My Nintendo officieel gelanceerd Nieuws | 31 maart 2016 12:33 | Auteur: Dyon

My Nintendo, de opvolger van Club Nintendo, is officieel gelanceerd.

My Nintendo is de vervanger van Club Nintendo. My Nintendo is dan ook een onderdeel van het Nintendo-account. Doordat je een Nintendo-account aangemaakt hebt, spaar je automatisch My Nintendo-punten die je kunt inleveren voor korting op games en apps en andere in-app content. Doordat je bijvoorbeeld games koopt via de Nintendo eShop, bepaalde spellen speelt of prestaties behaalt, ontvang je deze My Nintendo-punten. Wie voor 30 april een account aanmaakt, kan tevens een gratis downloadcode voor Flipnote Studio 3D aanvragen via de officiële website van Nintendo. Hiervoor moet je hetzelfde Nintendo Network ID aan het My Nintendo-account en je Nintendo 3DS-systeem hebben gekoppeld. Na 30 april is de applicatie niet meer verkrijgbaar in Europa.

My Nintendo is vanaf nu te bereiken via deze link, Miitomo zal later op de dag lanceren voor iOS en Android.

my-nintendo
Next articleIndrukwekkende Limited Edition voor Ace Attorney 6 Previous articleStella Glow

Reacties van gebruikers

Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 12:48 | #262915
Lol. Ik heb ingelogd via My nintendo. Ik scrolde naar beneden en ik zie alleen maar slotjes en verder zie ik 100 punten die ik heb verdient. Wat moet ik nu doen? Smile Missie bekijken?
Avatar
ThanosReXXX | 31 maart 2016 12:53 | #262916
Hm, nog geen email ontvangen...
Avatar
Wesleye98 | 31 maart 2016 12:54 | #262917
De eerste punten zijn al geclaimd Smile
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 12:56 | #262918
collapse
Ik heb nintendo network ID gekoppeld aan mijn nintendo account en hij staat nog steeds op slot. Kan iemand mij helpen?
Avatar
Dyon | 31 maart 2016 12:57 | #262919
Reactie op post #262918 van MichaelNight
collapse
Als het goed is heb je een automatische tutorial als je voor het eerst inlogt..
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 13:00 | #262920
Reactie op post #262919 van Dyon
Gelukt! Dank je wel
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 13:05 | #262921
Ik hoop dat de spellen niet overdreven duur zal zijn zoals bij club nintendo
Avatar
Ruban | 31 maart 2016 13:10 | #262922
collapse
Wat is het verschil tussen dje gouden, platina en miitomo punten??
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 13:17 | #262924
Reactie op post #262922 van Ruban
Platina en Miitomo punten zijn in principe hetzelfde en krijg je door dingen te doen terwijl je op je Nintendo-account bent ingelogd of wanneer je bepaalde Miitomo missies voltooid.

Gouden punten krijg je als je games/dlc koopt via de Nintendo eShop of via de officiële site van Nintendo. Het aantal punten dat je krijgt is op basis van het bedrag dat je uitgeeft aan games.

De gouden punten kun je gebruiken om korting te krijgen en de Platina/Miitomo punten kun je gebruiken om die extra dingen te kopen, zoals een pakje van Mario voor in Miitomo of exclusieve My Nintendo games, zoals "My Nintendo: The Legend Of Zelda Twilight Princess Picross".
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 13:20 | #262926
Reactie op post #262922 van Ruban
Goud: Als je aankoopt doet bij E-Schop
Blauw: Alles wat te maken heeft met het kopelen van Miitomo.
Zilver: Alles wat te maken heeft met het koppelen van je nintendo account.
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 13:15 | #262923
collapse
Wow! ineens komen er heel veel missies tevoorschijn.
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 13:19 | #262925
Reactie op post #262923 van MichaelNight
collapse
Jaa klopt, als je via "menu" (linksboven) op missies klikt krijg je allemaal andere missies te zien dan wanneer je op het beginscherm bent, want op het beginscherm krijg je alleen maar enkele te zien.
Net zoals de beloningen, je kunt al een aantal kortingscodes krijgen, zoals een kortingscode voor Splatoon (-40%). Moet je ook maar even bekijken. Wink
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 13:21 | #262927
Reactie op post #262925 van PaulV1999
collapse
Jaaaaaa dat zag ik. Ik dacht WAT THE ( PIEP ). Hahaha

Ik ga maar eens inloggen bij de E-Schop. Daar krijg ik Zilveren punten voor.
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 13:24 | #262929
Reactie op post #262927 van MichaelNight
collapse
Je krijgt ook punten door één keer per week in te loggen op Miiverse en in de Nintendo eShop.

Dit is dus echt een goede manier om mensen te stimuleren om Nintendo's services te gebruiken. Smile
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 13:27 | #262930
Reactie op post #262929 van PaulV1999
Ja klopt!
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 13:22 | #262928
collapse
Bevalt me nu al meer dan Club Nintendo! Smile
Dit is wel een goede manier om mensen meer dingen te laten kopen in de Nintendo eShop, omdat ze bij (bijna) elke aankoop gouden punten geven. Die punten kunnen uiteindelijk best veel schelen. 40% korting op Splatoon, das niet niks. Dan betaal je slecht 24 euro voor een fantastisch spel!
Avatar
Nathan | 31 maart 2016 13:31 | #262931
Reactie op post #262928 van PaulV1999
collapse
Inderdaad! Alleen erg jammer dat het niet mogelijk is om fysieke exemplaren van spellen te registreren. Alles is download-only... :/
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 13:35 | #262932
Reactie op post #262931 van Nathan
Jaa dat is wel jammer, maar ik kan het wel begrijpen.
Ze willen mensen een beetje stimuleren om dingen te kopen in de eShop.
Avatar
offensive | 31 maart 2016 14:40 | #262939
Reactie op post #262931 van Nathan
Gaat het in de toekomst niet zo zijn, dat wanneer jij een fysieke game in je console stopt dat deze dan automatische geregistreerd wordt op je MyNintendo account.
Avatar
Demin | 31 maart 2016 15:10 | #262943
Reactie op post #262928 van PaulV1999
Ja, €24 voor Splatoon is een heel net prijsje. Zelf heb ik hem ook daarvoor (fysiek) weten te scoren in de week van release Very Happy

Er zijn meerdere kortingen die meer dan de moeite waard zijn, het enige 'nadeel' is dat als je online een beetje goed zoekt je de meeste van deze spellen ook al voor de kortingsprijs fysiek kan aanschaffen. (de eshop heeft namelijk nogal hoge prijzen)
Avatar
MichaelNight | 31 maart 2016 13:43 | #262933
collapse
Dus stel, ik koop een spel twv 90 euro via de e-schop. Kan ik dan pas voor 40% korting van 110 gouden punten aan super mario world geven? Wel een beetje triest dit he Surprised

En hoe zit dat met al die voorgaande games die je hebt gekocht via e-schop. Waarom worden die dan niet mee geteld. Deze mensen willen boren ouwe.
Avatar
Demin | 31 maart 2016 15:06 | #262942
Reactie op post #262933 van MichaelNight
Triest? Dat vind ik wel meevallen, je kan toch moeilijk van ze verwachten dat ze al die kortingen van 40%-50% gelijk gratis weggeven. 3D world is een altijd neergezet als een op en top AAA-titel, dus een 40% korting op de game wordt logischerwijs gezien als een premium reward. Daarbij zal je als je wel eens in de eshop koopt op den duur vanzelf genoeg punten vergaren voor de premium rewards. Ik vind dit persoonlijk in ieder geval een goede start van het programma.

De reden dat oude eshop-aankopen niet worden meegeteld is dat je daar al Club Nintendo sterren voor hebt gekregen. (of in ieder geval had kunnen krijgen).
Avatar
ThanosReXXX | 31 maart 2016 15:37 | #262947
Reactie op post #262933 van MichaelNight
collapse
schop-510x270
e-schop... Hahaha
Avatar
MichaelNight | 01 april 2016 00:45 | #262976
Reactie op post #262947 van ThanosReXXX
Ey shit lol. Ik bedoelde é-shop Hahaha
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 21:22 | #262966
Reactie op post #262933 van MichaelNight
collapse
De kortingscodes van 40% kun je met gouden punten krijgen en de kortingscodes van 20% kun je met Platina/Miitomo punten krijgen. Dus je hoeft niet per se een game te kopen om korting te krijgen. Smile
Avatar
MichaelNight | 01 april 2016 00:53 | #262977
Reactie op post #262966 van PaulV1999
Ja idd. Eigenlijk alle procenten in het geel, is goud en procenten met grijs kleur is zilver.

Wat ook zo leuk is van deze site is dat 't in het rood 'beschikbaar' al aan word gegeven als je genoeg punten hebt. Dat betekent dat je je punten kan inwisselen. Smile
Avatar
Banjo | 31 maart 2016 13:55 | #262935
Alles download only.. Begrijpelijk, maar toch erg jammer.
Ik koop alles fysiek dus.. My Nintendo is dus niets voor mij Smile .
Avatar
Timmerito | 31 maart 2016 14:13 | #262936
Er is een mogelijkheid om codes in te vullen dus er zullen wel weer codes bij fysieke games komen
Avatar
bramho | 31 maart 2016 14:24 | #262938
collapse
Heeft iemand een idee wat de bedoeling is van die puntencode registratie? Ik kan op die website niet echt uitvogelen wat het inhoudt. Misschien voor in de toekomst toch iets voor fysieke releases?
Avatar
Demin | 31 maart 2016 14:59 | #262941
Reactie op post #262938 van bramho
Ik had dat ook gezien, ik neem aan dat er op den duur weer 'gewoon' codes worden toegevoegd aan fysieke releases zoals bij club Nintendo. Maar omdat ze overschakelen van systeem is dat logistiek gezien niet 1, 2, 3 te regelen.
Avatar
offensive | 31 maart 2016 14:44 | #262940
collapse
Miitomo is live
Avatar
FalconPawnch | 31 maart 2016 15:20 | #262944
Reactie op post #262940 van offensive
downloading as we speak... 91% nu
Avatar
Goner | 31 maart 2016 15:22 | #262945
collapse
Is wel bijna 400MB (75 voor de app, 300 extra bij opstarten) las ik op Tweakers, dus als je bijna aan je datalimiet zit, wachten tot je thuis bent op je eigen wi-fi ... Wink
Avatar
Demin | 31 maart 2016 16:26 | #262952
Reactie op post #262945 van Goner
Waarschuwt de app zelf ook al voor. Maar het lijkt mij verder ook wel logisch dat je apps e.d. via wi-fi download als je geen unlimited databundel hebt.
Avatar
FalconPawnch | 31 maart 2016 15:26 | #262946
ja eigen wifi is wel zo slim hij is al ff bezig met downloaden nu... alleen hij blijft wel lang hangen nu op 100%...
Avatar
thebowserjr | 31 maart 2016 15:43 | #262949
Net toen ik probeerde m'n My Nintendo account te koppelen met m'n Nintendo Netwerk ID account kreeg ik dit bericht: http://i.imgur.com/gMTywRG.jpg

Terwijl ik beide accounts gewoon op het Nederlands heb ingesteld Weird

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen?
Avatar
luke04 | 31 maart 2016 16:08 | #262950
collapse
Kan iemand mij helpen?
Als ik op internet wil op Flipnote moet ik het linken met een hatena account ofzo, maar die heb ik niet kan ik nu niet op internet om flipnotes te kijken?
Avatar
calvin122 | 31 maart 2016 16:49 | #262953
Reactie op post #262950 van luke04
Ik geloof dat er destijds een blokkade kwam op de online services van Nintendo. (Met Nintendo brievenbus). Ik dacht dat het hetzelfde zat met flipnote online service
Avatar
offensive | 31 maart 2016 16:52 | #262954
Ik heb niet zoveel aan Miitomo. Heb geen facebook of Twitter :-P :-\

Dacht dat je ook kon connecten met je WiiU/3DS vriendenlijst
Avatar
Kaya | 31 maart 2016 16:59 | #262955
collapse
Ik heb nog steeds niet de mail gekregen voor die downloadcode van Flipnote studio 3D. Weird
Avatar
DarkPixel | 31 maart 2016 18:36 | #262957
Reactie op post #262955 van Kaya
collapse
Als je wacht op een mailtje met een code voor Flipnote Studio 3D dan kan je lang wachten, je krijgt namelijk geen code via de mail. Wink

Als je bent ingelogd met je Nintendo Account die aan het NNID op je 3DS is gekoppeld en je gaat naar de productpagina van Flipnote Studio 3D op de site van Nintendo, dan zie je ergens rechts bovenaan een downloadknopje.
Als het goed is moet er dan automatisch een download beginnen op je 3DS nadat je alle stappen hebt doorlopen.
Avatar
Kaya | 01 april 2016 07:03 | #262978
Reactie op post #262957 van DarkPixel
Bedankt, al las ik hem pas nu. Ik heb de hele dag gewacht! Hilarious
Avatar
Lucas | 31 maart 2016 17:01 | #262956
Snap alleen niet wat nou het beste is. Heb ingelogd met mijn Nintendo Network ID maar moet ik nou ook een Nintendo account aanmaken? Als ik dat doe met mijn Nintendo Network ID mail adres krijg ik niet eens mail voor de 4 cijferige code.

Wat is nou wijsheid? Nieuw Nintendo account aanmaken of gewoon inloggen met Nintendo Network ID?

EDIT
Heb Nintendo hierover gemaild en kreeg vrij snel bericht. (Goeie service!) Je kunt meteen inloggen met je Nintendo Network ID, dan heb je automatisch een Nintendo account. Echter kun je dan niet inloggen vanuit het normale scherm. Dit kun je aanpassen:

"- log in met uw Nintendo Network ID via https://accounts.nintendo.com
- klik links op "wachtwoord"
- maak hier een wachtwoord aan met uw e-mail adres

Zodra u dit gedaan heeft, kunt u een code invoeren op de wachtwoordpagina om losstaande Nintendo Account login gegevens aan te maken. Zo is het niet meer noodzakelijk om met uw Nintendo Network ID gegevens in te loggen."
Avatar
Yosher2 | 31 maart 2016 18:43 | #262958
collapse
Het feit dat je echt niks, nada, noppes krijgt voor fysieke Nintendo aankopen valt mij als fysieke verzamelaar wel héél erg zuur hoor. Ben je al meer dan 20 jaar trouwe Nintendo fan, en dan forceren ze al die rot digitale troep op je, waardoor je eigenlijk weinig keuze hebt als je echt gebruik wilt maken van My Nintendo.

Maar goed, gezien het sowieso allemaal digitale beloningen blijken te zijn (en dus geen leuke fysieke items meer zoals bij Club Nintendo Mad ), interesseert me dat eigenlijk ook vrij weinig. Kunnen we Club Nintendo niet gewoon terug hebben? Ik erger me nu al aan het My Nintendo gebeuren.

Maar goed. Aan de andere kant kan ik nu wel gewoon tweedehands games kopen. Dat deed ik voorheen véél minder omdat ik Club Nintendo punten wilde. Nou, die My Nintendo punten kunnen me zo'n beetje gestolen worden, dus...
Avatar
JoVo-7 | 31 maart 2016 18:52 | #262959
Reactie op post #262958 van Yosher2
collapse
Vergeet niet, het is pas dag 1. Wat niet is, kan nog komen. Ik zelf haal ook alleen fysiek, we houden geduld, moet je toch wel beetje hebben als Nintendo fan toch?
Avatar
Yosher2 | 31 maart 2016 19:19 | #262960
Reactie op post #262959 van JoVo-7
collapse
Ja inderdaad, maar als ze het digitale allemaal zó erg willen pushen houd ik mijn hart vast dat My Nintendo überhaubt wel veel nut gaat hebben voor fans van fysiek spul. Zoals My Nintendo NU is, interesseert het mij sowieso geen drol, maar hopelijk heb je gelijk dat het nog gaat komen. Ik geloof er alleen niet zo in.
Avatar
Martijn | 31 maart 2016 23:28 | #262971
Reactie op post #262960 van Yosher2
collapse
Helemaal mee eens, Yosher. Zelf ben ik ook verzamelaar van fysieke games. Dan voelen ze toch nét wat meer aan als dat ze van jezelf zijn. Je kunt ze vastpakken en neerzetten waar je wilt. In een game opzoeken in een menuutje zit 0,0% charme.

Dat is altijd zo geweest en werd extra benadrukt toen mijn Wii eind 2012 kapot ging. Meteen alles kwijt, dat ik gedownload had. Geen voorstander van digitale games. Nintendo krijgt dan ook net iets teveel controle over de prijzen, die ze liefst zolang mogelijk ongewijzigd laten gedurende de hele generatie. Winkels bieden nog wel eens een korting aan of hanteren een lagere prijs.

Wat ik ook niet leuk vind aan digitale games? Je hebt ze meteen. Dat klinkt misschien raar, want het is snel én makkelijk. Persoonlijk bezoek ik echter graag winkels om mijn games te kopen. Gamestores, Media Markten, speelgoedwinkels... Ik kom daar graag. Gewoon binnenlopen en kijken wat ze hebben liggen. Ook in dat opzicht heb ik liever dat het blijft zoals het is. Ik zit niet te wachten op die verandering. Dingen opzoeken in lijstjes is stomvervelend. Ik doe liever moeite. Vaak heb ik dan een leukere koopervaring bij mijn aankopen dan wanneer ik ze digitaal zou downloaden. Misschien vreemd, maar het telt zéker mee. Intussen heb ik prima contacten en kortingskaarten bij allerlei winkels...

Op zich een slim plan, maar ik moet nog kijken in welke mate ik "My Nintendo" ga kunnen waarderen. Extraatjes zijn wel leuk, al koop ik mijn games toch echt op schijf, als ik de keuze heb. Los van Virtual Console en E-shop titels houd ik het graag fysiek. Dat is hoe het hoort. Al sinds het begin. Planken vol games. Daar kan een menuutje echt niet tegenop.
Avatar
Yosher2 | 01 april 2016 00:07 | #262974
Reactie op post #262971 van Martijn
Ja, het enige dat digitale games echt met zich mee hebben is het gebruikersgemak dat je hebt om het spel niet in je systeem te hoeven stoppen elke keer als je het wilt spelen. En hoewel dat voor velen misschien een geweldige reden is om digitaal te kiezen, vind ik het wisselen van games in mijn systemen juist óók weer zo'n charme hebben dat verloren gaat met digitale games.

Net zoals het niet meer naar de winkel te hoeven rennen voor een game eigenlijk, zoals jij al zegt. Ik kom ook altijd graag in zo'n soort winkels, en als echt álles digitaal wordt, hoef je eigenlijk alleen nog maar in zo'n soort winkel te komen om de console en eventuele accessoires te kopen. Mits je deze niet online koopt, tenminste. En zelfs als je games online koopt (dus niet digitale games, maar dat je ze laat bezorgen), dan is zelfs dat nog leuker dan een digitale game kopen, omdat je dan wel nog lekker die game kan uitpakken.

Ik denk dat wij waarschijnlijk gewoon te oud worden hiervoor, MVG. Wij worden waarschijnlijk van die mannetjes die vroeger alles beter vonden, denk ik. Wink
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 19:21 | #262961
Reactie op post #262958 van Yosher2
collapse
Ik koop ook alles fysiek, maar vergeet niet dat je die gouden punten krijgt voor alle digitale content. Dus ook Virtual Console spellen. Ik heb inmiddels al meer dan 60 Euro uitgegeven aan DLC, door Super Smash Bros en Mario Kart. Als je dan bij het kopen van veel DLC zo'n bonus krijgt van 40% korting op Splatoon of 20% korting op Yoshi's Woolly World...dan kun je zeggen wat je wil, maar dat is gewoon een goeie deal! Smile
Avatar
Yosher2 | 31 maart 2016 19:45 | #262962
Reactie op post #262961 van PaulV1999
collapse
Ja, een aantal % korting op de DIGITALE aankoop van die games. Maar wat heb je daaraan als je die games fysiek wil hebben?
Avatar
PaulV1999 | 31 maart 2016 20:59 | #262965
Reactie op post #262962 van Yosher2
collapse
Jaa okee, ik snap wat je bedoelt. Ik heb ze liever ook gewoon in die mooie doosjes, maar als je daar bijna het dubbele voor moet betalen dan koop ik m liever digitaal.
Avatar
Yosher2 | 31 maart 2016 21:56 | #262967
Reactie op post #262965 van PaulV1999
Ik dus niet. Als ik een game fysiek kan kopen, dan wil ik hem liever fysiek kopen, al is de digitale variant €1 en de fysieke versie €60 (al zou ik in dat geval het waarschijnlijk ook digitaal te kopen om ook het gebruiksgemak te hebben, die ene euro is ook niet zo'n ramp, maar dit scenario zal toch nooit gebeuren).

Ik ben echt zo iemand die, als het kan, echt alles fysiek wil hebben, ook al moet daarvoor meer betaald worden. Dus digitale beloningen, voor het grootste gros: nee dankje. Virtual Console titels en download-only titels zijn nog oké, maar ja, vergeleken met wat Club Nintendo je wel eens aanbood (en daarmee doel ik vooral op fysieke beloningen zoals die Captain Toad lamp, of dat Mario characters beeldje) is het huidige My Nintendo echt maar een 'whatever' gebeuren.
Avatar
Taken NL | 31 maart 2016 20:54 | #262964
Never mind.
Avatar
Jesse | 31 maart 2016 22:52 | #262968
collapse
wat een bullshit
EN dan krijg je nog gore stront zoals star fox zero en metroid federation force, daar hebben die rijstvreters wel tijd en geld voor over

NX word gewoon een dikke faal, ze kunnen er beter mee ophouden en zelda naar mobile brengen
Avatar
FalconPawnch | 31 maart 2016 23:16 | #262969
Reactie op post #262968 van Jesse
collapse
Je moet niet gaan lopen gillen over dat de NX slecht wordt want er is NIKS over bekend... Je opmerking slaat dan ook werkelijk nergens op. Wacht het nou eerst maar af en kraam niet zo'n onzin uit.
Avatar
*D4rKy* | 31 maart 2016 23:32 | #262972
Reactie op post #262969 van FalconPawnch
Haha zijn reactie is zo slecht dat het gewoon grappig klinkt Very Happy

We zien wel wat er gaat gebeuren met die NX xD
Avatar
Martijn | 31 maart 2016 23:19 | #262970
Reactie op post #262968 van Jesse
collapse
Zo, lucht dat nou op?

Over "Federation Force" heb ik ook niet zo'n goed gevoel. "StarFox Zero" kan best wat worden. Ik verwacht wel dat die titel uiteindelijk een waardige StarFox en een goede game gaat zijn. Dat terwijl ik helemaal niet zo fan ben van StarFox.

Over de NX weten we nog niks (haha, dat rijmt). Zelda naar de mobiel? Tuurlijk niet. Daar zit niemand, echt NIEMAND, op te wachten. Nee, ook Niemand niet... Hahaha

Laat ontevredenheid en ongeduld niet zo het woord doen, man! Wink
Avatar
FalconPawnch | 01 april 2016 00:41 | #262975
Reactie op post #262970 van Martijn
collapse
"nee, ook niemand niet"

... I see what you did there... -_-'
Avatar
Martijn | 01 april 2016 12:37 | #262981
Reactie op post #262975 van FalconPawnch
collapse
Hahaha
Avatar
ThanosReXXX | 01 april 2016 12:44 | #262984
Reactie op post #262981 van Martijn
collapse
Wtf? EA? Ik vond die Mega Man avatar toch een stuk beter... Wink
Avatar
Martijn | 01 april 2016 14:32 | #262986
Reactie op post #262984 van ThanosReXXX
collapse
Haha, ben ineens heel erg fan van EA Games geworden.

Spoiler

Avatar
ThanosReXXX | 01 april 2016 15:08 | #262987
Reactie op post #262986 van Martijn
collapse
Ik zit er bijna aan te denken om mijn naam voor de rest van de dag in TheRealAnus te veranderen. Inclusief bijpassend plaatje... Razz Biertje?
Avatar
Jmaster | 01 april 2016 15:54 | #262988
Reactie op post #262987 van ThanosReXXX
collapse
Volgens mij mag je maar eens in de zes maanden van naam wisselen, dus die grap had je duur komen te staan...
Avatar
ThanosReXXX | 01 april 2016 16:46 | #262993
Reactie op post #262988 van Jmaster
collapse
Ouch... that would have been a real pain in the ass... Hahaha
Avatar
Martijn | 02 april 2016 00:18 | #263006
Reactie op post #262993 van ThanosReXXX
collapse
Haha, beter dat je het niet gedaan hebt. Wist niet eens dat je een profielnaam nog veranderen kunt. Niet dat ik het van plan ben. Ben wel tevreden met hoe het is.

Wil je wel een tijdje zo noemen, als je wilt? Haha nee, da's ook niet zo'n goed idee. 1 april is weer voorbij. Megaman is weer terug. Wou dat Capcom dat eens zei... Wink
Avatar
koekiemonster | 02 april 2016 08:45 | #263007
Reactie op post #263006 van Martijn
collapse
Je hebt geluk. Capcom heeft aangegeven dat Mega Man één van hun sterren op mobile wordt!!
Avatar
Martijn | 02 april 2016 13:47 | #263011
Reactie op post #263007 van koekiemonster
Hmm... Ik weet niet of ik dat nou wel zo leuk vindt. Weet niet of het zich daarvoor wel zo goed leent.

"Rockman X over" was ook een mobiel spel, maar niet bepaald een goede game, wat ik ervan gezien heb. MegaMan liep automatisch en je hoefde alleen op een knopje te drukken om alles te doen. Knap waardeloos!

Ik heb liever dat Capcom een gewoon deel maakt. Mag retro zijn óf alles uit zijn systeem halen. Zolang het maar een volwaardig deel in de serie is. Anders is de serie helaas nog steeds niet uit zijn coma ontwaakt en min of meer beëindigd, wat mij betreft. Op een mobiele variant zitten fans niet te wachten...

Maar Capcom Mobile werd aangekondigd op 1 april. Het zal wel een flauwe 1 april grap zijn. Met een beetje geluk is het allemaal niet waar... Smile
Avatar
Lucas | 01 april 2016 11:27 | #262979
Het is wel zuur hoe je net geen punten krijgt bij een prijs van 4,99. Zoals StarWing voor de N64 op je Wii U krijg je net geen punten voor. xD

Ook best vreemd hoe je geen punten krijgt van een bepaalde tijd terug. Je zal maar net woensdag een game hebben gekocht van 60 euro van de eShop.

Ben ook wel benieuwd wat er gaat gebeuren met die fysieke games. Ik zie het nog wel eens gebeuren dat je geen schijfje meer krijgt maar een downloadcode. Zou wel zo redelijk zijn.
Avatar
MarioKarter | 01 april 2016 11:36 | #262980
Bijna klaar voor ook nog My Nintendo Picross: The Legend of Zelda Twilight Princess. Deze is best gemakkelijk te verkrijgen als je Miitomo ook nog hebt. WarioWare Touched!! is voor dezelfde prijs beschikbaar, maar die heb ik al. Als je die niet hebt en niet van puzzelspellen houdt, kan je beter voor WarioWare gaan denk ik dan de My Nintendo Picross.

Al met al ziet alles er gelikt uit! Ik ben benieuwd of er ook weer "echte" producten gaan komen, en wat dat dan zijn, en of ze voor platina of gouden punten zijn.
Avatar
bassieboy96 | 01 april 2016 12:40 | #262982
ik heb er al een gratis spel door verdient voor mijn 3ds warioware touched
met andere woorden al 1000 punten verdient en uitgegeven
Avatar
Jmaster | 01 april 2016 15:57 | #262989
collapse
Oké, ik heb even de klantenservice gevraagd of je ook punten kan krijgen voor fysieke spellen en ik kreeg een paar uur later dit als antwoord terug:

Spoiler



Kut.
Avatar
Lucas | 01 april 2016 16:12 | #262991
Reactie op post #262989 van Jmaster
collapse
Bedankt voor de bevestiging maar je wist dat Bonnie gewoon Nederlands is?
Avatar
Jmaster | 01 april 2016 16:48 | #262994
Reactie op post #262991 van Lucas
Het adres eindigt op .de dus voor de zekerheid maar in 't Engels. Bovendien kan ik' m zo ook op Reddit oid plakken.
Avatar
djdadream | 01 april 2016 17:23 | #262995
collapse
Dus tot nu toe, als je fysieke games koopt, krijg je geen punten meer of zoiets.
Je krijgt alleen punten als je in de eShop gaat kopen, welke IQ loos wezen heeft dat bedacht?

Het doet mij dan wel vermoeden dat de NX, wel eens alleen via de eShop games kan kopen.
Ik ga echt niet voor elke game de hoofdprijs betalen, en online zakt de prijs echt pas na hele lange tijd.
Dit zou voor mij dan echt een heel groot twijfel punt zijn, om de NX te gaan kopen.

Of je moet op 1 systeem, naast de eShop, ook andere shops toestaan: GameMania, Mediamarkt en andere speelgoed winkels hun site in de eShop, waar je games kan kopen. Zodat er een gezonde concurrentie is en niet alleen maar 1 partij.
Avatar
Lucas | 01 april 2016 23:05 | #263005
Reactie op post #262995 van djdadream
Maak je geen zorgen, games blijven voorlopig fysiek. Ze verdienen veel te veel met die special editions. Ik denk dat de kans vrij groot is dat de NX geen schijfjes meer accepteert maar alleen de eShop en dat je in de winkel nog gewoon je game kan kopen, maar dan met een downloadcode. Zou ik zelf geen problemen mee hebben, je ziet het nu al met de StarFox Guard.
Avatar
Lieve Jongen | 01 april 2016 19:35 | #262997
Lol, ik heb drie mail adressen en geen van die adressen is nog bekend bij Nintendo. Dan maar geen punten.
Avatar
Jmaster | 01 april 2016 20:48 | #262998
In de missiebeschrijving staat dat je gouden punten alleen met volledige titels en niet met DLC kan krijgen. Godverdomme.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.