Japanse verkoopcijfers 21/12/2015 - 27/12/2015: 90.000 Wii U's verkocht Nieuws | 04 januari 2016 10:59 | Auteur: Nathan | Bron: Media Create

Ook in de week na de release was Monster Strike voor de Nintendo 3DS de bestverkochte game in Japan.

In de week van 14 tot en met 20 december lanceerde de Nintendo 3DS-game Monster Strike, gebaseerd op de populaire mobiele game, in Japan. Het spel stond meteen bovenaan de lijst van bestverkochte software van die week, boven Monster Hunter X en Fallout 4. Ook in de week daarna voerde de RPG de lijst aan met 190.000 verkochte exemplaren. De game wordt opnieuw gevolgd door de actie-RPG's van Capcom en Level-5. Splatoon en Super Mario Maker voor de Wii U nemen de vierde en vijfde plek in beslag en verkochten ongeveer evengoed als in de weer ervoor. Daardoor is Splatoon de één miljoen verkochte exemplaren in het land van de rijzende zon gepasseerd. Nieuw in de lijst is Genei Ibun Roku #FE, de RPG van Atlus voor de Wii U. De game verscheen op Tweede Kerstdag in Japan en komt de lijst binnen op plek 13 met ruim 26.000 verkochte exemplaren. Op het gebied van hardware zien we dat er meer dan 90.000 Wii U-systemen zijn verkocht in één week tijd. Daarmee verkoopt de Wii U significant beter dan de PlayStation 4.

1. [3DS] Monster Hunter X – 190.522 (2.391.796)
2. [3DS] Monster Strike – 169.961 (607.864)
3. [3DS] Yo-kai Watch Busters – 120.303 (2.074.894)
4. [Wii U] Super Mario Maker – 98.155 (674.132)
5. [Wii U] Splatoon – 94.874 (1.093.512)

6. [PSV] Mobile Suit Gundam EXTREME VS-FORCE – 87.254 (New)
7. [PSV] Minecraft: PlayStation Vita Edition – 62.356 (536.495)
8. [3DS] Animal Crossing: Happy Home Designer – 52.171 (1.276.688)
9. [3DS] Mario & Luigi: Paper Jam Bros. – 48.291 (175.972)
10. [3DS] Disney Magical World 2 – 44.275 (236.205)
11. [3DS] Rhythm Heaven: The Best+ – 36.554 (594.269)

12. [PS4] Fallout 4 – 33.024 (156.042)
13. [3DS] Medabots 9 – 27.702 (New)
14. [Wii U] Genei Ibun Roku #FE – 26.340 (New)
15. [3DS] Sumikko Gurashi Omise Hajimerun Desu – 19.932 (80.605)

16. [PS3] TV Anime Idolm@ster: Cinderella Girls G4U! Pack Vol.7 – 13.699 (New)
17. [3DS] Animal Crossing: New Leaf – 13.440 (4.102.043)
18. [Wii U] Mario Kart 8 – 12.434 (1.177.695)
19. [3DS] Super Smash Bros. for Nintendo 3DS – 12.397 (2.332.070)
20. [3DS] Pro Yakyuu Famista Returns – 12.188 (90.745)


New Nintendo 3DS – 107.374
Wii U – 92.801

PlayStation Vita – 73.163
PlayStation 4 – 53.023
New Nintendo 3DS – 29.252
Nintendo 3DS – 13.109
Nintendo 3DS LL – 5.083

PlayStation 3 – 3.994
PlayStation Vita TV – 1.167
Xbox One – 490
Next articleAtlus, SEGA en anderen wensen je een vrolijk nieuwjaar! Previous articleN1ntendo.nl TV - Bloopers en outtakes 2015

Reacties van gebruikers

Avatar
koekiemonster | 04 januari 2016 11:58 | #260149
Twee dode machines die het zeer degelijk doen. Hoera voor de WiiU en de Vita!
Avatar
charlie1 | 04 januari 2016 12:36 | #260151
collapse
hoe heette het zo vaak bekritiseerde spelconsole de Wii u. Ik denk dat de consument eindelijk begint in te zien wat het onderscheidt van anderen en wat er nog op komst is van andere spellen. Smile
Avatar
Demin | 04 januari 2016 13:28 | #260156
Reactie op post #260151 van charlie1
collapse
Nou, net op tijd om de hun nieuwe ontdekking ingeruild te zien worden voor de NX dan Razz

en wat er nog op komst is van andere spellen.

Deze quote vind ik overigens iets overdreven, voor zover bevestigd is het namelijk niet om over naar huis te schrijven. Goed, we hebben Star Fox Zero, Zelda TP:HD en Zelda U nog in het verschiet, plus een paar respectabele multi-platforms. Maar dat vind ik toch vrij magertjes. Zelda U gaat waarschijnlijk een topper worden, maar TP:HD is een remake die nog niet eens zo heel oud is en nu op het derde opeenvolgende platform verschijnt, wat heel wat stoom van die release afhaalt. Ik heb een groot vertrouwen in Platinum als developer, maar het is nog maar de vraag of Star Fox Zero de grote hit gaat worden waar Nintendo op hoopt. Veel Star Fox fans zien deze game als een soft remake van Star Fox 64 en de negatieve commentaren op de E3-footage qua graphics helpen ook niet echt mee.

Met bovenstaande titels heb je het wel gehad voor Japan (daar gaat dit artikel immers over), Shin Megami Tensei X FE is daar al uit en ook Pokken Fighters is daar al te spelen in de Arcadehallen. Normaal gesproken zou ik dan zeggen dat er ook nog genoeg onaangekondigde games ontwikkeld worden, maar met de grote onduidelijkheid omtrent de NX kun je daar nu niet van uitgaan. We weten bijvoorbeeld dat Pikmin 4 al ver gevorderd is in de ontwikkeling en dat Retro Studios al jaren aan een geheim project werkt, maar die projecten kunnen net zo goed voor de NX in ontwikkeling zijn.

Begrijp me niet verkeerd; Er komt nog best wat moois uit en nieuwe Wii U eigenaren hebben ook een mooie keuze uit de al bestaande library maar voorlopig is de software toekomst van de Wii U vrij mager.
Avatar
ThanosReXXX | 04 januari 2016 13:50 | #260158
Reactie op post #260156 van Demin
collapse
Dit filmpje geeft een overzicht van de top 10 van nog uit te komen games voor dit jaar, en daar zit naast een aantal (in Japan) reeds speelbare titels sowieso voor de rest van de wereld nog wel het één en ander bij:


Je opmerking over Star Fox is niet helemaal up to date meer, aangezien er al heel wat enthousiaster is gereageerd op de versie die onlangs is vertoond en die toch aanzienlijke verbeteringen bevat:



En onthoud: ook die versie is nog steeds in ontwikkeling, en meestal zijn getoonde versies ook al weer maanden oud, dus wie weet hoe het inmiddels weer gevorderd is, want hij komt pas in april uit.

De E3 versie is zoals we weten eigenlijk alleen maar getoond omdat ze toch iets moesten tonen, niet omdat het klaar was, maar die druk is er vaak bij dat soort grote evenementen, dus hebben ze haastig een soort tech demo in elkaar geflanst, zodat ze konden laten zien dat er weer een Star Fox in de maak is, maar dat is verre van representatief voor de uiteindelijke versie.
Avatar
Martijn | 04 januari 2016 15:06 | #260161
Reactie op post #260158 van ThanosReXXX
collapse
Zelf ben ik wat Nintendo betreft nog niet echt gerust op 2016 of wat de NX mogelijk gaat zijn. Een jaar wachten vanaf de E3 was misschien toch wat te lang. Met vlagen ben ik echt niet blij met Nintendo's aanpak van de afgelopen tijd. Er wordt zoveel aan onduidelijkheid en geheimzinnigheid vastgehouden, dat je jezelf haast gaat afvragen of ze weten waarmee ze bezig zijn. Games als "Mario Tennis Ultra Smash" en vooral "Amiibo Festival" geven mij een zeer negatieve kijk op Nintendo. Niet omdat ik dit wil, maar omdat het allemaal zo rustig lijkt te blijven.

Nu krijg ik blijkbaar al ideeën als: de NX zou best eens een console + handheld hybride kunnen zijn, waarbij de graphics als die van de Wii U blijven. Ten opzichte van de 3DS is dat dan een stap vooruit, maar ten opzicht van de Wii U niet. Daarbij komt de overgang van Gamecube naar Wii steeds bovendrijven in mijn gedachten. Zelf heb ik liever een machine die zich grafisch kan meten met Xbox en Playstation. Voor mij hoeft het ook geen handheld functies te hebben.

Gelukkig is er nog helemaal niks zeker. Het kan nog alle kanten opgaan en ik hoop dat de NX ons allemaal positief gaat verrassen. Omdat het lang duurt gaan we echter al geloven in geruchten. Iets wat ik liefst niet doe. In periodes van stilte is het steeds moeilijker om voortdurend positief te blijven. Zoals de hele Wii U periode vraagt Nintendo de fans weer veel van hun geduld.

Het is beter dat ze hun tijd nemen om van de NX echt iets bijzonders te maken. Voorlopig verwacht ik nog niks over de NX te horen. Pas met de E3. Blij dat er toch nog één en ander staat te gebeuren voor de Wii U, totdat we een generatiesprong gaan maken. Hopelijk herpakt Nintendo zich dan razendsnel. In ieder geval nog fantastische eindejaarsverkopen, al komen ze nogal laat voor de Wii U. Smile
Avatar
yjahmesio | 04 januari 2016 19:54 | #260164
Reactie op post #260161 van Martijn
collapse
Nu krijg ik blijkbaar al ideeën als: de NX zou best eens een console + handheld hybride kunnen zijn, waarbij de graphics als die van de Wii U blijven. Ten opzichte van de 3DS is dat dan een stap vooruit, maar ten opzicht van de Wii U niet. Daarbij komt de overgang van Gamecube naar Wii steeds bovendrijven in mijn gedachten. Zelf heb ik liever een machine die zich grafisch kan meten met Xbox en Playstation. Voor mij hoeft het ook geen handheld functies te hebben.


Het lijkt er juist op, dat Nintendo weer voor kracht gaat, lijkt mij sterk dat het een console wordt, die net zo krachtig is als een WiiU. Dat zou echt een hele domme zet zijn, en volgens mij wilt Nintendo juist veranderen, dus ik zie dat echt niet gebeuren....
Avatar
Martijn | 05 januari 2016 00:52 | #260168
Reactie op post #260164 van yjahmesio
collapse
Begrijp me niet verkeerd: mijn hierboven beschreven idee zou dus het grootste doemscenario zijn dat ik mij kan voorstellen en wat ik dus absoluut niet wil zien als ze m' onthullen in juni 2016. Als het wél gebeurd betekent dat, dat ik al die tijd op niks heb zitten wachten en mijn vertrouwen in Nintendo voorlopig wegvalt. De NX mag geen Wii achtig concept kennen, mag niet hoofdzakelijk een handheld worden en mag niet onderdoen voor de Wii U. Dat lijken mij geen onlogische of onhaalbare minimumverwachtingen.

Ik hoop dat ze laten zien wat ze kunnen en ze de lange wachtperiode nuttig besteden om van de NX een sterk en gewaardeerd merk te maken. Dat betekent niet dat innovatie en originaliteit losgelaten moeten worden, maar het moet wel op een manier gebeuren waardoor Nintendo zichzelf weer op de kaart zet en houdt.

Meer kracht is nodig, al is het niet het enige belangrijke. Voor mij is het voornaamste dat het bespottelijke excuus van een aanbod wordt rechtgetrokken. Hoewel ik niet ongeduldig ben, is mijn limiet wat betreft afwachten intussen wel zo'n beetje bereikt. Terwijl Nintendo de winkels vol gooit met Amiibo's (sommigen nog steeds slecht of niet verkrijgbaar) en een matige game als "Amiibo Festival" een groots spel als "Xenoblade Chronicles X" (weinig winkels verkopen hem) overschaduwd, heb ik wat bedenkingen bij de toekomst. Dan ga je jezelf vanzelf allerlei ongewenste toekomstbeelden vormen zoals ik hierboven beschreef, waardoor een Playstation 4 intussen aantrekkelijker lijkt geworden.

Dan nog: ik ben een Nintendo fan. Ik ben benieuwd wat ze van de NX gaan maken en hoop natuurlijk het beste. Ze mogen mij positief verrassen, wanneer ze maar willen. Wat ze echter niet mogen is mijn doemscenario uit laten komen. Dan haak ik misschien af.

Maar zover is het allemaal nog lang niet. Dat het wachten me nu dwars zit, wil niet zeggen dat Nintendo niet gaat knallen op komende E3. Voorlopig weten we helemaal niks. Beter geen nieuws dan slecht nieuws, al hoop ik op goed nieuws. Hopelijk weten ze me enthousiast te houden. Er is weinig voor nodig, maar het moet wel gebeuren.
Avatar
yjahmesio | 05 januari 2016 01:10 | #260169
Reactie op post #260168 van Martijn
collapse
Ik snap het, en ben helemaal met jouw eens. Maar Nintendo kennende komen ze met iets heel verrassend aan, ze moeten nu wel met de tijd mee!!. En ze zijn met een grote verandering bezig, en dat gaan wij op de E3 vast ook zien, of misschien er voor al.

Trouwens Tatsumi Kimishima zegt in een interview, dat ze niet willen haasten met de NX, ze nemen de dus tijd om het uit te brengen.

En Sakurai is bezig met een nieuwe project, ben erg benieuwd met welke game hij bezig is!
Avatar
Martijn | 05 januari 2016 14:26 | #260179
Reactie op post #260169 van yjahmesio
collapse
Hmm.. Ik ken Nintendo ook, maar weet nog niet wat ik kan verwachten deze keer.

Aan de ene kant is dat negatief. Omdat je niks weet gaan aannames een eigen leven leiden, die mogelijk niks te maken hebben met de realiteit. Zo hoeft de NX geen samenvoeging van console en handheld te worden, wat zo'n beetje het eerste is waaraan men momenteel denkt. Allemaal geruchten, waar ik liever niet in meega. Laat Nintendo eerst zelf dingen naar buiten brengen. Dat heeft ook een nadeel: men kan ongeduldig worden. Nintendo heeft sinds het einde van de Wii al zo vaak om het geduld van fans gevraagd. Dat is een keer op...

Aan de andere kant is het positief. Het zou kunnen gebeuren dat de verwachtingen deze keer worden overtroffen, omdat niemand weet wat hij/zij kan verwachten. Sinds E3 2008 zet ik mijn verwachtingen steeds zeer laag. Soms weten ze dan verrassend uit de hoek te komen. Zolang niemand iets zeker weet of het tegendeel kan bewijzen, zijn geruchten niet echt en is iedere verwachting speculatie. Het kan nog alle kanten opgaan, dus ook de goede óf zelfs beste kant. Daarnaast kunnen er fantastische games in de maak zijn. Zolang we niks bijzonders op de Wii U zien, moeten die teams met iets anders bezig zijn. Al een hele lange tijd. Slecht nieuws voor de Wii U is in dat geval goed nieuws voor NX.

Maar juni 2016 duurt nog best een hele poos. Ze moeten iedere minuut nuttig besteden, om zo een Nintendo console te maken die zich in 2016 kan bewijzen. Liefst niet alleen bij de fan, maar ook bij een te vergroten doelgroep én tegenover Xbox en Playstation. Misschien moet Nintendo klaar zijn om de concurrentie directer aan te gaan, in plaats van het voorzichtige futloze beleid van de afgelopen jaren. Met vlagen leken ze haast bang om enige vorm van concurrentie aan te gaan, proberend om met iedereen vrienden te zijn. Kijkend naar hun samenwerking met o.a. EA heeft ze dat ook niet ver gebracht, wat betreft de Wii U. Nintendo moet zich ondanks hun geschiedenis wederom bewijzen. Iets wat na al die jaren niet meer nodig zou moeten zijn...
Avatar
Demin | 05 januari 2016 17:32 | #260181
Reactie op post #260179 van Martijn
collapse
Mag ik je vragen waarom je de handheld/console hybrid zo'n doemscenario vindt? Mits goed uitgevoerd lijkt mij dat in potentie toch heel gaaf. De cru zit hem wat mij betreft in de uitvoering, de Wii U bijvoorbeeld was het op heel veel punten allemaal net niet. Naar verluid zijn om de prijs te drukken vrij laat in de ontwikkeling van de Wii U (te) veel concessies gedaan wat betreft de hardware.

Als Nintendo 'gewoon' inzet op goede hardware achter de NX is er een grote kans dat het allemaal wel los zal lopen. Dit zou echter wel een stijlbreuk met hun beleid sinds de Gamecube zijn, maar het lijkt erop dat ze na de Wii U in Kyoto onderhand door hebben dat het tegenwoordig wel een vereiste is.

Toch snap ik niet hoe ze dit hebben kunnen laten gebeuren met de Wii U, zelfs met de uiteindelijk uitgebrachte versie hadden ze met betere ondersteuning veel betere zaken kunnen doen. De 3DS is technisch gezien op bijna alle punten inferieur aan de PSVita, maar (na de price cut en) de enorme software support heeft het de Vita de grond in gestampt.

Stel dát het het een hybrid gaat worden en de handheld wordt (iets) krachtiger dan de PSVita en de console wordt sterker dan de PS4/XBONE dan is er volgens mij geen man over boord. (Ik heb me laten vertellen dat de grafische kracht die daarvoor nodig is vandaag de dag goedkoop genoeg ingekocht kan worden om dat een realistisch scenario te maken)

Ik ben het in de kern overigens met je eens, ik heb zelf ook pas een PS4 besteld. Iets wat niet 'nodig' zou zijn geweest als Nintendo een beter aanbod had gehad. Ik kijk in ieder geval nog uit naar ZeldaU, Pokken en Star Fox. Voor de rest zie ik het wel en hoop ik op het beste.
Avatar
Martijn | 05 januari 2016 18:57 | #260197
Reactie op post #260181 van Demin
collapse
Daar heb ik verschillende redenen voor. Op de eerste plaats omdat ik niks om handhelds geef. Ik heb er dus niks aan als NX handheld functies krijgt, want ik neem mijn apparaat toch nergens mee naartoe. Ik kan nog steeds de lol niet inzien van games op een klein schermpje, terwijl ik een grote TV heb staan. Ik weet dat Nintendo's handhelds prima zijn, maar handhelds zijn helaas niks voor mij.

Maar in dit geval gaat het me meer om het volgende: Nintendo zou in dat geval de grafische capaciteiten gelijk kunnen houden aan die van de Wii U. Ze zouden dan met het excuus kunnen komen van: "het is een grafische verbetering ten opzichte van de 3DS". Met het beleid van na de Gamecube zie ik ze er best voor aan om weer met een achterlopende machine aan te komen. Het zou een opgevoerde Wii U met handheld Gamepad zou kunnen zijn. Of erger: Een handheld die je op TV kunt aansluiten als zogenaamde console. Een concept dat mij zo weinig aanspreekt, dat ik het niet zou kunnen accepteren. Gelukkig is het nog lang niet zover.

Vergeet niet: alles kan nog, positief of negatief. Er is nog helemaal niks toegezegd en alles wat we weten zijn geruchten. Het enige dat zeker is, is de onthulling op E3 2016. Blijkbaar komt dit in mijn gedachten op als je me de tijd geeft hierover na te denken en ik mag hopen dat het niet waar is. Daar ga ik dan ook vanuit totdat het tegendeel bewezen is.

Echter, één probleem: je zou een waarschuwing kunnen zien in al die Amiibo's en matigere games van de afgelopen tijd. Ook hoe het zo mis kon gaan met de Wii U, na het succes van de Wii inderdaad. Hoewel compleet ongerelateerd heeft het toch een smerige nasmaak bij mij achtergelaten. Ik hoop het mis te hebben en Nintendo weer in topvorm te mogen zien, later dit jaar.

Ik wil graag zien wat ze gaan doen, maar ben er nu slechts lichtjes optimistisch over. Dat had wel wat meer mogen zijn, maar na al het verspilde geduld zit dat er helaas niet in. Geen idee wat we kunnen verwachten...
Avatar
yjahmesio | 05 januari 2016 19:10 | #260198
Reactie op post #260197 van Martijn
collapse
Nintendo gaat je een keuze geven, je hoeft niet beide te kopen als jij dat niet wil. Dat is wat ik heb begrepen uit een interview van Iwata, hij gaf duidelijk aan dat in Japan de handheld populairder is. Dus het is zo goed als zeker, dat je zelf kan bepalen of je beide koopt of niet. Ik persoonlijk game ook niet veel op de 3DS, maar als ik al mijn NX console games, ook op de NX handheld kan spelen, dan ga ik daar zeker vaak gebruik van maken!!!!
Avatar
Martijn | 05 januari 2016 19:17 | #260201
Reactie op post #260198 van yjahmesio
Dan nog zou het een excuus kunnen zijn om technisch niet vooruit te gaan. Ook is nog niet bekend in welke mate dit één apparaat is. Mogelijk wordt het als één geleverd of betreft het iets compleet anders dan waar wij aan denken. De verdeling was altijd een console én een handheld per generatie. Misschien veranderd dat nu. Niemand die het weet...

Op dit moment is er te weinig informatie om dingen zeker te weten. Zelfs eerdere uitspraken vanuit Nintendo zijn zo geformuleerd dat het nog alle kanten kan opgaan. We zullen het toch echt pas later gaan zien, waarschijnlijk E3 2016. Tot die tijd ga ik zo min mogelijk op geruchten letten, maar als Nintendo zelf wat wil verduidelijken: graag. Smile

Ik ben niet negatief over de NX. Wel over het toekomstbeeld dat de Wii U momenteel voor Nintendo schetst. Ik hoop alleen dat NX goed systeem wordt, wat het ook mag worden. Tegelijk een beetje voorzichtig met enthousiast zijn. Ik kan niet enthousiast zijn terwijl ik nog niks weet. Iets wat op den duur wel wordt rechtgezet naarmate er meer informatie wordt vrijgegeven. Hoop dat de NX een topsysteem wordt, maar ze moeten het me wel eerst bewijzen. Ben verder wel positief, alleen niet meer dan op dit moment logisch is. Nog niet teveel dus Wink .
Avatar
Demin | 05 januari 2016 20:25 | #260214
Reactie op post #260197 van Martijn
collapse
Aha, op die fiets. Tja, als jij gewoon helemaal niks met handhelds hebt dan gaan ze ook niks voor je worden ben ik bang. Ik denk dat het dan het beste is hier te stoppen met deze discussie gebaseerd op speculatie. Je geeft zelf ook al aan dat dat vrij zinloos is, we zien het dan wel wanneer het zover is.
Ik heb onderhand ook zo iets van eerst zien, dan geloven, halen jullie mij eerst maar gewoon over om het apparaat in huis te halen. (bijvoorbeeld door een killer line-up, want waar laten ze hun studio's anders aan werken op dit moment?)

Bij mij gaat het er uiteindelijk om dat ik (genoeg) leuke games kan spelen op mijn handheld/console, of het nu een recht toe recht aan apparaat a la PS/XBOX is of het meest gimicky apparaat dat je maar kan bedenken.

Ik merk overigens wel dat iedereen een stuk meer gespannen is nu het 2016 is en we dus op ieder moment meer informatie kunnen krijgen van Nintendo. Wink
Avatar
Martijn | 05 januari 2016 20:38 | #260218
Reactie op post #260214 van Demin
Het is niet eens een echte discussie, want volgens mij denken we er allemaal ongeveer hetzelfde over. Min of meer gewoon benieuwd naar wat komen gaat, hopend dat het leuk zal zijn. Ondertussen is er wat druk omdat we nog niks weten, veel hopen en nog een poos moeten wachten tot er weer iets gaat gebeuren. Dat is onrustig en maakt ongeduldig. Ik durf best positief te zijn, maar wel pas als ik wat meer weet.

De kans dat ik een nieuwe Nintendo console koop is erg groot. Ik koop echter niet blind. Iets wat niemand moet doen. Nintendo heeft mij gelukkig nog niet zo vaak teleurgesteld. Ze hebben alleen erg veel van het geduld gevraagd, waar ik langzaam een beetje klaar mee ben. Dat wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben, maar ik hoop echt dat het deze keer goed gaat.

Nu het mysterieuze en geheimzinnige 2016 van Nintendo is begonnen, begint het inderdaad een beetje te kriebelen wat die vergaande plannen nu precies zullen gaan inhouden. Ik zou ook wel willen dat ze de knoop nu doorhakken, maar de E3 van 2016 is daar het enige juiste moment voor. Anders zou de spanning te makkelijk verloren gaan. Ze hebben beloofd het dan te doen, dus niet eerder of later. Hopelijk zijn ze dan gereed om te laten zien wat ze kunnen. Het wordt voor Nintendo een spannend jaar, dat ik niet wil missen. Smile
Avatar
Demin | 05 januari 2016 00:12 | #260167
Reactie op post #260158 van ThanosReXXX
Leuk filmpje, ik was hem zelf ook pas tegengekomen. Maar ik blijf het persoonlijk geen vetpot vinden, wat niet wil zeggen dat er nog best heel wat gaafs tussen zit. Vandaar ook:
Begrijp me niet verkeerd; Er komt nog best wat moois uit


Wel wilde ik er even mee aanstippen dat de toestroom aan nieuwe spellen niet zo groot is als wij (Europeanen) misschien zouden denken omdat er toch al wat van uit is in Japan.

Wat betreft Star Fox geloof ik je op je woord, ik volg die game niet op de voet. Ik heb nog nooit een Star Fox gespeeld en zie het wel tegen de tijd dat hij uit is. Mijn opmerking over de graphics was dan ook gebaseerd op 2 video's waar er over werd gesproken. De 2 betreffende youtubers waren nog niet tevreden over de huidige verbeteringen, omdat het van 2 verschillende bronnen kwam ging ik er ten onrechte van uit dat het de gemiddelde mening was. Ik hoop in ieder geval op het beste voor de game, ik wil de serie graag eens uitproberen.

(En voordat je me erop wijst: Ik weet dat Star Fox 64 3D deel is van de Nintendo Select serie, maar heb al een aardige backlog en morgen wordt mijn PS4 bezorgd. Dus heb voorlopig al genoeg te spelen, in ieder geval tot... laten we zeggen: 22 april Yummy )
Avatar
The Iron Ghoul | 04 januari 2016 16:31 | #260162
Reactie op post #260156 van Demin
collapse
ik ga niet herhalen wat TheRealThanos zegt, maar ik vindt dat je Zelda:TP niet kan afschrijven omdat het een remake is. TPis al 10jaar oud en ja hij is op de wii en gamecube uitgekomen, maar dat was een gros-gen release zoals vele andere games ook doen.

dus alleen de leeftijd van het spel is een afknapper van jou die ik kan begrijpen, maar als je kijkt naar de andere console dan zie je dat er heel veel remakes op zijn gekomen die jonger zijn dan 10 jaar.

maar als je remakes van spellen nooit meetelt op jou lijstjes van must-buy dan begrijp ik het wel.
Avatar
Demin | 04 januari 2016 23:41 | #260166
Reactie op post #260162 van The Iron Ghoul
Dat was mijn punt ook niet, sterker nog: Ik heb TP zelf nooit gespeeld en wachtte al een tijdje op deze remake.
Maar ondanks dat ik (en velen met mij) er ongetwijfeld veel plezier aan gaan beleven reken ik TP:HD niet als 'nieuwe content'. Door de backwards compatability van de Wii U is de game gewoon al te spelen op Wii U. De toegevoegde Amiibo functies, keuze voor controller, ietwat opgepoetste graphics en andere kleine toevoegingen zijn leuk meegenomen maar dat maakt het -in my opinion- niet plots een heel nieuwe game. Dat bedoelde ik met "heel wat stoom van die release afhalen".
Avatar
koekiemonster | 05 januari 2016 09:31 | #260174
Reactie op post #260162 van The Iron Ghoul
collapse
TP WiiU ziet er niet waanzinnig uit, maar lijkt wel fullprice te worden. Dat stuit bij mij. Zeker als je ziet dat bij de concurrentie vaak trilogieën geheel worden gremaked en dan voor 39 euro in de winkels komt (Uncharted collection, God of War collection) en tevens voorzien van Trophies etc.

TP WiiU lijkt daarmee ineens een filler die voor de hoofdprijs wordt aangeboden. Als Zelda fan vind ik dat erg jammer.
Avatar
The Iron Ghoul | 05 januari 2016 09:49 | #260176
Reactie op post #260174 van koekiemonster
Daar heb je gelijk in, maar het ik kan je wel verzekeren dat de uiteindelijke versie mooier wordt dan de laatste getoond video. Dat het spel zelf €40 is of hoger en een filler is daar ben ik het ook wel mee eens.

Maar ik vindt dat je Zelda:TP niet kan wegstrepen alleen maar om die redenen.
Avatar
Ruban | 04 januari 2016 13:12 | #260155
Awesome dat verschil tussen PS4 en Wii U hardware! Smile

Overigens.., mag ik ook even lachen om de PS4 softwaresales hhhhhhhhhh Hilarious
Avatar
Jesse | 04 januari 2016 19:51 | #260163
collapse
1.200.000 ps4
800.000 wiiu

Afgelopen jaar in japan. Prima resultaat, alleen jammer dat wiiu als stront verkoopt buiten japan.
Avatar
The Iron Ghoul | 04 januari 2016 21:14 | #260165
Reactie op post #260163 van Jesse
collapse
heb toch liever stront dan diarree
Avatar
Kaya | 05 januari 2016 08:25 | #260170
Reactie op post #260165 van The Iron Ghoul
Dat ja.. Hilarious

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.