Benjamin, Quint, Daan & Marco @ E3 2014 - Dag 2: De eerste beursdag Column | 14 juni 2014 15:25 | Auteur: Marco

Vandaag was het dan zo ver, de grote dag waar wij als Nintendo-fans een lange tijd naar hebben uitgekeken. Het Nintendo Digital Event zou hier om 10:00 uur lokale tijd worden uitgezonden en rond een uur of acht stonden wij netjes klaar om te vertrekken naar het LA Convention Center. Doordat de Wi-Fi verbinding in het hotel de afgelopen dagen echt om te huilen was, durfden we het niet aan om de live-stream in het hotel te kijken. Dit had er vorig jaar ook voor gezorgd dat we de live-stream maar voor ongeveer de helft konden volgen. Gelukkig bood het E3 Press Center in het Convention Center daar uitkomst op.

121


Stipt om 10:00 uur begon het Nintendo Digital Event en zaten wij aan de monitoren van het Press Center gekluisterd. Nu hoef ik jullie niet in detail te gaan vertellen waar het Digital Event over ging, want die hebben jullie hoogstwaarschijnlijk zelf allemaal gezien, maar onze eerste indrukken waren zeer positief. Helaas zwakte dit behoorlijk af naarmate we er langer over nadachten. Nu is dit niet negatief bedoeld, want de hele presentatie was erg leuk opgezet, maar onze verwachtingen waren waarschijnlijk toch iets te hoog. Zo was de onthulling van de nieuwe The Legend of Zelda-game eigenlijk al zo goed als zeker en was de trailer bij lange na niet zo episch als we dat van voorgaande games vonden. Ook Super Smash Bros. voelde aan als meer van hetzelfde. De grootste verrassing was eigenlijk wel Splatoon en dat terwijl we eigenlijk hoopten dat Nintendo ging knallen met franchises waar al tijden geen games meer voor verschenen zijn, zoals F-zero en Metroid.

Om 11:00 uur begon onze afspraak bij Nintendo. Nadat we ons gemeld hadden bij Sarah van Nintendo Benelux werden we meegenomen naar de VIP ruimte en kregen we de gelegenheid om met een aantal demo’s aan de slag te gaan. Titels als Bayonetta 2, Mario Party 10, Yoshi’s Woolly World, Hyrule Warriors en Captain Toad: Treasure Trackers stonden op het menu, maar we waren het er unaniem over eens: we zouden het eerst uitvechten in Super Smash Bros. voor de Wii U. Na een aantal potjes gespeeld te hebben was het pijnlijk duidelijk geworden dat Quint maar lastig te verslaan was en was het tijd om een andere game te gaan spelen. Onze speelsessie vervolgde zich met Hyrule Warriors, Yoshi’s Woolly World en Mario Party 10. Helaas was de tijd binnen onze afspraak maar beperkt en kregen we dus niet de kans om ook de rest van de games uit te proberen.

122


Voor Daan en Benjamin stond er nu een interview met de ontwikkelaar van Sonic Boom op de planning, terwijl Quint en ik op bezoek gingen bij Alien: Isolation van SEGA. Omdat er op dat moment geen plek was voor de presentatie, mochten wij eerst met de demo aan de slag. De game had een angstaanjagende sfeer en bleek nog behoorlijk aan de lastige kant.

We sloten de dag af met een exclusieve Super Smash Bros. roundtable waar Masahiro Sakurai voor slechts een handjevol gamejournalisten een presentatie gaf over de game. Alleen Quint en Daan hadden hier een officiële uitnodiging voor ontvangen, dus Benjamin en ik moesten helaas plaatsnemen in de rij voor mensen zonder uitnodiging. Wij waren niet de enige geïnteresseerde en al snel vormde hier een aardig lange rij, waardoor het er nog even om ging spannen of we wel binnen konden komen. Gelukkig stonden wij aardig vooraan en wisten wij twee felbegeerde zitplaatsen bij de roundtable te bemachtigen. Na een korte wachtperiode verscheen Masahiro Sakurai op het podium en werd de presentatie geopend met een nieuwe trailer. De spanning was groot, maar uiteindelijk werd onder luid gejuich Pac-Man onthuld als een speelbaar personage. Nadat het publiek weer een beetje tot rust gekomen was begon Sakurai een persoonlijke demonstratie van Pac-Man door het gevecht aan te gaan met drie medewerkers van Nintendo of America. Het gejuich was wederom enorm nadat Sakurai de vloer met ze had aangeveegd. Verder werden de nieuwe Amiibo-figuurtjes nogmaals behandeld en werd er wat uitgebreider op de Mii Fighters in gegaan. De laatste vijftien minuten van de roundtable werden gevuld door vragen vanuit het publiek.

120


Na de vermoeiende dag met persconferenties was het weer heerlijk om lekker over de beursvloer rond te lopen en al het moois op games gebied te bekijken. Verder heeft Nintendo een paar leuke games aangekondigd en was het erg leuk om een aantal hiervan al te kunnen spelen. Het hoogtepunt van de dag was echter de Super Smash Bros roundtable. We hebben nu al zin in de tweede dag van de E3!
Next articleTriforce Clock verkrijgbaar in Premium Box en Treasure Box van... Previous articleMiyamoto overweegt mecha's in Star Fox Wii U te doen

Reacties van gebruikers

Avatar
Nintendofan | 14 juni 2014 15:34 | #236634
Komt er nog een video van de mensen van N1 bij de E3?
Avatar
hsBoy1 | 15 juni 2014 21:06 | #236678
Ik mis inderdaad de videoreportages.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.