Vier zaken die we van Zelda willen zien op de E3 Special | 12 juni 2016 12:00 | Auteur: Erik F.

Over twee daagjes (om 18:00 uur) is het zover! Dan krijgen we eindelijk meer te zien van The Legend of Zelda Wii U/NX. Al blijft het op het moment van schrijven nog ernstig de vraag wát het bedrijf gaat laten zien. Daarom geven wij vier zaken die we dinsdag absoluut niet willen missen!

1. Een wereld vol leven
The Legend of Zelda Wii U/NX heeft een ambitieus doel: het wordt de allereerste Zelda-titel met een volledige open wereld. En niet zomaar een wereld: een oneindig grote wereld. Fans dromen er al jaren van om eindelijk zonder beperkingen te kunnen struinen door Hyrule. Maar tegelijkertijd leverde dit ook veel scepsis op: wat heb je aan zo’n grote wereld als er weinig te beleven valt? Nintendo, laat die twijfel tijdens die E3 volledig wegebben: toon ons een wereld vol leven, een wereld die constant in beweging is, zij het in de vorm van monsterlijk gespuis dat achter elke boom schuilt, een tocht naar mysterieuze gebieden of het opspeuren van geheime locaties. Laat The Legend of Zelda aanvoelen als een game waar je je volledig in kunt verliezen!

2
Ongetwijfeld de bekendste afbeelding uit Zelda Wii U/NX. We kunnen niet wachten om daar op verkenningstocht te gaan.


2. De sfeer van Hyrule
Tot nu toe hebben we eigenlijk alleen die bovengenoemde open wereld gezien. Toegegeven: een op het eerste gezicht prachtige variant van Hyrule. Toch gaan we ervan uit dat Nintendo tijdens de E3 eindelijk wat meer de diepte in duikt en één of meerdere karakteristieke stadjes laat zien. Het mooie aan een spel als Skyrim is bijvoorbeeld dat je vele bijzondere plekken op je reis tegenkomt, elk met hun eigen uiterlijk, sfeer en type personen. Hoe is dat met de aankomende Zelda gesteld? Wat voor wezens leven er? En hoe zijn deze wezens? Waar leven ze in en wat voor problemen kennen ze? The Legend of Zelda-spellen zijn altijd bijzonder goed geweest in het scheppen van unieke omgevingen en we hopen dat dit deel hierop geen uitzondering is.

1397068425
Het rustieke Kakariko Village uit The Legend of Zelda: Ocarina of Time is een schoolvoorbeeld van een sfeervolle plek.


3. Een glimp van het verhaal
The Legend of Zelda gaat altijd om een gewone jongeman die min of meer per toeval terecht komt in de eeuwig voortdurende strijd tussen goed en kwaad. Elementair, maar het draait bij de Zelda-spellen altijd om de uitwerking en ondersteunende personages. We zijn daarom erg benieuwd in wat voor strijd onze Link ditmaal terecht komt. Wordt het volgens traditie beslist in een eindgevecht tussen hem en Ganon? Waar speelt het zich af in de tijdlijn? En, wat voor rol neemt Zelda op zich? Haar duidelijkere aanwezigheid in Skyward Sword werd goed ontvangen, dus we hopen dat zij ook nu meer de aandacht krijgt. Alhoewel, er gaan ook geruchten dat je ditmaal zelf het geslacht van Link (Linkle?) kunt kiezen....

1397068426
Zelda bespeelt haar harp in Skyward Sword. Welke rol neemt ze het aankomende avontuur op zich?


4. De nieuwe speeltjes van Link
De allereerste E3-trailer liet ons kennismaken met Link op zijn trouwe paard Epona. Uitgerust met zijn pijl-en-boog maakte hij korte metten met een gevaarlijk ogend monster. Toch was dit niet zomaar een traditioneel wapen: het is uitgerust met een aantal futuristisch ogende explosieven. Een frisse combinatie tussen oud en nieuw, zo je wilt. Hard nodig, want op dit moment beginnen de traditionele wapens wel een beetje uitgekauwd te worden. Die nieuwe toevoeging maakt ons intens benieuwd naar wat er qua wapengerei nog allemaal meer mogelijk is in deze wereld. Eén van de krachten ligt immers in het effectief omgaan met het wapengerei van Link. En wat is nou beter dan het tonen van een totaal nieuwe (lees: futuristische) manier om vijanden en puzzels de das om te doen?

1397068428
De Spinner, een uniek wapen in Twilight Princess. Dit soort wapengerei zien we graag terug!


Het zijn niet heel specifieke eisen (we weten ook nog maar zo weinig), maar als dit allemaal voorbij komt, hebben we het idee dat de hype rondom deze game weer een stukje groter gaat worden. Heb je zelf ook specifieke wensen wat Nintendo moet laten zien? Laat het weten in de reacties!
Next articleTrailer toont bewegende beelden van nieuwe Zygarde vormen Previous articleNintendo aanwezig op YouTube Live at E3 2016

Reacties van gebruikers

Avatar
Jannie | 12 juni 2016 12:23 | #264667
Mooi geschreven, Erik. Wat je ook in een trailer kon zien was dat Link door de lucht zweefde met een leave, vergelijkbaar met andere Zelda games. Dat zou kunnen betekenen dat er in elk geval traditionele wapens en items in het spel zitten, en ik vind dat het ook moet. Maar een aantal nieuwe wapens zou erg aangenaam zijn.
Ook zou ik het leuk vinden om bekende personages terug te zien, met name Linebeck zou de humor er in houden.
Wat ik helemaal geweldig vind is dat de wereld zeer uitgebreid zal zijn, maar ik hoop dat je niet overal zomaar naar toe kan huppelen. Het moet een uitdaging blijven om bepaalde gebieden of dungeons te ontgrendelen.
Ik vind trouwens dat ze een keer moeten stoppen met dat gedoe over de tijdlijn, ik krijg er echt de ******* van. Het boeit mij werkelijk niet waar de game zich bevindt in welk jaartal, elke game heeft een prachtige verhaallijn op zich.
Ik hoop ook dat Nintendo de naam van Zelda U bekend maakt.
Avatar
FalconPawnch | 12 juni 2016 12:45 | #264669
wat de wapens betreft: ik zie juist graag de oude en vertrouwde dingen terug, maar bullshit zoals ball 'o chain of iron boots (uitrusting dat amper te tillen is) vond ik altijd lame. Alsof je aleen zinkt als je die boots aantrekt. En als je die ball in je zak stopt is het ineens niet zwaar meer. Dit soort dingen zijn altijd gaar. Nieuwe weapons, prima, liever niet te futuristisch want dat past niet bij Zelda.
Avatar
ThanosReXXX | 12 juni 2016 14:41 | #264671
Naar mijn idee is de pijl en boog in de Zelda Wii U trailer helemaal niet futuristisch maar, mede gezien het uiterlijk en de versiersels die erop zitten, meer geïnspireerd op volkeren zoals de Maya's en de Inca's. Ook het monster in de trailer lijkt daar iets van weg te hebben.

Ik ben wel erg benieuwd hoe groot de game nu echt is en wat ze er allemaal van gaan tonen, maar die paar dagen wachten overleven we nog wel... Wink
Avatar
The Iron Ghoul | 12 juni 2016 15:11 | #264672
collapse
Ik hoop dat er naast het hoofdverhaal ook veel te doen is kwa zijmissies. Het hoeft niet perse 100+ side missions te zijn, maar een goed een variërend aantal is voldoende
Avatar
Jannie | 12 juni 2016 19:37 | #264677
Reactie op post #264672 van The Iron Ghoul
Er gaat een gerucht rond dat er 4 hoofddungeons zijn, en meer dan 100 mini dungeons.
Avatar
SMS | 12 juni 2016 15:30 | #264673
collapse
Er mogen van mij altijd wel nieuwe wapens, als het maar niet zo dom is als de stofzuiger in Skyward Sword.
Avatar
Martijn | 12 juni 2016 23:41 | #264695
Reactie op post #264673 van SMS
Eerlijk gezegd: die vond ik eigenlijk nog wel tof. Dingen ontdekken door zand weg te blazen in een woestijn. Leuker dan sommige andere wapens, al mogen er wel weer wat nieuwe toegevoegd worden. Bij voorkeur wapens die je later in het spel ook nog nodig hebt, ook zonder dat het meteen overduidelijk is. Zo wil ik ook eindbazen waarbij je even moet nadenken (dus niet meteen weten dat je het nieuwste wapen moet afvuren op een lichtgevend, knipperend of felgekleurd deel) en geheimen die je alleen kunt ontdekken door wapens verderop ook nog te gebruiken of terug te reizen.

Ik vond "Skyward Sword" een tof spel. Heb hem ook helemaal uitgespeeld. De Zelda tijdlijn zie ik als complete flauwekul. De delen sluiten niet echt aan en horen losstaand gespeeld te worden. Toch, de nieuwe Zelda mag wat mij betreft wel weer wat verderop in die zogenaamde tijdlijn aansluiten. Ik wil niet nóg verder naar voren met wéér een nieuw beginverhaal, dat zich wéér eerder afspeelt.

Het verhaal mag best wat afwijken van de bekende standaard, zoals ze in "Wind Waker" en "Skyward Sword" ook probeerden. Niet zo erg als in "Majora's Mask" overigens, waarin Zelda zelf niet eens een echte rol heeft. Er zijn vele manieren om dezelfde elementen in een nieuwe vorm te gieten. Ganon of Ganondorf mag ook best weer meedoen. We hebben hem al een poosje niet als varken gezien...

Kijk er naar uit! Erg benieuwd! Very Happy
Avatar
FalconPawnch | 13 juni 2016 10:30 | #264711
Reactie op post #264673 van SMS
dat ding zoog niet, het blies
Avatar
banjokazooie | 12 juni 2016 15:54 | #264675
collapse
Voice acting van het niveau Uncharted. En niet van het niveau Metroid Other M.
Avatar
FalconPawnch | 13 juni 2016 10:31 | #264712
Reactie op post #264675 van banjokazooie
collapse
Er was echt niks mis met de voice acting van Other M. Ik vond het niet storend.
Avatar
banjokazooie | 13 juni 2016 11:30 | #264716
Reactie op post #264712 van FalconPawnch
Was niet top ze hadden er in mijn ogen meer mee kunnen doen. Je had sowieso voor Samus een betere actrice moeten inhuren.
Avatar
skull kid | 13 juni 2016 13:14 | #264719
Reactie op post #264712 van FalconPawnch
Mwa, de eerste keer dat ik het spel speelde stoorde het me ook niet echt. Toen ik het later nog een keer wilde spelen begon ik er meer op te letten en begon ik me er toch aan te storen.

Other M had qua storytelling sowieso wat mankementen en Samus' character zelf.


Wat voice acting voor Zelda betreft zie ik dat nog niet echt zitten. Misschien komt dat door Xenoblade Chronicles X of ik gewoon te coservatief met dat soort dingen. Ligt er natuurlijk ook aan op welke manier het gedaan zou worden.
Avatar
Volleybaas | 13 juni 2016 13:54 | #264720
collapse
En niet zomaar een wereld: een oneindig grote wereld
===

waar slaat deze quote op? Nergens staat dat het oneindig groot is... het is geen minecraft ofzo...
Avatar
Erik F. | 14 juni 2016 15:40 | #264802
Reactie op post #264720 van Volleybaas
Oeps, had daar eigenlijk de link naar het desbetreffende artikel moeten invoegen. De Japanse website van Zelda Wii U spreekt over een 'oneindig grote wereld zonder grenzen'. Nu kun je je afvragen hoe letterlijk je dit moet nemen, maar het schept zeker verwachtingen.

Even voor je opgezocht: http://www.n1ntendo.nl/article/45827/1/een-nieuwe-vijand-en-een-oneindig-grote-wereld-in-the-legend-of-zelda-wii-u

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Wii U
Genre: Open-Air Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 03 maart 2017

Screenshots