The Legend of Zelda: The Four Swords Plus Preview | 11 maart 2004 01:24 | Auteur: Randy1

Na om het zoveel jaar omver geblazen te zijn door een gigantisch nieuw Zelda avontuur is het tijd voor wat luchtigs...voor een Zelda titel zonder al die toeters en bellen. Betekent dat dus ook dat deze game geluidloos gaat floppen?

Uiers Kietelen
We hebben met Nintendo een bedrijf van gevarieerdheid. Van lieve doch sterke loodgieters tot vrouwelijke aliën-killers en tuinierende, gestrande bolle kapiteinen. Het zijn allemaal characters die weinig om het lijf hebben, want ze zijn niet zo stoer, zien er simpel uit en strijden voor goede zaken (op een paar uitzonderingen na). Toch zorgen de games waarin ze spelen ervoor dat ze bekender zijn dan alle andere helden in de gameindustrie, en zorgen die games er dus voor dat gevarieerdheid vloeit. De enige vaste struktuur in de games, is de naam van de held waarmee je speelt.

4swords
Yeah! Yeah! Zelda got down, and said come and get me! Yeah! Yeah!


Nu zag Nintendo jaren en jaren geleden brood in het uitmelken van Mario, de toendertijd meest populaire character van het bedrijf. Mario Kart verscheen, en over de jaren heen hebben we Mario gezien in schildersoutfit, tennisbroek, golftrui, partyoutfit en is hij meerdere malen veranderd van 2D naar 3D, 3D naar papier en van papier weer naar 3D. Nu is het het jaar 2004, kinderen worden sneller oud, en Mario is niet meer de sensatie die hij vroeger was. Alhoewel zijn games nog steeds goed verkopen begint Nintendo langzamerhand in te zien dat de fakkel doorgegeven moet worden aan een character die meer ligt bij de stoere jeugd van tegenwoordig...

Enter Link. Link is als Ridder Graniet, maar dan stoerder. Hij is de man op het paard, de man op het schip, de man met de zwaard en de man die het duister bestrijdt om een beeldschoon meisje te redden. Hij slingert bommen in het rond als de Taliban en iedereen (inclusief Bin Laden himself) vind Link stoer. The Legend of Zelda is de naam van de toekomst, en aangezien Nintendo niet elk jaar met een nieuw Zelda avontuur kan komen (aangezien ze nog steeds kwaliteit willen uitbrengen in deze commerciele wereld) is het dus tijd om Link's uiers te gaan kietelen. Ik verwelkom u bij de Preview van The Legend of Zelda: The Four Swords Plus, Nintendo's eerste Zelda game ontwikkelt via ''The Milky Way''.

Emoties
Vergeet de oceaan, en vergeet je zeilbootje. Vergeet je zusje en vergeet je oma. Four Swords Plus is geen adventure game vol nostalgie, tranen en verhalen. Het is, zoals ik al zei, Zelda uitgemolken, dus een nieuw iets zonder al die typische Zelda poespas. Denk eens terug aan al die zielige avonden, waarop een vriend van je met een controller in de hand verdwaald rondliep in een donkere grot, terwijl jij toe zat te kijken en bij jezelf dacht; ''damn, wat een heikneuter is het ook, hij had ''dat'' moeten doen!''. Stel je nu eens voor dat de hemelpoorten zich op dat moment zouden openen en een extra controller inpluggen, die automatisch je hand inspringt. Elvis z'n hoofd verschijnt als een visoen in je gedachte en hij zingt; ''go help your friend, but don't let him step on your blue suede shoes!''.

4swords2
Het is maar goed dat ze een luier op hun hoofd dragen...


Dan heb je multiplayer Zelda, nietwaar? Multiplayer cave-exploring en multiplayer boss-battling. Maar ook multiplayer-treasure hunting, en eerlijk verdelen van de buit? Hah, mooi niet. Het is samenwerken en samen strijden, wat zorgt voor hectische, ruzieverzorgende momenten. Wie pakt die rupees? ''Hey man, godverrejuutje, je hebt m'n rupees gejat, nou, ik ga je niet helpen met die schakelaar dan hoor!''. Chantage, schatergelach, kortom, emoties in de standaard Zelda game komen terug, maar dan buiten de game, zoals het bij een echte multiplayer game hoort.

Blame it on the Link
Wat ik hierboven beschrijf is een game genaamd The Four Swords, want iedereen die zich het afgelopen jaar buiten oorlogsgebied bevond weet dat The Four Swords Plus bestaat uit 3 Zelda games. De oorspronkelijke game zat verpakt bij de GBA poort van A Link to the Past en leverde gigantisch hoge cijfers, maar wat nog meer telt, gigantisch veel speelplezier op. Four Swords is de standaard Zelda adventure, vol met puzzels, vijanden en eindbazen. De twist is alleen dat het gemaakt is voor 2 tot 4 spelers. Het is multiplayer Zelda, en dat is een nieuw iets.

Een andere game in The Four Swords Plus is Shadow Battle. Dit is, anders dan The Four Swords, een game waarin je echt alleen speelt tegen je vrienden, Bomberman style. Je kijkt vanaf een of andere Colombiaanse spaceshuttle neer op een moestuintje waar je tegen 2, 3 of 4 (ligt allemaal aan de hoeveelheid vrienden die je optrommelt) vrienden vecht, Zelda style. Je werpt je boomerang in iemands oog, kortwiekt iemands bakkebaarden en bombardeert iemand plat totdat alle 3 de hartjes van al je tegenstanders op zijn. Gelukt? Dan ben je de winnaar. Vanwege de grootte van de speelvelden is het erg druk en actievol. Het is niet voor niets dat de Colombia explodeerde. Blame it on the Link!

No Navi?
Alle Zelda fans willen 1 ding; Navi platslaan tegen een muur alsof het een mug is. Kom op, wees eerlijk, in Ocarina of Time was ze gewoon strontvervelend, met dat constante gepiep en gezanik van der. Nintendo dacht echter anders over Navi's toekomst, en besloot haar terug te halen in The Four Swords Plus. Aangekondigd als Tetra's Tracker op de E3 van 2003 is Navi Trackers, netals Shadow Battle, een echte versus-game waarin je strijd tegen je vrienden. Het verschil? Er vallen geen fysiek gewonden.

4swords8
Ook Shouf Shouf Habibi is luchtig bezig geld te verdienen.


Terwijl Navi dirigent speelt op het beeldscherm van je TV, speel jij op je ingeplugde GBA een archeoloog. Je rent over een eiland en probeert zoveel mogelijk stempels te verzamelen. Deze stempels krijg je door het verslaan van bepaalde wezens, het helpen van bepaalde bewoners en het vinden van bepaalde schatten. Navi zit aan te moedigen en houd de stats bij op het beeldscherm van je 'Cube, en zorgt dus voor het constante gevoel van; ''Heremetiet, ik moet opschieten!'', als je achterstaat, of als je vrienden juist in de buurt van jouw gouden stempelaantal komen.

Alhoewel dit alles leuk klinkt, zijn er echter ernstige geruchten die ons deels onze zin geven. Wij willen natuurlijk allemaal dat stomme ongedierte achter een strip insectenband plakken, maar willen wij Navi Trackers spelen? Doh! De game klinkt tof en zal moeten zorgen voor heel wat uren multiplayer fun. Het zou echter kunnen zijn dat Nintendo besluit Navi Trackers niet in de Europese en Amerikaanse versie The Four Swords Plus te includeren...jammer. Laten we hopen dat deze geruchten geen andere vorm aannemen dan dat van een gerucht.

No...must...have...Zelda...?
We weten het al een tijdje, maar daar gaan we nog een keer; deze game is voor multiplayer gamers, en stiekem voor multiplayer gamers only. Je kunt het als single player gamer wel kopen, maar dan mis je alle fun die er aan de game te beleven is, dus waarom zou je? Ook is er dan nog een bepaald Nintendo-snufje genaamd de GBA/NGC connection. Nintendo laat immens populaire titels zoals Final Fantasy ervoor zorgen dat de link tussen de GBA en 'Cube toch nog boeiend gaat worden, en met deze Zelda is het precies hetzelfde. Heb je geen GBA, dan mis je veel van de pret die gamers met een GBA (of beter nog, meerdere GBA's) wel hebben.

viewerscreen
''Oh...shit...Zapp-x had een liesbreuk en kan niet zo snel lopen nietwaar?''


Dat betekend dus ook dat The Legend of Zelda: The Four Swords Plus geen game is waarbij iedereen vantevoren zegt; ''Oké, die koop ik'', en ook dat is nieuw voor een Zelda game. Je moet gaan denken aan je vriendenaantal, aan het aantal GBA's die je kunt regelen en of de schitterende 2D graphics niet te lelijk zijn voor een fijnproever als jij. Zelda neemt een nieuwe sprong met de tijd mee, en die sprong zorgt ervoor dat de naam Zelda niet langer zorgt voor de opening van de knip. Aan de andere kant...lul ik ook maar uit m'n nek, want Zelda betekent geld. Verwacht meer over The Four Swords Plus op GameQube zodra de Europese release nadert.
Next articleNintendo's E3 Line-up? Previous articleDS werknaam bekend!

Reacties van gebruikers

Avatar
Randy1 | 11 maart 2004 03:07 | #22875
well you can knockin' me down, step on my face, slander my name all over the place...lalalala Cool
Avatar
semper | 11 maart 2004 03:26 | #22876
yes
Avatar
Zapp-x | 11 maart 2004 03:51 | #22878
Oke... ik vind het verhaal prachtig... mooie preview ..maar hoe durven ze dit soort poep te maken daar.. ik heb geen 4 gba's, dus kan ik het spel al niet spelen... aarsloggen daar bij Nintendo >_<
Avatar
G-Pjube | 11 maart 2004 09:17 | #22879
Very Happy leuke GFX
Avatar
Gebruiker 2647 | 11 maart 2004 11:58 | #22887
fuck de connectiviteit.
Avatar
The_Gamer | 11 maart 2004 14:11 | #22891
Ik ga dit spel wel kopen, ook al kan ik het meestal alleen in singeplayer spelen. Hij lijkt me gewoon nog steeds heel cool!
Avatar
Erich | 11 maart 2004 14:34 | #22892
het is zelda dus die moet ik kopen
Avatar
Gebruiker 2854 | 11 maart 2004 14:55 | #22904
paar dingen over de nitro
Main Processor ARM946E-S

Subprocessor: ARM7TDMI

Memory

Main Memory: 4 Mbyte (Debugger use: Cool

ARM9/ARM7 for use together - 32Kbyte (16kbX2)

ARM7 specialty use interior work RAM: 64 Kbyte

VRAM: 656 Kbyte

LCD

Screen size 256 x 192 RGB dots x 2 screens

262, 144 colors

2D graphic Engine (A,B)

Background: 4 screens max.

Objects: 128 max.

3D graphic engine

Polygons: 120K/s ?

Pixels: 30M/s

Sound: 16ch (max 8ch of PSG, whatever that means) Microphone Input

Wireless communication: IEEE802.11 base protocol

Input devices

Touch panel

Crosskey, A, B, R, L, Start, Select (X, Y to be determined)
Avatar
semper | 11 maart 2004 15:31 | #22908
zapp-x je hebt helemaal geen gba's nodig om het te spelen kan ook gwoon met controllers
Avatar
Zapp-x | 11 maart 2004 15:36 | #22909
jojokojo je hebt een PM gekrgen.. nu kappen met posten van die DS onzin.. gewoon ontopic blijven

Semper, in de IGN gamefile staat dat multiplayer alleen met gba's kan.. als je in een grot gaat gaat het beeld nameljk verder op je eigen GBA zodat je vrienden niet kunnen zien wat voor schatten jij allemaal in die grot vind..
Avatar
semper | 11 maart 2004 17:21 | #22918
maar als je ergens naar binnen gaat dan is het handiger als je een gba hebt, anders zie je het in een hoekje van je beeldscherm
Avatar
Gebruiker 1541 | 11 maart 2004 23:13 | #22962
het kan zonder gba. Dan krijg je gewoon je scherm op de gamecube te zien. Daardoor is het geen geheim meer maar kan het dus wel. Weet niet waar ik het vandaan haal maar je ziet het ook in een filmpje.
Avatar
Zapp-x | 11 maart 2004 23:18 | #22963
Chill Very Happy dan koop ik m misschien wel als het zonder GBA kan.. wel lame van die IGN lui dan dat ze hun gameprofiles niet checken ^_^ (niet dat wij dat elke dag doen.. )
Avatar
Gebruiker 1592 | 11 maart 2004 23:41 | #22967
Ik vond Navi eigenlijk een stuk minder irritant dan de meeste mensen, ik vind r misschien wel zelfs een beetje schattig Very Happy
Avatar
Gebruiker 1541 | 11 maart 2004 23:44 | #22970
ja vond het wel leuk dat je niet alleen ervoor stond.
Avatar
Gebruiker 1965 | 12 maart 2004 02:29 | #22979
Cool, ik verheug me al op deze game, deze gaat zeker op mijn NMR 1 plank (Bij alle andere Zelda's Razz )
Avatar
Zero | 12 maart 2004 14:56 | #23008
Ik vond Navi ook niet zo irritant. Met haar werd toen het hardstikke handige Targeting systeem mee geintroduceerd.

Dit spel moet ik zeker ook hebben. En zelfs een fijnproever kan nog wel 2D graphics waarderen. En naar mijn mening zijn sommige spellen beter in 2D dan in 3D. Maar bij Zelda past beide.
Avatar
The_Gamer | 12 maart 2004 15:17 | #23011
@ Zero: Idd, ik kan me net zo goed vermaken met 2D games als met 3D. Als het met de gameplay maar goed zit, en bij Zelda is dat bijna altijd sowsieso het geval.
Ik vond Navi btw ook niet irritant. Ze gaf wel soms zinloze tips ("Keep moving, Link!" Wink , maar ja.
Avatar
Gebruiker 1604 | 13 maart 2004 00:46 | #23078
fuck de connectiviteit, beters als dit gewoon met de controller kan dus!!!
Avatar
giel4000 | 13 maart 2004 01:26 | #23083
ik heb gehoord dat ipv navi trackers alttp wordt toegevoegd
Avatar
Dukey | 13 maart 2004 12:11 | #23106
Dat zou genaaid zijn... die heb ik al voor de gba
Avatar
Kuyperkid | 13 maart 2004 14:25 | #23119
Dat zou genaaid zijn... kheb dat spel al op de snes gespeeld, wel beste spel ooit .o.
Avatar
Liquid_Metal | 13 maart 2004 17:10 | #23148
goeie prev, vooral de intro is best kewl Smile
Avatar
Gebruiker 1541 | 13 maart 2004 22:37 | #23210
nee he niet a link to the past! die heb ik al! Maar er waren ook geruchten over 1 player mode. Want ik ga dat spel dus echt niet spelen zonder 1 player mode!
Avatar
The_Gamer | 14 maart 2004 01:24 | #23227
Ik denk echt niet dat Nintendo AlttP erbij gaat doen. Dan koopt niemand meer de GBA-versie (zou ik wel doen, maar goed), dus dat zou niet voordelig voor ze zijn. Hopelijk doen ze gewoon Navi Trackers erbij.
Avatar
Gebruiker 1541 | 14 maart 2004 01:36 | #23228
maar in de japanse versie is het toch echt TETRA'S trackers!
Avatar
Gebruiker 2647 | 14 maart 2004 12:40 | #23241
a Link to the past heb ik aL op snes, maar denk niet dat ze hem erbij zuLLen steken
Avatar
Jasper | 14 maart 2004 19:14 | #23273
uh? Is dit dé Tetra's trackers dan Weird
Avatar
Gebruiker 1541 | 14 maart 2004 20:45 | #23282
ja tetra's trackers zit in fourswords Weird waar heb jij gezeten
Avatar
Gebruiker 1965 | 27 maart 2004 18:19 | #24948
Nee helemaal niet, hij is eruit gehaald...
Avatar
Jeffrey1 | 01 april 2004 17:53 | #25507
NAJA Razz Razz
Avatar
Gebruiker 1996 | 19 april 2004 05:09 | #27799
alttp zou stom zijn... of je hebt m al op de SNES, of op de GBA, en anders koop je deze game niet Razz

enneh, navi stoort me meestal wel Razz met die lame berichtjes...
Avatar
Kleaver | 21 april 2004 23:52 | #28273
Tatl Rulllez! Ik zou deze game niet kopen, te simpel voor een NGC spel.
Avatar
Gebruiker 3288 | 26 april 2004 00:02 | #28825
*Navi Wannabe*
Hey, Hello, Listen!

Ik werd vooral gek toen Navi de hele tijd zat te gillen dat ik Saria moest spreken.
Avatar
Gebruiker 3266 | 04 mei 2004 01:40 | #30359
Lol, ja IDD... Weird

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: The Four Swords Plus

Platform: Nintendo GameCube
Genre: Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 4
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: Onbekend

Screenshots