Benjamin, Daan, Marco & Dyon @ E3 2013 – Dag 2: De eerste beursdag Column | 12 juni 2013 17:14 | Auteur: Marco

Na een zware eerste dag is het vandaag de dag dat de E3 officieel zijn deuren opent voor het grote publiek, om 12:00 om precies te zijn. Onze tweede dag in Los Angeles begon echter al vroeg in de ochtend omdat de beruchte Nintendo Direct video op de planning stond. Deze Nintendo Direct werd al op 07:00 lokale tijd uitgezonden, waardoor uitslapen er niet in zat. Verrassend genoeg was iedereen rond half zes al klaarwakker en zaten we om zeven uur vol verwachting aan de laptop gekluisterd.

De live-stream was soms wat lastig te volgen vanwege een slechte internetverbinding. Desondanks kregen we toch een goede indruk van de door Nintendo onthulde games. Zo was Daan laaiend enthousiast over Super Mario 3D World terwijl Benjamin, Dyon en ik daar toch lichtelijk teleurgesteld over waren. Dit werd echter gedeeltelijk goedgemaakt door de beelden van Mario Kart 8, Bayonetta 2, The Legend of Zelda: Wind Waker HD, X, en niet te vergeten, de nieuwe Super Smash Bros.

Na wat over de Nintendo Direct-video gediscussieerd te hebben was het voor Benjamin en Daan tijd om zich naar het Convention Center te begeven voor de Wii U Showcase. Dyon en ik bleven op de hotelkamer achter om de laatste hand te leggen aan een video-item en om nogmaals te genieten van de eerder getoonde gametrailers. Niet lang daarna vertrokken ook wij naar het Convention Center voor de opening van de beurs. Dyon had echter samen met Benjamin een afspraak bij Disney Interactive dus gingen we ieder onze eigen weg.

43


Ik besloot om direct naar de Nintendo Booth te lopen en games als Bayonetta 2 en The Legend of Zelda: Wind Waker HD met eigen ogen te kunnen zien. Ik was echter niet de enige met die gedachte, waardoor ik mezelf door een enorme stoet aan mensen moest zien te wringen. Op de Nintendo Booth hadden zich al lange rijen gevormd achter de populaire games, waarop ik besloot om gewoon een rondje te lopen en wat impressies op te doen. De tijd vloog voorbij en voor ik het wist was het alweer tijd om naar East-Hall te lopen voor de Ubisoft-afspraak, waar Benjamin, Daan en Dyon al stonden te wachten. We werden door Leon Winkler begeleid naar een speciale VIP ruimte. Daar kregen we de keus uit een aantal games, waaronder Rayman Legends en Splinter Cell: Blacklist. Benjamin, Daan en Dyon zagen Rayman Legends wel zitten, terwijl ik wel geïnteresseerd was in Splinter Cell: Blacklist. Zo gezegd, zo gedaan. Door een lieftallige dame van Ubisoft werd ik begeleid naar een speciale ruimte waar de Xbox 360-versie van Splinter Cell: Blacklist speelbaar was. Na een korte wachtperiode en een presentatie van de demo mocht ik zelf aan de slag. Dit onder persoonlijke begeleiding van Scott Lee, de Art-Director van Splinter Cell: Blacklist.

Na afloop van de Splinter Cell: Blacklist speelsessie werd ik vrijwel direct begeleid naar een andere speelruimte voor een demo van Assassin’s Creed 4. Ditmaal was het echter niet mogelijk om zelf te spelen, maar werd de game gespeeld door een dame van Ubisoft die tijdens het spelen bepaalde features van de game toelichtte. Het betrof hier de Playstation 4-versie van de game, helaas kon ze geen verdere informatie verschaffen over de speciale features van de Wii U-versie.

44


De Assassin’s Creed 4-sessie werd opgevolgd door het filmen van wat korte impressies voor de N1ntendo video-items, waarna het tijd was voor de laatste twee afspraken van de dag. Twee ‘behind closed doors’ sessies van Call of Duty: Ghost en Skylanders: Swap Force op de Activision Booth. Na ruim een half uur in de rij te hebben gestaan mocht ik samen met ongeveer tien andere journalisten plaatsnemen in een kleine ruimte met een enorme tv. De Call of Duty: Ghost-sessie bestond uit een korte techdemo die de hoogtepunten van de nieuwe game engine toelichtte, gevolgd door drie levels uit de game waarvan er één exclusief in deze ruimte getoond werd. Hierna werden we direct doorgesluisd naar een andere ruimte waar de Skylanders: Swap Force presentatie plaatsvond. Ter afsluiting ontving iedereen nog een exclusieve E3-versie van de ‘Hot Dog’ Skylander.

De eerste echte beursdag van de E3 is daadwerkelijk voorbijgevlogen, maar het was echt een geweldige en unieke ervaring die niemand van ons had willen missen. Ondanks dat het enorm zwaar was, kijken we nu al uit naar morgen.
Next articleTwee video's tonen off-screen beelden van The Wonderful 101 Previous articleMiyamoto: "We hadden Zelda Wii U kunnen laten zien, maar we...

Reacties van gebruikers

Avatar
monsternon | 12 juni 2013 17:59 | #220413
ik heb nooit echt van mario spelen gehouden maar Super Mario 3D leek me huist heel leuk.
Avatar
supermario-honkbal. | 13 juni 2013 06:56 | #220473
Ik vind 3D world ten opzichte van andere 3D mario games op een homeconsole een grote teleurstelling, maar de game zelf lijkt me opzich wel leuk, als het maar niet zo makkelijk is als 3D land!

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.