Animal Crossing: amiibo Festival Review | 22 november 2015 23:48 | Auteur: Daan

Vele Nintendo-franchises hebben nieuwe dingen geprobeerd dit jaar en dit pakte met elke game weer anders uit. Mario Tennis: Ultra Smash was uiterst teleurstellend, terwijl Chibi-Robo: Zip Lash best te pruimen was. Deze veranderingen zijn ook present in de Animal Crossing-serie, die hiervoor alleen normale titels heeft gekend. Happy Home Designer was een leuk spel, al had het problemen die veel beter opgelost hadden kunnen worden. Nu komt Nintendo met Animal Crossing: amiibo Festival, een bordspel waarmee een groter publiek moet worden aangetrokken. Er is echter een groot probleem en dat ligt vooral aan de developer. Nintendo heeft de hulp van Nd Cube ingeschakeld, die buiten de Wii Party-spellen om weinig goeds hebben afgeleverd. Kunnen ze toch iets leuks op tafel te zetten?

Bored Game
Zodra je Animal Crossing: amiibo Festival op start, wordt je per direct gevraagd om een amiibo in te scannen. Dit zou geen probleem moeten zijn, gezien er een amiibo in het pakket zou moeten zitten. Bij de lancering krijg je nu Isabelle en Digby, al zal in een later stadium alleen Isabelle in het standaardpakket worden meegeleverd. Na dit gedoe word je meteen gevraagd om een ronde van het bordspel te spelen en dit in de maand waar je je momenteel in bevindt. Je kiest het aantal spelers en de eventuele amiibo die je wilt gebruiken om data in op te slaan. Buiten de eerste speler om, is het echter geen verplichting om een amiibo in te zetten. De andere drie hebben de optie om een Villager uit te zoeken en het zo allemaal te doorgronden. Als je alleen bent en tegen computergestuurde personages strijdt, ben je verplicht om drie andere personages toe te voegen. Er is geen optie om het 1-tegen-1 te doen, tenzij je werkelijk de controle neemt over twee personages. Dit is opvallend, raar en een optie die in de Mario Party-games de standaardnorm zijn.

2


Nadat alles klaar staat, kan je eindelijk gaan beginnen met het bordspel. Eindelijk is iets te vriendelijk uitgedrukt, want de Board Game is helemaal niet zo plezierig na een tijdje. Elke beurt in de reis wordt aangeduid als een dag en volgt de standaard richtlijnen van zo'n spel. Je gooit een dobbelsteen, loopt rond op het bord en belandt dan op een vakje. Het grote probleem is echter meteen zichtbaar: de standaardvakjes zijn niet interessant. Je doel is om zoveel Klingels (Bells) en Gelukspunten (Happy Points) te verdienen, waarmee je het spel uiteindelijk kan winnen. De meeste vakjes geven je een stukje tekst, een paar lichte animaties en dan komen er punten en geld bij of af. De tekst is leuk geschreven, maar daar blijft het wel bij. Het kent het charmeoffensief van een Animal Crossing-game, maar de acties zijn niet aanwezig om het te veroorloven. Je komt dezelfde tekst ook iets te vaak tegen en het wordt na een ronde of drie een groot probleem. Wat wel aangenaam is, is dat de game helemaal in het Nederlands te spelen valt.

Op verscheidene dagen gebeuren er ook speciale gebeurtenissen en hiermee wordt geprobeerd het niveau omhoog te schroeven. Zo is er de Knollenbeurs, waar je Klingels kunt inruilen voor knollen om zodoende nog meer geld te verdienen. Gedurende de week stijgen en dalen de waarde van de knollen en elk vakje heeft zijn eigen specifieke waarde. Het is aan jouw de taak om het juiste moment te verkopen, want anders sla je al snel een gat met de concurrentie. Verschillende personages komen ook de revue bij, zoals Redd de vos en hij voorziet je van kaarten waarmee je een bepaald aantal vakjes kunt lopen en het bord tijdelijk kunt veranderen. Gezien elke beurt een dag van de maand is, worden de kalenders ook in acht genomen. Zo kom je in februari Carnaval tegen en op 31 december heb je uiteraard Oudjaarsdag. Hier zie je kracht van Animal Crossing wel degelijk, maar het voelt allemaal nog te mager en het is niet voor herhaling vatbaar. De verrassing is er dan iets te veel af.

4


De games op zichzelf duren te lang. Als je met vier mensen speelt, dan ben je er ongeveer 75 minuten aan kwijt. Dat lijkt niet zo heel veel, maar gezien het buiten de Knollenbeurs om nooit competitief wordt, is het best wel een lange rit om te doorkruisen. Je kunt een tijdslimiet instellen en stoppen als de 30 of 45 minuten bereikt, maar je blijft toch doorgaan met de hoop dat het veranderd. Het daadwerkelijke bord wordt nooit anders, dus het bedenken van nieuwe strategieën kent te weinig nut en het moedigt het spelen van alle twaalf maanden niet bepaald aan. Je moet het bordspel twee keer spelen voordat je überhaupt wat anders mag gaan doen en het vreet behoorlijk aan je. Wat het allemaal nog langer laat duren is dat je allemaal dezelfde controller deelt en dat is de Wii U GamePad. Het doorgeven neemt extra tijd in beslag, vooral als je niet knus bij elkaar zit. Het is geen super leuke interactieve ervaring, terwijl de meeste bordspellen van Nintendo hier nog wel redelijk in slagen.

Minigames, nu met amiibo-kaarten
Als je genoeg Gelukspunten verzamelt, kun je één van de acht minigames ontgrendelen. Deze maken allemaal gebruik van de amiibo-kaarten en je krijgt er drie met het standaardpakket meegeleverd. Voor de beste ervaring is het echter een noodzaak dat je een paar extra pakjes in huis haalt, gezien het effect van verscheidene kaarten in deze games. De kwaliteit van de aangeboden spellen is enorm af en aan en de verschillen tussen de minigames zijn een beetje belachelijk. Zo vonden we Eikeljacht en Resetti-mepper volledig beneden alle peil. In deze games wordt je gevraagd om bewegingen met de amiibo-kaarten uit te voeren en dit werkt niet vlekkeloos, gezien het signaal soms totaal niet wordt ontvangen. Het ging vooral met frustratie gepaard en dat kan niet bepaald de bedoeling zijn.

58


De spellen Ballonneneiland, Fruitpad, amiibo-kaartenstrijd, Geheime campinggasten en de Quiz maken gebruik van simpele slagen over de NFC Reader/Writer en dit is veel vriendelijker in de omgang. Hoewel Ballonneneiland snel verveeld, waren de andere vier minigames leuke afleidingen. Je zult er niet eeuwen mee bezig zijn, maar ze hadden allemaal grappige ideeën en zijn de naam minigame ook daadwerkelijk waardig. Geheime campinggasten, een spel voor één speler, was min of meer een Animal Crossing-versie van Mastermind, waarbij je goed moet gokken binnen de tien kansen die je krijgt. Als een multiplayeralternatief is er Fruitpad, waarbij het de bedoeling is je dat amiibo-kaarten met verschillende dubbelsteennummers gebruikt. Elke speler gooit een kaart op het aanraakpunt en elk personage zal je in staat stellen om een bepaald aantal vakjes naar voren te schuiven. Je doel om fruit te verzamelen en niet te ver door te lopen, want anders beland je zodanig in valkuilen en raak je de helft van de vangst kwijt.

De beste minigame van het hele stel is de singleplayergame Eilandsurvival. In Eilandsurvival is het de bedoeling om jezelf binnen zeven dagen van een eiland te bevrijden. Dit doe je door het eiland af te snuffelen en de vier onderdelen voor een vlot te vinden. Dit gaat echter niet zonder gevaar, want insecten, valkuilen en andere obstakels proberen je tegen te houden. Daarnaast is tijd niet alleen een factor, want het verzamelen van eten speelt ook een belangrijke rol. Als het eten op is, zelfs al ben je nog maar op de helft, dan is de game gewoon over. Wat Eilandsurvival er boven uit laat stijgen, is dat er dertig levels zijn en elke nieuwe is weer een beetje moeilijker dan de vorige. Daarnaast kent elke diersoort zijn eigen mogelijkheden en hiermee wordt het gebruik van verschillende amiibo-kaarten aangemoedigd. Je mag er tijdens elke reis maar drie meenemen en de gevaren zijn in elk level weer anders. Dit maakt de beslissing over wie je nu gebruikt niet bepaald gemakkelijk. Zo kan Saharah de kameel zes vakjes bewegen, terwijl Pascal de otter op zijn eigen houtje de wereld verkent. Hij heeft zelfs geen wapens of gereedschap nodig, terwijl de andere dieren dit hard nodig hebben om obstakels bij te benen. Het is een super vermakelijke expeditie!



Graphics en geluid
Grafisch ziet Animal Crossing: amiibo Festival er uitstekend uit op de Wii U. Het heeft de gebruikelijke charme van een Animal Crossing-game en alles is tenminste mooi vormgegeven. De muziek is precies hetzelfde verhaal, want de speciale evenementen en onderdelen kennen allemaal hun eigen deuntje wat heerlijk in het gehoor is. Het is duidelijk dat er veel tijd aan de presentatie is gezonken.

Conclusie
Animal Crossing: amiibo Festival is een afknapper. Hoewel het duidelijk te merken is dat er veel tijd in is gestopt, gaat het bordspel niet diep genoeg om het lang leuk te houden. De speciale gebeurtenissen en dialogen zijn grappig de allereerste keer, maar na de derde keer ben je er stiekem wel klaar mee. Er is weinig om het spannend of competitief te houden en er is in werkelijk maar één bord met constante lichte tweaks. In het juiste ritme is het rustgevend om te spelen, maar het probleem van variatie is blijvend iets. Zes van de acht minigames zijn aangenaam en alhoewel de meeste je niet lang zullen boeien, doen ze hun best om leuke dingen te doen. Eilandsurvival is echter de beste en dit komt door de variatie in de levels en de opties met de Animal Crossing-personages. Er valt plezier uit amiibo Festival te halen en dat valt niet te ontkennen, maar het blijft niet genoeg overeind staan om de hoge bundelprijs simpelweg te accepteren.
4,5
N1-score
  • + Aangename dialogen en presentatie
  • + Aantal minigames zijn best vermakelijk
  • + Eilandsurvival houdt je een tijdje zoet
  • + Knollenbeurs vertaalt zich goed naar een bordspel
  • + Een paar grappige evenementen tijdens spelen
  • - Bordspel iets te langdradig
  • - Dialogen worden te vaak herhaald
  • - Speelbord verandert te weinig
  • - Weinig redenen om competitief te zijn
  • - Constant de Wii U GamePad doorgeven
  • - Eikeljacht en Resetti-mepper vrij vervelend
Next articleKorting op Wii U en Nintendo 3DS-spellen dit weekend met 'Nintendo... Previous articleEngelstalige commercial en promotievideo's Xenoblade Chronicles...

Reacties van gebruikers

Avatar
Duncan | 23 november 2015 00:33 | #258497
Ok, hier kun je terecht teleurgesteld zijn in Nintendo. Op een normale Animal Crossing voor de WiiU zaten veel mensen te wachten. Niet op een matige spin-off...
Avatar
YT123 | 23 november 2015 00:34 | #258498
Was te verwachten.. Maar ik vind wel dat de Animal Crossing wereld goed uit de verf komt in HD. Dus misschien een ideetje om een 'echte' Animal Crossing uit te brengen voor de NX?
Avatar
MVG | 23 november 2015 01:00 | #258500
Afgelopen week zag ik de nieuwe Amiibo's al in de rekken hangen. Ze zien er mooi uit en het scheelde weinig of ik had er eentje gekocht. Toen bedacht ik me echter dat dit spel me helemaal niks lijkt, zowel als spel of als onderdeel van de Animal Crossing serie. Het nut tot aankoop viel daarmee grotendeels weg, dus besloot ik K.K. Slider terug te hangen waar ik hem gevonden had. Wat jammer! Die witte muziekhond vroeg er haast om gekocht te worden.

Was dit een gewone Animal Crossing geweest, dan had ik weinig twijfel gehad. De charme van zo'n spel zit erin dat je helemaal niets doet. Je verspild je tijd in een dorpje, samen met je dierlijke buren. Ondanks je geen echt doel hebt is er altijd wel iets te zien of doen. Hoe leuk zou het zijn geweest als een ingeladen Amiibo één van je nieuwe buurtbewoners zou worden, dat het personage bij jou thuis op visite komt of je een cadeautje komt geven? Hoe kan zo'n tof concept mislukken?

Maar nee, een uitgekleed saai bordspel met lappen tekst om doorheen te drukken. Maar liefst 8 hele minigames, die ook nog wisselen in de hoeveelheid plezier die je ermee hebben kunt. Spannend... De gemiddelde Mario Party heeft er zo'n 70. Als er dan een paar tegenvallen blijft er altijd genoeg over, maar hier was al meteen weinig aanwezig. Waar zit het plezier in bij "Amiibo Festival"?

Betere vraag: waar denkt Nintendo dat de consument zijn plezier gaat vinden in deze game? Het komt me allemaal nogal gemakzuchtig en eenvoudig bedacht over, als een lege videogame met weinig inhoud. De snelste manier om een spel over Amiibo's te maken. Misschien is het niet erg toevallig dat dit spel vlak voor de kerstdagen verschijnt. Het is eigenlijk gewoon een tool om de verkoop van nieuwe Amiibo's op te voeren, omdat ze niet eeuwig op "Super Smash Bros." kunnen blijven teren. Toch is dit spel verre van hetzelfde kaliber. Ik kan me erg goed voorstellen dat je hier vrij snel op uitgekeken bent, in tegenstelling tot "Super Smash Bros.".

Was het maar een gewone Animal Crossing geweest. Dit is haast een belediging voor de serie, terwijl vele fans juist graag een echt deel op de Wii U zagen verschijnen. Nintendo maakt zich hier niet erg populair mee. De Amiibo's zijn erg mooi en leuk, maar dit spel is een zeer zwak excuus om ze te verkopen.
Avatar
Zach | 23 november 2015 09:45 | #258503
Damn, wat had ik graag een Animal Crossing op de Wii U gewild. Nu komt dat niet meer Mad
Avatar
Yosher2 | 23 november 2015 10:49 | #258505
Tja, kan niet veel zeggen dat niet al is gezegd. Erg jammer dat ze dit ook weten te verknallen.

Ergens heb ik toch het gevoel dat ze momenteel ZO met de NX bezig zijn, dat de kwaliteit van veel van hun momenteel uitkomende titels zoals deze en Mario Tennis Ultra Smash achteruit schieten. Het is jammer, maar aan de andere kant heb ik dan ook zo iets van: als dit uiteindelijk betekend dat de NX een super apparaat wordt met een killer (launch/launch-window) line-up, vind ik het allemaal wel best.
Avatar
nintendo23 | 23 november 2015 11:02 | #258506
collapse
Zou het niet zo zijn dat een echte Animal Crossing game zoals de meeste van jullie hem graag zien gewoon teveel geld en tijd kost. En ze dat niet meer willen investeren in een console die aan zijn eind loopt. Wel is dit voor de echte animal Crossing fan een middelvinger in hun gezicht.

Maar goed laat de NX aankondiging maar in Januari plaatsvinden. Zodat de kwaliteit studio's als Retro studio's en de Mario studio's hun echte werk kunnen tonen. En dan kunnen we dit jaar snel vergeten.
Avatar
MVG | 23 november 2015 13:30 | #258511
Reactie op post #258506 van nintendo23
collapse
Dat is een beetje naar de bekende weg vragen, maar het is duidelijk ja. Inhoudelijk is het allemaal veel te weinig, ook als er Amiibo's en Amiibo kaarten aan toegevoegd worden. Er lijkt weinig moeite te zijn gedaan om hier een volwaardig spel neer te zetten, dat de Animal Crossing titel waardig is.

Amiibo's zijn een prima idee, maar Amiibo's op de voorgrond zal nooit een goed plan worden. Een spel als dit was daarbij enigszins te verwachten. Het bestaat om de verkoop te stimuleren, niet meer of minder. Ze hadden gewoon een snelle titel nodig om Amiibo's te verkopen en zagen Animal Crossing daarvoor als een geschikte reeks. Er zijn immers genoeg personages om kaarten en poppetjes van te maken, die ook nog eens eenvoudig van ontwerp zijn.

Wordt wel pijnlijk duidelijk dat we in een overgangsperiode zitten. Meestal wist Nintendo de consoles redelijk goed op elkaar af te stemmen, maar wat betreft de Wii U lijkt de koek intussen vroeg op. Naast enkele langverwachte toptitels gaat het niet veel meer worden, al maken die enkele titels de laatste maanden mogelijk nog de moeite waard. Daarnaast nog enkele stuiptrekkingen om de line-up kunstmatig aan te vullen, zoals dit spel.

De NX wordt in juni gepresenteerd. Ik heb liever dat ze alle tijd die ze hebben nuttig besteden met de ontwikkeling van dat systeem en het bijhorende lanceringsaanbod met nieuwe games. Januari is dan te vroeg om hem al aan het publiek te presenteren, maar als ze hem in juni tonen en later 2016 uitbrengen, is het wat mij betreft in orde. De maanden tussen juni en de release kunnen ze dan mooi gebruiken om het concept van de NX duidelijk te maken en mensen warm te maken voor de release. Heel anders dan bij de Wii U destijds dus...
Avatar
nintendo23 | 23 november 2015 14:19 | #258516
Reactie op post #258511 van MVG
collapse
Ik mag toch hopen dat ze al vergevorderd zijn met de NX. Pas de NX in Juni tonen. Nee dat kan je de Nintendo fan niet aan doen. De spreekwoordelijke koek is op. Star Fox en de matige Hd Versie Twilight komen dan nog wel uit. En Fire Emblem voor de Wii u maar je moet nu snel de Nintendo fan laten zien wat de toekomst brengt. En hem in januari of februari met Zelda showen voor het publiek. En dan in juni de E3 winnen met alle 3rd party games en de vetste first party games en dan in augustus uiterlijk oktober uitbrengen. De gifbeker moet nu echt stoppen.
Avatar
MVG | 23 november 2015 14:36 | #258517
Reactie op post #258516 van nintendo23
collapse
Zou leuk zijn, maar het gebeurd niet. Dan kun je het wel iedere keer aankaarten, maar het staat zoals het is gezegd. Ze gaan echt niet ineens het hele plan ondersteboven gooien. Liever niet zelfs, anders wordt het allemaal weer net zo rommelig als bij de Wii U lancering. Dat was niet bepaald een succes...

Als ze die tijd dan toch nodig denken te hebben, laat ze die dan maar nemen. Overigens wil ik dan in juni wel resultaten zien, zoals afgesproken. Nintendo heeft bij mij best een streepje voor (ben een grote fan), maar er zijn wel wat regels waar ik mezelf aan ga houden. Als Nintendo daar niet aan voldoet, is het wat mij betreft 'Game Over'. Zo mag de NX bijvoorbeeld niet uitsluitend een handheld zijn of de volledige nadruk op handheld gaming leggen.

Overigens ben ik het er wél mee eens dat Nintendo moet stoppen met dit soort snelle games, om de line-up wat aan te vullen of te kunnen incashen. Niet echt de bedoeling dat ze in de nasleep van de Wii U hun naam schaden met ondermaatse producten. Dat wekt ook geen vertrouwen op. Liever minder games mét kwaliteit, dan meer games zónder kwaliteit.

Door titels als "Amiibo Festival" ga je jezelf haast afvragen wat ze allemaal uitspoken, daar bij Nintendo. "Mario Tennis Ultra Smash" valt tegen, "Animal Crossing: Amiibo Festival" stelt als spel niks voor en dan moet aanfluiting "Federation Force" zelfs nog komen. Gelukkig komen deze games niet van Nintendo's belangrijkste studio's, die hopelijk hard werken aan NX games. Hopelijk laten ze in juni zien waarmee ze bezig zijn. Het geduld wordt nogal op de proef gesteld, alweer. Ga er vanuit dat dit de moeite waard is en de NX een tof systeem wordt! Erg enthousiast om er alles over te horen!

Daarmee zouden ze alles in één klap recht kunnen zetten. Ten opzichte van Playstation en Xbox zouden de kaarten ook weer wat anders op tafel kunnen belanden. Niets overhaasten dus. Laat ze maar bewijzen wat ze kunnen, zodat we er daarna nog vele jaren plezier van kunnen hebben! Heb er wel vertrouwen in, maar dat mag nu niet meer beschaamd worden. Dan is het geduld op...
Avatar
nintendo23 | 23 november 2015 16:11 | #258520
Reactie op post #258517 van MVG
collapse
Nergens is er gezegd dat de Nx pas op de volgende E3 onthult wordt ze hebben gezegd 2016. Maar ja de NX moet nu toch echt wel heel wat goed maken. Want als ze nu straks ook fans als jou kwijt zijn dan houden ze alleen nog maar de doorgewinterde fan over die echt alles koopt wat een Nintendo logo heeft. Maar goed ze moeten nu gewoon laten waarom je Nx moet kopen. En waarom je de 3rd party games er op moet spelen.
Avatar
MVG | 23 november 2015 16:47 | #258522
Reactie op post #258520 van nintendo23
Volgens mij is dat toch wel behoorlijk duidelijk gezegd. Eerder mag, maar het wordt E3 2016. Als dat zo is, laat ze dan maar alle tijd nemen die ze nodig hebben. Alles wat nodig is om herhaling van fouten als bij de Wii U te voorkomen.

Overigens, ik ben echt wel een zwaar doorwinterde fan, al sinds 1990. Daar is niks mis mee. Zeker geen reden om iemand op aan te kijken of op af te rekenen. Knoop dat in je oren, want ondanks aanhoudend geklaag ben je zelf ook een fan. Anders zou je niet zoveel moeite doen om iedereen maar achter jouw standpunt te krijgen, iedere keer weer. Je wordt met regelmaat op negativiteit afgerekend en toch ga je door, vast niet zonder reden.

Toch is het belangrijk om te blijven nadenken. Ik koop mijn games niet blind, maar continu klagen heeft ook weinig praktisch nut. Nintendo raakt mij niet kwijt als fan, maar als het nieuwe systeem niet aan mijn verwachtingen voldoet, heeft het geen nut hem te kopen. Zo ver is het echter nog lang niet, maar ik heb destijds de N64 ook overgeslagen bijvoorbeeld. Bij de Gamecube was ik daarna overigens dolblij dat er weer Nintendo logo's op mijn games stonden (ik koop maar één systeem per generatie). Compleet onmogelijk om als fan een Nintendo generatie over te slaan is het dus niet. Verwar doorgewinterde fan vooral niet met iemand die klakkeloos alles koopt of het overal mee eens is, want die vergelijking zou onjuist zijn.

Maar voorlopig hoop ik gewoon dat deze matige titels een teken zijn, dat Nintendo keihard zijn best aan het doen is voor de volgende console. Ik vind het niet erg er wat langer op te wachten en koop liefst de NX als hij uitkomt. Voorlopig enthousiast om er meer over te horen, of dat nu in januari, juni of volgend jaar december is.

Maar mijn verwachting is E3, juni 2016. Daar ga ik vanuit, net als vrijwel iedereen. Ik ben benieuwd wat we te zien krijgen, maar meer dan afwachten kunnen we op dit moment niet doen. We gaan het allemaal zien, alleen nog niet nu. Very Happy
Avatar
ThanosReXXX | 23 november 2015 20:18 | #258536
Reactie op post #258520 van nintendo23
Je moet de dingen niet uit de context gaan halen. Zowel Reggie Fils-Aime als Shigeru Miyamoto hebben meerdere malen (o.a. op de E3 2015) gezegd dat de NX sowieso later in het volgende jaar onthuld zal worden en dat er niet eerder dan 2016 concreet over gesproken zal worden. De meeste geruchten duiden op een release in juni/juli, en dat zijn geruchten die komen uit circuits die het wel vaker bij het rechte eind hebben gehad. De meesten zijn gebaseerd op dit bericht:

Digitimes is reporting that major Taiwanese supplier and manufacturer Foxconn has been given the go ahead by Nintendo to start “pilot production” of its next-gen console, the NX. The pilot is due to start as late as this October.

Sources familiar with the matter tell the site that orders are expected to be finalised by March 2016, and mass production to begin by May or June 2016. Nintendo is looking to ship 20 million units during the first year.

The same source believes Nintendo is gearing up for a July 2016 launch for the system.


Er wordt nergens vermelding gemaakt van een onthulling in begin 2016.
Dat zou ook zeer ongewoon zijn en marketing-technisch ook niet heel erg slim, zo vlak na de feestdagen. Ook moet een marketingcampagne de tijd hebben om hype te kweken en te settelen en dat duurt ook enkele maanden. Logischer is het daarom om de aankondiging op een groot evenement (zoals de E3) te doen, zodat er ook veel pers bij is en veel sites erover kunnen gaan berichten, waardoor dat enthousiasme ook los zal beginnen te komen en kan groeien.

En dan bijvoorbeeld op zo'n beurs de aankondiging doen dat het apparaat al een maand later in de winkel zal liggen. Dat zou echt een strategische meesterzet zijn, maar het kan ook zijn dat ze toch voor het feestdagen seizoen gaan. In ieder geval is het ZEKER niet januari. Een handheld kan je nog wel in een Direct aankondigen, maar een console dat moet meer openbaar, meer dan enkel aan fans die toch wel naar de Directs kijken.
Avatar
Jordy B. | 23 november 2015 11:15 | #258508
2 dikke vette onvoldoendes voor 2 'Nintendo' merken die zoveel potentie hebben. Verdiend cijfer, let them bleed.
Avatar
Banjo | 23 november 2015 18:01 | #258525
Tja, dit viel te verwachten. Heel, heel erg jammer dat Nintendo zo verschrikkelijk de weg kwijt is....

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Animal Crossing: amiibo Festival

Platform: Wii U
Genre: Party
Ontwikkelaar: NDCUBE
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 4
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 20 november 2015

Screenshots