Het nieuwe The Legend of Zelda-avontuur wordt de focus op E3, geen NX Nieuws | 27 april 2016 09:31 | Auteur: Nathan | Bron: Nintendo / Wall Street Journal

Volgens Nintendo zal de focus van het bedrijf op de E3 het nieuwe The Legend of Zelda-avontuur zijn.

Zojuist is de persconferentie begonnen waarin Nintendo Co., Ltd., de Japanse tak van Nintendo, de financiële resultaten van het afgelopen fiscale jaar publiceert en vooruitblikt op het komende fiscale jaar, dat zal eindigen op 31 maart 2017. Zojuist werd bekend dat de nieuwe hardware met de codenaam NX in maart 2017 zal verschijnen en dat het nieuwe The Legend of Zelda-avontuur is uitgesteld tot in 2017. Nu gooit Nintendo er nog een schepje bovenop en meldt het bedrijf via sociale media dat die game de focus zal zijn tijdens haar optreden op de Electronic Entertainment Expo, dat in juni in het Amerikaanse Los Angeles wordt gehouden. Bovendien zal de NX niet aanwezig zijn op de E3 van dit jaar. Nintendo heeft laten weten dat ze later in het jaar meer details bekend gaan maken van de aanstaande spelcomputer. De speelbare versie van de nieuwe The Legend of Zelda gaat dan ook om de Wii U-versie van de game.

Het nieuwe The Legend of Zelda-avontuur is bevestigd voor de E3 en zal verschijnen voor zowel Wii U als NX in 2017.



Next articleNintendo zet lage verwachtingen hardwareverkopen voor komend... Previous articleMiitomo tikt wereldwijd de tien miljoen gebruikers aan

Reacties van gebruikers

Avatar
Rico B. | 27 april 2016 09:40 | #263429
Nice art, tho
Avatar
Martijn | 27 april 2016 09:47 | #263432
collapse
Neem me niet kwalijk maar: geen NX?! Je laat iedereen doodleuk een jaar wachten en er komt niks?! Wat is dat voor zever?

Waarom een hele E3 rondom Zelda, welke ook pas in 2017 komt? Hebben ze niks geleerd van vorig jaar? Met amper noemenswaardige games vul je geen geslaagde E3.

Dit jaar hadden ze de NX beloofd. Juni komt eraan, maar de NX dus niet?! Ik heb het gezegd: ik wil de NX op de E3 van 2016 zien, niet eerder óf later. Ben voor nu echt klaar met het wachten. Nu zullen ze op de E3 waarschijnlijk pas een toezegging doen wanneer de NX dan wel wordt gepresenteerd. En de hele wereld kijkt mee. Dit is niet goed voor de heersende ontevredenheid en ongeduld. Op het moment is al bijna niemand tevreden over hoe het gaat.

De enige reden dat Zelda op de E3 te zien is, is waarschijnlijk omdat ze verder niks meer hebben om op terug te vallen. Mijn vertrouwen winnen ze wel weer terug, maar op dit moment ben ik echt niet blij. Het is niet anders. We zien het wel weer als Nintendo er "zin in heeft". Mag hopen dat maart 2017 haalbaar is. Helemaal klaar met dat uitstelgedrag continu.
Avatar
Kaya | 27 april 2016 11:45 | #263492
Reactie op post #263432 van Martijn
collapse
Nintendo heeft niks naast de codenaam dan bekend gemaakt, de rest hebben alleen maar fans verzonnen. Zo ook heeft Nintendo de NX niet in 2016 belooft, maar dat hebben de fans gewoon gezegd.
Avatar
Martijn | 27 april 2016 18:49 | #263553
Reactie op post #263492 van Kaya
Dat klopt. Ik geloof zelf zelden de geruchten en heb nog weinig ongeduldigheid getoond. Ik wachtte eigenlijk geduldig op juni. Maart 2017 is op zich ook niet zo verkeerd. Is toch redelijk snel na 2016.

Echter: vorig jaar is wel degelijk gespeculeerd door Nintendo, dat de NX deze E3 van 2016 wordt gepresenteerd. Dit is tijdens de presentatie min of meer door Reggie gezegd. Iedereen had hoge verwachtingen van Nintendo's E3 voor dit jaar. Zelda wordt vast geweldig en ik ben best benieuwd wat ze met Paper Mario gaan doen, maar tegelijk: waarschijnlijk geen NX op de E3 was niet de afspraak.

Dat afwachten op alles begint echt de keel uit te hangen. Eigenlijk doen we sinds 2011 al niks anders. Er heerst nu al zoveel ontevredenheid en ongeduld. Dat veeg je niet weg door een E3 rondom één game te houden, hoe goed die ook zal worden.

Op het moment ben ik even niet blij met Nintendo's beleid: we blijven wederom langer in onwetendheid zitten. Wéér afwachten. Wéér langer dan gedacht. Iets wat al sinds 2011 continu gebeurd. Aan geduld zit op den duur een grens. Ik hoop dat ze tijdens de E3 tenminste zullen vertellen wanneer we de presentatie van de NX dan wél kunnen verwachten. Het komt uiteindelijk in orde, maar het wachten begint intussen erg vervelend te worden...
Avatar
Yosher2 | 27 april 2016 22:58 | #263563
Reactie op post #263432 van Martijn
Ik ben normaal gesproken erg optimistisch wat Nintendo betreft (athans, dat probeer ik), maar op deze manier wordt het moeilijk inderdaad. Niks aan toe te voegen verder van wat jij al zegt, MVG, ben het woord voor woord met je eens. Nintendo moet echt eens een paar dingen gaan her-organiseren binnenshuis geloof ik...
Avatar
offensive | 27 april 2016 10:00 | #263435
Oké niet verwacht dit. Dus geen NX en ook op WiiU gebied gebeurt niks interessants dit is wel een klap in het gezicht van Nintendo fans/liefhebbers
Avatar
Snader | 27 april 2016 10:06 | #263436
collapse
Waarschijnlijk doen ze NX slechts enkele maanden vóór de release uit de doeken om de concurrentie een zo'n klein mogelijke periode te geven om hun kopieerdrang op bot te vieren. Voor ons smachtende fans behoorlijk irritant, maar ik blijf trouw Smile
Avatar
offensive | 27 april 2016 10:18 | #263442
Reactie op post #263436 van Snader
Volgens mij zijn ze juist bang voor de VR hype Yummy
Avatar
Volleybaas | 27 april 2016 10:18 | #263443
collapse
zucht, ik wil weten wat die NX nou is... =/
Avatar
Martijn | 27 april 2016 10:39 | #263465
Reactie op post #263443 van Volleybaas
Da's simpel... De NX is laat... Mad
Avatar
The Iron Ghoul | 27 april 2016 10:21 | #263445
Hoop dat ze dan de NX op een eigen event uit te doeken doen. E3 vindt ik zelf leuk, maar nieuws is nieuws en nieuws kan op elke dag naar buiten komen. Heb dus stille hoop dat de NX binnenkort uit de doeken wordt gedaan.
Avatar
banjokazooie | 27 april 2016 10:29 | #263452
collapse
Ik dacht dat met de komst van die nieuwe man het verstand was gekomen bij Nintendo. Maar het blijkt dat de domheid nog erger is dan alles wat Nintendo ooit gedaan heeft. Hoe dan toon je de NX niet op de E3 en toon je niet gewoon de toffe launch games van dat ding daar. Het is podium waar miljoenen mensen je product kunnen leren kennen. En Nintendo toont ons daar alleen Zelda. Hoe bedoel je we willen graag dat de NX Flopt. Ongelofelijk ik dacht dat ik wakker werd en ik nog droomde. Maar Nintendo leert dus helemaal niets. Ook is het natuurlijk van de zotte dat Nintendo al bijna zes jaar nodig heeft voor 1 nieuwe Zelda game.
Avatar
Volleybaas | 27 april 2016 10:31 | #263455
Reactie op post #263452 van banjokazooie
collapse
hoi n23,
ga je weer lekker?
Avatar
banjokazooie | 27 april 2016 10:37 | #263463
Reactie op post #263455 van Volleybaas
Ja die dubbelpost was niet nodig. Maar dit nieuws bewijst dat de mensen die het voor het zeggen hebben. Niet serieus te nemen zijn. ongelofelijk
Avatar
ThanosReXXX | 27 april 2016 13:35 | #263516
Reactie op post #263452 van banjokazooie
collapse
Als je even logisch nadenkt en je geheugen gebruikt, dan zou je weten dat je Kimishima helemaal niets kan aanrekenen, aangezien deze al maanden geleden heeft aangekondigd dat hij voorlopig het al door Iwata bepaalde traject zal uitvoeren en daarna is het nog maar de vraag of hij aan zal blijven, aangezien hij een interim Directeur is. Als hij wel blijft, dan zal er pas rond het laatste kwartaal van dit jaar een begin gemaakt worden met zijn eigen plannen, als hij die al heeft, en eer dat je daar als consument iets van merkt, dan zitten we al zeker halverwege 2017, dus daar valt nog helemaal niets over te zeggen.
Avatar
banjokazooie | 27 april 2016 14:58 | #263532
Reactie op post #263516 van ThanosReXXX
Als dit het idee van Iwata was 2016 komt er alleen nog een Paper Mario game aan en de NX is niet aanwezig op de E3. En meneer Kimishima zegt dan doodleuk ik volg deze visie in plaats van in te grijpen. Want iedereen weet dat het niet tonen van de NX op de E3 en op de E3 alleen met Zelda komen lachwekkend is. Dan valt dat de beste man wel degelijk te verwijten hij had namelijk in moeten grijpen. Je kan mij namelijk niet wijsmaken dat de nieuwe 3D Mario, Retro Studio's game en Pikmin 4 niet zodanig klaar zijn dat ze op de E3 te tonen zijn.

Gewoon een lachwekkende keuze om niet met de NX naar de E3 te gaan dus wat Kimishima aan te rekenen valt is dat hij niet in heeft gegrepen in deze belachelijke plannen.
Avatar
raceneus | 27 april 2016 15:31 | #263538
Reactie op post #263516 van ThanosReXXX
collapse
Maar jij zei eerder dat je veel vertrouwen hebt in Kimishima dankzij zijn staat van dienst.

Maar nu er een mogelijk verkeerde beslissing genomen wordt, kunnen we hem ineens niets verwijten tot het einde van het jaar, omdat Kimishima de lijn van Iwata volgt.

Dat is een beetje krom, nietwaar?
Avatar
ThanosReXXX | 27 april 2016 19:51 | #263556
Reactie op post #263538 van raceneus
collapse
Nee, want wat ik dus zeg is dat hij geen beslissing genomen heeft, laat staan al een eigen plan heeft uitgevoerd: hij houdt simpelweg de bestaande lijn aan en die heeft hij niet bedacht. In samenspraak met meerdere kopstukken is besloten om de door mr. Iwata neergelegde plannen te voltooien, dus wat ik zeg klopt als een bus.

Dat betekent niet dat we het er mee eens hoeven te zijn of dat het misschien geen goede beslissing is (al weten we eigenlijk zò weinig, want je hoort alleen wat ze los willen laten) maar dat staat daar geheel los van.
Avatar
banjokazooie | 27 april 2016 21:44 | #263560
Reactie op post #263556 van ThanosReXXX
collapse
Hij had het er als grote baas zijnde kunnen beslissen dat die plannen zoals Iwata ze heeft bedacht niet goed zijn en te belachelijk voor woorden zijn

Maar dat heeft hij niet. Hij heeft gewoon deze idiote plannen door op de E3 geen Nx te tonen gewoon doorgezet. Een grove fout

Maar met deze plannen liet Iwata zien als Ceo volledig ongeschikt te zijn. Al is het verschrikkelijk dat het op deze manier met Iwata is geëindigd.

Maar goed Zelda kan nog steeds de game van de E3 worden. Maar het is jammer dat ze de E3 niet gebruiken om de fans te tonen dat de toekomst rooskleurig is. Nu is het jaar leeg en weten we pas eind van dit vreselijke Nintendo jaar wat de toekomst te bieden heeft. Terwijl de E3 een perfecte plaats zou zijn om excuses te maken voor de karige software in 2016. Maar wel te tonen wat voor vets 2017 te bieden heeft.
Avatar
ThanosReXXX | 28 april 2016 02:58 | #263570
Reactie op post #263560 van banjokazooie
Nee, hij had dat niet kunnen veranderen, of zelfs mogen veranderen. Hij is maar interim, geen vast aangestelde directeur en het is in een team besloten, inclusief Kimishima, om de plannen van Iwata voort te zetten/te voltooien.

Dat is enerzijds een heel mooi gebaar en een gepast eerbetoon aan een zeer inventieve en inspirerende persoon, en daarnaast is het meest belangrijke punt dat wat we weten slechts een fractie van het totale plan is, want Nintendo heeft tot dusver geen volledige openheid van zaken gegeven, dus aangezien niemand van ons het grote plaatje kan zien, kan je geen enkel oordeel vellen, mede omdat het grotendeels gebaseerd is op je persoonlijke idee over hoe iets zou moeten gaan, en daarbij komt ook nog de teleurstelling die we allemaal in een bepaalde mate op dit moment voelen.

Maar niemand weet wat er achter de schermen allemaal bij komt kijken om een multi-national te runnen, dus of dit schijnbaar slechte idee eigenlijk maar een klein stapje of een heel groot onderdeel is van het plan omtrent de NX, dat weet niemand.

Het zou mooi zijn om eens aanwezig te kunnen zijn bij zo'n meeting, al is het alleen maar om het idee/doel achter hun handelswijze beter te kunnen begrijpen, maar dat zal helaas nooit gebeuren.

Wat mij persoonlijk betreft zijn de investeerders en aandeelhouders een vrij goede indicatie of het grote plaatje wel of niet goed is: als die zich gaan uitspreken of als de koersen de negatieve kant op gaan, dan kan je pas spreken van slechte beslissingen of niet, en niet enkel en alleen op basis van wat we er zelf van vinden of omdat een bepaalde handelswijze van een bedrijf bij ons niet in goede aarde valt, want dat is natuurlijk slechts een persoonlijke mening... Wink

Oh, en die excuses die kan je wel op je buik schrijven, want dat gaat zeker niet gebeuren, Nintendo kennende.
Avatar
monsternon | 27 april 2016 10:35 | #263461
collapse
GEEN NX OMG. Maar we weten niet eens wat is dus misschien heeft de E3 aandacht niet nodig
Avatar
banjokazooie | 27 april 2016 10:39 | #263464
Reactie op post #263461 van monsternon
De NX is Nintendo nieuwe console was dat niet het geval dan hadden we wel veel meer games naast Paper Mario dit jaar nog kunnen verwachten. En op de E3 kijken miljoenen mensen over de gehele wereld. Dus daar je nieuwe console niet tonen is echt een waanzinnige krankzinnige debiele actie. En dat kun je op geen enkele manier goed praten.
Avatar
svenniekip_01 | 27 april 2016 10:57 | #263475
Ik hoop dat ze op de e3 ook beelden laten zien van Pokemon sun/moon en pikmin 4 Smile . Ik heb zo'n gevoel dat 2017 een topjaar gaat worden voor Nintendo.
Avatar
Nopeman | 27 april 2016 11:36 | #263489
Dus... ontsla Kimishima?
Avatar
koekiemonster | 27 april 2016 13:29 | #263513
Lol nintendo... Ze hebben alles onder controle...
Avatar
charlie1 | 28 april 2016 01:52 | #263569
Ik zie hier mensen komen van woede, de wii u kreeg helaas niet zijn verdiende waarde, met de grond gelijk gemaakt door iedereen bijna, de dood van iwata bracht geen beterschap.

Maar ach we krijgen eindelijk de titel van zelda te zien. Tot 2017 heb ik de Tijd om mijn 20 wii u spellen uit te spelen en te sparen voor de nx accessoires en games. Bekijk het positief, een jaartje sparen. Lol

Nee, serieus gun nintendo eens Tijd en geduld. Rome is ook niet op 1 dag gebouwd. We zijn nu bijna 10 maanden verwijderd van de nx en zelda.

Of zoals keizer augustus zei ik trof rome in steen en liet het in marmer achter. Dit zal de afscheidsboodschap van iwata san zijn.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Wii U
Genre: Open-Air Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 03 maart 2017

Screenshots