Ubisoft: "Uitstellen van Watch Dogs was een zeer lastige keuze" Nieuws | 17 december 2013 12:08 | Auteur: Mink | Bron: IGN

In een interview met IGN heeft Ubisoft wederom gesproken over het uitstellen van Watch Dogs voor onder meer de Wii U.

Watch Dogs is een nieuwe franchise van Ubisoft waarin het allemaal draait om Aiden Pierce. Aiden is een hacker en woont in Chicago, Amerika. De gehele stad is onder de controle van CTOS, Central Operation System. Het is aan de hacker om dit cruciaal systeem onder zijn macht te krijgen en hiermee de stad te redden. Hoewel Aiden een zijn krachten inzet voor het goede, is de lokale en internationale politie het daar niet mee eens. Al snel heeft Aiden niet alleen de criminelen achter zich, maar ook de machthebbende uit de stad.

Watchdogs_May10_6


Eerder deze maand sprak Ubisoft over het uitstellen van spellen in het algemeen. In een interview is er wederom gevraagd naar het uitgestelde Watch Dogs en de redenatie hierachter. De Noors-Amerikaanse president van Ubisoft, Laurent Detoc, wist het volgende te melden (vertaald):

"Het was een lastige keuze. Ik denk dat één van de meest fascinerende dingen in deze industrie is dat je van genie naar idioot kunt gaan in een mum van tijd. Dit gebeurde bij het uitstellen van Rayman en Watch Dogs. Niet iedereen is het ermee eens, dus moet je gaan spreken over 'het beste voor het product'.

Sommige games kun je niet veel beter maken omdat ze zo zijn gemaakt. Een gedeelte van de reden om Watch Dogs uit te stellen was omdat het spel nog niet ver genoeg was zoals we graag wilden zien. We wisten niet of we daar wel konden komen en hoe we daar dan zouden moeten komen. Daarom duurt het proces van ontwikkelen langer. In augustus waren we er echt van overtuigd dat het spel snel in de winkelketens zou liggen."


Watch Dogs komt in de lente van 2014 uit in Europa voor onder andere de Wii U.
Next articleBravely Second heeft een Magic Academy, net zo groot als een... Previous articleWaarom de Wii U?

Reacties van gebruikers

Avatar
DenniSundaY | 17 december 2013 12:14 | #228345
Ik had er eerst wel moeite mee, want eerst kwam Assassins Creed Black Flag en dus Watch Dogs op dezelfde dag uit en had ik moeten kiezen welke ik pas 4 maanden later ging halen. Nu is de keuze eigenlijk al voor me gemaakt en ik ben nog lang zoet met ACBF! Ik ben erg benieuwd in ieder geval!
Avatar
Hoofdletter R | 17 december 2013 12:14 | #228346
collapse
tjah, het is ook gevaarlijk om te zeggen wanneer een game uit zal komen als je er echt alles aan wilt doen om het spel zo goed mogelijk te maken... Dan gooi je je eigen ramen in... Want een zegje word door velen al gauw als belofte opgevat en je wordt er aan gehouden. Maar ik trek me dan ook eerlijk gezegd nooit wat aan van releasedata... Als het spel meer tijd nodig heeft, so be it! Liever een gefinishte game dan een afgeraffelde waar zestig updates voor moeten komen.
Avatar
Nathan | 17 december 2013 13:27 | #228349
Reactie op post #228346 van Hoofdletter R
Vooral die laatste zin is een goede!
Avatar
Martijn | 17 december 2013 16:00 | #228364
Verbetering is beter dan uitbuiting. Een onaf spel op de markt gooien is niet zo'n goed idee. Uiteraard nog niet het hele "Rayman Legends" fiasco vergeten, maar mogelijk was het bij "Watch Dogs" gewoon echt nodig.

Als ze dan toch gaan uitstellen, maak er dan het beste van. Very Happy
Avatar
Mangamusicfan | 17 december 2013 17:42 | #228390
Als het beter is voor het spel, heb ik er totaal geen problemen mee!
Avatar
Lieve Jongen | 17 december 2013 17:51 | #228393
collapse
Toch typisch dat ontwikkelaars altijd op het laatste moment er pas achter komen dat een game niet is zoals ze verwachten. Zie vorig jaar met de release van Pinball Arcade en Toki Tori voor de Wii U. Zoeiets zie je toch aankomen? Je hebt immers een deadline en weet ook wel langer dan een paar weken van tevoren of de game voldoet of niet.
Avatar
jorden1506 | 17 december 2013 20:28 | #228408
Reactie op post #228393 van Lieve Jongen
Tijdens het ontwikkelen kunnen op het laatste moment zeker bij Indie games toch een aantal fouten optreden waardoor dingen veranderd moeten worden en het uitgesteld wordt.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Watch Dogs

Platform: Wii U
Genre: Sandbox
Ontwikkelaar: Ubisoft Bucharest
Uitgever: Ubisoft
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 8
Releasedatum: 20 november 2014

Screenshots