Kensuke Tanabe: "Buiten Off-TV Play geen GamePad-features in Tropical Freeze" Nieuws | 27 december 2013 14:44 | Auteur: Patrick | Bron: Gameinformer

Er is een interview met Michael Kelbaugh en Kensuke Tanabe over Donkey Kong Country: Tropical Freeze voor de Wii U online verschenen.

In Donkey Kong Country: Tropical Freeze neemt Donkey Kong en zijn familie het op tegen de Snowmads. Deze noordelijke dieren veranderen het eiland van Donkey Kong in een ijzige omgeving. Om zijn eiland terug te krijgen, reist Donkey Kong langs verschillende eilanden. Naast Diddy Kong zijn ook Dixie en Cranky Kong partnerpersonages die je helpen bij je avontuur.

Gameinformer heeft onlangs een interview gehad met Michael Kelbaugh, CEO van Retro Studios, en Kensuke Tanabe, Nintendo producer, over Donkey Kong Country: Tropical Freeze. In deze nieuwe Donkey Kong Country-game is de Tiki Tak Tribe vervangen door een vloot van Vikings die zichzelf de Snowmads noemen. De ontwikkelaars hebben het uiterlijk van de verschillende Snowmads tot in de details uitgewerkt. Ook laat Kensuke Tanabe weten dat er geen speciale GamePad-features gemaakt zijn voor de game. Kensuke Tanabe vertelt (vertaald):

"We willen dat iedereen niet alleen van de gameplay geniet maar ook van het visuele aspect van de game. We hebben besloten om geen GamePad-features toe te voegen aan de game zodat spelers niet te vaak tussen de beide schermen hoeven te switchen. De game kent wel Off-TV Play zodat spelers de game volledig op de Wii U GamePad kunnen spelen."


Op het gebied van de camerastanden in Donkey Kong Country: Tropical Freeze is ook flink wat vernieuwing aangebracht. Doordat de levels en personages nu volledig in 3D gemaakt zijn is het mogelijk om helemaal om de personages en voorwerpen heen te draaien met de camera wat een nieuwe gameplay-ervaring oplevert. Dit 3D-effect hadden ze eigenlijk ook al toe willen voegen in Donkey Kong Country Returns maar er was helaas niet voldoende tijd geeft Michael Kelbaugh aan. We kunnen natuurlijk een hoop ijs verwachten in deze game. Kensuke vertelt over de andere omgevingen (vertaald):

"Er zijn omgevingen zoals de Mangrove Jungle, Savannah en de Fruit Juice Factory. De ijzige levels zijn te vinden op Donkey Kong Island.


Verder geeft Kensuke Tanabe nog aan dat de gameplay in de basis hetzelfde is gebleven en dat ze de gameplay vooral verreikt hebben met nieuwe elementen. In de multiplayer-modus is het daarnaast de bedoeling dat je elkaar helpt. De game kent verder geen collision detection waardoor je elkaar dus niet in de weg kunt lopen.

In het interview wordt ook nog ingegaan op de samenwerking van Retro met NCL en of er potentieël een 3DS-versie van de game aan zit te komen. Kensuke vertelt in het interview dat de samenwerking met NCL goed is onlangs de grote afstand. Ook geeft hij aan dat een port naar de 3DS erg onwaarschijnlijk is door het gebruik van nieuwe technieken die alleen mogelijk zijn op de Wii U. Monster Games, de ontwikkelaar de de port van Donkey Kong Country Returns heeft gemaakt, heeft overigens ook een kleine bijdrage geleverd aan Donkey Kong Country: Tropical Freeze.

Tot slot vertelt Michael Kelbaugh nog over wat het uitstellen van de release nog heeft betekend voor de game (vertaald):

"De extra tijd was een zegen voor ons. We waren erdoor in staat om de game beter af te werken en net dat extra beetje Nintendo-liefde toe te voegen. Het maakt echt een wereld van verschil. We hebben de graphics, de animaties en het artwork nog eens een keer goed opgepoetst. Oh, en laten we niet vergeten dat David Wise en Kenji Yamamoto iets meer tijd hadden om de geweldige soundtrack nog iets te verbeteren.


Donkey Kong Country: Tropical Freeze verschijnt op 21 februari 2013 in Europa voor de Wii U.



Next articleRol met je kubus naar het eindpunt in de eerste beelden van... Previous articleOntwikkelaar Minecraft ontkent plannen voor een Wii U-versie

Reacties van gebruikers

Avatar
Banjo | 27 december 2013 15:14 | #228949
collapse
Mij maakt het niet zoveel uit.. Het was leuk geweest maar ja.. Enige waar ik me druk over maak is dat de game veel te kort is. Zes werelden is echt bizar weinig in vergelijking met 9 werelden uit Returns 3D..
Avatar
The Iron Ghoul | 27 december 2013 15:20 | #228950
Reactie op post #228949 van Banjo
je kan altijd nog add-ons kopen Razz
Avatar
Hoofdletter R | 27 december 2013 15:23 | #228951
Reactie op post #228949 van Banjo
collapse
maar de levels zijn misschien wel langer... daarnaast zijn er per wereld ook misschien wel meer levels... ik zeg wacht het af voordat we gaan klagen...
Avatar
Banjo | 27 december 2013 15:29 | #228952
Reactie op post #228951 van Hoofdletter R
Da's dan ook weer waar.
Avatar
yjahmesio | 27 december 2013 15:59 | #228955
Reactie op post #228949 van Banjo
collapse
Ik zelf denk dat Donkey Kong is gemaakt, om mensen even zoet te houden,tot dat een Metroid of waar zij ook mee bezig zijn uitkomt. Want zes levels zijn op zich best kort inderdaad, maar ik denk dat het wel hele vette levels worden, waar je echt van gaat genieten.

Dit denk ik ook van Mario 3D world, heel vette game maar levels zijn soms te kort, het zijn er wel veel daar niet van, maar toch ben je er zoo doorheen. Aangezien Nintendo EAD met nog een game bezig is, denk ik dat het gewoon is om mensen even zoet te houden, zoals bij Donkey Kong.
Avatar
Martijn | 27 december 2013 16:50 | #228960
Reactie op post #228955 van yjahmesio
collapse
Nee, het zijn geen zoethoudertjes. Dit zijn gewoon ook grote games. Je kunt nu nog niet oordelen hoelang en hoeveel levels "Tropical Freeze" gaat hebben en hoe moeilijk die is. Ik weiger ze als zoethoudertjes te zien. Goede games, dus zijn ze gewoon ook een hoofdevenement in de line-up. Geen tussendoor-game.

Denk dan eerder aan remakes als "Zelda The Wind Waker HD" of snelle games om de line-up te vullen zoals "New Super Mario Bros. U". Beide geen slechte games, maar wel gemaakt om te overbruggen naar iets groters. Het is belangrijk om soms tevreden te zijn met wat er is, in plaats van steeds weer te denken dat het volgende gegarandeerd groter gaat zijn. Smile
Avatar
yjahmesio | 27 december 2013 18:55 | #228967
Reactie op post #228960 van Martijn
collapse
Ik weet dat het hele grote games zijn, maar voor mijn gevoel zijn het zoethouders. Mario 3D World is mijn spel van het jaar, echt heel vet, maar voor mijn gevoel veel te makkelijk en te klein.

Donkey Kong kan ik nog niet veel over zeggen, maar zoals het er nu uit ziet, wordt het ook geen grote game, en Retro en Nintendo EAD zijn bezig met ander game, dus daarom zie ik dit als zoethouders, wel hele grote zoethouders!!!!

Een Metroid is sowieso groter dan Donkey Kong, voor mij dan he. Een Galaxy vinden de meeste groter dan 3D World, want velen vragen daar juist om. Dus ga ik ervan uit dat de volgende zeker groter worden dan wat we nu hebben gekregen, maar je weet uiteindelijk nooit. Ik vind het alleen wel vreemd, Mario 3D World was nog niet eens uit, en Nintendo EAD was al bezig met een nieuwe game, dat vond ik best vreemd.
Avatar
Martijn | 28 december 2013 13:41 | #228985
Reactie op post #228967 van yjahmesio
collapse
Ieder zijn mening. Smile

Als het bijvoorbeeld een Metroid is zoals "Other M", dan is "Donkey Kong Country: Tropical Freeze" toch echt de grotere game. Het is niet gezegd dat EAD aan een nieuwe "Galaxy" werkt momenteel. Dat kan ook de nieuwe Zelda zijn. Voorlopig hoop ik even geen nieuwe Mario games te zien, totdat we wat verder zijn in de levensloop van de Wii U. Wel Mario gerelateerde games zoals "Mario Kart 8" natuurlijk.

Het zijn bijna allemaal grote games. Je kunt niet altijd een impact en innovatie verwachten, zoals bij "Galaxy" destijds het geval was. Nintendo heeft vele jaren daaraan ontwikkeld, om tot iets heel nieuws te komen. "3D Land" was een logisch vervolg op "Galaxy 2". Vervolgens is "3D World" daar weer een logisch vervolg op. Het is wat minder grootschalig, maar nog altijd een grote game en toptitel. De term zoethoudertje of tussendoortje is dan niet van toepassing.

Met deze redenatie kun je ieder spel wel als zoethoudertje zien. Daar heb ik geen zin in. Op die manier zit je altijd in afwachting, zonder ooit tevreden te zijn. Natuurlijk, er komen grotere games, maar zie ze los van wat er nu is. Geen zoethoudertjes voor iets groters, maar het grotere komt ook. Smile
Avatar
yjahmesio | 29 december 2013 04:17 | #229001
Reactie op post #228985 van Martijn
collapse
Ik begrijp jou punt, maar voor mij zijn dit zoethoudertjes, ik weet dat het niet zo is voor velen. Mario is mijn game van het jaar, maar vind em iets aan de korte kant, vandaar ik het gevoel heb gekregen van zoethoudertje....
Avatar
nintendo23 | 29 december 2013 04:49 | #229002
Reactie op post #229001 van yjahmesio
Heb jij hem op op 100% gehaald Mario 3D world. Als je dat wil hebben moet je alle levels met alle 5 uitspelen en ik kan je beloven dat de game niet kort is maar gewoon 60 uur minimaal. Verder is de game een stuk pittiger en ik heb returns gehaald om 100% en dat is echt een klus omdat de game dan bijna onmensenlijk moeilijk is.
Avatar
Martijn | 29 december 2013 13:20 | #229013
Reactie op post #229001 van yjahmesio
Jouw punt begrijp ik ook wel. Ben het er deels mee eens. Tot nu toe ga ik ook nogal hard door "3D World" heen, al hoop ik op toenemende moeilijkheid en verrassingen, zoals Nintendo23 hier beschreef. Ik vermaak me enorm met dit topspel, ook al is het wat kleinschaliger van opzet dan "Super Mario Galaxy". Ik hoop dat ik er nog lang mee bezig ben Smile .
Avatar
DarkCaBo | 27 december 2013 18:38 | #228966
Ze hadden op zich de gamepad wel voor minigames kunnen gebruiken!
Gewoon als extra zeg maar...

Maar ik ga deze game sowieso halen! Zonder al te veel gamepad features komt de game vast beter tot zijn recht....
Avatar
Mangamusicfan | 27 december 2013 19:28 | #228970
Jammer erg jammer

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Donkey Kong Country: Tropical Freeze

Platform: Wii U
Genre: Platformer
Ontwikkelaar: Retro Studios
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: N.v.t.
Releasedatum: 21 februari 2014

Screenshots