Nintendo kondigde 'NX' aan om hun blijvende toewijding aan consoles te laten zien Nieuws | 19 maart 2015 13:57 | Auteur: Erik F. | Bron: Gamnesia

Iwata sprak met Time in een interview gisteren. Hier werd onder andere de nieuwe focus en console van Nintendo aangekaart.

Het nieuws dat Nintendo zich ook gaat focussen op mobiele platformen, sloeg twee dagen geleden in als een bom. Deze bom werd zelfs nog een stukje groter toen het bedrijf tussen neus en lippen door ook aankondigde dat er een nieuwe console aankomt. Deze draagt de codenaam 'NX'. Daarnaast is naar buiten gekomen dat het apparaat gebaseerd is op een volledig nieuw concept.

1397068235


Time hield een interview met Iwata en vroeg naar deze twee nieuwe ontwikkelingen. De president van Nintendo antwoordde hierbij dat de NX op dit moment vooral aangekondigd is om aan te tonen dat de focus van het bedrijf niet ineens naar de mobiele markt gegaan is. Hij wilde echter niet specificeren of de nieuwe console de daadwerkelijke opvolger wordt van de Wii U. Verdere aankondigingen over het apparaat kon hij echter niet maken. Zijn exacte woorden waren als volgt (vertaald):

"De reden dat ik de 'NX' aankondigde, die overigens niet direct gerelateerd is aan onze samenwerking met DeNA, was voornamelijk om misverstanden te voorkomen zoals: 'Nintendo heeft misschien zijn passie voor de thuisconsole business verloren'. Maar daarnaast wilde ik hiermee laten zien dat we met zelfs met meer passie en motivatie in deze wereld blijven. Het spijt me zeer, maar zoals ik al zei tijdens de persconferentie gisteren, kan ik geen verdere aankondigingen doen omtrent 'NX'."


Wanneer de NX gaat verschijnen, is nog niet bekend. Meer informatie volgt hoogstwaarschijnlijk pas in 2016.
Next articleDeze herfst komt The Big N met een vervanging voor Club Nintendo Previous articleVliegende octopussen in nieuwe screenshots van Splatoon

Reacties van gebruikers

Avatar
JORISGUY7XD | 19 maart 2015 14:16 | #248443
Dus nee mensen, het duurt nog wel een tijdje voordat NX achter het doek vandaan komt! De Wii U zal nog zeker 2 jaar mee gaan!
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 14:20 | #248444
collapse
"Wel wilde hij echter niet"... Wink Weird
Avatar
Erik F. | 19 maart 2015 14:49 | #248447
Reactie op post #248444 van ThanosReXXX
collapse
Onder het mom van 'heerlijk indirecte zinnen'. Aangepast, haha. Smile
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 15:15 | #248448
Reactie op post #248447 van Erik F.
Top. Als je toch bezig bent: laat nog eens je oog vallen op de quote onderaan het artikel... Wink
Avatar
Snader | 19 maart 2015 14:23 | #248445
Wederom de misvatting dat NX naast Wii U en 3DS gaat bestaan. Dat is nergens gezegd.
Als je deze conclusie maakt aan de hand van het bovenstaande diagram: dit wil alleen zeggen dat de membership service, die in de herfst van dit jaar in gebruik genomen gaat worden, geldt voor zowel PC, smartphone, tablet, Wii U, 3DS en NX.
Dat zal in de herfst dus zijn voor Wii U en 3DS en wanneer NX uitkomt voor NX. Hier kun je niet de conclusie uit trekken dat NX niet de opvolger wordt van Wii U en/of 3DS.
Avatar
Denhette | 19 maart 2015 14:42 | #248446
Ik gok dat ze met NX verder zullen gaan op het idee van een gecombineerde console (zoals het draagbare aspect van de Wii-U). Het is pure speculatie natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat Nintendo ook console zal maken die je kan meenemen als een handheld. Ze zouden een soort 2-in-1 console kunnen maken die in een soort dock krachtiger kan gemaakt worden voor gebruik op de tv.
Avatar
nintendo23 | 19 maart 2015 15:38 | #248450
collapse
Oke Nintendo gaat dus verder op het gebied van home consoles. Maar gaat het nu wel zorgen dat 3rd party berdrijven terugkeren. Dat het grafisch wel meekan met de andere 2 Dat het even makkelijk ontwikkelen is voor dat systeem als de One en Ps4. Hoe gaat het er voor zorgen dat de niet Wii u bezitters terugkeren. En gaat het nu wel zorgen dat we geen gaten hebben. Als Nintendo meeste van die punten niet in orde maakt heeft het weinig zin om een nieuwe console te maken.
Avatar
Stevendek | 19 maart 2015 16:24 | #248453
Reactie op post #248450 van nintendo23
collapse
Misschien dat dat juist een goede reden zou kunnen zijn voor een handheld-en-console-in-1.

Momenteel is Nintendo zijn 3p's kwijt en moeten ze zelf voor (bijna) alle games zorgen. Het gevolg hiervan is dat er te weinig games voor beide uitkomen.

"Als" ze een 2-in-1 gaan maken moeten ze zich maar op 1 console concentreren en kunnen ze dus eigenlijk dubbel zoveel games maken dan voor de wii u.

Op deze manier hebben ze misschien geen 3p's meer nodig.

Of wat ook kan gebeuren:
2-in-1 => meer games => meer verkoop => meer intresse wekken voor 3p's.



Ik weet ook wel dat de 2-in-1 maar een gerucht is en dat er nog helemaal niets van bevestigd is geweest. ze hebben wel ooit bevestigd dat de volgende hand- en tuisconsole als "broers" van elkaar zullen zijn. en zoals ik hierboven heb beschreven zou een 2-in-1 misschien nog niet zo'n slecht idee zijn.
Avatar
yjahmesio | 19 maart 2015 16:47 | #248455
Reactie op post #248453 van Stevendek
collapse
Nintendo komt zeker met een 2-1 console, daarom hebben ze DS en Homeconsole divisie samengebundeld.
En Iwata heeft het al paar keer aangegeven. Wordt dus makelijker om meer games te maken , dus geen thirdparty nodig zoals jij zegt. Maar ik denk dat thirdparty juist dan wel games willen maken, want het wordt dan goedkoop om games voor de NX te ontwikkelen, want je maakt 1game voor 2 consoles, kans dat je goed verkoopt is groot. Zo gaan ze thirdparty terug krijgen, want het zijn grote geldwolven, kijk maar wat ze allemaal doen met dlc's.

Nintendo is een eigen ecosysteem aan het creëren. Eindelijk krijgen we een normale online systeem, ik denk dat Nintendo niks meer verwacht van thirdparty's.
Avatar
nintendo23 | 19 maart 2015 16:58 | #248457
Reactie op post #248455 van yjahmesio
collapse
Maar denk jij als third party niet terugkeerd. Dat Nintendo de niet Wii u kopers terug krijgt.
Avatar
yjahmesio | 19 maart 2015 17:09 | #248458
Reactie op post #248457 van nintendo23
collapse
Als Nintendo twee keer zoveel games kan maken, met de NX dan zou ik me echt niet druk maken om thirdpartys. Dan denk ik inderdaad dat vele gewoon de NX gaan kopen ja. Nintendo games score vaak hoogste punten, wat als Nintendo hele jaar elke maand een frist of second party game kan uitbrengen? Nou dan denk ik echt wel dat het goed komt. Plus een account systeem net als Sony en Microsoft,met een eigen draai eraan, dat zie ik wel zitten.

NX console kan je mobile games mee spelen, plus Nintendo waardig games, thuis of buiten huis. Klink dit niet fucking vet? Want dat is wat Nintendo gaat doen, hoe ze het gaan doen is afwachten.
Avatar
nintendo23 | 19 maart 2015 17:15 | #248459
Reactie op post #248458 van yjahmesio
collapse
Dan nog elke maand een game kunnen we ook nog niet weten hoe vet dat gaat zijn. Nu hebben we in maart ook 2 titels als Mario party 10 Mario Vs DK. Nintendo en de juiste keuzes maken op gebied van hardware is voor mij eerst zien dan geloven.
Avatar
yjahmesio | 19 maart 2015 18:00 | #248468
Reactie op post #248459 van nintendo23
collapse
Natuurlijk is het afwachten hoe of wat. Nintendo laat waarschijnlijk NX in Amerika maken, als dat klopt kan je zeker wat powerrr verwachten. Denk jij nou echt dat Nintendo met console komt, die niet krachtiger is dan ps4 of xbone? Denk dat ze erover heen gaan nu, het is duidelijk dat Nintendo niet met minder krachtige console kan aankomen zetten. Natuurlijk weet je het bij Nintendo nooit, maar nu weet ik bijna zeker dat ze met krachtig console komen. Ze moeten nu wel , als je leest wat velen bij Nintendo zeggen, is het duidelijk wat ze moeten veranderen.
Avatar
nintendo23 | 19 maart 2015 18:33 | #248479
Reactie op post #248468 van yjahmesio
collapse
Ja oké en dan wordt hij een stuk krachtiger hij moet zo krachtig zijn dat wanneer de opvolgers van de Xbox en Playstation weer komen dat die met hun mee kan. Nu is de Wii u ook sterker als de Xbox 360 en Ps3 maar zwakker als de opvolgers. En Nintendo heeft me qua beslissingen de laatste jaren veel te veel teleurgesteld. De reden dat ik hun console koop is door dat er wel veel series van Nintendo zijn waar ik van hou.
Avatar
yjahmesio | 19 maart 2015 21:58 | #248501
Reactie op post #248479 van nintendo23
Ps4 en xbone zijn bijna twee jaar uit, gaan als goed is 10 jaar mee,als wel Sony en Microsoft moeten geloven. Nintendo komt om de 5 a 6 jaar met nieuwe console. Over twee jaar waarschijnlijk NX, 6 jaar later komen nieuwe PS en XB consoles uit . Tegen die tijd heeft Nintendo al bijna nieuwe console, dus tjaaa het is maar hoe je het bekijkt. Enige wat wel zou kunnen, is dat Sony en Microsoft gaan reageren op de NX. Dan krijg je dus eerder een nieuwe PS en Xbox console.
Avatar
offensive | 19 maart 2015 17:15 | #248460
Reactie op post #248458 van yjahmesio
collapse
Nintendo fan's kopen de "NX" zeker maar Nintendo fan's "liefhebbers" zijn er steeds minder. Nintendo moet op de "NX" games uitbrengen die ook de massa (lees 16 jarige pubers die CoD en GTA spelen) willen spelen.
Avatar
yjahmesio | 19 maart 2015 18:06 | #248471
Reactie op post #248460 van offensive
collapse
ik vind dat Nintendo dat wel doet. Ik vind dat Nintendo games maakt voor iedereen. Maar ik snap wat jij bedoelt, ik denk dat Nintendo het nu ook wel weet, Miyamoto zei daar ook iets over tijd terug. Ik denk dat Nintendo het nu echt wel weet ,het heeft helaas lang geduurt, maar beter laat dan nooit. Ik bedoel normale account zoals Sony en Microsoft hadden ze allang moeten hebben. over een paar maanden weten we meer over account systeem.
Avatar
offensive | 19 maart 2015 19:25 | #248485
Reactie op post #248471 van yjahmesio
collapse
Ze hebben het geprobeerd met bijv: Bayonetta 2 maar dat is niet een game die de grote massa gamers doelgroep die ik net aangaf aanspreekt. Nintendo moet weer "cool" worden om te hebben. Als je nu zegt dat je Nintendo leuk vind vinden ze het vaak kinderachtig.

Als ze nu weer een console uitbrengen met alleen maar typische Nintendo ip's zullen weer niet veel consoles verkopen (noem voor het gemak de NX maar even console).

Hoop echt dat ze iets geniaal's in petto hebben voor ons in 2016
Avatar
yjahmesio | 19 maart 2015 22:06 | #248503
Reactie op post #248485 van offensive
Ik snap precies wat jij bedoelt, Reggie had het daar over. Dat ze graag de blockbusters willen hebben op een Nintendo console, maar het moet wel goede port zijn anders heeft het weinig nut.

2016 ik zeg Metroid, Fzero, Hilarious . Ik ben sowieso benieuwd naar de games, die nog aangekondigd moeten worden.
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 17:53 | #248467
Reactie op post #248450 van nintendo23
collapse
Verrassend... Denial Hilarious Bye
Avatar
nintendo23 | 19 maart 2015 18:38 | #248480
Reactie op post #248467 van ThanosReXXX
collapse
Kun je eens kappen met de irritante opmerkingen a.u.b. en laten we elkaar respecteren. Het is niet nodig zulke post te plaatsen. Als je het niet met me eens ben ga doormiddel van een normale reactie tegen me in. Maar niet zulke reacties zo volwassen ben je toch wel je behoort niet meer tot de kleuterklas of wel.

Ik zeg gewoon dat op gebied van hardware Nintendo mij vaak teleur heeft gesteld. Met de Wii was gewoon qua power en qua games op een paar games na zeer teleurstellend. En de Wii u heeft gewoon prima games maar ik ben niet onder de indruk van de console zelf.
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 20:52 | #248493
Reactie op post #248480 van nintendo23
collapse
Beste nintendo23, ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Zelfs je reactie op mijn reactie is niet verrassend. Negatief zijn in 9 van de 10 artikelen die hier gepubliceerd worden en dan om je heen slaan als wij je daarop wijzen, DAT is pas irritant.

Bovendien ben ik nagenoeg altijd beleefd en doe ik normaal tegen je en probeer ik je (overigens als gebleken tegen beter weten in) ook af en toe nog eens een andere kant van een verhaal voor te houden, maar jij blijft maar zeuren en zaniken en negatief zijn. Er dan nog even achteraan roepen dat je Nintendo toch echt wel leuk vindt en dat je echt wel plezier beleeft aan de spellen dat doet daar weinig aan af als je 9 van de 10 games die uitkomen bekritiseert en in een negatief daglicht zet.

De Wii was ondanks het gebrek aan HD een console met een hele berg goede games, en niet slechts enkele, zoals jij beweert en de Wii U is eveneens een prima console die ook genoeg kwaliteitsgames biedt, alleen heeft Nintendo het daar op het gebied van marketing en het meteen creëren van duidelijkheid omtrent wat het was, hoe het werkte laten afweten en ontbreekt het ook nog steeds grotendeels aan 1st party games die echt het onmiskenbare nut van de GamePad aantonen.

Er is dus ook bij mij, net zoals bij vele anderen hier, zeker niet alleen maar blinde Nintendo liefde. Wat jij doet is echter wel het compleet andere uiterste.

Neemt niet weg dat het feit dat andere consoles krachtiger zijn niet betekent dat de Wii U te zwak is. Je had er vergif op in kunnen nemen dat als de Wii U wel vanaf dag één een commercieel succes was geweest, dat de third parties waren gebleven en al hun games erop uit hadden gebracht, want dan was er namelijk geld te verdienen, en daar gaat het zulke bedrijven aan het eind van de dag om.

Het is ze helemaal niet te doen om het plezieren van Nintendo fans en ook niet om het in de grond boren van Nintendo fans, maar helaas nemen veel mensen dingen die gewoon vanuit een zakelijke overweging gebeuren veel te persoonlijk. En iedereen waant zich een Nintendo executive en is in staat om vanachter zijn PC Nintendo de juiste kant op te sturen.

Pretenderen dat jij weet wat Nintendo MOET doen om beter te worden is nogal hoog van de toren blazen. Conclusie van dit alles: het is jouw eigen gedrag dat dit soort reacties uitlokt, niet het gebrek aan volwassenheid van de andere mensen hier, inclusief ondergetekende. En als je niet tegen een beetje foute opmerking met een knipoog kan, dan is het misschien tijd om eens een dikkere huid te gaan kweken... Wink
Avatar
nintendo23 | 19 maart 2015 21:14 | #248495
Reactie op post #248493 van ThanosReXXX
collapse
Laat ik even op je eerste punt over heel veel software tenminste de grotere titels ben ik erg te spreken. Ja over game als Mario Party 10 en dat soort rommel niet maar dat is niet zo heel gek. Daarnaast ben ik ook op bepaalde punten over Sony en Microsoft negatief.

De Wii vond jij een hele goede console qua games ik vond het op een titel of 6 of 7 wel erg meevallen. Daarnaast konden sommige games grafisch echt niet meer. En de Wii u is qua software een goede console maar qua console zelf niet. ik mis teveel functies wat PlayStation en Xbox wel hebben.

En ook hadden de 3rd party games wel goed verkocht dan nog games als Batman komen niet meer op de vorige generatie omdat ze dat qua power niet aankunnen. Dus dan hadden die game ook niet op de Wii u meer uit kunnen komen omdat die niet veel meer kracht bezitten dan een ps3 en Xbox 360.

En die punten die ik aankaart is een persoonlijk mening waar veel mensen die er verstand van hebben het ook over het eens wat Nintendo in de toekomst beter moet doen.
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 22:00 | #248502
Reactie op post #248495 van nintendo23
collapse
Dat er veel troep op de Wii in de vorm van shovelware is gekomen, dat ben ik volledig met je eens, maar aan de andere kant zijn er echt wel meer dan 40, 50 titels op uit gekomen die het internationaal best goed hebben gedaan, zelfs ondanks het gebrek aan HD graphics.

En ook ik vond die lang niet allemaal interessant, maar zelfs als ik persoonlijk iets niet leuk vind dan kan ik nog steeds erkennen dat iets wel degelijk een toegevoegde waarde voor iemand anders kan hebben, en dat is dus een beetje het punt; voor JOU zijn er misschien maar 6 of 7 echt interessante games op de Wii uitgekomen, maar als ik denk aan goede titels op de Wii die voor de meeste mensen gelden, dan kom je er toch met gemak al aan een stuk of 30, 40.

En dat is dan even in het algemeen, hè? Dus los van wat jij of ik er van vinden maar hoe deze games grotendeels door pers en publiek beoordeeld zijn. En even voor de zekerheid: dit lijstje bevat ook remakes omdat het niet gaat om wat op vorige systemen ook is uitgekomen, maar puur op wat voor goede titels er op de Wii zijn te krijgen.

Bijvoorbeeld:
Super Mario Galaxy
Super Mario Galaxy 2
Metroid Prime trilogy
The Legend of Zelda: Twilight Princess
The Legend of Zelda Skyward Sword
Xenoblade Chronicles
The Last Story
Pandora's Tower
Batallion Wars Wii
Kirby's Epic Yarn
Kirby's Adventure
Okami
Excite Truck
Endless Ocean
Endless Ocean 2
De Blob
Zack & Wiki - Quest for Barbaros’ Treasure
The House of the Dead Overkill
Monster Hunter Tri
Mario Kart Wii
Mario Party 8
New Super Mario Bros. Wii
Super Smash Bros Brawl
Wario Land Shake It!
Fire Emblem Radiant Dawn
Overlord Dark Legend
The Conduit
The Conduit 2
Wii Sports Resort
Little Kings Story
Tales of Symphonia - Dawn of the New World
Cursed Mountain
Muramasa: The Demon Blade
Sega Superstars Tennis
Sonic & SEGA All-Stars Racing
Sonic Colors
Need for Speed NITRO
A Boy and His Blob
Sin & Punishment 2 - Successor of the Skies
Fragile Dreams - Farewell Ruins of the Moon
Resident Evil 4 - Wii Edition
A Shadow’s Tale
Goldeneye 007
Epic Mickey
Donkey Kong Country Returns
Rayman Origins
No More Heroes
No More Heroes 2 - Desperate Struggle
Mario Strikers Charged Football
Pikmin - New Play Control

Dat zijn er dus al 50. En er missen voor sommige mensen vast nog een paar titels, maar met deze lijst wil ik dus alleen maar aangeven dat de Wii buiten de geijkte third party games, shovelware en party games toch echt wel voor ieder wat wils te bieden had.

En wat betreft de third parties op de Wii U hadden ze wel goed verkocht: je mag geloven wat je wil, ik zeg je alleen mede vanuit mijn eigen professionele ervaring in sales & marketing hoe het werkt, en ik durf daar echt mijn handen voor in het vuur te steken.

Sommige ontwikkelaars hadden misschien achter de schermen nog steeds een beetje gejammerd over de andere architectuur, maar alle grote uitgevers hadden met liefde de Wii U ondersteund als Nintendo er 11 miljoen had verkocht en er dus geld op te verdienen viel, en dan hadden ze ook de benodigde langere ontwikkeltijd voor lief genomen, zolang het uiteindelijk maar weer geld oplevert. Dat is gewoon een feit.

De rest is inderdaad alleen je mening en dat is prima.
Avatar
nintendo23 | 19 maart 2015 23:36 | #248507
Reactie op post #248502 van ThanosReXXX
collapse
Ik vind van het Wii lijstje van jou

Mario Galaxy 1 en 2 fenomenaal
Dkcr geweldig
Zelda Twilight Princes geweldig
de Metroid games zeer sterk
Brawl heel sterk
en Epic Yarn leuk maar veels te simpel voor volwassenen

Nu komt het misschien ook dat aan Japanse rpg een hele grote hekel heb. En Skyward Sword een hele matige Zelda vond. Dus ja ik vond de Wii qua Software de minste console ooit van hun
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 23:54 | #248508
Reactie op post #248507 van nintendo23
collapse
Zoals ik al zei, en dat is het belangrijkste punt:
En ook ik vond die lang niet allemaal interessant, maar zelfs als ik persoonlijk iets niet leuk vind dan kan ik nog steeds erkennen dat iets wel degelijk een toegevoegde waarde voor iemand anders kan hebben, en dat is dus een beetje het punt; voor JOU zijn er misschien maar 6 of 7 echt interessante games op de Wii uitgekomen, maar als ik denk aan goede titels op de Wii die voor de meeste mensen gelden, dan kom je er toch met gemak al aan een stuk of 30, 40.

En dat is dan even in het algemeen, hè? Dus los van wat jij of ik er van vinden maar hoe deze games grotendeels door pers en publiek beoordeeld zijn. En even voor de zekerheid: dit lijstje bevat ook remakes omdat het niet gaat om wat op vorige systemen ook is uitgekomen, maar puur op wat voor goede titels er op de Wii zijn te krijgen.


Dit lijstje was dus los van meningen, maar gebaseerd op professionele reviews en wereldwijde waardering. Het zijn dus gewoon goede games, al zijn het ook lang niet allemaal mijn soort games. En ken je alle games uit dit lijstje en heb je ze ook daadwerkelijk gespeeld of probeer je sommige sowieso niet?
Ik wel en dat helpt af en toe toch wel degelijk om mijn mening ten gunste van een bepaalde game of soort game bij te stellen ook al dacht ik vooraf dat ik het niet leuk zou vinden.

En vanwaar de enorme hekel aan jRPG's? Welke heb je dan uitgeprobeerd die je zò slecht is bevallen dat je ze nu allemaal op één hoop gooit?
Avatar
nintendo23 | 20 maart 2015 00:22 | #248509
Reactie op post #248508 van ThanosReXXX
collapse
Dan nog ook kijk je met een oogpunt van wat ik niet leuk vind is toch kwaliteit. Dan vind ik titels als Excite truck Sega Tennis The Conduict gewoon pure middelmaat. En waarom ik van japanse Rpg niet houd. Gewoon omdat het gameplay principe me niet aanspreekt. En als ik dan games als Fire Emblem en bijv Code name steam. Dan zie ik niet in wat daar leuk aan moet zijn.

Nu ga ik in Mei voor het eerst een westerse Rpg The Witcher 3 een kans geven. Maar tot nu toe heb ik niks met rpgs
Avatar
ThanosReXXX | 20 maart 2015 03:56 | #248510
Reactie op post #248509 van nintendo23
Dan nog ook kijk je met een oogpunt van wat ik niet leuk vind is toch kwaliteit.

Uiteraard, omdat dit ook de enige manier is om er tegenaan te kijken als je bewijs aan wil leveren tegen een generaliserende opmerking dat er maar weinig goede games op de Wii zijn uitgekomen. De beoordeling die je nu wederom geeft aan de games die je noemt zijn voor mijn bewering niet relevant omdat het gaat om jouw persoonlijke mening, waar nog steeds niets mis mee is, maar dat was mijn punt ook niet.

Nogmaals, het gaat om OBJECTIEVE constatering, niet om wat wij persoonlijk vinden. Een ander voorbeeld: een Ferrari is gewoon een hartstikke mooie en gewilde auto, of jij het daar nu mee eens bent of niet. Miljoenen fans en verkopen wereldwijd bewijzen dat.
Gewoon omdat het gameplay principe me niet aanspreekt. En als ik dan games als Fire Emblem en bijv Code name steam. Dan zie ik niet in wat daar leuk aan moet zijn.

Nu ga ik in Mei voor het eerst een westerse Rpg The Witcher 3 een kans geven. Maar tot nu toe heb ik niks met rpgs

Moet ik hier dus uit begrijpen dat je er naar gekeken hebt en gelijk dacht: nee, niets voor mij?
Ik heb altijd geleerd dat je eerst moet proeven voordat je kan zeggen dat je iets niet lust. Dat kan dus onmogelijk door enkel en alleen ergens naar te kijken.
Maar veel succes en vooral veel plezier dan met de Witcher 3, al zou je eigenlijk eerst de voorgaande delen moeten spelen, want er zit wel degelijk een rode draad in het verhaal. Of bekijk de Let's Plays van de eerste twee op YouTube. Ik hoop in ieder geval dat je er zonder vooroordeel in kan stappen en dat je misschien nog wel positief verrast wordt.
Avatar
nintendo23 | 20 maart 2015 07:15 | #248512
Reactie op post #248508 van ThanosReXXX
collapse
Even wat voorbeelden excite truck bijvoorbeeld krijgt een gemiddelde van 72% The conduct games 64 en 69% dus heel veel games die jij daar opnoemde zijn pure middelmaat dus wordt ook qua cijfers bewezen dat de Wii helemaal niet een groot scala aan toppers had.

Ik weet dat ik de fire Emblem games bijvoorbeeld niet eens hoef te proberen want ik weet dat ik niet leuk vind. Dus ja waarom iets proberen als ik weet dat ik zeker weten niet leuk ga vinden

En idd ik hoop ook dat ik het leuk vind van dan hoop ik op een mass effect trilogie wordt aangekondigd als ik action rpgs wel leuk vind.
Avatar
koekiemonster | 20 maart 2015 16:32 | #248534
Reactie op post #248512 van nintendo23
collapse
De gegeven lijst staat bol van middelmatige games.
Daarnaast is TheRealTanos ook niet vies om zijn mening als feit te presenteren. Jullie gaan er dus onderling niet uitkomen.
Avatar
ThanosReXXX | 20 maart 2015 19:14 | #248538
Reactie op post #248534 van koekiemonster
Dat valt allemaal best wel mee. Voor mij is een 7 of meer gewoon een goede game en de meeste van de games uit die lijst zijn gewoon bij veel mensen in goede aarde gevallen of wij het er nu mee eens zijn of niet. Excite Truck heeft bijvoorbeeld los van zijn milde ontvangst door de pers wel degelijk een fanatieke aanhang. Dat kom ik op iedere Nintendo gerelateerde site waar ik op zit tegen. Ook hier hebben we een paar fans.

En wat betreft of ik het nu wel of niet eens ben met nintendo23: we hoeven er niet uit te komen, ik ben alleen op zoek naar een goede middenweg of, in het geval van onduidelijkheid naar een eenduidig antwoord. Niet meer, niet minder.

En ik ben zeker geen persoon die zijn mening als feit stelt. Ik heb daar, zoals ik ook eerder aan jou verteld heb, juist een enorme hekel aan.

Mocht ik dat al ergens gedaan hebben, dan was dat in ieder geval onbewust en zeker niet de bedoeling. En misschien lees je mij gewoon verkeerd; iets dat ook heel makkelijk kan want op een site zit je anoniem te reageren met allemaal onbekenden die elkaar niet persoonlijk kennen en dus niet van elkaar weten op wat voor manier ze communiceren en dan is een verwarring of een misverstand eens in de zoveel tijd helemaal niet zo vreemd.
Avatar
ThanosReXXX | 20 maart 2015 19:40 | #248540
Reactie op post #248512 van nintendo23
collapse
Die scores kloppen maar gedeeltelijk. Ik weet niet of jij alleen naar Nederlandse sites kijkt, maar je moet natuurlijk kijken naar totaalcijfers en die zijn uiteraard wereldwijd.

Voor een goed gemiddelde gebruiken de meeste mensen GameRankings.com, omdat die naast scores op websites ook offline scores mee nemen, dus van game magazines maar bijvoorbeeld ook van andere bladen en kranten enz. Op deze manier krijg je uiteindelijk het meest correcte gemiddelde.
Excite Truck blijft een bescheiden succes, maar het scheelt toch een paar punten: 75.18%
The Conduit 1 & 2 komen wel meer overeen met jouw cijfers: 72.56% en 66.34%.

Nog een kleine nuance: ik noemde geen lijst met toppers, maar een lijst met goede games, die geen shovelware zijn en waar voor ieder wat wils tussen staat. Toppers zijn voor mij ook alleen maar games die ruim een 8 of hoger scoren.

Maar als we het over toppers gaan hebben; hier de èchte Wii toppers volgens GameRankings:
http://www.gamerankings.com/browse.html?site=wii&cat=0&year=0&numrev=0&sort=0&letter=&search=

Zijn er toch ook 50, en veel van de games die ik goed noemde staan er ook tussen... Wink
Avatar
nintendo23 | 21 maart 2015 07:49 | #248541
Reactie op post #248540 van ThanosReXXX
collapse
Ik nam metacritic.com als gemiddelde van de cijfers. Maar voor mij persoonlijk was de Wii een mindere console al bracht het wel met Metroid Prime wel eens van de beste games ooit op uit. En had eindelijk de gevraagde dk comeback. Maar ik vond het gewoon stuitend dat Nintendo in het SD tijdperk bleef hangen.
Avatar
ThanosReXXX | 21 maart 2015 14:40 | #248546
Reactie op post #248541 van nintendo23
Ik vond het ook wel jammer, maar aan de andere kant toch ook weer knap wat in ieder geval Nintendo zelf daarmee toch wist te maken qua games. Maar ook ik had liever een systeem gehad dat min of meer op gelijke voet was met de concurrentie. Dan hadden ze nu ook met de Wii U wat minder moeite gehad met de overstap naar HD. Maar ja, laat dat maar aan die rare Japanners over. Ik heb er even goed plezier mee gehad, en nog steeds eigenlijk.
Avatar
Lieve Jongen | 19 maart 2015 16:49 | #248456
Voor mij had die aankondiging van NX niet hoeven komen als er niet meer over gezegd wordt. Alsof er iemand zou twijfelen over dat Nintendo aan een volgende game device zou werken.

Als het een opvolger van de Wii U moet worden zal het nog tot herfst volgend jaar duren voor we er wat van gaan horen. Hopelijk wordt het wel op een PC architectuur gebaseerd dan om meer 3rd party binnen te halen, met alleen Nintendo games zal het geen succes worden.
Avatar
kinjoh | 19 maart 2015 17:17 | #248461
collapse
Ik heb echt zin in die cosole ik mocht mischien een wii u met mijn verjaardag over drie maanden maar laat dat maar zitten ik hoop dat die op old shool tv,s werkt want ik ga geen hd tv koopen alleen voor te gamen en shiet op met die consoll
Avatar
Ricardo | 19 maart 2015 17:22 | #248462
Reactie op post #248461 van kinjoh
Als de titels die nu op Wii U zijn en de titels die al aangekondigd zijn je erg aanspreken, kan je het beste alsnog voor een Wii U gaan. Deze volgende console zal waarschijnlijk pas over zo'n drie jaar worden uitgebracht.
Avatar
kinjoh | 19 maart 2015 17:23 | #248463
collapse
Ik hoop wel dat het geen pc is of hand halth maar dat denk ik niet ik hoop dat in juni of eerder een niewe direct komt met meer informatie het lijkt me cool als er een 2in1 console komt maar dat kan niet waar moet de harde shijf dan heen
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 17:49 | #248466
Reactie op post #248463 van kinjoh
collapse
Harde schijf kan gewoon in het basisstation/de homeconsole.
En dat kan tegenwoordig steeds kleiner. Kijk maar naar laptop harde schijven. Externe modellen in zakformaat zijn er sowieso al tot 2Tb. Voor de handheld zou je dan bijvoorbeeld een ingebouwde usb stick kunnen hebben van 64 of 128Gb, wat eventueel nog aangevuld kan worden door een (micro)SD card slot. Meer dan genoeg voor games onderweg.
Avatar
koekiemonster | 19 maart 2015 19:51 | #248489
Reactie op post #248466 van ThanosReXXX
collapse
Flash memory is al tijden enorm betaalbaar, maar we hebben het hier wel over Nintendo. Het enige bedrijf ter wereld die 32GB premium durft te noemen.
Avatar
ThanosReXXX | 19 maart 2015 20:55 | #248494
Reactie op post #248489 van koekiemonster
Mee eens. De constatering is wel dat dit helaas het geval is, maar wie weet gaan ze nu eindelijk het licht zien. Als het echt om een basisstation/dock en handheld combo zou gaan, die op beide systemen dezelfde of een soortgelijke ervaring moet bieden, dan zullen ze nu toch echt eens in die richting moeten gaan denken wil het slagen. Maarja, wij zitten daar niet aan het roer, dus we moeten maar weer afwachten waar ze mee komen.

Feit is dat er sowieso wel weer een innovatie zal komen, maar of het publiek daar ook massaal in meegaat, dat is altijd maar weer afwachten...
Avatar
GAMY7 | 20 maart 2015 14:40 | #248529
collapse
NX = NeXt Smile
Avatar
koekiemonster | 20 maart 2015 16:33 | #248535
Reactie op post #248529 van GAMY7
New Xbox Razz
Avatar
ThanosReXXX | 20 maart 2015 19:20 | #248539
Reactie op post #248529 van GAMY7
Ik heb geen idee hoe NX Next kan worden, aangezien het een afkorting betreft. Ik zou dan eerder denken aan Nintendo Xperience. Dit met name vanwege wat Iwata gezegd heeft over wederom een nieuwe manier van spelen en dat het een hele nieuwe ervaring zal worden, oftewel een experience.

Sowieso wordt het zoals we weten toch niet de uiteindelijke naam van de console; net als Project Dolphin (GameCube) en Revolution (Wii).

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.