Mario Tennis: Ultra Smash Review | 18 november 2015 16:02 | Auteur: Benjamin

Een nieuwe Mario-sportgame maakt ons altijd blij. Of het nou een Mario Tennis, Mario Golf of voetbalgame met Mario is: het is altijd leuk om een potje te sporten met Mario en zijn vrienden. Tot Mario Tennis: Ultra Smash. Mario slaat de plank met de nieuwste sportgame voor het eerst sinds jaren helemaal mis.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Mario Tennis: Ultra Smash heeft veel te weinig om het lijf. Mario Tennis: Ultra Smash pakt de basis die gelegd is met Mario Tennis Open. Dat betekent geen gekke powershots als in Mario Power Tennis, maar geluksslagen met gekleurde vlakken. Zo nu en dan verschijnen er willekeurig gekleurde vlakken op het veld, wat aangeeft welk soort slag je het beste kunt gebruiken. Druk je de juiste knop in, dan pass je de tegenstander een krachtige bal terug met een versterkt effect. Zo ram je de ene smash na de andere het net over, wat een lekker gevoel geeft. Mario Tennis: Ultra Smash heeft daarmee het wiel niet opnieuw uitgevonden, maar dat is in principe niet erg. Het wordt echter wel rampzalig als je enkele spaken uit het wiel verwijderd, waardoor het geheel niet lekker meer rijdt. Simpel gezegd: er ontbreken een hoop spelopties.

mario-tennis-ultra-smash-1


Teleurstelling na teleurstelling
Mario Tennis: Ultra Smash bevat in totaal vijf verschillende spelmodi. Helaas moeten we hierbij pijnlijk constateren dat elke mode veel te saai is om te spelen door de gebrekkige hoeveelheid content. In Megaduel worden er zo nu en dan megapaddenstoelen het veld op gegooid, waardoor je tot grote proporties uitgroeit. Dit gebeurt meerdere keren tijdens potjes en elke keer als je zo’n paddenstoel te pakken hebt, volgt een animatie van enkele seconden. Op den duur gaat dit behoorlijk irriteren, waardoor de frustratie toeneemt. Het effect van zo’n megapaddenstoel op de gameplay is ook minimaal, omdat de ballen alleen maar harder en verder gaan. Helemaal als je allebei tot reuzenformaat gegroeid bent, wordt een potje Mario Tennis al snel simpelweg heen en weer meppen als een gek. Megaduel is daarom niets meer dan een simpele gimmick waar je bijzonder snel op uitgekeken bent.

De Mario Tennis-games staan vaak ook bekend om verschillende minigames en grappige spelopties. Tot aan Mario Tennis: Ultra Smash dan, want in deze game is dit geheel afwezig. De enige modus die in de buurt komt van leuk tennissen met een twist, is de Recordrally-mode. Hierin is het de bedoeling om een zo lang mogelijke rally te maken met de tegenstander. Aan het begin speel je met een enorme bal, maar hoe langer de rally duurt, hoe kleiner de bal wordt. In deze spelmodus draait het dus om samenwerken, maar de computer vindt het een leuker idee om onnodig onmogelijke ballen naar jou te spelen, waardoor je opnieuw met de rally moet beginnen. Wil je een topscore neerzetten, dan is het verstandig om dit met een menselijke medespeler te doen. Echter is Recordrally de moeite niet waard als je eenmaal een bepaald aantal slagen gehaald hebt en het nieuwe personage hebt vrijgespeeld.

mario-tennis-ultra-smash-5


In Mario Tennis: Ultra Smash ontbreekt iedere vorm van toernooien. Enkel het Knock-outtoernooi kent enige vorm van progressie en competitie en komt hier enigszins in de buurt. Dit is echter niet het soort toernooi dat je graag wil zien. In deze mode is het simpelweg de bedoeling om zoveel mogelijk tegenstanders te verslaan en een record aantal overwinningen op je naam te zetten. Maar ook hier geldt: heb je een bepaald aantal overwinningen behaald voor het vrijspelen van content, dan is er absoluut geen reden meer om deze mode nogmaals te spelen omdat er simpelweg weinig aan is.

Wil je een normaal potje tennis spelen, dan is er de optie Klassiek Tennis. Hierin kun je kiezen voor het klassieke spel of tennis met alleen geluksslagen. Als je de game met vrienden wil spelen, breng je hier de meeste tijd mee door. Speel met een combinatie tussen computer en menselijke spelers, in een dubbel- of enkelspel. Je kan in deze mode best wat vermaak hebben, omdat dit gewoon standaard Mario Tennis is, waar in de basis weinig mis mee is.

mario-tennis-ultra-smash-3


Online gebreken
Tot slot bevat de game een online mode, maar ook hier ontbreken standaardopties. Waarom kan ik niet tegen een vriend uit mijn Wii U-vriendenlijst spelen? Je kunt enkel kiezen voor een enkel- of dubbelspel in Megaduel, een standaard wedstrijd of een authentiek potje tennis. Je speelt voor punten om hoger in de ranglijst te komen, maar het probleem is: de game bevat helemaal geen ranglijst. Waarom voor punten spelen als je niet kan zien hoeveel je er hebt ten opzichte van andere spelers? Wat zegt zo’n score dan nog? Heel fijn als je vierduizend punten behaald hebt, maar hoe weet ik hoe de andere spelers het doen? Op welke positie sta ik? Het zijn allemaal vragen waar je nooit antwoord op zal krijgen. In de online mode ontbreekt iedere vorm van competitie.

Zoals eerder aangekaart, speel je een aantal van deze modi enkel en alleen om content vrij te spelen. Het fijne, en tegelijkertijd ook trieste, van Mario Tennis: Ultra Smash, is dat je deze content ook vrij kunt kopen met in-game muntjes die je tijdens het tennissen verzamelt. Met zo’n tien potjes tennissen kun je al een nieuw personage vrijspelen. Ook het vrijspelen van een nieuwe baan kan al na tien wedstrijdjes. Wel zo handig, want daarom is het niet nodig om die extra modi te spelen. Tegelijkertijd ook extra pijnlijk, omdat zo duidelijk wordt hoe ernstig het gebrek aan content is.

mario-tennis-ultra-smash-4


Geen customization
In Mario Tennis Open had je de mogelijkheid om je Mii-personage aan te passen en sterker te maken. Door het sparen van muntjes kon je heel veel soorten accessoires kopen in Toad’s winkel, zoals nieuwe schoenen, andere tennisrackets en andere geinige attributen om de statistieken van je Mii-personage op te krikken. In Mario Tennis: Ultra Smash schittert dit van afwezigheid. Het is zelfs niet mogelijk om met je Mii-personage te spelen, een optie die normaal gesproken in elke type Mario-partygame aanwezig is. Over de selectie van personages valt sowieso te discussiëren. In totaal bevat het spel zestien personages, maar enkele standaard personages ontbreken. Ook ontbreekt het aan grote verrassingen, waardoor het des te pijnlijker is. De typische Nintendo-magie ontbreekt.

Het opkrikken van statistieken om je personage sterker te maken, is wel enigszins aanwezig in de vorm van amiibo-ondersteuning. In Knock-outtoernooi kun je zij-aan-zij spelen met je eigen amiibo. Door keer op keer potjes te spelen, wordt je amiibo sterker waardoor hij extra vaardigheden krijgt. Zo wordt hij steeds sneller en speelt hij beter slagen. Vervolgens kun je je amiibo mee laten spelen in online potjes. Het probleem is echter dat niet elk personage zijn eigen amiibo heeft. Hoe kan je nu Boo sterker maken? Of de nieuwkomer Toadette? Of de klassieker Daisy? Allemaal half werk.

mario-tennis-ultra-smash-2


Geen Nintendo-magie
Deze Nintendo-magie is ook niet opgevangen in de banen van Mario Tennis: Ultra Smash. Visueel gezien bevat de game maar één baan. De game heeft wel meerdere soorten ondergronden die invloed hebben op het spelverloop, maar deze bevinden zich allemaal in hetzelfde grote stadion. Daardoor is de omgeving behoorlijk saai en mist het de Nintendo-sfeer. Waarom kunnen we niet tennissen in Donkey Kong’s jungle? Waar is het paleis van Peach? Waarom heeft Bowser zijn deuren van zijn kasteel niet geopend? We zullen het nooit weten. Het moet elk Nintendo-hart pijn doen om te zien dat er zo weinig liefde in de presentatie gestoken is.

Is er dan niks positief aan Mario Tennis: Ultra Smash? Jawel: de graphics zien er piekfijn uit. De game zit barstensvol kleuren, strakke animaties en scherpe textures. Ook het geluid klinkt verder prima, al zal je de muziek niet snel meer herinneren. Toch blijft het pijnlijk dat het in de game ontbreekt aan sfeer. De technische kant zit prima in elkaar, maar door het ontbreken van sfeer en Nintendo-magie, is ook dat niet veel meer waard. Voor liefhebbers van verschillende controllers is er goed nieuws. Naast de Wii U GamePad (in meerdere configuraties) kun je ook spelen met de Wii-afstandsbediening op zijn zij, de Wii U-controller Pro of de Traditionele Controller van de Wii. Bewegingsbesturing is echter geen mogelijkheid.



Conclusie
Mario Tennis: Ultra Smash is misschien wel de grootste tegenvaller die Nintendo sinds jaren uitgebracht heeft. De basis van de game staat goed, maar daar is dan ook alles mee gezegd. De game bevat minder opties dan vele andere Mario-sportspellen en de modi die aanwezig zijn, stellen allemaal diep teleur. Megaduel is de mode waar de game hevig op leunt, maar blijkt slechts een suffe gimmick. Waar zijn de toffe minigames? Waar is de typische Mario-gameplay gebleven? Nintendo en Camelot waren beter af geweest als ze ervoor gekozen hadden om de beste modi uit eerdere Mario Tennis-games te implementeren. In plaatst daarvan zijn ze komen aandraven met saaie spelmodi. Tel daarbij op dat de Nintendo-sfeer ontbreekt door de eenzijdige banen en gekke selectie aan personages en je hebt de grootste teleurstelling van Nintendo sinds jaren in handen. Het meest verstandige om te doen, is om deze game te vergeten en uit te kijken naar de volgende Mario-sporttitel.
4
N1-score
  • + Basis van de game nog steeds prima
  • + Game ziet er mooi uit
  • + Allerlei besturingsopties
  • - Veel te weinig spelmodi
  • - Megaduel is een suffe gimmick
  • - Recordrally is veel te saai
  • - Knock-outtoernooi is een teleurstelling
  • - Online veel te weinig opties
  • - Geen customization of collectibles
Next articleNegen tracks toegevoegd aan Guitar Hero Live Previous articleYu-Gi-Oh! is de nieuwste collaboratie van Monster Hunter X

Reacties van de crew

Avatar
Theun | 19 november 2015 06:38 | #258348
Reacties zijn weer toegestaan. Blijf ontopic en wees lief voor elkaar Holy

Reacties van gebruikers

Avatar
Jordy B. | 18 november 2015 16:20 | #258223
Ah, ik hoopte stiekem al op een mooie onvoldoende. Wat een flop haha.
Avatar
Kaya | 18 november 2015 16:22 | #258224
Nou en, ga hem nog steeds kopen! Hahaha Very Happy Heb er zin in!
Avatar
Banjo | 18 november 2015 16:34 | #258225
Tja, dat viel te verwachten... Net als Mario Party 10 zit hier nauwelijks tot geen moeite in gestoken, heel erg triest om te zien.
Avatar
Oubaïd | 18 november 2015 16:53 | #258226
Als de Wii U je enige console is, dan raad ik je aan om in de eShop Mario Tennis voor de GBA te halen, desnoods in Wii mode Mario Tennis 64 downloaden! Veel betere games als de graphics je niet storen.
Avatar
Volleybaas | 18 november 2015 16:57 | #258227
collapse
instabuy
Avatar
Chris | 18 november 2015 17:05 | #258229
Reactie op post #258227 van Volleybaas
collapse
Koop je echt alles wat Nintendo in ons strot probeert te duwen?
Avatar
Volleybaas | 18 november 2015 17:44 | #258234
Reactie op post #258229 van Chris
Jij bent vast nieuw hier Wink
Speciaal voor jou dan: het was sarcastisch
Avatar
nintendo23 | 18 november 2015 17:04 | #258228
collapse
Ik heb toch al gezegd dat dit gewoon pure party rommel is maar toen was ik negatief maar zie het eindcijfer. En mensen waarom gaan we dit nog aanschaffen. Als je dit koopt ga je Nintendo dus beweegredenen geven meer van zulke rommel in de toekomst te maken. Als je nou gewoon deze rommel als deze gewoon laat liggen verkoopt het voor geen meter en verdient Nintendo er niks meer aan des te sneller we van deze rommel af zijn. En het is toch een schande dat dit soort games zo slecht worden gemaakt. En 2 dat dit het najaar materiaal is tegen over Fallout 4, The Rise of The Tomb Raider etc. Het is echt een hele grote gifbeker die Nintendo ons voorschotelt en hij moet volgens mij echt helemaal op. En deze studio is dus niet geschikt om waardige Nintendo content te maken dus weg er mee.
Avatar
yjahmesio | 18 november 2015 18:29 | #258247
Reactie op post #258228 van nintendo23
collapse
Waarom mensen dit gaan kopen?? Waarom wordt Fifa Cod Assasins creed nog gekocht? Die games komen elke jaar uit........Ik snap wat jouw punt wel, maar ik heb jouw niet bij een Fifa of Cod zien schrijven, waarom kopen jullie dit mensen......
Avatar
nintendo23 | 18 november 2015 20:20 | #258272
Reactie op post #258247 van yjahmesio
Scoort Cod een 50% gemiddeld dus onder de maat van het toelaatbare? Even denken nee die games scoren gewoon ruime voldoendes. En Cod in de 80% totaal kromme vergelijking.
Avatar
SpijkerJasper | 18 november 2015 17:36 | #258233
Heb nooit iets gehad met Mario sportgames of sportspellen in general. Dat deze 'n flop is maakt mij persoonlijk dus niet zo uit maar wel jammer voor de liefhebbers. Zeker omdat het hier om een Nintendo product gaat. Je verwacht wel kwaliteit van een titel met Mario er in en zeker voor een concole die 't niet echt super doet.
Avatar
JORISGUY7XD | 18 november 2015 17:59 | #258236
Dit is echt de allereerste pure flop Mario sport game gemaakt door Camelot, elke game hiervoor had tenminste nog kwantiteit. En deze game? Hmph, BELACHELIJK! Met E3 keek ik nog uit naar deze game, omdat we allemaal dachten dat er nog veel meer content moest aangekondigd worden... Maar nee hoor, gewoon kaal en gerushed!
Avatar
koekiemonster | 18 november 2015 18:04 | #258237
Wat een kak releases van Nintendo de laatste tijd...
Avatar
Yosher2 | 18 november 2015 18:07 | #258238
Ik ga hem nog steeds halen, voor de verzameling, maar lang zal ik hem niet spelen. Heel erg jammer dit.
Avatar
nintendo23 | 18 november 2015 18:08 | #258239
collapse
Laten we nou toch eens stoppen het personage Mario uit te melken. En Mario gebruiken waar die voor bedoeld is. En gebruik Mario in een 2D avontuur. In een 3D avontuur, in een Kart game. In een Smash game en in een Papieren avontuur alleen of met Luigi. Maar geen rommel meer als Mario Tennis, Mario Sluggers, Mario Basketbal, Mario Party etc als je een party game wil spelen ga je voor Smash of Mario Kart. Ook hoor ik mensen roepen ik wil een nieuwe Mario Strikers game. Moet de studio Next level games daar aan werken ipv een super toffe Luigi Mansion 3 game voor de NX kom nou toch.

Wil Nintendo de One en Ps4 bezitters terug winnen. Dan zou het op de Nx games moeten maken als de nieuwe Zelda. Een toffe Metroid Prime game. Een toffe Dkc game, Een 3D Mario een hele nieuwe 2D Mario. etc maar weg met die casual rommel als dit.
Avatar
Snader | 18 november 2015 21:02 | #258293
Reactie op post #258239 van nintendo23
Wel grappig dat je de Luigi's Mansion-games beschouwt als volwaardige AAA-games en Mario Sportgames niet. Ik vond beide Luigi's Mansions leuke, afwisselende tussendoorgames, maar zeker niet AAA en geef mij maar een goed gevulde, goed gebalanceerde Mario Strikers Football anyday! Hoeveel uren ik me daarmee wel niet heb vermaakt! Smile

Wat je niet in jouw smalle straatje vindt passen, noem je rommel. Blijkbaar vind jij karten leuk, maar voetbal niet, dus Mario Kart is top en Mario Strikers is bagger! Deze 2 gamereeksen zijn in opzet identiek, beide competitieve sportspellen, dus het ene rommel noemen en het ander de hemel inprijzen is, zoals Michael Jackson in South Park het zou zeggen, ignorant.

Misschien moet je eens accepteren dat deze wereld is bevolkt met mensen met verschillende smaken. Ik ben bijvoorbeeld helemaal geen fan van shooters, maar je zult mij niet horen zeggen dat shooters bagger zijn, omdat het niet mijn ding is. Als er een markt voor is, heeft het bestaansrecht.

Nintendo probeert voor ieder wat wils te maken, maar hoofdzakelijk kindvriendelijke spellen. Zo is Animal Crossing: Amiibo Festival niks anders dan ganzenbord met een Animal Crossing skin. Heb jij vroeger als kind nooit plezier beleefd aan ganzenbord? Ik zal het je even verklappen: het enige wat je bij ganzenbord hoeft te doen is gooien en je pionnetje vooruit te zetten! Er komt helemaal geen taktiek aan te pas! Daarom is het ideaal voor kinderen van alle leeftijden: je hoeft helemaal geen vaardigheden te hebben om het te kunnen spelen. Dat is bij Mario Kart, Smash Bros. en zelfs Mario Party wel even anders.

Als jij iets rommel vindt, betekent dit alleen maar dat dit spel niet voor jou bedoeld is. Wil niet zeggen dat er geen markt voor is. Je doet net alsof er op Xbox en Playstation geen rommel uitkomt. Je hamert op je gelijk door slecht beoordelende recenties van games aan te halen (oa deze) om je standpunt te versterken, maar als het een spel betreft, wat je zelf beter kunt waarderen dan het overgrote deel van de recensenten (The Order 1886 is het eerste dat in me opkomt), dan hebben zij het volgens jou allemaal bij het verkeerde eind. Dat is meten met 2 maten, maat Smile

Dude, ik vind het prima dat je een eigen mening hebt en zelfs je over het algemeen genomen negatieve standpunten over Nintendo's koers vind ik veelal vermakelijk om te lezen, maar probeer niet je wil op te leggen aan andere mensen. Iedereen heeft het recht om leuk te vinden wat hij/zij wil. Dan hoef je niet onder iedere reactie van iemand die het wil hebben, te vermelden dat ze "die rommel" niet moeten kopen. Laat ze dat lekker zelfs beslissen. En als Nintendo niet meer de spellen maakt die jij wil, dan kun je dat ook gewoon accepteren en verder gaan met je leven. Je zou er zomaar gelukkiger van kunnen worden.
Avatar
FalconPawnch | 19 november 2015 01:25 | #258334
Reactie op post #258239 van nintendo23
collapse
Mario verkoopt. Waarom zouden ze moeten stoppen met mario spinoffs maken? Mario tennis was tot nu toe altijd een goede spinoff. Moeten ze dan ook maar stoppen met alle andere mario sports? Op zich zijn het gewoon vermakelijke games voor even. Verder niks mis mee. Dat er zo nu en dan een baggergame tussen zit, is niet raar. Verschil moet er zijn.
Avatar
nintendo23 | 19 november 2015 01:32 | #258338
Reactie op post #258334 van FalconPawnch
Mario verkoopt ja maar ik merk dat daar ook het gevaar schuil gaat de spinoff worden steeds minder op Mario kart na. En ook in zijn eigen avonturen voor 2D is de luiheid toegeslagen door alle new Bros delen lang qua stijl niks te veranderen. En die sport games voor 45 euro te koop aan te bieden is natuurlijk niet goed. Zulke games zouden prima zijn als de prijs er naar zou zijn en dan bedoel ik 25 tot 30 euro. Maar goed ieder zijn smaak en mening.
Avatar
Martijn | 18 november 2015 18:15 | #258243
Jammer, hoopte dat het misschien nog meeviel, maar erg positief waren de berichten rondom dit spel al niet. Tot nu toe waren de Mario Tennis games prima.

Beter hadden ze de basis van "Mario Power Tennis" verder voortgezet, in plaats van dit wiel opnieuw uit te vinden. Dat spel kende voor een tennisspel best veel opties en variatie, wat hier pijnlijk lijkt te missen. Je kunt in 2015 niet meer voor de dag komen met een spel, dat wordt overtroffen door een oudere versie uit 2004! Waarschijnlijk was de productietijd ook te kort. Dit spel kwam wel heel erg uit de lucht vallen op de E3, alsof Nintendo al niet zoveel tijd en moeite eraan wilde besteden.

Een nieuwe Mario Tennis was kortgeleden nog een leuke verassing geweest, maar zelfs zonder deze review ging ik "Mario Tennis Ultra Smash" al niet kopen. Het lag er uiteindelijk wat te dik bovenop dat dit vooral werd aangekondigd, omdat er verder zo weinig nieuw onder de zon is bij Nintendo.

Balen... Normaal vind ik Mario Tennis wel leuk... Deze laat ik absoluut liggen. Erg jammer voor deze reeks. "Xenoblade Chronicles X" is voor mij de laatste Nintendo game die ik in 2015 koop.
Avatar
nintendo23 | 18 november 2015 18:26 | #258246
collapse
2z71xj7

Kijk wat Nintendo allemaal heeft uitgebracht de laatste maanden. Dan kunnen we toch de conclusie trekken dat er snel iets moet veranderen bij Nintendo want dat dit echt niet zo langer kan. Kom op zeg wat een drama. En die Animal Crossing game schijnt nog slechter te zijn. De naam van Nintendo kwaliteit word op Mario Maker na ernstig te grabbel gegooid.

Maar als ik dan negatief ben wordt ik aangevallen. Dit kan echt niet. Natuurlijk is het einde van een console tijdperk. Maar een PS3 sloot ook af met een GTA V en The Last of Us zo kan het ook.
Avatar
Banjo | 18 november 2015 19:14 | #258256
Reactie op post #258246 van nintendo23
Mijn hemel, waar komen die reviews van Amiibo Festival al vandaan? Ik heb nog nergens een review gezien.. Maar dit is inderdaad dramatisch, tijd voor een verandering..

Is het erg dat mijn favoriete game van dit jaar een remake is? Haha
(Xenoblade Chronicles 3D)
Avatar
koekiemonster | 18 november 2015 19:15 | #258258
Reactie op post #258246 van nintendo23
En nog stikt het van de blije, naive Nintendo fans.
Wat een kutjaar..
Avatar
YT123 | 18 november 2015 19:25 | #258259
Reactie op post #258246 van nintendo23
collapse
Het dieptepunt is nu echt bereikt inderdaad. Ik heb dit jaar ook pas 1 Nintendo game gekocht en dat was een remake dus tja.. :|

Daarnaast zijn alle games die wél goed zijn heel erg gerusht. Het is duidelijk dat de Battle Mode van Mario Kart 8 nog even last minute was toegevoegd en de tournament mode van Smash Wii U was pas acht maanden na release beschikbaar en is nog steeds verre van perfect. En ik begin ook echt gek te worden van alle DLC en Amiibo shit waar ze maar mee blijven komen.

Ik ga in ieder geval niet nog eens de fout maken om een Nintendo console op de release te kopen. Eerst maar even wachten totdat Nintendo haar shit op orde heeft.
Avatar
Banjo | 18 november 2015 19:28 | #258260
Reactie op post #258259 van YT123
Jep, daar ben ik het mee eens.
Ik ga volgend jaar voor de Playstation 4; Ik wil niet alleen dolgraag Gravity Rush en Knack spelen, maar door die idioterie van Nintendo ben ik hun ook even zat..

Tijd voor een change of pace.
Avatar
raceneus | 18 november 2015 20:01 | #258263
Reactie op post #258246 van nintendo23
Je komt een keer met feiten Smile
Avatar
DeRe4e | 18 november 2015 18:36 | #258248
collapse
Deze haal ik zeker, desondanks de niet zo denderende reviews.

Mario Tennis zijn zeker niet de games waarmee je uren lang zoet bent, maar wel één die je af en toe samen-of alleen kunt spelen. Voorgangers heb ik heel vaak gespeeld, en ook simpelweg een toernooitje of twee. Komt allemaal in orde met deze.
Avatar
nintendo23 | 18 november 2015 18:47 | #258250
Reactie op post #258248 van DeRe4e
collapse
Bedankt om Nintendo dus aanleiding te geven om zulke rommel te blijven maken
Avatar
DeRe4e | 18 november 2015 19:12 | #258255
Reactie op post #258250 van nintendo23
Best wel sneu dat heel de game-industrie afhangt van jouw mening. Ik vertelde enkel dat ik de game zal halen omdat ik uit ervaring weet dat ik er plezier mee zal hebben. Iedereen heeft recht op een eigen mening. Het is niet omdat de ene er geen bal aan heeft dat de andere geen plezier kan hebben.

Nintendo123, mag ik vragen: hoe oud bent u?
Avatar
yjahmesio | 18 november 2015 20:12 | #258267
Reactie op post #258250 van nintendo23
collapse
Nogmaals rommel zoals COd Fifa Sssassins creed, hoort ook bij dit rijtje thuis vind ik, ik vind deze game net zo slecht als Cod Fifa en assassins creed, en die komen nog elke jaar uit ook nog.....Ik snap ook niet dat mensen die games blijven kopen, want daardoor blijven ze elke jaar uitkomen..... Maar dat vind jij vast niet erg he, want jij vind ze wel leuk toch, laat iedereen lekker kopen wat hij of zij wilt kopen dude. Trouwens ik heb zat mensen gehoord die deze game willen hebben, en daarbij op een andere site zag ik dat die een 7 kreeg!!!
Avatar
DeRe4e | 18 november 2015 20:19 | #258270
Reactie op post #258267 van yjahmesio
Ik zou het niet zo cru verwoord hebben en 'brol-games' is ergens wel misplaatst (omdat ze in hun genre wel goed scoren), maar ik kan me hier wel in vinden.
Avatar
Duncan | 18 november 2015 19:10 | #258254
collapse
Lijkt mij een supertoffe game man! Ook al heb ik geen WiiU koop ik 50 exemplaren van deze game om nintendo23 te pesten. Nintendo for life!!! Sony en Microsoft gare wannabee goede developers! WiiU >>> alles!
Avatar
koekiemonster | 18 november 2015 19:14 | #258257
Reactie op post #258254 van Duncan
Praatjes!

Doen en foto plaatsen!
Avatar
Monokuma | 18 november 2015 20:08 | #258265
Reactie op post #258254 van Duncan
Ik ben het helemaal met je eens! Dit spel verdient het om GoTY te winnen!

Edit: Even serieus, ook al zijn er weinig modussen in het spel, het ziet er nog steeds leuk uit.
Avatar
IJsbeer | 18 november 2015 19:45 | #258261
Ik had hem willen proberen, ik had hem een kans willen geven. Maar omdat ik toch al niks had met Mario Tennis Open, en deze een slecht cijfer heeft, wordt het hem toch niet. Ook niet voor onder de boom.
Avatar
The Iron Ghoul | 18 november 2015 20:19 | #258271
collapse
Even een direct bericht aan Nintendo23. Jij bent altijd negatief en als je altijd negatief bent heb je wel eens 1 of 2 keer gelijk vergelijk het maar met altijd C antwoorden op een Multiple chose quiz. Dus we hoeven Echt niet elke keer naar jou te luisteren.

Dat dit spel een 4 krijgt bewijst ook niet dat je de weken hiervoor ook al gelijk had. Je hebt het niet gespeeld, ziet alleen maar gameplay of andere videos of leest het van bronnen die evenveel weten als jezelf. Hierdoor kan je nooit met zekerheid zeggen of een spel slecht is of niet. Pas met een echte volbloed review of beter nog reviews( van een betrouwbare sites als N1ntendo.nl) kan je eventueel zeggen of een spel slecht is of niet, want dan zitten al de ( op release) beschikbare features erin.

Hierbij komt ook nog eens dat jou mening anders is dan mijn mening. Ik heb juist plezier aan de partygames zoals mario tenns, mario party, wiiu play, wii party u, mario bros. De reden hier achter is dat die spellen het harstikke leuk zijn tijdens een feestje. De xbox en PS hebben die niet tot amper in het assortiment en ik koop daarom ook special een Nintendo console.

En nog over die lijst van jou. Dat is een zwaar slechte kwaliteit lijst en is niet een de moeite om op te reageren. Je kan niet een spel baseren op slechts 1 review en dan in z'n globaal zeggen dat het slecht is.

Als laatste punt wil ik het nog hebben over Mario. Iedere echte gamer weet dat Mario als personage bedoelt is als om in meerdere games te verschijnen en over verschillende genres. Deze gedachtegang is niet bedacht in zijn 5, 10 of 15 levensjaar, maar hij is geboren met dat in gedachten. Het is daarom dat Nintendo games uitbrengt als Mario maker, kart, party, tennis, football, paper, bros, 64, mario& Luigi, paint, enz...

Door zoveel verschillende spellen lijkt het vaak dat Mario wordt uitgemolken, maar is het echt uitmelken als het gewoon de bedoeling is om veel met een personage te doen? anders zou je kunnen zeggen dat Mickey Mouse en Donald Duck ook worden uitgemolken daar zijn immers ook verschillende soorten films, games, boeken, strips en andere dingen van. Laten we ook niet vergeten dat elke genre waar mario ingekomen is de afgelopen 30 jaar er gemiddeld zo'n 5-6 van zijn. Er zijn spellen die 10 jaar oud zijn en al 10-12 delen hebben in het zelfde genre zoiets lijkt me juist meer uitmelkerij.

Als echt laatste punt ben ik het er wel over eens dat Nintendo weer moet bijschaven aan de kwaliteit van de games die ze uitbrengen. Heb zelf ook wel her en der punten van kritiek op sommige games. De battle mode van mario kart is een gemis, Smash had een verhaallijn moeten hebben, mario world had wat moeilijker gekund, mario maker had meer content nodig, maar zoals het gezegde gaat "je moet roeien met de riemen die je hebt".

We kunnen allemaal wel in een negatieve spiraal gaan zitten met jou voorop, maar waar eindig je dan? en is het dan allemaal nog wel leuk?

Maar wat ik hieraan wil toevoegen is het feit dat Nintendo een berg lading games maakt voor 3DS en WiiU en ze maar een beperkt aantal medewerkers hebben. Hierdoor kan je moeilijk Miyamoto opsplitsen in al die groepen en verwachten dat ze altijd een 10 scoren.
Avatar
nintendo23 | 18 november 2015 20:43 | #258284
Reactie op post #258271 van The Iron Ghoul
collapse
Jij kunt jou mening over deze game hebben. En als jij dit geweldig vind dan is dat jou keuze. En ik ben ook niet tegen party games. Sterker nog Mario Party de eerste paar delen waren gewoon goede kwaliteit. Maar wat Nintendo nu doet is vele party games maken die het daglicht niet kunnen verdragen. Daarbij moet Nintendo beter leren wat de prijs klasse voor deze games moet zijn 45 euro voor dit soort games is gewoon teveel. En ik zou veel milder over deze games zijn als ze een prijsklasse hadden van 25 euro. Maar 45 euro voor een 10tje meer heb ik Tomb Raider gekocht. En Mario hoef je niet uit te melken. Want Mario kart, Smash, Mario 3D, 2D en Paper Mario zou je al 6 games hebben waar hij in voorkomt. Nu heb je met al die sportspellen en andere rommel al het dubbele bijna. En dat is to much.


En ja dat ze weinig personeel hebben snap ik maar dan moet je zorgen dat je op andere zaken je ding op orde hebt. Hadden ze de 3rd party games op orde zou er niemand echt over vallen wat voor slechte games je in het najaar hebt. Nu heb je geen alternatief als Nintendo Wii u bezitter. En dat is wel kwalijk

En mijn negativiteit ik speel al games van Nintendo sinds de Nes en ik zie de kwaliteit in kakken en Nintendo steeds meer te onder gaan en dat doet me zeer.
Avatar
YT123 | 18 november 2015 21:17 | #258301
Reactie op post #258284 van nintendo23
Ik ben dit echt 100% met je eens! Waarom zou je als fan niet kritisch mogen zijn? De graphics van Mario Tennis: Ultra Smash zijn goed en het lijkt me best leuk om met vrienden te spelen, maar dit betekent niet dat het ook 45 euro waard is. Als eShop game of whatever van 20 euro had ik dit spel best een kans willen geven, maar dit is gewoon onacceptabel.
Avatar
The Iron Ghoul | 18 november 2015 21:29 | #258308
Reactie op post #258284 van nintendo23
collapse
Het is al enige tijd duidelijk dat wij twee verschillende meningen hebben en dat is geen slecht iets, maar juist een goed iets. Ikzelf vindt de Mario party delen op de N64 ook de beste en de delen daarna vindt ik minder goed to slecht met Mario party als dieptepunt na het gespeeld te hebben. Er zit wel potentie in, maar ik ben ouderwets en wil graag lekker lopen in mn eentje tegen mn vrienden.

Maar om in discussie te gaan. Je punt over de Kwaliteit/prijs verhouding lijkt me niet relevant hier. De prijs is namelijk afhankelijk van hoeveel tijd en geld er in het ontwikkelen van het product zit + de toegevoegde waarde van de winkelier, fabriek en transport. Dit moet je in gedachte houden wil je de prijs vastzetten van een spel, hierbij komt nog eens dat Nintendo een Premium bedrijf is net als Apple dat een langere hogere prijs voor hun producten hanteert om juist een Kwaliteit illusie( is een naam voor, maar ben hem kwijt) te creëren bij de klanten.

Het klopt natuurlijk wel dat als een spel een cijfer 4 haalt in een review en dan voor €50 in de winkel ligt niet echt aantrekkelijk is, maar als Nintendo of elke ander bedrijf zijnde kan je je prijs niet laten bepalen door reviews want het is vrijwel onmogelijk om te voorspellen of iets aanslaat en je wilt toch je kosten eruit halen.

Je moet mijn vorige bericht nog een keertje goed doorlezen, want het lijkt me dat ik goed genoeg heb verteld waarom Mario zoveel aanwezig is. Als je eigen mening is dat er teveel Mario is dan laat ik het erbij, want ik ben hier niet om jou mening te veranderen.

Nintendo had zoiezo beter kunnen luisteren naar 3party's dat is iets wat zeker is. Daar tegenover staat ook dat 3party's Nintendo meer had moeten gunnen, maar laten we dit in een andere discussie bespreken.
Avatar
Captain-Retardo | 19 november 2015 02:46 | #258344
Reactie op post #258308 van The Iron Ghoul
Kleine correctie, Nintendo laat de prijs bepalen doordat de fans het toch wel kopen. Kijk naar de absurde VC prijzen, goedkope snelle titels en alle remakes die ze hebben uitgebracht. Ze vragen zelfs een Euro meer voor simpele romdumps zonder aanpassing omdat het om titels gaat die voorheen niet in Europa zijn gekomen. Nintendo is niet bepaald een bedrijf dat zo geweldig omgaat met haar fanbase. Laten we ook niet het geld betalen voor het overzetten van VC titels van wii naar wii U. Ik zie Nintendo er echt wel vooraan dit voort te zetten op de NX.

En iets gunnen is niet iets wat voorkomt. Je gaat als bedrijf zijnde toch geen geld steken in shit wat niet verkoopt ? Waarom denk je dat deze kerstperiode zo verschrikkelijk kut is voor Nintendo ? Ze gaan echt geen geld steken in AAA games voor de Wii U omdat het nooit terugverdiend zal worden. Ik gok er ook op dat naast veel nieuwe games op de NX ook een groot aanbod zal bestaan uit opgepoetste Wii U games die ze overigens Nintendo kennende ook weer full price in de winkel leggen.
Avatar
koekiemonster | 18 november 2015 20:44 | #258285
collapse
Die lijst geeft gemiddelden weer van alle reviews wereldwijd. Ik denk dat je objectief kunt stellen dat Nintendo dit jaar vooral kutspellen heeft afgeleverd. Daarmee wijkt onze vriend Nintendo23 niet af van de gedachte wereldwijd.

Het is de vraag wie nu afwijkt?

En daarnaast zijn reactie is ook een mening. Evenals de mening van de blinde Nintendo fan.
Avatar
Jmaster | 18 november 2015 21:07 | #258296
Reactie op post #258285 van koekiemonster
collapse
Reviews zijn niet objectief.
Avatar
koekiemonster | 18 november 2015 21:15 | #258300
Reactie op post #258296 van Jmaster
collapse
Klopt, maar een gemiddelde van tig meningen geeft toch echt een beter beeld dan 1 totaal afwijkende mening.
Avatar
Duncan | 18 november 2015 23:53 | #258323
Reactie op post #258300 van koekiemonster
Sommige mensen hebben geen behoefte om tig meningen te zien om dan te kunnen beslissen of ze een game leuk vinden of niet..
Avatar
YT123 | 18 november 2015 21:06 | #258295
Sorry hoor, maar ik moet in dit geval nintendo23 wel echt gelijk geven. Ik ben zo'n 15 jaar fan van Nintendo en heb het bedrijf altijd wel gesupport, maar wat ze nu aan het doen zijn vind ik echt belachelijk. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om in te zien dat dit spel nog even snel in elkaar is gezet om het gapende gat in de releaselijst op te vullen. Zelfs als de Wii U de enige console is die je hebt snap ik niet waarom iemand bijna 50 euro zou uitgeven aan een spel waarvan je weet dat die heel weinig content heeft. Als jij en je vrienden een leuk party/tennis spel willen spelen kan je net zo goed gewoon Mario Power Tennis opstarten die meer modi, personages en stages heeft.

Nintendo moet gaan beseffen dat de kwaliteit van hun games het enige is waardoor ze het hoofd boven water kunnen houden en dat ze dit echt niet kunnen maken. Als consument verwacht ik dat ik voor mijn 50 euro een game terugkrijg die helemaal af is en genoeg content bevat om de aanschaf te rechtvaardigen. Als ze dit niet voor elkaar kunnen krijgen moeten ze ook niet 45 euro ervoor vragen. #rant over
Avatar
MarioKarter | 18 november 2015 21:18 | #258302
collapse
Hier de 75e reactie op dit artikel, jeetje wat gaat het hard...

Echt, wat kunnen mensen negatief doen over 1 game. Tuurlijk, amiibo Festival en Mario Party 10 waren nu ook niet bepaald de grote toppers maar dat had ik ook niet verwacht. Ook een Mario Tennis mag zich nooit tot de tienen en negens rekenen. Toch is dit minder dan ik had verwacht, maar zeker begrijpelijk. We zien echt dat de Wii U op het eind van zijn levensduur is, met alleen nog maar een remake (The Legend of Zelda: Twilight Princess HD), een 'WEL' echte topper die toch al in Japan uit is (Xenoblade Chronicles X) en de grootse afsluiters (Star Fox Zero en Zelda U) in het verschiet. Ik koop op het moment zeker geen Wii U games meer, Super Mario Maker was mijn laatste en alleen op Zelda U, Star Fox of Xenoblade wil ik het gokje wagen.

We merken nu (nogmaals) dat Nintendo er klaar mee is, alle grote studio's bezig zijn met hun grote NX-titels en dat dit soort titels uit worden gepoept om toch nog de releasegaten te vullen. De échte najaarsklapper van dit jaar is Xenoblade (of Mario Maker, maar dat is nog net te vroeg voor het najaar), en dat is jammer, want Xenoblade is alles behalve populair, maar wel een erg goede serie. Toch maar hopen dat de grote ontwikkelstudio's mooie titels voor NX aan het maken zijn van grote kwaliteit. Een nieuwe Metroid, Luigi's Mansion of desnoods F-Zero zou een welkome verschijning zijn.

Maar 2015 gaat voor Nintendo toch echt de geschiedenisboeken in als het gedoemde jaar met de magere titels, veel DLC en nieuwe probeersels als Splatoon en Mario Maker...
Avatar
The Iron Ghoul | 18 november 2015 21:53 | #258312
Reactie op post #258302 van MarioKarter
Okay. misschien ben ik de uiterst positieve Nintendo fan en is Nintendo23 de uiterst negatieve Nintendo fan.

Je hebt helemaal gelijk dat dit jaar een mager jaar is van Nintendo zeker met het ontbreken van zeldaU en starfox0 die van te voren wel waren aangekondigd. Maar als we kijken naar de games en niet de kwaliteit en je mening richting een spel dan kunnen we toch een positief iets vinden.

Met Capt toad, Splatoon, Mario maker, Project Guard, Project Robot( en persoonlijk Yoshi Yarn en Kirby paintbrush) heeft Nintendo wel duidelijk de laatse tijd nieuwe Ip's uitgebracht of verzonnen. Maakt nu even niet uit of dit spel een 1 of 10 als cijfer heeft ontvangen. Het feit is dat Nintendo meer aan het afstappen is van de bekende IP's en geheel nieuwe ideeen of bestaande IP's aanpast.

Dit is een van de dingen waar mensen om vroegen. Ook lijkt het me dat met de nieuwe aangekondigde dingen rondom de NX ( of eerder geruchten) en de vergrote openheid richting de 3party de afgelopen tijd lijkt Nintendo wel naar een positieve toekomst te gaan
Avatar
Nguy | 18 november 2015 21:19 | #258303
Jammer dat deze game zo'n lage score heeft, was echt al aan het verlangen naar een nieuwe Mario Tennis. Misschien komt ie er toch nog in bij mij, omdat de gameplay schijnbaar goed blijkt te zijn. Of onder de kerstboom...
Avatar
Ricardo | 18 november 2015 21:51 | #258311
collapse
De game leek me sowieso niet zo leuk. Dit cijfer zal denk ik wel terecht zijn.

ps. Ik dacht dat Benjamin gestopt was bij de redactie, of heb ik dat verkeerd begrepen?
Avatar
Jeroen K. | 19 november 2015 23:23 | #258395
Reactie op post #258311 van Ricardo
Benjamin is inderdaad gestopt als vast redactielid, maar springt zo nu en dan nog in voor belangrijke reviews of nieuwtjes.
Avatar
Vyle | 18 november 2015 22:14 | #258315
Ai, een game met Mario in de titel die een 4 krijgt. Had eigenlijk wel zoiets verwacht van dit spel, in een trailer die ik had gezien vond ik het al niet zo denderend. De nadruk lag alleen maar op die gigantische paddenstoelen Yummy

Het is trouwens ook wel interessant om te zien dat nintendo23 in zijn eentje meer aandacht krijgt dan de review zelf Razz
Avatar
wessel7 | 18 november 2015 22:44 | #258319
collapse
De enige review die bepaalt of je een game leuk vindt is je eigen review/mening

Amen.
Avatar
iemand | 19 november 2015 23:49 | #258396
Reactie op post #258319 van wessel7
maar dan heb je al 50 euro uitgegeven
Avatar
Oubaïd | 19 november 2015 01:08 | #258331
collapse
Durf het bijna niet te vragen, maar ik heb nog nooit eerder een Mario Tennis gespeeld. Welke raden jullie voor me aan uit deze twee: Mario Tennis 64 of Mario Tennis op de GBA?
Avatar
Captain-Retardo | 19 november 2015 01:28 | #258335
Reactie op post #258331 van Oubaïd
Heb alleen Mario Tennis 64 gespeeld en die was toen der tijd tof. GBA versie heeft wel een soort RPG mode dus als je vooral alleen speelt is die misschien beter.
Avatar
ThanosReXXX | 19 november 2015 02:04 | #258342
Reactie op post #258331 van Oubaïd
Allebei erg leuke games en zoals Captain-Retardo al zei, heeft de GBA versie een RPG mode, waarin je je eigen character helemaal op kunt bouwen. De N64 is tof vanwege een meer Arcade-achtige stijl en de mini games, alhoewel er ook mini games in de GBA versie zitten.

Ik zou persoonlijk zo ver gaan om te zeggen dat, als je voor de N64 versie kiest, je dan eigenlijk ook de Game Boy Color versie (die los van mindere graphics net zo speelt als de GBA versie) zou moeten nemen, omdat je met de Pokémon adapter aan je N64 controller tussen de twee games extra's uit kunt wisselen, dus dat is ook tof. (http://www.mariowiki.com/Mario_Tennis_%28Game_Boy_Color%29#Nintendo_64_Transfer) En die game kan je voor een paar euro krijgen, dus als je die adapter hebt, wellicht de moeite waard, en die adapters zelf kosten tegenwoordig ook bijna niets meer...

Hier wat reviews die je wellicht helpen om te beslissen:

Mario Tennis 64

Mario Tennis GBA

Mario Tennis GBC

Avatar
Quint | 19 november 2015 16:20 | #258363
Reactie op post #258331 van Oubaïd
collapse
Mario Tennis Open voor de Nintendo 3DS is de beste uit de reeks. Zie evt. voor meer info onze review ;].
Avatar
ThanosReXXX | 19 november 2015 19:09 | #258375
Reactie op post #258363 van Quint
collapse
Is inderdaad ook een toffe game, en uiteraard heb ik ook die versie.
Dankzij die review besef ik me pas dat die game ook al weer ruim 3 jaar (!) oud is.

Wel een terecht cijfer en een grondige review, alleen dat eerste pluspunt mag er wat mij betreft wel af, aangezien dat geen echte meerwaarde is voor de game zelf:
+ Volledig Nederlandstalig

Misschien leuk en nuttig voor mensen onder de 11, maar voor de èchte gamer is het toch toffer en natuurlijker om een game in het Engels te spelen. Die termen en locaties klinken ook vaak zo knullig in het Nederlands...
Avatar
Quint | 20 november 2015 02:04 | #258398
Reactie op post #258375 van ThanosReXXX
collapse
Ik zie het wel degelijk als een pluspunt (en als meerwaarde voor de game), omdat je er niet mee wordt lastig gevallen: Engels is nog steeds een optie. Maar ik begrijp dat het voor jou specifiek geen pluspunt is. Ik zou echter "volledig Nederlandstalig" als mogelijkheid binnen een game altijd als een pluspunt zien, gezien het voor een bepaalde doelgroep in Nederland - bijvoorbeeld kleine kinderen - simpelweg een welkome extra is. Ouders lezen onze reviews ook wel eens Yummy .
Avatar
ThanosReXXX | 20 november 2015 05:12 | #258400
Reactie op post #258398 van Quint
Tja, wat ouders betreft heb je dan wel weer een punt... Wink
Avatar
nintendo23 | 19 november 2015 16:40 | #258367
Reactie op post #258331 van Oubaïd
collapse
Mijn excuses maar ik zal beide laten liggen grafisch is zo gedateerd.
Avatar
ThanosReXXX | 19 november 2015 18:50 | #258373
Reactie op post #258367 van nintendo23
Het ging, vooral bij de handheld versies, nooit om de graphics en dat is ook helemaal niet het belangrijkste. De gameplay in alle versies tot en met de GameCube is gewoon meer dan prima en is ook vandaag de dag nog leuk. Ik heb zelfs onlangs nog uren de GBA versie zitten spelen. Ik heb daar ook de golf variant van en ook die is nog steeds tof.

Ook speel ik met heel veel plezier nog wel eens een potje Pac-Man. Als dat geen bewijs is dat graphics zwaar ondergeschikt zijn aan solide gameplay... Wink
Avatar
nintendo23 | 19 november 2015 15:25 | #258356
collapse
Ik denk dat je beter voor de Cube versie kan gaan omdat Nintendo 64 games vind ik grafisch de tijd niet goed hebben doorstaan dat heb ik gemerkt met DK64 laatst.. En Gamecube games wel vind ik . Dus ik zou voor de gamecube versie gaan.
Avatar
ThanosReXXX | 19 november 2015 15:46 | #258361
Reactie op post #258356 van nintendo23
Volgens mij vraagt hij toch heel duidelijk om een keuze tussen twee andere versies, niet om de GameCube versie... Wink
Avatar
Jordy B. | 19 november 2015 15:34 | #258359
collapse
Berg reacties verwijderd inderdaad, laten we gewoon lief zijn voor elkaar. Bevorderd de sfeer aanzienlijk. Meningen waar je het niet mee eens bent lekker laten gaan, blijft het nog een beetje uit te houden.
Avatar
ThanosReXXX | 19 november 2015 15:59 | #258362
Reactie op post #258359 van Jordy B.
Ach, ik snap best wel waarom mijn "arguing on the internet" plaatje verwijderd is, maar mijn andere reactie was on topic, normaal en puur bedoeld als opbouwende kritiek in een poging eens een soort van normale communicatie te krijgen, maar het dringt helaas bijna nooit door of alleen voor een korte periode, en dat is best jammer want daardoor blijf je toch eens in de zoveel keer dat soort voorvallen krijgen.

Lief zijn voor elkaar prima, maar persoonlijk vind ik het toch een vreemde gang van zaken als ik mensen moet gaan negeren of wat dan ook, en al zeker als die zich tot jou richten of dingen zeggen die ook jou aangaan.

Maar goed, de beslissing om dingen te verwijderen ligt uiteraard bij de site beheerders en dat moeten we respecteren.
Avatar
Hyrule_Hero | 19 november 2015 18:28 | #258371
Nintendo, Nintendo toch..
Avatar
Svenniekipp | 19 november 2015 18:37 | #258372
Wat zonde zeg, dat Nintendo een bekende spin-off heeft afgeraffeld. Maar ja, ze moeten wel met iets komen, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat Nintendo met te weinig spellen aankomt rond deze tijd van het jaar. Zelf heb ik nog nooit een Mario tennis game gekocht (was het ook niet van plan), maar de fans zullen heel erg teleurgesteld zijn. Nintendo's reputatie gaat helaas steeds verder achteruit. Gelukkig komen er nog genoeg andere games uit waar ik me op verheug Smile .

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Mario Tennis: Ultra Smash

Platform: Wii U
Genre: Sports
Ontwikkelaar: Camelot
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 4
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 4
Releasedatum: 20 november 2015

Screenshots