Timesplitters 2 Review | 14 december 2003 15:46 | Auteur: RutgerK

Timesplitters 2 - deel 1
Een paar jaar geleden kwam een groep van programmeurs van het goldeneye team, genaamd Free Radical Design met een FPS voor de playstation 2 genaamd Timesplitters. Dit was al geen onverdienstelijke game met een goede multiplayer maar het kon het juweeltje van Rare niet evenaren. Nu probeert Free Radical Design het nog een keer met het langverwachte Timesplitters 2.

Een verhaal is eigenlijk niet echt aanwezig in dit spel, de makers hebben zich meer geconcentreerd op de gameplay. Het spel bestaat eigenlijk gewoon uit een stel op totaal verschillende plaatsen afspelende levels die met elkaar gebonden zijn door een mager verhaaltje. Het verhaal, dat dus tamelijk dun is, gaat als volgt:

In de verre toekomst (het jaar 2401 om precies te zijn) is er een buitenaards ras, genaamd de Timesplitters dat om de een of andere reden als levensdoel heeft het menselijk ras uit te roeien. De laatste hoop van de mensheid zijn twee “space marines” die 9 speciale tijdskristallen moeten zoeken die de krachtbron van hun ruimte station is waarmee de Timesplitters vernietigd kunnen worden. Deze kristallen zijn verspreid over verschillende tijden in het verleden. Dus om deze terug te vinden zal je heen en weer in de tijd moeten reizen. Qua level zit er ontzettend veel afwisseling in dit spel. Het “verhaal” brengt je van een Notre Dame in 1895 wat vol met zombies en ander gespuis zit naar een Tokio wat doet denken aan het Chigago level uit Perfect Dark. Het is eigenlijk de bedoeling dat je niet te veel over het verhaal gaat nadenken aangezien er eigenlijk geen snars van klopt.

viewerscreen

De gameplay is zonder twijfel het sterkste punt van Timesplitters 2. Je hebt keuze uit verschillende spelsoorten waar je stuk voor stuk wel even mee bezig bent. Ten eerste heb je de “story mode” wat, zoals al eerder in deze review vermeld, niet echt een story mode is. Je gaat 9 verschillende levels af met de bedoeling de time cristals te veroveren. Op deze tocht door de tijd kom je allerlei tegenstanders tegen die willen voorkomen dat je deze hebbedingetjes in handen krijgt. Free Radical heeft flink wat Dan staat er een zombie in je nek te kauwen en dan moet je weer een alien aanval afslaan of gewoon wat vervelende mensen omleggen. De moeilijkheidsgraad van deze mode wordt gekozen aan het begin van de story mode, waarbij de keuze bestaat uit easy medium en hard. De easy mode zal je niet zolang bezig houden maar als je medium en hard wilt uitspelen en daarbij ook nog eens de extra opdrachten uit wil spelen mag je nog wel een poosje vrijstellen. Of je dit ook van plan bent is een tweede.

Het leveldesign van de story mode is in een woord geniaal. Er is echt te zien dat het team dat ook verantwoordelijk was voor Goldeneye aan het werk is geweest. Sinds Goldeneye en Perfect Dark heeft geen spel zo’n levelopbouw getoond. Elk level is akelig groot en je merkt bij het spelen met hoeveel expertise het spel in elkaar gezet is. Als je bijvoorbeeld in neoTokyo een hacker moet achtervolgen heb je echt het gevoel dat je in een futuristische stad rondloopt en dat je zo kan verdwalen.

viewerscreen

Na de story mode zijn er nog spel modes voor meerdere spelers. Eerst heb je de 2 player cooperative mode, waarbij je samen de story mode afloopt. Het probleem is dat het aantal wapens en ammo hetzelfde blijft. Je zal dus met z’n tweeën moeten beslissen wie de ammo oppakt. Deze mode speelt hetzelfde als de gewone story mode, en afgezien van de framerate die nog wel eens wil zakken, is dit gewoon hetzelfde als de mode voor een speler.
Next articleCubeBoy Advance Previous articleMeer Max Payne Screens!

Reacties van gebruikers

Avatar
Jorg | 14 december 2003 16:17 | #11648
jep, een van de betere games tot nu toe ^_^
Avatar
Kaiber | 14 december 2003 16:17 | #11649
Kijk, dit is eindelijk weer een waardige review!

Had Willem niet al eens een review gemaakt?
Avatar
RutgerK | 14 december 2003 16:18 | #11650
Ik weet niet wie de vorige review had gemaakt, maar hij was zon 5 woorden lang Razz Reden genoeg voor een nieuwe dus ^_^
Avatar
Cube17 | 14 december 2003 16:25 | #11651
ik zie deze nooit in de winkel ligguh
Avatar
Willem | 14 december 2003 16:43 | #11652
Jup had ik idd, maar niet gesubmit omdat er al een was. Ennum RutgerK, als jij vind dat er geen verhaallijn is, ben je dom. Hij valt mss niet op maar ik kan 2 A4tjes volschrijven over die verhaallijn!

Btw.. ik had deze heel graag willen reviewen.. had me gewaarschuwd Crying
Avatar
Pieter | 14 december 2003 16:46 | #11653
Coole review, en ik ben het eens met het cijfer!! Smile
Avatar
Jorg | 14 december 2003 16:49 | #11654
@willem: ik kan een boek schrijven over final fantasy, of zelda. 2 kantjes is geen verhaallijn Razz
Avatar
Kuyperkid | 14 december 2003 16:58 | #11655
kvond de besturing sucken, en de verhaallijn is crap. Drom ging ik liever voor MP 4 Smile
Avatar
Bartel. | 14 december 2003 17:13 | #11656
Schitterend spel, maar niet de klasse van goldeneye of perfect dark.. Single player suckte en de wapens waren dom en ongeinspireerd..

Toch heeft deze game mij meer dan 20 uur weten te boeien.. GEWELDIGE MULTIPLAYER!!!!! Worship
Avatar
Unclefucker | 14 december 2003 17:20 | #11657
"ik zie deze nooit in de winkel ligguh"

ik ook niet, daarom heb ik em vorige week bij www.nedgame.nl besteld. Multiplayer madnes!

"Er zijn weinig tot geen textures "
textures zijn de kleuren, patronen etc. op de objecten (ik ben een vice city modder). Volgens mij bedoel je kartelrandjes.
Avatar
Zwennes | 14 december 2003 17:21 | #11658
veruit de beste multiplayergane van deze generatie! Ik kijk uit naar deeltje 3 en iets zegt me dat die excl voor de cube zal komen! Denk dat Nintendo hier geld voor neer zal leggen!
Avatar
Rogier[nstyle] | 14 december 2003 19:11 | #11675
Zker vette game, maar ik vind Perfect Dark beter
Avatar
Tware | 14 december 2003 20:14 | #11682
" zijn weinig tot geen textures en je kan kijken zover als het oog reikt."

???? textures zijn juist te zien, dat zijn de plaatjes die op de polygonen worden geplakt :/ Als je zeg maar een kubus hebt uit polygonen kan je er doorheen kijken. Prop je er textures op dan heeft het een buitenkantje, bijv egaal of met een patroon of plaatje

"De filmpjes zijn allemaal met de ingame engine gemaakt, maar dat doet de kwaliteit alleen maar ten:"

volgens mij moet daar nog wat achter Razz

je hebt deze review wel wat snel getikt zeg, ik zie nog wel wat foutjes...
Avatar
Erich | 14 december 2003 20:19 | #11685
ik denk niet dat timesplitters 3 excl voor de gc komt. ik weet eigelijk wel zeker van niet.
Avatar
RutgerK | 15 december 2003 00:04 | #11733
@Tware> Dit was mn eerste review ooit getikt, dus noobfoutjes zouden er zomaar in kunnen zitten ja Razz Heb geprobeert m zo goed mogelijk te verbeteren, maar kmoest weg, dus heb t maar zo gelaten.
Avatar
Unclefucker | 15 december 2003 23:13 | #11888
???? textures zijn juist te zien, dat zijn de plaatjes die op de polygonen worden geplakt :/ Als je zeg maar een kubus hebt uit polygonen kan je er doorheen kijken. Prop je er textures op dan heeft het een buitenkantje, bijv egaal of met een patroon of plaatje


Precies wat ik zei
Avatar
Djep | 22 december 2003 01:14 | #12598
mooie review denk dat ik hem maar is moet aanschaffen
Avatar
Kuyperkid | 22 december 2003 01:18 | #12600
tware je bent een zielepoot je bent nu gewoon negatief omdat je eruit gekickt ben :fu:
Avatar
Gebruiker 3294 | 26 april 2004 21:05 | #28955
ik krijg hem morgen Very Happy :usi:
Avatar
Gebruiker 3294 | 28 april 2004 19:56 | #29272
nog niet gekregen
Avatar
Gebruiker 3294 | 28 april 2004 19:57 | #29273
Mad :@
Avatar
Gebruiker 4825 | 18 december 2004 20:59 | #60661
lijkt me tof Razz

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

TimeSplitters 2

Platform: Nintendo GameCube
Genre: FPS
Ontwikkelaar: Free Radical Design
Uitgever: Eidos Interactive
Aantal spelers lokaal: 4
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 15 oktober 2002

Screenshots