De tien grootste teleurstellingen in The Legend of Zelda: Skyward Sword Special | 08 januari 2012 00:00 | Auteur: Quint

The Legend of Zelda: Skyward Sword ligt inmiddels bijna twee maanden in de Europese winkels en mag zich volgens ons dankzij de in onze review uitgedeelde 9.6 de beste Wii-game uit 2011 noemen. Het spel kende een hoop hoogstandjes en zat technisch uitstekend in elkaar. Echter, in de game zat wat mij betreft ook een aantal dingen dat me behoorlijk teleurstelde. Nu naar alle waarschijnlijkheid een groot aantal Wii-bezitters het spel volledig heeft doorgespeeld, lijkt de tijd rijp om mijn persoonlijke top 10 aan grootste teleurstellingen uit The Legend of Zelda: Skyward Sword aan de buitenwereld te tonen. Bij deze!

Let op: onderstaande lijst bevat spoilers!

10. Niet kunnen badderen met Gaepora
Op het dak van de Knight Academy in Skyloft kun je de schoorsteen betreden door middel van een welgemikt schot met je hookshot. Wanneer je 's nachts deze schoorsteen induikt, zie je de reden waarom de badkamer elke nacht bezet is: Zelda’s vader, Gaepora, zit hier na elke zonsondergang in alle rust te badderen. Dankzij de gaten in de vloer kun je zo lang als je wil genieten van de bebaarde man die zichzelf geheel ontwetend op een vrij intieme manier wast. Hetgeen me echter teleurstelde, was dat ik er niets mee kon. Ik kon doorlopen naar Zelda’s slaapkamer, maar ik wilde veel liever de oude man de schrik van zijn leven geven. Ik heb allerlei koprollen gemaakt en herrie lopen schoppen, maar hij keek niet eens op. Dat ik mijn items niet kon gebruiken, hielp ook niet mee. Echter, onlangs zag ik een filmpje van iemand die door middel van een hack toch bij Gaepora in bad heeft weten te kruipen. De ontdekking dat hij dan geen onderlichaam blijkt te hebben en alsnog niet reageert, is zonde. Ook al is de easter egg van het aanschouwen van een badende Gaepora erg grappig en origineel, ik had toch graag gezien dat ik er op een normale wijze kon komen waarna er iets contextgevoelig in werking gezet zou worden.



9. “NOG BETERE HANDSCHOENEN!!ONEONE!!'
Het komt zelden voor dat het verkrijgen van een item in een The Legend of Zelda-game een anti-climax is. The Legend of Zelda: Skyward Sword kende voor mij echter de grootste ooit. Doorgaans is het de regel in de The Legend of Zelda-serie dat je in elke nieuwe kerker een nieuw item krijgt. Echter, bij het betreden van de zesde kerker in de The Legend of Zelda: Skyward Sword is de itemlijst al vol. Ik begon me dan ook stiekem erg te verheugen op de verrassing waar Nintendo mee zou komen. Een spel dat tot dusver vol zat met creatieve uitspattingen kon me immers onmogelijk teleurstellen, niet waar? Mijn hart zat in mijn keel bij het openen van de grote schatkist, maar al gauw volgde een flinke facepalm. Geüpgraded Digging Mitts, met de naam Mogma Mitts, zodat je ook onder de grond kunt kruipen? Seriously? Het leek voor mij behoorlijk onzinnig en bovenal inspiratieloos. De uiteindelijke toepassing bleek vermakelijk, maar ik heb toch een vieze nasmaak overgehouden aan de grote teleurstelling bij het aanschouwen van het item.

MogmaMitts


8. Drie Gorons zonder thuis
Mijn favoriete ras in de The Legend of Zelda-serie is zonder enige twijfel de Gorons. Ze ogen behoorlijk groot en lomp, maar zijn bijzonder zachtaardig van karakter. Ze hebben daarbij een apart gevoel voor humor en schamen zich niet om zich van hun enthousiaste kant te laten zien. Darunia ging in The Legend of Zelda: Ocarina of Time los op Saria’s Song en Gorko, de ronddwalende Goron in The Legend of Zelda: Skyward Sword, doet ook geen moeite om zijn emoties onder bedwang te houden wanneer je hem helpt bij zijn ‘onderzoeken’. Later in de game kom je ook nog de Golo tegen, de Goron die een doorgang probeert te vinden richting de Lanayru Gorge. Hij laat op subtiele wijze weten dat hij amper bezoekers krijgt, waardoor enige vorm van medelijden al gauw bij me naar boven kwam borrelen. Ik moest hem echter verlaten om mijn roeping te voltooien en troostte mezelf met de hoop dat ik nog op een gehele Goron-beschaving zou stuiten. Eenmaal bij de Rickety Coaster aangekomen, ontmoette ik de eenzame Goron Gortram, die op een verdrietige wijze meldde daar al een hele lange tijd alleen te hebben gezeten zonder dat er ook maar iemand langskwam. Toen brak er iets in me. Eerst laat Goro met tegenzin weten een eenzaam bestaan te leiden en nu is ook Gortram getroffen door dit schaamteloze gegeven? Ik wilde op dat moment niets liever dan zijn hand vastpakken en hem naar zijn thuis brengen, maar het bleek dat de Gorons helemaal geen thuis hadden in Skyward Sword. Ze zijn verdoemd tot het eeuwig ronddwalen en ook al lijkt Gorko hier geen problemen mee te hebben, Golo en Gortram voelen zich hier duidelijk heel anders bij. Gelukkig lijkt Golo zijn ongenoegen op prima wijze te hebben geuit door Nintendo te straffen met een zware bug: wanneer je met hem spreekt nadat je het felbegeerde liedje van de gele draak hebt gekregen, crasht je gehele save-file en kun je niet verder. En terecht!

Golonevergetsvisitors


7. Ghirahim ook als zesde hoofdbaas
Een belangrijk nieuw personage uit The Legend of Zelda: Skyward Sword is de slechterik Ghirahim: een wezen dat man noch vrouw is en plannen heeft om het kwaad te laten regeren, waardoor Link de wereld weer eens moet redden. Uit het eerste gevecht blijkt Ghirahim buitengewoon vreemde trekjes te hebben waardoor zijn krankzinnige persoonlijkheid des te beter tot zijn recht komt. Dat dit tevens het eerste hoofdbaas-gevecht is, zet een goede toon en maakt het duidelijk dat dit niet je enige confrontatie is met het unisex-wezen. Wat ik echter totaal niet aan zag komen, was dat Ghirahim opnieuw de rol van een hoofdbaas op zich neemt in de zesde tempel. Na de naar mijn idee slechtste en lelijkste hoofdbaas ooit in een The Legend of Zelda-game, Tentalus, had het spel voor mij op dat gebied een hoop goed te maken. Ik keek dan ook erg uit naar het zesde hoofdbaas-gevecht en was daarom des te meer teleurgesteld om opnieuw die witharige vlegel daar te zien. Ik had gehoopt dat ik hem ergens buiten een tempel nog een keer zou treffen, zodat ik in de zesde kerker omarmd zou worden door een windvlaag aan creativiteit in de vorm van een angstaanjagend en grotesk beest, leidend tot het meest epische gevecht wat ik ooit had gehad. Het moge duidelijk zijn dat het wederzien van Ghirahim niet paste bij dit verwachtingspatroon.

Ghirahimzesdehoofdbaas


6. De vierde Silent Realm
In de review kwam het al eerder naar boven, maar het verdient ook zeker een plek in deze lijst: de Silent Realms. En dan niet eens zo zeer de eerste drie, nee, het gaat specifiek om de vierde. De Silent Realms waren gedurende de gehele game verre van mijn favoriete tijdbesteding, waarvoor je de redenen kunt lezen in de review. Het was dan ook een behoorlijke opluchting toen ik de derde Silent Realm had afgesloten en ik uit kon kijken naar een verder Silent Realm-vrij verloop van de game. Tenminste, daar ging ik vanuit door logisch te beredeneren: er moesten drie vlammen verzameld worden, dus er waren vast en zeker ook drie Silent Realms. Niet dus. Als een donderslag bij heldere hemel smijt het spel vlak voor het eind nog een vierde Silent Realm in je gezicht. Probeerde Nintendo me nu positief te verrassen met een vierde kwelling? Ik begrijp het nog steeds niet.

SilentRealmSkyloft


5. Peater met zijn onzin-record op Bamboo Island
Op Bamboo Island kun je bij de dikke Peater de Clean Cut Challenge spelen: een mini-game waarbij je zo snel en stabiel mogelijk met je zwaard een bamboestok moet doorsnijden. Peater is al bijzonder tevreden bij 28 slagen, maar de Gossip Stone in dezelfde kamer spreekt over een record van 43 dat Peater gezet zou hebben. Met Pieces of Heart-tekens in mijn oog begon ik dan ook als een gek te meppen om boven de 43 te komen, maar dit bleek onmogelijk. Na elke upgrade van mijn zwaard keerde ik terug om mijn eigen record van 33 te verbreken, maar het wilde maar niet lukken. Uiteindelijk gaf ik het op en struinde ik het internet op. Daar bleek dat het spel je helemaal niet extra beloont voor meer dan 43 slagen. Sterker nog, wanneer je boven de 43 scoort, zal de teller op den duur resetten en heb je te maken met een klassieke bug. Tot dusver de geloofwaardigheid van de Gossip Stones.



4. Pipit en zijn vieze moeder Mallara
In Skyloft woont een lieve vrouw genaamd Mallara, moeder van de Knight Pipit. Ze blijkt te lijden aan een chronische laksheid wat betreft schoonmaken, waardoor jij met je Gust Bellows een paar Gratitude Crystals krijgt wanneer je haar smerige kamertje schoonblaast. Zo gezegd, zo gedaan. Als je even later terugkomt, blijkt haar kamer echter opnieuw onder de stof te zitten. Vanaf dit moment krijg je na elke schoonmaakbeurt een paar welverdiende rupees. Mallara oppert echter dat je hier niets over zegt tegen Pipit, omdat ze verwacht dat hij erg kwaad zal worden wanneer hij er achter komt dat ze haar vuile werk op laat knappen door iemand anders in ruil voor rupees. Het feit dat ze het al niet breed hebben, maakt het des te erger. Wanneer je na het uitvoeren van het karweitje opnieuw langs haar huis loopt, speelt zich een korte cutscene af waarin je Pipit flink hoort uitvallen tegen zijn moeder: hij is er achter gekomen. Pipit loopt dan naar buiten en ziet jou voor het huis staan, waarna hij vraagt of je iets hebt meegekregen van wat er is gebeurd. Indien je hier "Heard what?" op antwoordt en Pipit later tegenkomt tijdens zijn nachtelijke wandeling, heeft de voorgaande cutscene een extra zinnetje getriggerd welke komt na zijn reguliere praatje: “Why are you looking at me so supsiciously?'. Het kan aan mij liggen, maar ik interpreteerde dit als een subtiele hint naar een open sidequest. "Die Pipit doet iets wat niet mag en dat heeft vast te maken met zijn uitval tegen zijn moeder...", was mijn gedachtegang. Ik heb zijn gehele nachtelijke wandeling achtervolgd waarbij ik ervoor zorgde dat hij me nooit kon zien. Zonder resultaat. Wellicht moet ik de kamer nog een keer schoonspuiten? En nog een keer? En nog een keer? Het bleek allemaal tevergeefs. Uiteindelijk bleek er niets te halen en was het willen oplossen van een sidequest niets meer dan valse hoop. Het raadsel van het “why are you looking at me so suspiciously?' is inmiddels ook opgelost: Link keek hem ‘supsiciously’ aan, omdat hij hem eerder betrapt had op zijn uitval tegen zijn moeder en Link dat schijnbaar afkeurde door hem 'suspiciously' aan te kijken. Link blijkt daarom niet alleen een echte held, maar ook een moraalridder. In het kader van de didactische side-quests uit de The Legend of Zelda-serie kan ik niets anders concluderen dan dat dit een hele slechte woordkeuze betrof. Een beetje een die-hard The Legend of Zelda-fan blij maken met een dode mus...pfff.

SuspiciousPipit


3. Katjes die niet dood kunnen
Skyward Sword zit vol met gemuteerde katjes genaamd Remlits die overdag heel lief en schattig zijn, maar 's nachts veranderen in ware monsters. Wanneer zo'n kwaadaardig uitziend beest je midden in de nacht aanvalt, voelt het vrij normaal om met je zwaard te gaan meppen. Overdag is dit echter een stuk minder logisch, omdat de beestjes je dan op vrolijke wijze tegemoet komen en er ogenschijnlijk schattig uitzien. Toch kan ik het me bijna niet voorstellen dat er niemand is die toen niet alsnog met zijn zwaard is gaan meppen. Voor mij was het in ieder geval één van de eerste dingen die ik deed. Ik sloeg een Remlit helemaal wezenloos voor het oog van alle Skyloft-bewoners, maar hij kroop enkel weg in een hoekje. Ik gooide hem in het water om hem te zien verdrinken, maar hij bleek te kunnen zwemmen. Ik gooide hem van een Skyward Sword-klif af, maar hij bleek te kunnen vliegen (zucht). Ik beschoot hem met een katapult, maar ook dat had weinig effect. Kan dit beest dan echt niet dood? Schijnbaar niet. Op dat moment vestigde ik mijn hoop op een massa-aanval van vliegende katten, zoals de Cucco’s dat deden na genoeg marteling in The Legend of Zelda: A Link to the Past en The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Ook dat leek niet te gebeuren. In plaats daarvan stopte Nintendo een easter egg in het spel aan de zijkant van de Statue of the Goddess, een plek waar je enkel kunt komen met de hookshot: een veld vol met Remlits. Ik heb ze uit frustratie één voor één van de klif afgegooid.



2. Twee lege kamers op Eldin Volcano
Eldin Volcano is een omgeving die je naargelang je avontuur constant teast met twee ingangen achter een lavastroom waar je niet kunt komen. Echter, wanneer je op zoek gaat naar de Fire Dragon Eldin, zal er een aantal brokstukken over de lava heen glijden waardoor die eerdere ingangen opeens toegankelijk worden. Het komt zelden voor dat je zo'n 35 uur wordt klaargestoomd voor een mysterie in een The Legend of Zelda-game, dus de spanning was om te snijden toen ik een stap binnen zette in één van de twee kamers. De kamer was groot en symmetrisch, hetgeen doorgaans staat voor een epische gebeurtenis. Er stond een Gossip Stone met een onnodige hint, maar verder liep de doorgang al snel dood. Buiten het kappen van een stel bosjes en het breken van een paar potjes was er niets te doen. Het opblazen van de muren deed niets, het rondvliegen met de Beetle leidde tot geen verrassingen en ook het spelen van de harp zorgde voor geen openbaringen. Wellicht dat er iets gedaan moest worden in die andere kamer zodat er iets in werking werd gezet? Nee, helaas. De andere kamer is vrijwel identiek en buiten het spreken met een andere Gossip Stone valt ook daar niets te doen. Beide kamers zorgen voor een groot mysterie en lijken nog het meest op twee ruimtes die iets hadden moeten worden, maar wegens tijdgebrek niet af zijn gemaakt. Een bijzonder grote teleurstelling waar 35 uur naar toegewerkt wordt.

EldinVolcanoEmptyroom


1. Batreaux als mens
In The Legend of Zelda: Skyward Sword zit een eenzame demon genaamd Batreaux. Dit personage is gebaseerd op de vleermuis Mad Batter uit The Legend of Zelda: Link’s Awakening en The Legend of Zelda: A Link to the Past, maar in plaats van het hebben van kwade bedoelingen is hij in The Legend of Zelda: Skyward Sword juist goedaardig. Sterker nog, hij is zielig en verdrietig: hij is het leven als demon beu en hij wil graag een mens worden. Hij wil zich niet langer onder Skyloft hoeven te verstoppen om zo zonder problemen over de Bazaar te kunnen lopen. Om hem te helpen bij het bereiken van dit doel, wordt het gehele sidequest-systeem in werking gezet waarbij de verkregen Gratitude Crystals gebruikt worden om Batreaux’ transformatie mogelijk te maken. Gezien de sidequests niet essentieel zijn voor het uitspelen van de game, is het helpen van Batreaux voor de meeste mensen een langlopend project. In totaal zijn er 80 Gratitude Crystals nodig om hem in een mens te laten veranderen, maar tussendoor word je rijkelijk beloond. Ondanks al deze waardevolle dingen, was er maar één ding wat me echt interesseerde en dat was het zien van de transformatie van Batreaux. Na het uitspelen van het hoofdavontuur ben ik dan ook op zoek gegaan naar de laatste paar Gratitude Crystals en na even zoeken was het zo ver: ik had ze alle 80. Gezien je tussendoor constant gewezen wordt op je progressie, is het uiteindelijk behalen van de eindstop niet alleen een persoonlijke mijlpaal, maar ook het moment waarop de anticipatie van de transformatie zijn climax bereikt. Ik was ontzettend benieuwd naar Batreaux als mens, maar toen het eenmaal gebeurd was, was ik bijzonder teleurgesteld. De grap is dat de verschillen tussen Batreaux als mens en Batraux als demon minimaal zijn. Het klonk wellicht humoristisch op papier, maar als grote ontknoping werkte dit voor mij compleet averechts. Dat Batreaux vervolgens inderdaad op de Bazaar staat, de nachtelijke monsters in Skyloft verdwenen zijn en de Remlits na zonsondergang niet langer kwaadaardig zijn, zijn daarbij oninteressante toevoegingen. Batreaux als mens zorgt voor geen extra contextgevoelige gebeurtenissen en de transformatie zelf was alles behalve spectaculair. Met stipt op één mijn grootste teleurstelling in The Legend of Zelda: Skyward Sword.

Next articleZombiehonden, mutanten en meer in nieuwe Resident Evil: Revelations-screens Previous articleNieuwe details over Mario Party 9 onthullen vele grote vernieuwingen

Reacties van de crew

Avatar
Quint | 08 januari 2012 15:13 | #205743
Voor de duidelijkheid: dit artikel is geschreven met een knipoog. De review kent serieuze minpunten, dit is meer een lolletje.

Reacties van gebruikers

Avatar
Marco | 08 januari 2012 01:45 | #205722
Ik behoor helaas nog niet tot dat grote aantal wii bezitters die het spel al hebben uitgespeeld, dus dit artikel bewaar ik wel voor later Razz

Ik ben pas bij het stuk waar je voor het eerst de grote wereld in mag. Dat komt omdat ik het momenteel veels te druk heb met afstuderen. Mad
Eind januari ben ik klaar en ga ik eens rustig een flinke stapel games inhalen Razz
Avatar
Coldman | 08 januari 2012 06:37 | #205723
Ik vond de grootste teleurstelling geen overworld zoals Hyrule Field die alles bij elkaar brengt. Hiervoor krijgen we een stom beest waar je op kan vliegen en kan teleporteren naar een wereld eronder. Vond het maar niks.

De laatste item vond ik idd teleurstellend ook.

Maar de Silent Realm ben ik het niet mee eens. Ik vond ze wel een leuke uitdaging. Geen items, niet vechten, gewoon rennen.
Avatar
christian | 08 januari 2012 09:21 | #205724
Vond ik inderdaad teleurstellingen. Toen die vierde sacred realm begon had ik zoiets van o nee niet nog één
Avatar
wasp | 08 januari 2012 10:39 | #205725
collapse
Ik vond het wel een uitdaging die silent realms, maar na de eerste had ik zoiets van: oh shit, dat moet straks ook in die desert (die was echt te saai) en op eldin volcano... je kon het gewoon al voorspellen... Wat ik hoopte is dat het per symbool (courage, strenght en wisdom) dus om verschillende opdrachten zou gaan, en niet het verzamelen van teardrops... das zo afgezaagd!

Ik vond batreaux ook een dikke teleurstelling... maar das vooral omdat ik het te veel werk vond om alle 80 crystals te verzamelen... ik heb ze uiteindelijk allemaal gevonden maar die transformatie was niks spectaculairs at all. Gewoon *POOF* en hij is een mens... ik: 0_o'

Die katjes waren inderdaad erg irritant... ik bleef er ook op los hakken maar zonder enig resultaat... ik had gewoon zo'n kat tegenover Demise ingezet. Insta-win!

Nee, wat bij mij als irritatiepunt op 1 staat is het niet kunnen skippen van conversatien met wezens waarbij je per ongeluk op A drukt waardoor een gesprek volgt... ook wanneer je de game opstart voor de zoveelste keer en je bijvoorbeeld een amber relic vind of een skulltotem of een bug vangt die je allang voorheen eens hebt gevangen... die moeten per item allemaal weer opnieuw vermeld worden alsof het de ontdekking van de eeuw is. Ook dat gluidje als je item vind is te hoog en te schel... die laatste toon dan vooral...


edit: owjah, en ghirahim het laatste gevecht sloeg echt nergens op... hij is zo snel met teleporting en houdt zich altijd in zegt ie... maar als het om leven en dood gaat is ie nog steeds een superslome aanvaller... hij viel nooit echt serieus aan... alleen die dashattack in de eerdere gevechten raakten mij steeds. Het eindgevecht vond ik een zware teleurstelling.

Ook Demise (die wannabe ganandorf) vond ik er suf... Dat is dan de demonlord... gebruikt alleen thunder als magic kan niet teleporteren en is simpelweg te verslaan omdat hij minder zwaardskills heeft dan ik... dat grote zwarte monster dat je steeds moest terugdouwen in die forestarea was duidelijk meer van een eindbaas geweest. Ik had ook meer forms verwacht of verschillende gedaantes. Ook al zou dat cheesy zijn, het had dan wel wat meer aan mijn verwachtingen voldaan.
Avatar
hubert | 08 januari 2012 10:49 | #205726
Reactie op post #205725 van wasp
collapse
grootste reactie ooit Smile
Avatar
wasp | 08 januari 2012 11:02 | #205727
Reactie op post #205726 van hubert
collapse
hehe, valt best mee hoor... ik ben op een andere website ook nog erg actief en heb daar soms echt hele verhalen... soms laat ik me een beetje gaan en zit ik lappen vol te typen... vraag me soms ook af of iemand het ook helemaal leest haha Razz
Avatar
hubert | 08 januari 2012 16:13 | #205748
Reactie op post #205727 van wasp
waha ja ik snap Very Happy
Avatar
Markiewong | 08 januari 2012 13:32 | #205735
Reactie op post #205725 van wasp
Ik vond de silent realm echt het meest vreselijke van het spel o.o
En die katjes gooide ik altijd over de rand..Maar ze konden vliegen? O.o'
Ik vond the imprisoned persoonlijk de meest vreselijke eind/mini boss...Zelfs demise was nog beter. En voor batreaux heb ik niet eens de moeite gedaan XD.
Avatar
Coldman | 08 januari 2012 17:15 | #205756
Reactie op post #205725 van wasp
"Nee, wat bij mij als irritatiepunt op 1 staat is het niet kunnen skippen van conversatien met wezens waarbij je per ongeluk op A drukt waardoor een gesprek volgt... ook wanneer je de game opstart voor de zoveelste keer en je bijvoorbeeld een amber relic vind of een skulltotem of een bug vangt die je allang voorheen eens hebt gevangen... die moeten per item allemaal weer opnieuw vermeld worden alsof het de ontdekking van de eeuw is."

Nou idd, wat heb ik me daaraan geirriteerd zeg. Waarom hebben ze dat zo gemaakt? Ik snap het niet...
Avatar
offensive | 08 januari 2012 11:21 | #205731
Best wel een teleurstellende game ;-)
Avatar
Bizarro | 08 januari 2012 11:26 | #205732
collapse
Ik vond het gevecht met Demise tegenvallen. De 2e fase was wel leuk met de Lightning strike, maar de 1e fase was zwaar irritant met het shieldbashen en het is zeker irritant als je nunchuck niet reageert.
Avatar
Elm | 08 januari 2012 13:10 | #205734
Reactie op post #205732 van Bizarro
collapse
Lol, Demise is met uitstek de makkelijkste eindbaas ooit Razz . Niet 1 hartje verloren en binnen n paar minuten was 'ie dood
Avatar
Bizarro | 08 januari 2012 15:24 | #205744
Reactie op post #205734 van Elm
Ik heb ook niet veel hartjes verloren, maar ik had gewoon meer verwacht van een eindgevecht.
Avatar
Ruben | 08 januari 2012 11:57 | #205733
Ik ben het eens met de meeste minpunten, en ik heb ze ook allemaal tegengekomen/meegemaakt.

Die Silent Realms waren niet het leukste onderdeel, maar echt irritant waren ze niet. Al was ik wel blij telkens ik alle tears had verzameld Razz

En ik vond het ook best jammer dat de Gorons zo'n belachelijke rol kregen in dit spel...

Om nog maar van de Zora's te zwijgen! In Phantom Hourglass en Spirit Tracks werden ze al vervangen door mislukte eskimo's. En nu werden ze vervangen door een soort van octopus... Normaal ga ik met plezier eens terug naar een gebied, maar nu kon dat watergebied me echt niet boeien.

Haha, ik heb die katjes ook al menig keer proberen te vermoorden, ook al ben ik een grote kattenliefhebber Yummy Toen mijn zusje me dat zag doen was ze haast in shock! Hahaha

Ik vond het ook echt teleurstelling dat Batreaux zo'n kleine gedaanteverandering ondergaat...

Ik had ook stiekem gehoopt op een epische baas in dat tweede vuurgebied, want de tempel zelf was erg leuk (behalve de stukken waar je onder de grond moest Weird )

Het was, ondanks deze minpunten, het beste spel dat ik al heb gespeeld Smile
Avatar
Niek | 08 januari 2012 14:19 | #205737
10) Eww, ik weet niet waarom je dat zou willen maar goed. Ieder zijn fetisch.
9) Ehm, bijna ieder Zelda spel heeft een kerker wat wel een upgrade levert i.p.v. een nieuwe item. OOT had de longshot en Mirror Shield. TWW had de Mirror Shield. TP had de double Clawshot. Als er een Zelda spel is die anti-climax is met items in kerkers dan is het wel MM. Want daar krijg je alleen maar "arrows". De mogma mitts leverde tenminste nog een interessante toevoeging aan gameplay.
8 ) In TWW hadden de Gorons ook geen thuis.
6) Zoals ik eerder al gezegd heb zijn de Silent Realms juist het beste wat ik van Skyward Sword vond.
4)Dit leek mij meer op een localisation probleem, met een verkeerde vertaling. Dit lijkt erop dat je gewoon meer content wil. Jammer dat Nintendo niet aan DLC doet.
3) Jij kwaadaardige man. Zo'n lieve schattige beestjes willen doden Razz
2) Ja hier ben ik het met je eens.


Mijn top 5 aan teleurstellingen.
5) Twee nutteloze kamers in Eldin. Quint heeft hier al genoeg over gezegd. Jammer dat Nintendo niet aan DLC doet.
4) Geen brein brekende puzzels. De silent realms zijn de meest moeilijke puzzels dat het spel heeft en zelfs deze zijn makkelijk om door te komen. De echte uitdaging komt pas als je het uitspeelt en aan Hero Mode begint.
3) The Imprisoned. Net als Girahim is dit een vijand dat vaaker terug komt. Maar in tegenstelling tot Girahim is deze vijand saaier. Het is alleen maar hakken, rennen, meer hakken en meer rennen. bij de derde keer had ik iets van "kan ik deze later misschien doen".
2) Na ieder opnieuw opstarten van het spel dat je telkens weer een uitleg moet hebben bij het verzamelen van bugs en treasure.
1) De drie losse gebieden. Het is erg jammer dat je telkens door de lucht moet om tussen Lanayru, Eldin en Faron wil reizen. Hierdoor lijkt de wereld erg klein, ondanks dat het best groot is.
Avatar
wiijordends | 08 januari 2012 14:34 | #205740
collapse
De minpunten, dat hier worden opgenoemt zijn niet echt min punten. Zo kan je klagen over de kleinste dingen.

10.Van Gaepora wist ik trouwens niet dat hij geen onder lichaam had maar ik verwachtte het al. Het Zelfde is in Zelda OOT in de fishing pool, de man aan de balie geeft geen benen. De gamemakers mogen toch ook eens lui zijn, daarbij was het niet de bedoeling dat je daar raakt. En bovendien wil je het onderlichaam ook helemaal niet zien.

9. Ik vond het geen tegenvaller. Als je toen naar, het 1-knop scherm ging dan kon je duidelijk zien dat er geen plaats was voor een nieuw item. In die tijd verwachtte ik al een upgrade voor een item alleen wist ik niet welke toen. Daarbij onder de grond kruipen vond ik een leuke toevoeging.

8. Over die Gorons niemand vind het erg dat ze geen huis hebben in dit spel. Het zijn ontdekkingsrijzigers. Ik zou me eerder teleurgesteld zijn omdat ik de Zora's nergens kan vinden. En van die SAVE PROBLEEM, in het WINKELKANAAL kan je THE LEGEND OF ZELDA SKYWARD SWORD SAVE UPDATE downloaden die je save bestand patcht en mogelijke bugs (incl. goron bug)fixst.

7.Ghirahim is 1 van de leukste bazen in de hele Zelda serie om te verslaan. Bovendien had ik hem heel stiekem al verwacht. Ghirahim vertelde dat hij opzoek was naar een nieuwe tijdspoort dus leek me duidelijk dat ik hem nog eens zou tegen komen.

6.Jullie mogen er zoveel over piekeren over de vierde maar ik vond het verrasend en een zekere toevoeging dat ik me nooit zal beklagen. Bovendien was het leuk eens Skyloft als verlaten spookstad te zien i.p.v. een happy place.

5. Het is dergelijk wel mogelijk. Er is een geheime truck Wink . En van die bug is ook al nieks van waar. Verklaar dan eens dat de teller bij mij 73 bereek in mijn eerste ronde (ik bedoel voor dat je het spel voor de eerste keer uitspeelt). Maar dat van die beloning ben ik het eens. Een stomme Godess plume die je alleen kan verkopen en verder geen nut heeft.

4.Pipit en de vieze moeder. Het is juist de bedoeling dat deze missie actief blijft. Dan kan je altijd (en makkelijk) rupees verdienen. Juist een meevaller in mijn ogen. En wat de moeder over pipit zegt is alleen dat hij's avonds ridder is en wat rond snuffeld en niet dat hij iets fout deet.

3. Wie wilt er nu ook een schattig katje vermoorden. Denk eens na dat katje is misschien een huisdier van een Skyloft bewoner. 's nachts is er een duistere kracht in Skyloft aanwezig. Zei er eerder een kleurrijk personage in de game. Het Master sword doet goede dingen geen kwaad maar verban het duister. Ik had toen gehoopt het katje van de duistere krachten te reden maar te verheefs. Nu ontwijk ik ze gewoon of verdoof ze met me schild.

2. Die waren er voor je op te frissen toen je je items kwijt was. Dit is het enige waarvoor ze er zijn. Ze komen 1 keer goed van pas in de game en dan zijn ze er voor nieks. Lijkt me ook wel stom.

1. Ik had ook niet meer verwacht. Ik rekende er gewoon op beloont te worden mer rupees en had verder geen verwachtingen. Maar ik vind hem veel toffer als demon en zal hem nu in mijn 2de ronde expres niet redden Smile

Ik vind het juist jammer als je met je beetle op bepaalde plaatsen komt hij automatisch stops ook al is je tijd belange niet op. En onzichtbare muren voor je beetle. Probeer het zelf eens. Vlieg naar de gras temple (Skyview temple), Ga naast de tempel tot je een gek ziet. Lanceer je beetle er over en je zal zien dat hij niet verder kan vliegen terwijl je met datel power saves met door de muurloop code er welk kan komen en zien dat het er zelf mooi is afgewerkt.

En dat het spel korter is dat twilight princess. Toen in de tijd werd er bekend gemaakt dat er 50 uur aan gameplay zal bevatten + 250 aan filpjes. Ik dacht toen waauw wat een lang spel. Maar het was eigenlijk zeer kort.
Avatar
hubert | 08 januari 2012 16:15 | #205750
Reactie op post #205740 van wiijordends
collapse
wtf dit is pas een lange reactie. die leest iedereen toch niet helemaal? Razz
Avatar
Ruben | 08 januari 2012 19:42 | #205758
Reactie op post #205750 van hubert
collapse
Ik heb het toch net gedaan xD Grotendeels mee eens trouwens Wink
Avatar
Markiewong | 08 januari 2012 19:58 | #205761
Reactie op post #205758 van Ruben
Vooral dat onderlichaam..Je gaat geen dingen progameren die je toch niet ziet. Das gewoon je beschrikbare ruimte op de hardware verbruiken. Ik ben het grootendeels ook niet mee eens...Maar die context die je elk keer krijgt als je een bug ofzow vind is wel dood iritant.
Avatar
vitom10 | 08 januari 2012 16:13 | #205747
collapse
Gaat iedereen nu lange reactie's plaatsen?
sorry maar daar heb ik geen zin in xd
Avatar
hubert | 08 januari 2012 16:13 | #205749
Reactie op post #205747 van vitom10
hahaa Razz
Avatar
Randy1 | 08 januari 2012 16:40 | #205751
Die vierde silent realm was inderdaad een minpunt. Kwam op mij ook over als een slap in the face.

Andere minpunten: het upgrade-systeem. Zo overbodig. En de derde keer langs alle bekende locaties voor die stukjes song had voor mij niet gehoeven.
Avatar
NintendoJeroen | 08 januari 2012 17:49 | #205757
Haha, sommige dingen zou ik wel echt veranderd willen zien :x
Avatar
Gohma | 08 januari 2012 21:05 | #205763
10. het zou wel leuk zijn als er nog een sidequest bij was, maar bij hem in bad gaan Quint ik weet niet waarom je zulke raare dingen wil doen XD
9. ik had wel liever iets anders gehad ja maar toen ik van die gaten begon te zien had ik het al verwacht.
8. arme gorons T_T
7. ik vondt het wel jammer ja moet je iets van drie keer tegen hem vechten had liever een andere orignelere baas bij die temple.
6. ik weet niet wat ik hier bij moet zeggen. :|
5. zeer jammer vindt het echt iets wat er wel bij moest.
4. nog een verspilde sidequest kans jammer genoeg.
3. daar moest zoiets zijn als de cucco easter egg vindt ik dit is leuk voor effen maar het wordt snel zielig om die lieve beestjes te moeten slaan in de nachtT_T
2. dat is zeer teleurstelend ja zit je hele tijd wanneer je er nog niet kan komen naar zitten te kijken kom je er eindelijk is er niks.
1. meh
Avatar
Jerone | 08 januari 2012 21:12 | #205764
Waarom begint iedereen lijstjes te maken? Komt er dan nooit iemand op het forum? Mad
Avatar
Volvagia | 08 januari 2012 21:19 | #205765
collapse
ligt het aan mij of snapt hier nu serieus niemand dat dit een grappig bedoeld artikel is? Quint noemt het zelfs hierboven in de comments. ik sta echt verbaasd van jullie reacties. stelletje betweters.

geniaal artikel Quint. ik heb me kapot gelachen. ik zie graag meer van dit soort dingen!
Avatar
Niek | 08 januari 2012 22:07 | #205768
Reactie op post #205765 van Volvagia
collapse
Toen ik mijn comment plaatste had Quint zijn comment nog niet geplaatst. Daarnaast staan er punten tussen waarvan Quint aangegeven heeft dat hij het serieus als een teleurstelling vond.

Het geschreven/getypte woord is ongeveer 7% van de communicatie. Sarcasme, cynisme en dergelijke word vaak overgebracht met intonatie van de stem, lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen.

De artikelen op deze website (reviews, previews en nieuws) zijn vooral serieus. Dus als de grap niet vermeld is dan kan ik het er ook niet uitlezen. En voor artikelen op de frontpage ga ik er vanuit dat het een serieus artikel is. Als dit nu op het forum geplaatst was dan had ik het minder serieus genomen.
Avatar
Volvagia | 08 januari 2012 22:11 | #205769
Reactie op post #205768 van Niek
het sarcasme is echt zo overduidelijk in het artikel, het heeft echt te maken met je gevoel voor humor als je dat niet doorhebt. stel je niet zo aan man, deze website heeft ook zat grappige artikelen. lees de columns anders even door. je neemt jezelf gewoon te serieus, net als de meeste mensen hier schijnbaar. jullie zetten jezelf allemaal voor schut met die serieuze lijsten onder een grappig bedoeld artikel.

en in de review worden de serieuze minpunten genoemd. bovenstaande dingen werden toch niet genoemd in de review of wel soms? zet je dat niet aan het denken?

Ik denk ook dat Quint dat heeft geplaatst onder andere naar aanleiding van jouw post.
Avatar
Quint | 08 januari 2012 22:29 | #205770
collapse
Kom op mensen, als ik dit allemaal serieuze minpunten zou vinden, had ik de game geen 9,6 gegeven en had ik ze in mijn review genoemd. Ik dacht daarom dat het wel duidelijk was dat dit een humoristisch bedoeld artikel was. Het benoemen van het sarcasme verpest daarbij naar mijn idee de humor, maar gezien de reacties leek het me in dit geval wel handig duidelijk te maken dat dit artikel niet zo letterlijk genomen moet worden...

Toegegeven, hier en daar meen ik wat ik zeg, maar het geheel mag met een korreltje zout genomen worden ;].
Avatar
nintencool | 08 januari 2012 22:50 | #205771
Reactie op post #205770 van Quint
Kijk hoe fanatiek ze zijn Wink
Avatar
Captain-Retardo | 08 januari 2012 23:55 | #205772
Denken mensen nou echt dat Quint er mee zit dat hij niet in bad kon kruipen bij die gast ? HAHAHA
Avatar
hsBoy1 | 09 januari 2012 01:32 | #205774
Ontopic: en het feit dat je 's nachts niet kan vliegen? is dat ook geen groot minpunt geweest? Waar chillt die vogel eigenlijk als je hem niet gebruikt... :p
Avatar
NintendoJeroen | 09 januari 2012 08:05 | #205775
Tuurlijk is Quint niet serieus, maar het is wel leuk om er serieus op in te gaan.
Avatar
SMS | 09 januari 2012 11:46 | #205779
Behalve de Gorons en Ghirahim ben ik het met alle punten eens. Oh, en Tentalus was een leuke eindbaas. Mad
Avatar
jochem | 09 januari 2012 12:13 | #205780
Ik snap wel waarom je met Geapora wilt badderen XD
Avatar
hubert | 09 januari 2012 20:20 | #205796
waha, we zijn gefopt door quint! Very Happy
Avatar
Mink | 27 januari 2012 13:46 | #206357
Haha, ik snap alle commotie niet die ik op het forum heb gelezen. Ik vind het een leuk artikel en moest af en toe zelfs hardop lachen. Dat die "kat" kon vliegen wist ik geneens, maar is wel geinig. Leuk artikel Quintino.
Avatar
Wessel | 29 februari 2012 18:54 | #206901
Eindelijk tijd gehad om hem uit te spelen dus nu is het mij beurt:

Ik vond The Imprisoned echt het saaiste karakter ooit. Gewoon een simpel beest met schubben en leek totaal ook niet op zijn latere transformatie. Zelda blinkt normaal gesproken uit op originaliteit en uitstraling in karakterdesign als je het mij vraagt, dus het is me een vraag waarom ze genoegen nemen voor een simpel geschubde vierpoter als terugkerende baas. Het spel draait helemaal om hem dus dan verwacht ik ook wel een epische vijand.

Vond het leuk dat die dingen je blijkbaar ergerden, maar had zelf geen last van deze kleinigheidjes.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Platform: Wii
Genre: Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 18 november 2011

Screenshots