"Technische specificaties zijn minder belangrijk dan het gebruik van technologie" Nieuws | 04 februari 2014 20:00 | Auteur: Kitty

Afgelopen week sprak Nintendo senior marketing manager Genyo Takeda met investeerders over hoe Nintendo niet de nadruk wil leggen op de technische specificaties, maar op hoe de technologie kan worden ingezet om de entertainmentwaarde van producten te verhogen.

Nintendo is altijd terughoudend geweest als het op technische specificaties aankomt. Zelden tonen ze iets over wat Nintendo's systemen kunnen doen vanuit een technisch perspectief. Nintendo's senior marketing manager Genyo Takeda sprak met investeerders over "of een apparaat nou krachtig is of niet, dit wil niets zeggen over of het dit kan uiten op het gebied van gameplay voor consumenten." (vertaald):

"Meneer Iwata heeft al uitgelegd dat Nintendo zich richt op de integratie van hardware en software. Om het op een andere manier te zeggen, het combineren van technologie met entertainment creëert de machine. Onder deze omstandigheden probeert Nintendo niet te focussen op de rauwe, technische specificaties van de hardware. Wij hebben juist gefocust op hoe deze technologie gebruikt kan worden om de entertainmentwaarde van datgene dat wij aanbieden te versterken. Hierdoor is technologie voor ons iets dat op de achtergrond blijft. Hierom wil ik dan ook geen verontschuldigingen aanbieden voor het niet benoemen van deze technische details. Of een machine nou krachtig is of niet, dit kan niets zeggen over de manier waarom het de kracht kan uiten naar de consumenten in termen van gameplay. Daarom ben ik ook niet van plan om de fijne details en de specifieke nummers te benoemen.


Naast het benoemen van zijn redenen om niet op technische details in te gaan, sprak Genyo Takeda ook over wat volgens hem echt belangrijk is (vertaald):

In plaats van denken over het verschil tussen hardware en software, denk ik liever aan de manier waarop technologie kan worden ingezet om de algemene entertainmentwaarde te versterken op manieren die makkelijk te begrijpen zijn voor onze consumenten. Daarnaast moeten de technologieën die we bekijken anders zijn dan die uit het verleden. Het is niet slechts de rekenkracht van de computer die belangrijk is, maar het is de manier waarom technologie zich kan verbinden met entertainment. Het is dan ook mijn hoop om de waarde van de Wii U hardware te communiceren naar klanten op een manier waarop klanten kunnen voelen "o, dit is het!"
Next articleDonkey Kong Country: Tropical Freeze Previous articleIwata over verschil promotie van de Wii U in Japan en overzees

Reacties van gebruikers

Avatar
Hoofdletter R | 04 februari 2014 21:21 | #230850
Nintendo vergeet geloof ik bij dit soort uitspraken dat er naast henzelf ook nog andere developers zijn die daar anders over deneken... Zo ga je ook tegen devs in die multiplatformen... Die verkopen minder goed op een systeem dat lagere technische aspecten kent...
Avatar
Dinalfos | 04 februari 2014 22:34 | #230857
Technische specificaties zijn minder belangrijk dan het gebruik van de technologie


En met creatieve pareltjes als Super Luigi U en Yoshi's New Island laat Nintendo goed zien hoe het moet! Hilarious

Maar serieus, je kunt nu eenmaal meer met méér. Dat Nintendo daar blijkbaar niet goed mee om kan gaan, is weer een ander verhaal.
Avatar
djdadream | 05 februari 2014 06:27 | #230864
collapse
De mensen bij Nintendo die dit denken: "Het is niet slechts de rekenkracht van de computer die belangrijk is, maar het is de manier waarom technologie zich kan verbinden met entertainment.'

Moeten heel snel weg bij Nintendo! Er zijn naast Nintendo ook nog andere uitgevers die games maken die op meerdere consoles uit komen. Kijk naar wat de Wii U kreeg, afgeslankte versie's omdat de reken kracht niet goed genoeg was/is.

Als Nintendo dit niet gaat begrijpen, koop ik de volgende Nintendo console niet bij Launch, maar wacht ik eerst een paar jaar en koop de console dan. Waarom? Ik ga geen console stof laten happen omdat eens in de zoveel maanden een Nintendo game uit komt die mij interesseert.

Of ze moeten met een minder krachtig product komen waar de prijs ook maximaal 200 euro is, en dus veel kids en families kan bereiken, of een krachtige console maken net als de concurrenten voor tussen de 350 en 500 euro in.

Maar maak geen console die duur is voor familie en kids, en niet krachtig genoeg is voor de hardcore gamer, waardoor de mensen de console niet kopen en uitgevers deze console links laten liggen.

De GamePad had niet bij de Wii U moeten zitten maar los erbij verkocht moeten worden voor offscreen gamen. Dan had je de Wii U nu voor: 279 euro (Mediamarkt) - 100 a 120 euro GamePad = 179 a 159 + 30 euro Wii U Pro Controller = tussen de 209 a 189 euro nu kunnen verkopen ( ik ga uit van productie kosten van de apparaten).

Maak daarnaast, naast de huidige team. 3 teams die echt familie en party games gaan maken, en verkoop deze voor 40 euro. Zo zou de Wii U veel beter verkopen.
Avatar
The Iron Ghoul | 05 februari 2014 13:29 | #230882
Reactie op post #230864 van djdadream
collapse
als je de gamepad los verkoopt is even dom als move en kinect jaren na de launch van je console toe te voegen. hierdoor zijn er heel weinig spellen die er volop gebruik van maken op de ps360. als Nintendo de gamepad er nu uit halen en hem op de markt leggen voor 200euro zonder pad dan heb je dus echt een wii met HD.

ik vindt de gamepad nog steeds heel leuk en wordt goed gebruikt in een aantal games( bij sommige minder). maar ik twijfel heel erg of ik wel een xbone of ps4 ga halen. ze bieden niets meer dan hun voorgangers behalve 10% beter grafx en wat meer functies die me totaal niet boeien. als ik moet kiezen is de ps4 de beste keus omdat micro$ alleen maar halo en gears heeft en gears is afgelopen
Avatar
djdadream | 05 februari 2014 23:13 | #230920
Reactie op post #230882 van The Iron Ghoul
Je snapt de insteek niet van het verhaal. Of de console goedkoper op de markt brengen of een veel krachtigere en rond de 400 a 500 euro. Nu heb je een console waar straks geen enkele andere uitgever games voor maakt, want in de toekomst kunnen ze niet meer poorten ivm de software niet werkt op de Wii U waar de game op gemaakt is. En kijk naar FIFA, die poorten ze niet eens.

Ze zitten met een redelijk duur product wat alleen de trouwe fans kopen (hoor ik ook bij), maar daar buiten koopt men niet een console van 279 euro (zonder game) voor 2 a 3 spellen, dat zijn er maar een paar. En voor families is die nog te duur.

Een Wii U zonder gamepad met motion controller zou ook een optie zijn, voor wii sports hd.
Avatar
1990irock | 05 februari 2014 09:19 | #230869
"Hoe de technologie kan worden ingezet". En nog steeds hebben ze niet veel nuttigs met de gamepad gedaan. Misschien wordt t wat met de Nintendo DS games op de WiiU
Avatar
SpijkerJasper | 05 februari 2014 13:05 | #230878
En weer een hoop gebrabbel van Nintendo en geen nieuws over games waar we de console in de eerste plaats voor gekocht hebben eind 2012 Razz
Avatar
Kokkeman | 05 februari 2014 22:20 | #230911
Wat een BS. Blijkt maar eens te meer dat ze de hele marketing divisie daar op de schop moeten gooien. Wat een ongeloofelijke fuckup die vent.

Als 3party devs niet weten wat voor motor er in zit en hoeveel pk, weten ze ook niet wat voor benzine of kerosine er ze er in motte flikkeren.

Vandaar dat ze er niet aan willen beginnen , you blindeye mf numnut. Opzouten met die vent. jee wat kan ik me daar kwaad om maken zeg. Gaat er gvd geen lichtje branden bij een Iwata of Reggie als ze dit lezen? Blijkbaar hebben ze dezelfe oogkleppen.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.