Spirituele opvolger van Castlevania door ex-director komt naar de Wii U Nieuws | 31 mei 2015 20:29 | Auteur: Nathan | Bron: Kickstarter / Koji Igarashi

De Wii U-versie van Bloodstained: Ritual of the Night is bevestigd.

Bloodstained: Ritual of the Night wordt een 2.5D actieplatformer, geïnspireerd door Castlevania. De game moet het resultaat worden van een Kickstartercampagne door Koji Igarashi, de oud-director van vele Castlevania-games. Begin 2014 vertrok Igarashi bij Konami.

Tien dagen geleden onthulde Igarashi in meer of mindere mate het stretch goal voor een port van Bloodstained: Ritual of the Night naar de Wii U. Hiervoor zou in totaal $3.000.000 (~€2.700.000) voor het project moeten worden opgehaald. Vandaag is deze mijlpaal behaald. In een update op Kickstarter meldt Igarashi dat de Wii U-versie van de game zal worden ontwikkeld door de studio Armature. Armature en Koji Igarashi hebben plannen om de Wii U-versie van Bloodstained: Ritual of the Night te voorzien van de volgende features (vertaald):

• Ondersteuning van de Wii U Pro Controller
• De kaart op de Wii U GamePad terwijl je speelt op de tv
• De mogelijkheid om op de kaart te tekenen (annoteren)
• Off-TV Play
• Integratie van Miiverse in het spel
• Gebruik van Mii-personages in het spel


Het ontwikkelingsteam heeft tevens een aantal nieuwe stretch goals aan het project toegevoegd, waaronder asynchrone online multiplayer.

Bloodstained: Ritual of the Night verschijnt in 2017 voor de Wii U.

2
Next articleWin: 10x een Destroyer Dragon Relic-dungeon code voor Puzzle... Previous articleFossil Fighters: Frontier

Reacties van gebruikers

Avatar
MVG | 31 mei 2015 21:44 | #251695
collapse
Tof, maar ook alweer een spirituele opvolger? Begin me haast af te vragen wat sommige ontwikkelaars de laatste tijd hebben tegen de series die ze groot gemaakt hebben. Jaren succes maar ineens is het niks meer? Kan ik mij helemaal niet voorstellen.

Hoewel die spirituele opvolgers het gamelandschap verrijken vind ik het jammer voor de originele series. Ontwikkelaars lijken geen waardering te hebben voor hun eigen geschiedenis. Een zeer slechte ontwikkeling.
Avatar
626b | 31 mei 2015 22:20 | #251697
Reactie op post #251695 van MVG
collapse
Spirituele opvolgers komen vooral omdat de rechten liggen bij de grote studio's. Zo is Castlevania van Konami, en als Igarashi een Castlevania game wilt maken moet hij dit doen via Konami. Maar zij wilden het waarschijnlijk niet, dus besloot hij voor zichzelf te werken. Maar dan moet je wel een andere naam en andere characters gebruiken vanwege copyright.

Zelfde geldt voor die Banjo successor, oud-medewerkers van Rare werken er zelf aan omdat de rechten bij Rare liggen en zij niks wilden maken.

Het is dus niet zozeer dat de makers geen respect hebben voor hun oude werk, maar dat de bedrijven er geen winst in zien.
Avatar
MVG | 01 juni 2015 00:05 | #251700
Reactie op post #251697 van 626b
Klopt, ik snap hoe het werkt. Is ook goed dat de originele makers een soortgelijke ervaring willen brengen, ook als zij de licentie van eerdere werkgever niet krijgen. Komt de creativiteit ook ten goede, als er geen geldschieters meebeslissen over de invulling. Het is alleen jammer dat de oude en beproefde karakters niks meer meemaken.

Het is alleen raar dat veel grote ontwikkelaars ineens geen heil meer zien in hun eerdere successen. Uitgerekend omstreeks 2015 is daar een goed moment voor? Een trend, goede series in de koelkast? Die spirituele opvolgers bewijzen juist dat er nog genoeg interesse is. Voorbeeld: Capcom werd aangeboden om "Mighty No. 9" als MegaMan game uit te brengen, maar zelfs dat weigeren ze.

Het is een rare ontwikkeling. Bij veel van die reeksen had niemand ooit verwacht dat dit zo zou lopen. Dat heeft wel degelijk te maken met weinig waardering voor je eigen geschiedenis, als grote ontwikkelaar zijnde. Uiteindelijk zelfs vertaalbaar als weinig waardering voor je fans. Zeker als het bedrijf er op hetzelfde moment helemaal niet zo rooskleurig voor staat en heil wordt gezocht in allerlei vergaande en bespottelijke beslissingen.
Avatar
calvin122 | 31 mei 2015 22:25 | #251698
Reactie op post #251695 van MVG
Ik ben het compleet met je eens.
Ik zou niet verwachten dat ze verlies zouden hebben aangezien er nog genoeg mensen interesse zouden hebben in deze games.
Avatar
Mdz79 | 01 juni 2015 00:10 | #251701
Nou dat is goed nieuws voor ons die een wii u hebben.
Ik ga dit game zeker halen op de wii u, ik kan hem wel op de PS4 halen, maar ik ben een Nintendo fan en ze werken hard om de wii u versie goed te maken.
Ik heb zeker vertrouwen in Igarashi.
Mighty no.9, Yooka laylee en Bloodstained ga ik zeker halen voor de Wii U.
Ook kan ik niet wachten voor Azure Striker Gunvolt 2.


Capcom, Konami en RARE zijn niet hoe ze waren in de 90s.
Ik hoop dat Capcom met iets vets gaan komen in plaats van alleen Street Fighter 5 en remasters.
Konami heb ik niet veel te vertellen aangezien ze mobile gaming gaan.
RARE gaat een nieuwe IP aankondigen op E3 wie weet als ze iets vets gaan tonen ?
De laatste tijden speel ik meer op de PS2, PS3, PSvita en DS.
Wii u vrij weinig Mad en PS4 ook.
Geen zorgen volgende jaar en een jaar daarna komen er veel JRPGS op de PS4.
En the legend of zelda

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Bloodstained: Ritual of the Night

Platform: Nintendo Switch eShop
Genre: 2.5D actieplatformer
Ontwikkelaar: Inti Creates / Armature Studio
Uitgever: 505 Games
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: Onbekend
Releasedatum: 2018

Screenshots