Disney Infinity 3.0 Preview | 21 juli 2015 21:38 | Auteur: Daan

Disney Infinity heeft heel wat goed te maken. De werelden die je kon doorlopen, Play Sets genaamd, kenden maar weinig variatie in het tweede deel. Het draaide veel om vechten en je liep maar wat rond in een grote 3D-wereld. Daarnaast speelde zowel Spider-Man als The Avengers zich in dezelfde omgeving af, waardoor het leek alsof je wederom veel hetzelfde deed. Het team van Avalanche Studios heeft al deze kritiek bekeken en beloofde beterschap met Disney Infinity 3.0. Is ze dat gelukt? We bekeken hun nieuwste preview build tijdens de E3 2015!

Disney Infinity 3.0 probeert ditmaal zeer hoge ogen te gooien en dat lieten de mensen van Disney heel duidelijk merken. Tijdens de speelsessie werden er drie Play Sets getoond, wat aardig ongebruikelijk is. De Play Sets, voor als je niet bekend bent met Infinity, zijn grote 3D-werelden waar je van alles in kunt ontdekken en verscheidene missies in kunt voltooien. In voorgaande jaren lag de focus tijdens E3 altijd op één wereld en werden daar allerlei missies van getoond. Dit jaar werd er van elke universum één missie getoond en hiermee kreeg je een beter idee van wat je kon verwachten. De grote focus van 3.0 ligt bij Star Wars, maar het ontwikkelingsteam heeft besloten om meer variatie in het pakket te brengen. Naast drie verschillende Star Wars-pakketten, wordt er ook gewerkt aan Play Sets voor Pixar's Inside Out en een nieuwe onbekende Marvel-ervaring.

22


Nieuwe Play Sets, nieuwe ervaringen
De reis begon met Star Wars: Twilight of the Republic. Deze Play Set vindt plaats na de gebeurtenissen van Star Wars Episode II: Attack of the Clones en je stapt in de schoenen van Anakin Skywalker en Ahsoka Tano. Ze vinden een geheractiveerde Droid fabriek op de planeet Geonosis en dit vraagt om nader onderzoek. Tijdens de momenten met deze speelset valt één aspect wel heel erg op: de combat. Avalanche Studios werkt samen met Ninja Theory, de makers van Devil May Cry, aan het gevechtssysteem en de resultaten zijn overduidelijk merkbaar. Hoewel het nog steeds makkelijk opgepakt kan worden door een jongere speler, wordt het experimenteren met aanvallen sterk beloond. Door knoppen snel in te drukken of langer vast te houden, komen er andere aanvallen uitrollen die zeker aanspreken.

Het zalige Star Wars-gevoel werd voortgezet met Rise Against the Empire, wat verhaallijnen gebruikt van de oorspronkelijke trilogie. Je speelt als Luke Skywalker en Leia Organa in welbekende scenes uit de films, terwijl je vecht tegen de troepen van The Empire. In de demo kregen we een gevecht te zien met de Walkers en hier moest Luke op de metalen gevaartes klimmen en hun batterijen er af gooien. Dit is een klein beetje anders dan in de originele scripts, maar het voelt als een slimme zet. Het stelt kinderen en volwassenen in staat om op een vriendelijke manier kennis te maken met de wereld en het voelde voor ieder een perfecte start van hun Star Wars-reis. Naast het feit dat je Walkers kon uitschakelen, was er ook de optie om de controle ervan over te nemen. Hiervoor moest je een Snowspeeder pakken, racen tot boven op de Walker en hem zodoende voor je eigen doeleinden gebruiken. Het feit dat er andere dingen kunnen gebeuren tijdens het spelen is opmerkelijk en het maakt dereplay-waarde groter.

3


De laatste Play Set die ze ons hebben laten zien, is Inside Out. De verhaallijn begint na de gebeurtenissen van de film en speelt zich voornamelijk af in de gedachtes van protagonist Riley. Na het kijken van een horrorfilm valt ze in een diepe slaap en de chaos begint in Imagination Land. Haar herinneringen worden verspreid door het complete gebied en haar emoties, de speelbare karakters, moeten nu door 2D- en 3D-platformlevels rennen om ze te vinden voordat Riley wakker wordt. De demo bevatte alleen een 2D-level, maar het speelde wel heerlijk weg. De bewegingen van de personages hangen goed samen met hun eigenschappen en je hebt ze allemaal nodig om de stages op een juiste manier te voltooien. Er moet meer getoond worden van dit avontuur, maar de eerste impressies zijn positief te noemen.

Meer plezier met Toy Box Games
Tijdens onze speelsessie werd er weinig tijd gespendeerd aan de nieuwe features van de Toy Box, maar vooral dieper ingegaan op de nieuwe Toy Box Games. Deze games kun je spelen door een speciale Power Disc aan te schaffen en ze zullen ieder ongeveer €19,99 gaan kosten. De eerste is Toy Box Takeover. Hierin vecht je tegen Syndrome, het grote kwaad uit The Incredibles. Hij heeft de Infinity Wand gestolen en hiermee maakt hij werelden gebaseerd op de Disney-, Pixar- en Star Wars-universa. Naast dat deze werelden sprekend lijken, heeft Syndrome er ook nog eens verschillende eindbazen in gegooid. Met één van de diverse personages uit de Disney Infinity-games moet je de levels overbruggen en vijanden verslaan; iets wat in een rap tempo moet gebeuren. Een mysterieuze kracht genaamd The Void komt langzaam op je af en slokt alles op wat het tegenkomt. Dankzij de verbeteringen van Ninja Theory speelt de Toy Box Game lekker weg, al zijn er twijfels. Dit komt vooral de lengte, want volgens de developers zal het slechts drie uur duren om alles hierin te zien.



Meer vertrouwen was er in de andere Toy Box Game, genaamd Toy Box Speedway. Het is een racespel met negen tracks, waarvan het merendeel gebaseerd is op locaties uit Disney. Zo ontdek je de wereld van Agrabah uit Aladdin, drift je door San Fransokyo van de Big Hero 6-film en maak je deel uit van een Gravity Falls Mystery Tour. Elk circuit is lang, zit tot de nok toe gevuld met details en lijkt de franchises recht te doen. Daarnaast zijn er verscheidene speelstanden en power-ups om het erg leuk te houden zoals mijnen, speed boosters en meer. Het bestuurt ontzettend goed, maar wat verwacht je anders van Sumo Digital? De makers van Sonic Racing Transformed zijn verantwoordelijk voor de besturing en dat is iets om enthousiast over te worden.

Voorlopige conclusie
Disney Infinity 3.0 lijkt op elke manier groter en mooier dan de vorige twee spellen. Er is meer variatie in de Play Sets, de gameplay is sterker dan ooit en de extra games lijken ook best interessant. Hoewel we nog moeten aanzien hoe de Toy Box is aangepast, kan het team van Avalanche Studios een goede launch vast en zeker tegemoet zien. Het betrekken van meerdere studio's valt ook te prijzen, want de combat en het rijden hebben een ware metamorfose ondergaan. Laat augustus maar gauw komen!
Next articleHarvest Moon 3D: The Lost Valley Previous articleWii U-versie van Project CARS geannuleerd

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Disney Infinity 3.0

Platform: Wii U
Genre: Action-Adventure
Ontwikkelaar: Avalanche Software
Uitgever: Disney Interactive Studios
Aantal spelers lokaal: 4
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 4
Releasedatum: 27 augustus 2015

Screenshots