Aonuma spreekt over voice-acting en technologie in Breath of the Wild Nieuws | 22 juni 2016 11:51 | Auteur: Erik | Bron: Polygon

In een interview met Polygon, weidde Eiji Aonuma uit over het stemgebruik en de futuristische elementen in The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

De trailer liet het al blijken: Breath of the Wild heeft voice-acting! Voor fans een zeer welkome toevoeging aan The Legend of Zelda. Ook Eiji Aonuma is eindelijk overtuigd: in de vroege ontwikkeling van het spel werd hij erg geraakt door een bepaalde (menselijke) stem. Toch moeten we volgens hem niet al te hard juichen: stemgeluid keert alleen terug op momenten dat het spel een bepaalde indruk op de speler wil achterlaten.

De director van de befaamde franchise had het volgende hierover te zeggen in een interview met Polygon (vertaald):

"Het is heel lastig om een indruk achter te laten met alleen tekst. Het is niet dat ik alles van stemgeluid heb voorzien. Maar er zijn van die momenten waarop ik een bepaalde indruk wil achterlaten op spelers. Daar heb ik stemmen toegevoegd."


17


Een ander interessant aspect in The Legend of Zelda: Breath of the Wild is diens wereld. Hoewel Hyrule helemaal in ruïne lijkt te zijn, is er hier en daar toch enige vorm van technologie te bespeuren. Denk aan Link's magnetische wapen of zijn geavanceerde boog uit de eerste trailer.

Volgens Aonuma zou dit contrast ook best wel eens een rol in het verhaal gaan spelen. Hij zei het volgende (vertaald):

"Er is een klein sci-fi element aan Breath of the Wild. In principe gaat Link op avontuur in een geruïneerde wereld. Als tegenstelling wilde ik technologie toevoegen. Ik dacht dat het interessant was voor Link om technologie te gebruiken om deze wilde en verwoeste wereld te ontdekken. Dit zorgde naar mijn idee voor een extra laag in het spel."


The Legend of Zelda: Breath of the Wild ligt vanaf 2017 in de Europese schappen.
Next articleTokyo Mirage Sessions #FE Previous articleDisney Magical World 2 krijgt releasedatum

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 22 juni 2016 12:10 | #265228
dat technologie en futuristische vond ik nou juist totaal niet zelda achtig. Dit begon al met die robots in Skyward Sword. Die vond ik ook totaal niet passen. Dat magneet ding vind ik nog wel oke, maar die soort van tablet die Link bij zich heeft vind ik maar raar. Sheikah Slate heet dat ding geloof ik. Het ziet eruit als een pokedex.
Avatar
niemand | 22 juni 2016 12:54 | #265229
Misschien kunnen we Candy Crush op de Sheikah Slate spelen. Dat spel vond ik wel echt het hoogtepunt van de menselijke beschaving.
Avatar
ThanosReXXX | 22 juni 2016 14:01 | #265231
Zoals ik al dacht dus: alleen de verteller en de faerie/spirit die Link persoonlijk begeleidt, maar verder niet. Of misschien hoogstens nog hier en daar in een cut scene.
Avatar
mario gamer X | 22 juni 2016 14:03 | #265232
collapse
Doe niet zo Dom en idioot, niemand. Neem dit spel serieus! En dat futuristische vind ik juist heel cool en goed passen bij de legend of Zelda. Echt niks MIS mee hoor!
Avatar
banjokazooie | 22 juni 2016 14:23 | #265236
Reactie op post #265232 van mario gamer X
collapse
De enige die zich de laatste tijd wat idioot gedraagt ben jijzelf.
Avatar
Rico B. | 22 juni 2016 14:50 | #265238
Reactie op post #265236 van banjokazooie
collapse
Reacties op andere en daardoor ook off topic gaan vind ik idiooot dus, ssst. Bye

On-topic:

Die stem die zegt; "open your eyes, wake up link" is trouwens de godin Hylia. Ik ben trouwens helemaal vóór dat er voice acting in komt, het geeft toch dat ene emotie en expressie in de toon en beleving die de karakters ervaren. Misschien komt het alleen in cutscénes of is het nog in ontwikkeling, lijkt me dat voice acting één van de laatste stappen is, daarna masteren en bugchecking. Dus het kan nog in ontwikkeling zijn die voice actin'.
Avatar
banjokazooie | 22 juni 2016 15:10 | #265239
Reactie op post #265238 van Rico B.
Voorlopig Rico ga je met de 1e zin op mij volledig offtopic.

Maar goed ik vind mits goede voice acting het een goede ontwikkeling die al veel eerder had moeten komen in Zelda games.
Avatar
ThanosReXXX | 22 juni 2016 16:15 | #265247
Reactie op post #265238 van Rico B.
Lijkt me nu toch heel duidelijk gesteld door Aonuma zelf dat er echt niet meer voice acting in komt dan hier en daar een zinnetje, en al helemaal niet door iedereen in de game, ook niet omdat het nog in ontwikkeling is.

P.S.
Nog bedankt voor het invullen van wie die stem nu was die Link toespreekt... Wink
Avatar
niemand | 22 juni 2016 15:48 | #265241
Reactie op post #265232 van mario gamer X
Sorry van het flauwe grapje. We weten natuurlijk allemaal dat Angry Birds the way to go is.
Avatar
MichaelNight | 22 juni 2016 15:53 | #265243
collapse
We vergeten wel dat er al eerder een voice acting in de zelda game was maar wel een kleine dan. Kijk maar bv naar Ocarina of Time,

Navi zegt: Listen!!!

Smile
Avatar
ThanosReXXX | 22 juni 2016 16:13 | #265246
Reactie op post #265243 van MichaelNight
collapse
Dat zou ik eerder een soundbite dan voice acting willen noemen. Ze zegt immers ook "hey!" en andere geluiden die in die categorie vallen zijn de lachende faeries en alle andere mompel, kreun, steun en lach geluiden van de verschillende characters die je tegenkomt... Wink
Avatar
MichaelNight | 22 juni 2016 16:21 | #265248
Reactie op post #265246 van ThanosReXXX
ja precies Hilarious
Avatar
Martijn | 22 juni 2016 18:28 | #265257
Reactie op post #265246 van ThanosReXXX
collapse
In Wind Waker kon Link al "Come on!" zeggen, tegen die lopende standbeelden die je tot leven kon wekken. Smile

Mogelijk zijn er in "Breath of the Wild" nog wel meer personages die kunnen praten met een stem. Geen assistent, want er is geen personage zoals Midna, Fi of Navi aanwezig deze keer. Misschien kom je onderweg meer personages tegen die ook kunnen spreken. We zullen zien. Het klinkt als een goed idee. Dat Link zelf niet spreekt vindt ik geen probleem (Well, Excuuuuse me, Princess!).

Wel mooi om te zien hoe een logische, enigszins normale toevoeging bij Zelda toch voor verwondering kan zorgen. De reacties op die eerste gesproken zin in de trailer, "Open your eyes...", lieten zien dat de serie hieraan toe is. Kan goed werken. Smile
Avatar
ThanosReXXX | 22 juni 2016 22:00 | #265262
Reactie op post #265257 van Martijn
collapse
Wind Waker? We hadden het over de eerste stukjes stem in een Zelda game, dus dan is The Wind Waker niet echt een goed voorbeeld, want al in de N64 games waren er stemmetjes, dus dat was veel en veel eerder... Wink
Avatar
Martijn | 22 juni 2016 23:04 | #265265
Reactie op post #265262 van ThanosReXXX
Het gebeurd niet zo vaak dat Link zelf verstaanbare woorden uitroept. Link "Come on!" horen roepen was ook een uitzondering, dus ik noemde hem even.

Vooral omdat het in dit geval eens Link zelf was. Iets wat we in "Breath of the Wild" waarschijnlijk niet gaan horen, maar wel een grappig detail. Hij kán het dus wel, praten. Smile
Avatar
SMS | 22 juni 2016 17:50 | #265255
collapse
Het is allemaal vernieuwing, en ik ben altijd blij om te zien dat er tenminste nog 1 series van Nintendo overblijft die nog wat originaliteit overhoudt. Ik zou willen dat Nintendo wat vaker triple AAA games maakt.
Avatar
Jmaster | 23 juni 2016 08:16 | #265267
Reactie op post #265255 van SMS
Triple AAA? 9 A's Hahaha
Geeft wel mooi weer wat een lege term het eigenlijk is, hè.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Wii U
Genre: Open-Air Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 03 maart 2017

Screenshots