Onze eerste afspraak stond ingepland bij Natsume, de ontwikkelaar van gameseries als Harvest Moon en Hometown Story. Na een aantal minuten bij de balie te hebben staan wachten mochten wij een mooie Natsume-knuffel in ontvangst nemen en werden we begeleid naar onze eerste demo. Hier stond een enthousiaste dame die eerst haar hele levensverhaal begon te vertellen en met trots haar getatoeëerde Harvest Moon-koe liet zien, alvorens we aan de Harvest Moon-demo begonnen. Na de ins en outs van deze Nintendo 3DS-demo gezien te hebben kregen we een of andere Railroad Tycoon-achtige game voor de Nintendo 3DS te zien. De naam van de game is me echter compleet ontgaan en de demo was weliswaar in het Japans, maar ook de medewerker die de game demonstreerde snapte er maar bar weinig van.

Onze volgende stop was bij de stand van Activision, waar we een afspraak hadden voor de Call of Duty: Advanced Warfare en Skylanders: Trap Team demo's. De demo's werden gehouden in kleine hokjes met enorme TV aan de muur, waar slechts een man of vijftien peer keer konden plaatsnemen. Tevens stond het geluid er zo hard dat je bijna werd weggeblazen, maar dit zorgde bij de Call of Duty-demo wel voor een behoorlijk indrukwekkende ervaring. Helaas werd de demo beëindigd met een nog niet eerder vertoond jungle-level wat slaapverwekkend saai was. Gelukkig werden we bij de Skylanders: Trap Team demo wel wakker gehouden door een hyperactieve en best komische ontwikkelaar. Tegen mijn verwachting in bleek de nieuwe Skylanders-game ook nog behoorlijk verfrissend en best leuk om te zien.
Na een korte pauze en een wandelingetje over de beursvloer liepen we langzaamaan weer terug naar de Nintendo stand, waar Daan voor ons een afspraak had geregeld bij Nintendo of America. Deze afspraak kwam mooi uit want helaas hadden we gisteren niet alle Nintendogames kunnen spelen vanwege tijdsgebrek. De eerste game die we speelden was Splatoon, waar Daan en ik het opnamen tegen Quint en Benjamin. De eerste ronde begon goed, maar we werden uiteindelijk genadeloos afgemaakt. Daan en ik waren daarna uit op wraak en samen met de leuke dames van Nintendo werd het andere team compleet weggeblazen. Helaas was er geen tijd meer om een derde rondje te spelen om de echte winnaar te bepalen, dus we lieten het bij een gelijkspel. De volgende game was Mario Maker voor de Wii U, waarbij Daan haast op sadistische wijze een level voor ons in elkaar had gezet. Na een flinke stoeipartij met Daans level lukte het Quint uiteindelijk om het level uit te spelen. Na nog een korte speelsessie met Kirby and the Rainbow Curse zat de afspraak bij Nintendo er alweer op. Daan en Benjamin besloten op de Nintendo stand te blijven om de overige demo's te spelen, terwijl Quint en ik verder liepen naar de volgende twee afspraken.

De afspraak van Warner Brothers bestond uit een aantal verschillende presentaties van onder andere Mortal Kombat X, Middle-earth: Shadow of Mordor en Batman Arkham Knight. Ondanks dat geen van deze games op een Nintendoconsole of handheld zullen verschijnen waren de presentaties behoorlijk indrukwekkend en besloten we Batman Arkham Knight eens aan de tand te voelen. Quint was hier als groot Batman-fan helemaal in zijn element en hij heeft ruim een half uur met de speelbare demo doorgebracht.
De laatste afspraak van de dag was op de stand van EA, waar we aan de slag mochten met demo's van onder andere Battlefield: Hardline en Fifa 15. Nadat we onze VIP-pasjes hadden opgehaald werden we naar een kamer begeleid die helemaal was ingericht als politiebureau, zelfs met speciale kamers waar je achter het glas mensen ondervraagd zag worden. Het geheel had een toffe sfeer, maar de toon werd pas helemaal gezet toen na tien minuten de deuren opengesmeten werden en we met veel geschreeuw naar buiten geëscorteerd werden. De missie: in de game op boevenjacht.

Het moment waar we vandaag echter het meest naar uitkeken was de roundtable van de onaangekondigde Nintendo 3DS-game. Net als gisteren hadden slechts Daan en Quint hiervoor een uitnodiging ontvangen en zouden Benjamin en ik ter plekke moeten bekijken of we naar binnen mochten. Doordat er bij de roundtable van gisteren ook al een enorme rij stond dachten wij slim te zijn door daar ruim 45 minuten van tevoren aanwezig te zijn. Helaas hadden nog veel meer mensen dit briljante idee en stonden we uiteindelijk alsnog vrijwel achteraan in de rij. Het was een lang uur wachten, vol speculaties over Majora's Mask 3D of een nieuwe Metroid-game, maar ons geduld werd uiteindelijk toch beloond met een toegangsbandje. Na al deze anticipatie was er helaas een lichte teleurstelling toen bleek dat het niet om een bekende franchise ging maar om iets compleet nieuws. De game, met als titel Code Name: S.T.E.A.M., is een turn-based strategiegame, die grotendeels in third- en first-person gespeeld zal worden. De game zal een sterke steampunk-setting kennen, met cel-shaded graphics die het geheel moet laten lijken als een interactieve comic. Aan het publiek was duidelijk te merken dat de meeste mensen wat anders hadden verwacht. Zo werd er slechts matig door de mensen geapplaudisseerd en waren er zelfs mensen die de zaal verlieten. Dit was compleet het tegenovergestelde van de Super Smash Bros. roundtable, waar iedereen laaiend enthousiast was. Overigens is de game ongetwijfeld in goede handen bij de developers van Advance Wars en Fire Emblem, maar helaas hoopten wij toch op een andere titel.

Al met al was het weer een zeer geslaagde dag op de E3. We hebben vandaag veel nieuwe games kunnen spelen en heerlijk over de beursvloer kunnen rondlopen. De Code Name: S.T.E.A.M. roundtable was een klein dieptepuntje, maar ook dit was achteraf toch een leuke ervaring. Morgen nog een kort beursdagje en dan zit de E3 er helaas alweer op. Time flies when you're having fun!
Reactie op post #236718 van Goomba_Killer