Marco, Patrick, Dyon, Daan & Quint @ E3 2015 – Dag 2: op de beursvloer! Column | 18 juni 2015 20:45 | Auteur: Redactie

In ons vorige video-item hebben jullie kunnen zien dat we de eerste beursdag teleurstellend begonnen zijn. Het Nintendo Digital Event viel helaas zwaar tegen. Qua Nintendo lijkt het een zeer matige E3 te worden. Een uurtje na Nintendo's presentatie hebben we onszelf opgepakt en zijn we richting het Convention Center gegaan. Gelukkig stond er een hoop moois op ons te wachten!

25


De eerste beursmomenten
We begonnen de E3 met enkele afspraken. Zo mocht Patrick Mighty No. 9 gaan uitproberen en hadden Dyon en Daan een interview met de Executive Director van Xenoblade Chronicles X. Mighty No. 9 was speelbaar bij Comcept in een kleinere ruimte. De sfeer was erg relaxed en zodoende kon Patrick de game goed testen. Op een vastloper na leek de game erg compleet. De snelheid zat er goed in en er waren maar liefst acht transformaties beschikbaar.

Het interview over Xenoblade was vrij apart. Dyon en Daan zaten in een kleine ruimte met vijf Japanners die ieder geen Engels konden praten, al was er gelukkig een tolk om alles te vertalen. Hierdoor was het aantal vragen dat we konden stellen redelijk beperkt. Toch hebben we enkele aardige antwoorden weten te ontfutselen. Na deze eerste afspraken waren we welkom op de stand van Nintendo.

24


Nintendo
Nadat we ons allemaal verzameld hadden voor de stand van Nintendo, werden we vriendelijk onthaald door Sarah Dijkstra, de PR & Event manager van Nintendo Benelux. Na een minuut of vijf gezellig gekletst te hebben over de rest van de vakantie, was er een Wii U demostand beschikbaar en konden we aan de slag met de eerste games. Voor Marco viel de keuze direct op Star Fox Zero en nog geen minuut later begon ook Quint aan dezelfde demo op een tweede console. Star Fox Zero bleek echter niet zo toegankelijk als dat je zou verwachten - afgaande op de trailer en voorgaande Star Fox-games. De game vergt nogal wat gewenning omdat je zowel de gyroscoop van de Wii U GamePad als beide analoge sticks moet gebruiken om de Arwing goed te kunnen besturen. Het resultaat was dat de integratie van de Wii U Gamepad slecht en frusterend aanvoelde.

Voor de tweede game gingen we aan de slag met Super Mario Maker. Omdat de tijd die we mochten spelen beperkt was kozen wij voor een aantal vooraf gemaakte levels, maar als snel kwam hier de kracht van het spel om de hoek kijken. Echt de meest bizarre levels kunnen met Super Mario Maker in elkaar gezet worden. Je kunt het letterlijk zo gek maken als je zelf wil. Als laatste Wii U-titel werd nog even Mario tennis aan de tand gevoeld, waar Daan inmiddels ook al een preview over heeft geschreven.

Onze Nintendo Boothtour werd afgesloten met een potje The Legend of Zelda: Tri Force Heroes voor de Nintendo 3DS tussen Quint, Marco en Patrick. Ook hier waren de verwachtingen aan de lage kant na het zien van het Nintendo Digital Event, maar dit bleek uiteindelijk reuze mee te vallen. Het spelen van de co-op voor drie spelers bracht wat originele puzzels en een hoop hilarische situaties met zich mee. Tussen het spelen door kwam ook de levende legende "Charles Martinet" nog even langslopen en kreeg Dyon de kans om een leuke introvideo te filmen, wat natuurlijk een leuke verrassing was.

22


Backstabben en samenwerken
Ubisoft had een hele vette stand in de South Hall van het Convention Center. Vanaf de stand van Nintendo was deze echter wel helemaal aan de andere kant van het gebouw. Ubisoft heeft een soort van centrale plek met daaromheen de stand van de verschillende games. Met behulp van ons PR-contact hebben we nagenoeg alle Ubisoft-games kunnen checken op de beurs en die waren allemaal vet. We zijn begonnen met The Division waarbij we elkaar lekker konden backstabben, om vervolgens in Rainbow Six: Siege weer samen te werken tegen de terroristen. We hebben ook nog exclusieve presentatie van Ghost Recon: Wildlands mogen meemaken waarin vier ontwikkelaars de game live voor onze neus speelde. De titel was blijkbaar pas net in ontwikkeling, maar zag er al bijzonder gelikt en interessant uit.

Tot slot hebben we For Honor nog willen checken, al is dat niet voor iedereen gelukt wegens drukte bij die stand. Marco was de gelukkige en hij heeft onze eer in ieder geval hoog weten te houden door een topscore te behalen met het in elkaar hakken van de vijanden. De besturing is raar en erg wennen, maar dat maakt de ervaring des te vetter als het eenmaal een beetje lukt.

23


Virtual Reality
Tussendoor hebben we ook nog een VIP-kaart voor EA opgehaald, zodat we ook daar naar hartenlust konden spelen. Door onze vele afspraken bij Ubisoft, hebben we daar op de eerste dag geen tijd meer voor kunnen maken. Games die voor ons in ieder geval nog op het programma staan van EA zijn Mirror's Edge, Star Wars Battlefront en Unravel. Marco en Patrick hebben ook nog Project Morpheus, de Virtual Reality-bril van Sony, uit mogen proberen. Patrick mocht in drie dimensies aan de slag met Wayward Sky.

In dit spel crasht je vliegtuig op een platform waarna je medepassagier ontvoerd wordt door een robot. Je kunt volledig om je heen kijken en dat maakt het gelijk een unieke ervaring. Vervolgens moet je enkele puzzels oplossen en vijanden ontwijken. Dit doe je door naar de juiste plekken te kijken. Het werkte allemaal best goed maar grafisch was de game niet geweldig en je keek helaas niet echt vanuit de ogen van het personage. Toch is het erg bijzonder om iets op deze wijze te spelen. Ook Marco ging nog even kort aan de slag met een game voor Project Morpheus, maar de naam van deze demo is ons helaas even ontgaan. De game speelde zich af in een bos waar je als miniscuul personage tussen allerlei insecten en enorme planten moest bewegen. De demo was aardig indrukwekkend en liet goed zien waar VR nu echt om gaat.

21


Wordt vervolgd
Dit was de tweede dag van ons E3-avontuur. Morgen hebben we afspraken staan bij Disney voor Disney Infinity 3.0 en bij Activision voor Skylanders en Guitar Hero. Ook gaan we nog even langs bij Natsume om eens te kijken wat de eerste Harvest Moon-game voor de Wii U te bieden heeft. Stay tuned voor ons volgende verslag.
Next articleOff-screen video Chibi-Robo! Zip Lash neemt waterige vormen... Previous articleMeer info over besturing en spelopties Mario Tennis: Ultra Smash...

Reacties van gebruikers

Avatar
nintendo23 | 18 juni 2015 20:59 | #253100
collapse
Toch vreemd dat mensen van andere websites de besturing wel lekker vonden werken. Hoelang hebben jullie die game gespeelt? Het is logisch dat een nieuwe besturing gewenning eist. En die hebben jullie zo te lezen te game niet gegeven.
Avatar
yjahmesio | 18 juni 2015 22:04 | #253109
Reactie op post #253100 van nintendo23
Ik heb meerdere gehoord dat besturing lekker werkt, spel is nog niet af, dus er wordt vast nog aan veel gewerkt!
Avatar
Volleybaas | 18 juni 2015 22:14 | #253111
Reactie op post #253100 van nintendo23
collapse
Lees je eigen posts een na ofzo, je eerste zin is onleesbaar
Avatar
offensive | 18 juni 2015 22:47 | #253117
Reactie op post #253111 van Volleybaas
een na?
Avatar
Snader | 19 juni 2015 10:37 | #253145
Reactie op post #253111 van Volleybaas
Wat is er onleesbaar aan?

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.