle medailles te winnen. En je kan in de chaogarden ook altijd nog plezier maken.
Natuurlijk heb je ook nog een 2-speler optie die ook nooit verveelt.

Graphics: 6,5
Sound: 8,5
Gameplay: 7
Levensduur: 9

Eindoordeel: 7,8
0
N1-score
Next articleWin met Heineken een cube! Previous articleShinji Mikami boos op Sony

Reacties van de crew

Avatar
jellei | 17 augustus 2003 16:52 | #191048
Misschien is de scoremeter niet helemaal goed afgesteld, of Sander moet de werking even verder toelichten Smile .
Avatar
Baserunner | 17 augustus 2003 17:24 | #191049
Hmm, die balk geeft inderdaad geen 4 aan. Wink
Avatar
deb.g.nintendofan | 18 augustus 2003 13:52 | #191052
kunnen we de pagina's zelf geen naam geven?? ik bedoel, dat je niet op "pagina 3" klikt maar bijvoorbeeld op "Sounds" (ik noem maar wat)
Avatar
theron | 18 augustus 2003 14:24 | #191053
Maar dan wordt je wel gedwongen om een bepaald aantal paginas te gebruiken, en is het kiezen van het aantal paginas dus eigenlijk ook overbodig Weird

En als je dan 3 dingen op 1 pagina zet, dan krijg je dus een pagina naam: "graphics + sounds + gameplay", ik vind pagina 3, pagina 4 etc. goed hoor Smile , kun je zelf precies verdelen hoe je het wilt hebben en op hoeveel pagina's
Avatar
jellei | 18 augustus 2003 19:36 | #191054
Ik heb de namen aan de pagina's zelf gegegeven. Je kunt het deus zelf ingeven. Zoals nu pagina-nummers lijkt me echter niet zo'n goed plan. Ik vind het een beetje erg saai.
Avatar
Baserunner | 19 augustus 2003 03:21 | #191056
Oke, dat is dus duidelijk. Thnx. Very Happy
Avatar
Paul | 19 augustus 2003 01:54 | #191058
alle problemen zijn nu opgelost, behalve dan dat van die tumbnails, daar kan ik weinig aan veranderen, het zal een kwestie van disipline zijn om eerst de de tumbnail te doen, en als je dat prompt bent vergeten, submit daarna gewoon de post, je kan het altijd nog editten.

Verder, waarom 4 zo klein wordt, nou omdat je in 100 tallen moet werken, dus 10 = 1 en 100 = 10 snapje, je gaf de game nu 4 tienden als eindcijfer
Avatar
jellei | 19 augustus 2003 14:20 | #191059
ik ben admin en ik kan wel alle artikelen editen. Dus dat is al geregeld.
Avatar
Baserunner | 19 augustus 2003 19:49 | #191060
Ik word admin, mooi zo. Smile

Plaats een reactie

De reacties bij dit bericht zijn gesloten.