Aonuma: "Wereld van The Legend of Zelda Wii U wordt zo groot als de hardware toelaat" Nieuws | 16 februari 2015 20:25 | Auteur: Thomas S. | Bron: Gamereactor Magazine, Nintendo

Eiji Aonuma, producer van vele The Legend of Zelda-games, heeft onlangs meer informatie gegeven over de wereld van The Legend of Zelda Wii U.

Het is inmiddels al weer bijna twee maanden geleden dat Nintendo iets losliet over het nieuwste spel in de The Legend of Zelda-serie dat voor de Wii U zal verschijnen. Eiji Aonuma heeft recentelijk weer informatie gedeeld; in een interview met Gamereactor Magazine vertelt hij het volgende over de grootte van de spelwereld in The Legend of Zelda Wii U (vertaald):

"Een enorme aaneengesloten wereld is niet te bereiken als de hardware niet ver genoeg ontwikkeld is. Sinds de eerste The Legend of Zelda-games hebben we altijd alles uit de hardware proberen te halen om de wereld zo optimaal mogelijk te maken. Je zou kunnen zeggen dat het daarom onvermijdelijk was dat we dit ook bij de Wii U-game doen.

Toen ik vorig jaar op de E3 de game liet zien, leek iedereen erg opgewonden en begon men te zeggen dat The Legend of Zelda eindelijk een open world-game was geworden! The Legend of Zelda-games hebben wat mij betreft de spelers altijd in staat gesteld een grote wereld te ontdekken. Wat er nu veranderd is, is dat de hardware zo ver gevorderd is, dat we nu een uitgestrekte wereld kunnen maken die op een makkelijke manier te verkennen is. Ons uitgangspunt is echter totaal niet veranderd sinds het begin van de serie."


7


Ook vertelt Aonuma later in het interview nog iets over het gebruik van de Wii U GamePad in deze nieuwe game (vertaald):

"De laatste tijd ben ik erg afhankelijk geworden van de kaart op mijn telefoon wanneer ik op een plek ben die ik niet ken. Een kaart zou niet iets moeten zijn dat je in je tas houdt, je moet hem in je hand kunnen houden om hem constant te kunnen checken. Bij elke stap moet je hem raadplegen; daarmee krijg je een gevoel van avontuur."


The Legend of Zelda voor Wii U zal in de loop van dit jaar in de winkels verschijnen.

We bedanken N1ntendo-lid JanssenS voor het melden van dit nieuws.
Next articleNintendo 3DS Must Haves: Part I - 2011 tot en met mei 2013 Previous articleAbraham Lincoln schittert in nieuwe trailer van Code Name: S.T.E.A.M.

Reacties van gebruikers

Avatar
yjahmesio | 16 februari 2015 20:30 | #247482
collapse
Ik heb een gevoel dat dit een episch avontuur gaat worden. Mijn game jaar kan niet stuk met, Zelda, Splatoon, X en Starfox Very Happy Very Happy
Avatar
banjokazooie-fan | 16 februari 2015 21:13 | #247484
Reactie op post #247482 van yjahmesio
ik kan ook niet wachten met splatoon zelda en starfox
Avatar
wessel7 | 16 februari 2015 21:08 | #247483
collapse
Geef mij een trailer
Avatar
yjahmesio | 16 februari 2015 21:23 | #247485
Reactie op post #247483 van wessel7
over 3 en half maand heb je gameplay beelden, duurt niet lang meer.... Very Happy Very Happy Very Happy
Avatar
nintendo23 | 16 februari 2015 22:30 | #247486
collapse
Hopelijk spoelt deze game de smaak van Skyward Sword weg. En wordt ik weer verliefd op de Zelda serie. Als ze Star Fox, Zelda en bij RARE Banjo Kazooie 3 En bij Naughty Dog Uncharted 4 wordt zo goed als deel 2 dan heb 5 titels die de nummer 1 positie delen. Maar Zelda hopelijk krijgen we nu meer gebieden. Want dat stoorde mij het meest uit Skyward Sword. En word de game ook weer wat pittigere. En gebruikt het de gamepad op een leuke manier
Avatar
Banjo | 16 februari 2015 23:25 | #247488
Reactie op post #247486 van nintendo23
collapse
"Spoelt de smaak van Skyward Sword weg"
Alsof dat zo'n bizar slechte game was, stel je niet aan zeg..
Avatar
offensive | 16 februari 2015 23:26 | #247489
Reactie op post #247488 van Banjo
Ja best wel.
Avatar
CyberMonkey | 16 februari 2015 23:46 | #247490
Reactie op post #247488 van Banjo
Ik speelde Skyward Sword laatst weer en het is zeker geen slecht spel, de motion controls zijn op zich best geinig (maar liever niet in een volgende Zelda) en de tempels zijn ook best oké.. Het is een goede game, maar het niveau van andere 3D Zelda games haalt Skyward Sword naar mijn mening niet, dus op zich kan ik me wel een klein beetje vinden in de reactie van nintendo23.
Avatar
nintendo23 | 16 februari 2015 23:51 | #247491
Reactie op post #247488 van Banjo
collapse
Jij vind de laatste Smash een ontzettende bout game ik vind. skyward een zeer matige 3D Zelda en niet eens door de motion controls. Maar vooral door het constante moeten gaan in 3 gebieden. En grafisch kon de game in 2011 echt niet meer mee. En maybe geef ik hem een 2de kans iets wat ik ook met Metroid Prime Echoes ga doen. En bevallen de games me dan een stuk beter.
Avatar
Banjo | 17 februari 2015 13:14 | #247505
Reactie op post #247491 van nintendo23
collapse
Misschien, maar ik blijf het belachelijk vinden dat mensen zo klagen over de motions controls. Zo slecht waren ze niet.
Ja goed de onder water controls kan ik begrijpen maar in het algemeen?
Ach ja.. de Zelda fanbase..
Avatar
PaulV1999 | 17 februari 2015 21:19 | #247557
Reactie op post #247505 van Banjo
Ik vond die motion controls wel iets hebben, had er wel eens problemen mee, maar vond het wel een creatief idee. Verder vond ik het ook echt heel irritant dat er maar 3 omgevingen waren (exculsief skyloft) EN dan nog het ergste na mijn mening: "The Imprisoned"
1e keer leuk
2e keer mjeh
3e keer bijzonder vervelend
Ik vond dat er mede hierdoor een beetje te veel herhaling op trad in Skyward Sword.
Avatar
hsBoy1 | 17 februari 2015 01:16 | #247492
Reactie op post #247486 van nintendo23
collapse
Naar mijn mening ben je geen Zelda fan als je Skyward Sword een 'matige' game vindt. Skyward Sword is ook gewoon één van de betere Zelda-games. Het verhaal, de maps in de lucht in combinatie met de wereld daaronder, het vliegen en de geweldig werkende motion controls in die game maken het een zeer goede Zelda game. Ik kan mij herinneren dat menig fanatieke Zelda-gamer aangegeven heeft dat je na die motion controls eigenlijk niet meer terug kunt, omdat het gewoon heerlijk (realistisch) speelt. Ik sluit me daar deels bij aan en hoop dat deze manier van spelen in de volgende Zelda in ieder geval optioneel wordt.
Avatar
nintendo23 | 17 februari 2015 01:42 | #247493
Reactie op post #247492 van hsBoy1
Het verhaal was leuk maar ik vond het de minste uit de reeks. Het vliegen voegde in mijn optiek bitter weinig toe. Ik vond het verkennen van 3 gebieden gewoon te weinig. Het upgrade systeem vond ik niet zo tof. Ik vond Girahim lame. En grafisch geen hoogvlieger. Wat ik wel tof vond waren de tempels De motion Controls. Maar nee het was voor mij niet de Zelda waar ik op hoopte.
Avatar
Ricardo | 17 februari 2015 09:03 | #247495
Reactie op post #247492 van hsBoy1
Niet per se geen Zelda fan. Ik vind Skyward Sword de slechtste Zelda die ik ooit heb gespeeld, dat wil echter niet zeggen dat ik geen Zelda fan kan zijn. Ik speel maar al te graag andere delen; Twilight Princess, The Wind Waker, Ocarina of Time, The Minish Cap, A Link to The Past en nu dan weer Majora's Mask.
Avatar
Nozem | 17 februari 2015 09:52 | #247496
Reactie op post #247492 van hsBoy1
collapse
Nou ik vind Skyward Sword zeker niet de beste Zelda, hij staat ook zeker niet in mijn top 5 Zelda spellen. Ik ben ook een Sonic fan, wil niet zeggen dat ik al zijn games goed moet vinden, Sonic '06 vind ik een draak van een game. Iedere zijn eigen mening toch?
Avatar
hsBoy1 | 17 februari 2015 10:03 | #247497
Reactie op post #247496 van Nozem
collapse
Pff, ik snap niet dat jullie dat echt vinden Razz . Skyward Sword staat bij mij zeker wel hoog aangeschreven. Maar inderdaad; ieder zijn mening! Smile
Avatar
nintendo23 | 17 februari 2015 10:13 | #247498
Reactie op post #247497 van hsBoy1
Wat jij zegt ieder zijn mening.
Avatar
Pietertje | 17 februari 2015 11:27 | #247501
Reactie op post #247492 van hsBoy1
Skyward Sword was een geweldige game, maar als een Zelda-spel vind ik 'm wel degelijk matig. Het spel was eigenlijk te lineair voor een Zelda naar mijn mening.
Avatar
wessel7 | 16 februari 2015 22:49 | #247487
Ik hoop wel dat Nintendo die zwarte balk invult met blauw, want zo ziet het er niet uit uit. Ze hoeven het dan niet een extra gebied te maken. Alleen water waar je toch nooit komt, maar alleen even de kaart mooier maken Wink
Avatar
koekiemonster | 17 februari 2015 08:36 | #247494
collapse
De gamepad toont dus een map? *gaaaaap*
Avatar
nintendo23 | 17 februari 2015 10:16 | #247499
Reactie op post #247494 van koekiemonster
Gelukkig Koekie begin je al te zeuren zonder dat je de andere gamepad opties weet. Ze hebben al gelukkig de hele game laten zien. Daarbij vond ik de zeekaart op je gamepad de geniale oplossing in The Windwaker HD
Avatar
Nozem | 17 februari 2015 12:50 | #247504
Reactie op post #247494 van koekiemonster
Ee kaart op de gamepad is ideaal! Als ik op de PS3 of PS4 speel betrap ik mezelf er af en toe op dat ik naar de controller kijk voor de kaart.... Very Happy

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Wii U
Genre: Open-Air Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 03 maart 2017

Screenshots