Eiji Aonuma kondigt DLC aan voor The Legend of Zelda: Breath of the Wild Media | 14 februari 2017 14:31 | Auteur: Mink | Bron: Nintendo

Ook The Legend of Zelda: Breath of the Wild moet geloven aan downloadbare content.

Vandaag is bekendgemaakt dat The Legend of Zelda: Breath of the Wild DLC-pakketten gaat krijgen. In totaal zullen er twee komen, die je tevens samen kunt kopen in een Season Pass. Nintendo liet weten dat de Expansion Pass (zo noemt Nintendo het) voor twintig euro verkocht wordt.

Het eerste pakket bevat een Hard modus en een Cave of Trials. De Cave of Trials was eerder al in het Zelda-universum, namelijk bij The Legend of Zelda: Twilight Princess. Het andere pakket geeft je toegang tot één nieuwe dungeon en zal een origineel stukje story mode krijgen.

Nintendo wist er het volgende over te zeggen (vertaald):

"De game lanceert op 3 maart en dan kunnen spelers een Expansion Pass kopen voor $19,99. Hiermee hebben ze toegang tot twee nieuwe sets van downloadbare content die later dit jaar beschikbaar zullen zijn. De speler krijgt tevens drie nieuwe schatkisten ergens op de Great Plateau. Eén kist bevat een Nintendo Switch T-shirt voor Link, de andere twee bevatten handige items.

Het eerste pakket staat gepland om te lanceren deze zomer. Deze bevat de Hard Mode en Cave of Trials. Tevens zal er een nieuwe feature zijn voor de in-game map. Het tweede pakket verschijnt tijdens de feestdagen van 2017. Dit pakket laat je een nieuwe dungeon ontdekken en geeft toegang tot nieuwe verhaalelementen."


Nintendo heeft tevens laten weten dat de DLC-pakketten niet los te koop zijn en voor beide versies identiek zijn.

Next articleNES Classic Edition blijft volgens Nintendo of Europe geproduceerd... Previous articleKoizumi over Nintendo Switch bluetooth headsets en hint GameCube...

Reacties van gebruikers

Avatar
Gohma | 14 februari 2017 14:41 | #272239
collapse
Niet zeker of ik hier blij mee ben. Weird
Avatar
wessel7 | 14 februari 2017 14:47 | #272240
Reactie op post #272239 van Gohma
Ik heb hetzelfde gevoel, maar omdat er ook een stuk nieuw verhaal inzit denk ik wel dat ik het uiteindelijk wel koop Blush
Avatar
MVG | 14 februari 2017 14:48 | #272241
Reactie op post #272239 van Gohma
Zolang het extra is en geen missende inhoud die te koop wordt aangeboden. Het duurt nog even voordat het komt, dus neem aan dat dit geen bewust achtergehouden materiaal is. Men wil iets nieuws bieden binnen dezelfde game. De prijs lijkt me geen obstakel.

In dat geval lijkt het mij wel tof. Kunnen ze eind 2017 nog nieuw leven blazen in dezelfde game, die spelers van het eerste begin dan waarschijnlijk al hebben uitgespeeld. Een nieuw stuk verhaal na de hoofdgame, lijkt me ook niet mis.

Zolang de originele game een compleet spel is, lijkt het mij wel in orde. Ik verwacht alleen niet, dat ik Link in een Nintendo Switch T-shirt laat rondlopen. Hij moet er gewoon uitzien zoals op het plaatje, haha. Smile
Avatar
Lupaie | 14 februari 2017 15:05 | #272242
Het is vast de inhoud waaraan ze hebben kunnen werken nadat ze een jaar terug al klaar waren met de WiiU versie...
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 15:30 | #272243
collapse
Het was ook allemaal weer te mooi om waar te zijn... en dat even snel voor de release aankondigen. Schaam je Nintendo! Die Cave of trials shit zal me serieus een worst wezen maar een complete dungeon met story line is iets wat niet als DLC verkocht moet worden.

Wat ongelofelijk triest weer...

Sowieso, waarom zou je DLC aankondigen vóór dat de game uberhaubt gereleased is?
Avatar
Mink | 14 februari 2017 15:43 | #272245
Reactie op post #272243 van FalconPawnch
collapse
De dlc is wat mij betreft echt dikke prima. Ze kondigen het voor release aan, maar het is nog niet klaar. Het is gewoon om de mensen wat extra's te bieden als ze dat willen, vind het juist zeer tof. Als je kijkt naar RE7, dat is een slechte vorm van DLC. Binnen één maand twee DLC-pakketten uitbrengen is echt schaamteloos.
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 16:09 | #272248
Reactie op post #272245 van Mink
collapse
Nintendo doet precies hetzelfde, alleen nintendo calculeert altijd langere wachttijden in met releasen van dingen.

DLC is een discussietopic waar de een positief over is "yay, extra content" en de ander teleurgesteld over is "boooh, unfinished game, resterende deel erbij moeten kopen".

Met DLC zoals costumes, extra items, en weet ik het wat nog meer heb ik ook geen problemen, maar zodra het over story-relative content gaat, ben ik gewoon teleurgesteld. Nintendo weet dondersgoed dat mensen die extra dungeon willen. Het feit dat er

Spoiler

in de game zitten, zal waarschijnlijk met voorbedachte reden zijn geweest zodat ze die extra dungeon kunnen verkopen.

Ik vind dit in elk geval zout in de wonden strooien. We hebben al te lang op deze game moeten wachten en als wii U bezitter is het gewoon te lang uitgesteld om het een Switch release te maken. En dan is het er straks en dan moet je 20 fucking eruo extra betalen voor een dungeon? Want dat is het enige interessante aan de DLC packs. Een Switch shirt voor Link is echt random bullshit. Waarom zou je dat willen?
Avatar
MVG | 14 februari 2017 16:33 | #272256
Reactie op post #272248 van FalconPawnch
collapse
Wat ik ervan begreep is dat er minder dungeons zijn, omdat de opzet van het spel anders is. Het spel leunt niet op de dungeons zoals voorheen, aldus Aonuma of Miyamoto. Ze vervullen een wat andere rol. In plaats daarvan kan heel Hyrule als een soort dungeon worden gezien, met heel veel mini-dungeons in de vorm van shrines.

Het werd wel tijd de opzet wat te veranderen. Die is al sinds het begin hetzelfde. Al sinds "Ocarina of Time" is de formule bijna ongewijzigd zelfs. Bij "Skyward Sword" wilden ze dat element al aanpassen, maar dat kon toen blijkbaar nog niet. De Zelda games kunnen zeker een nieuwe impuls gebruiken. Als de dungeons daarvoor op de schop moeten: prima. We zullen zien hoe het uitpakt.

Dat wil echter niet zeggen dat ze 'maar' 4 dungeons hebben, omdat ze de 5e als DLC willen verkopen. Anders kon het dag 1 DLC zijn en niet voor ergens in het najaar. Ik ga er vanuit dat deze DLC echt nog in de maak is, speciaal voor na de hoofdgame.

In zo'n opzicht vind ik DLC toe te juichen.
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 17:09 | #272260
Reactie op post #272256 van MVG
De wereld is gelukkig groot genoeg om nieuwe dingen te blijven ontdekken. Ik zit waarschijnlijk gewoon teveel te hopen op complexe temples/dungeons als Ice mansion en Water temple enzo want ik vind dat sfeervoller dan open vlaktes of gewoonweg een besneeuwd gebied. Misschien is deze Zelda iets té open voor mijn gevoel omdat ik juist van het benauwde gevoel houd als ik een temple inga.

Ach we zien het wel... Voorlopig zijn het maar 4 tempels en 100 van die random shrines. Die shrines/mini dungeons konden mij niet zo heel erg boeien in de trailers. Die vond ik in SS en TP ook niet erg vermakelijk, en al helemaal niet voor de suffe beloningen die je uiteindelijk ervoor terug kreeg zoals rupees, rupees en meer rupees.

DLC vanaf dag 1 zou ik eerlijk gezegd nog beter vinden. Dat ze het met de feestdagen releasen is gewoon zoethouderij en tevens een marketing technische verkooptruc. Ik durf te wedden dat die extra content al zo goed af is maar ze gewoon wachten om het wat meer verspreid te releasen wat uiteindelijk meer verkopen oplevert.

Ik kan gewoon niet langs al die sluwe trucjes heenkijken. Daar ben ik te pessimistisch voor. =)
Avatar
MVG | 14 februari 2017 15:48 | #272246
Reactie op post #272243 van FalconPawnch
collapse
Als een compleet spel wordt verkocht vanaf 3 maart en de DLC een toevoeging betreft, lijkt het mij positief. Als er bewust een dungeon uit is gehaald om die later als DLC te verkopen, vindt ik het wel slecht. Klinkt alleen niet als iets dat ze gedaan hebben. Anders was het wel dag 1 DLC, wat vrijwel nooit positief is. Ze zijn er echter mee bezig.

Tegelijk: dit is niet nieuw. Bijna alle games ontvangen na afloop nog DLC. Voor Nintendo is het wel een vrij nieuw iets, maar de DLC is goed verspreidt over 2017. Er gaat heel wat tijd overheen voordat je die kunt spelen, voor een redelijk bedrag. De hoofdgame zou je tegen die tijd uitgespeeld kunnen hebben. Als er op latere termijn meer wordt geboden om een nieuwe impuls aan de game te geven, wat is daar dan slecht aan? Houdt het spel interessant nadat hij is uitgespeelt.

Ik ga er ook vanuit dat ze deze nog aan het maken zijn, waardoor ze de DLC niet kunnen leveren bij de release, maar wel weten dat die eraan zit te komen. Wel aan te kondigen, maar zeker nog niet te leveren op dag 1 dus. Zoals het bij DLC hoort...
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 16:10 | #272249
Reactie op post #272246 van MVG
collapse
ja het is een toevoeging, anders koop je het niet, maar 20 euro voor een dungeon? come on...
Avatar
MVG | 14 februari 2017 16:22 | #272254
Reactie op post #272249 van FalconPawnch
collapse
Een dungeon met een nieuw stuk verhaal, een hardmode, een cave of Trials, items, etc. Het is wel wat meer dan "alleen een dungeon". Die 20 Euro is helemaal niet duur, als je leest wat je ervoor krijgt. Smile
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 17:10 | #272261
Reactie op post #272254 van MVG
Ja maar voor mij is alleen die dungeon interessant. al die hulpstukken om de game makkelijker te maken hoef ik niet, en ik wil dat een hardmode er gewoon standaard in zit. Ik wil uitdaging en daar niet extra voor te hoeven betalen.
Avatar
Banjo | 14 februari 2017 15:39 | #272244
collapse
En mensen verklaarden mij voor gek toen ik zei dat ik de Switch niet op dag 1 zou halen Hilarious Jezus dit is inderdaad zwaar sneu..

Desondanks wil ik de game uiteindelijk wel halen - Als de GOTY editie eenmaal uit is.
Avatar
MVG | 14 februari 2017 16:01 | #272247
Reactie op post #272244 van Banjo
collapse
Extra is sneu? Zie hierboven.

Daarnaast ken je Nintendo. Er komt geen GOTY editie. Je koopt het spel digitaal of in de winkel en de DLC koop je er digitaal bij. Ik heb op de Wii U ook nog nooit een GOTY editie gezien en wat mij betreft blijft dat hetzelfde. Ook heb ik Nintendo er nog nooit op betrapt een game niet compleet te leveren, om vervolgens de rest als DLC te verkopen. Genoeg bedrijven die meteen op dag 1 al willen incashen met DLC, maar dat is niet wat Nintendo hier doet.

Het enige spel dat bewust incompleet werd geleverd, was "Splatoon". Dit om het spel een langer leven te geven, waarbij spelers steeds terug konden keren voor iets nieuws. Daarom was de DLC echter gratis. Het bleek een prima strategie.

Beetje flauw dat Nintendo meteen wordt bekritiseerd, terwijl sommige ontwikkelaars continu de speler lopen uit te wringen. Vooralsnog zie ik de DLC voor "Breath of the Wild" als extra, die nog gemaakt wordt voor later. Zoals het bij DLC hoort dus.
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 16:11 | #272250
Reactie op post #272247 van MVG
collapse
niet iedereen is voorstander van DLC he... het is gewoon sneu. Dat het tegenwoordig iets normaals is geworden, is ook helemaal kut.
Avatar
MVG | 14 februari 2017 16:18 | #272253
Reactie op post #272250 van FalconPawnch
collapse
Mee eens. Ik hou helemaal niet van DLC. Je kunt DLC immers niet in je kast zetten. Digitale aankopen vind ik een verschrikking. Daar laat ik me regelmatig over uit. Wink

Maar over het algemeen heeft Nintendo steeds een volledige game geleverd, met de DLC als extraatje later. Als ik zie wat ze aan Zelda willen toevoegen, zeg ik zeker ja. Kan zeker een verrijking voor het spel zijn, voor na de hoofdgame. Een reden om terug te keren naar "Breath of the Wild", nadat je het spel al uitgespeeld hebt.

Denk ook aan de DLC van bijv. "Super Smash Bros.", "Hyrule Warriors" of "Mario Kart 8". Die games waren volledig, maar door de DLC nog completer. Ik vertrouw erop dat Nintendo weet wat ze met DLC doen en dit een verrijking voor het spel kan zijn, buiten de hoofdgame.

Zo gezien vind ik Nintendo's manier van DLC wel de beste methode. Geen stukken spel los verkopen om in te cashen, maar extra content bieden voor later. Waar DLC eigenlijk voor is dus. Smile

Als je wil klagen over DLC, kan dat beter bij bijv. Capcom (DLC staat op de disc!) of EA (het minimale bieden en de rest duur verkopen). Van zulke praktijken krijgt DLC vanzelf een slechte naam, maar het kan ook iets toevoegen.

En vindt je het niks, dan koop je het gewoon niet. Wel jammer om extra Zelda te missen, niet? Wink
Avatar
Banjo | 14 februari 2017 17:01 | #272258
Reactie op post #272253 van MVG
collapse
Hmm.. zei ditzelfde bedrijf niet ook dat ze nooit aan betaalde DLC of aan de mobiele markt zouden gaan beginnen? Yummy

Ik wacht het allemaal maar even af. Ik wil Mario Odyssee sowieso spelen dus de Switch komt er.... uiteindelijk.
Avatar
marcel2552 | 15 februari 2017 00:32 | #272286
Reactie op post #272258 van Banjo
Mario kart 8 uit 2014 says hi, en geen GOTY edition voor wiiu. Dus als het meezit krijg jij je GOTY edition van zelda.



in 2020...
Avatar
Duncan | 15 februari 2017 14:49 | #272309
Reactie op post #272244 van Banjo
Jij was van plan Sonic Boom te kopen, omdat je Xenoblade kut vond toch? Dan kan ik me goed voorstellen dat mensen je voor gek verklaren.
Avatar
DarkPixel | 14 februari 2017 16:32 | #272255
collapse
Ik weet eigenlijk nog niet zo goed wat ik nou van deze DLC moet vinden.

Als eerste had ik niet verwacht dat er zo'n DLC pack voor BotW zou komen, en ik had al helemaal niet verwacht dat ze dat al voor de release aan zouden kondigen.
Aan de ene kant vind ik het dan ook een beetje tegenvallen, aangezien het nu toch lijkt alsof er wat uit het spel is gesloopt, zoals de "hard mode" die naar mijn idee gewoon in het spel had moeten zitten. En dat terwijl ik echt heel erg zin heb om 3 maart het spel eindelijk op de Switch te kunnen spelen.
Ik heb dan ook een beetje het idee dat Nintendo met deze vroege aankondiging een hoop potentiële klanten afschrikt, en dat terwijl de marketing voor BotW tot nu toe zo sterk was.

Aan de andere kant ligt het eraan hoe veel extra speeltijd die extra trials, de extra map feature en het nieuwe verhaalelement geven. Als er tientallen uren aan extra plezier in deze DLC zit, en als het een beetje leuk in elkaar zit allemaal, dan is naar mijn idee die 20 euro extra nog wel te rechtvaardigen. De Mario Kart 8 DLC was namelijk ook geweldig veel content voor een relatief lage prijs.
En bovendien: Nintendo had de extra verhaalelementen, trials en hard mode ook gewoon weg kunnen laten. Of ze hadden de game misschien nóg langer moeten uitstellen.
En als de DLC dan uiteindelijk te weinig toevoegt, dan heeft iedereen alsnog de optie om het gewoon niet te kopen.
Avatar
MVG | 14 februari 2017 16:41 | #272257
Reactie op post #272255 van DarkPixel
collapse
Dat begrijp ik helemaal. Soms twijfel ik ook nog heel erg over de Nintendo Switch. Dat kwam eerder vandaag bijvoorbeeld ineens weer op, door "1, 2, Switch!" in een Switch commercial. Als ik dan zie hoe Nintendo die titel als overtuigende Switch titel probeert te verkopen, slaat de twijfel wel toe...

Ik ga er vanuit dat Nintendo de DLC als extra beschouwd, zoals het bedoeld is. Deze DLC is geen struikelblok voor me. Ze hebben het op de planning, maar het is waarschijnlijk nog in de maak. Voor later, nadat de hoofdgame is uitgespeeld.

20 Euro valt ook enorm mee. Ik zie vaak genoeg DLC voorbij komen, die gewoon compleet waardeloos én veel duurder is. Op een Nintendo systeem heb ik dat nog niet gezien. Hier wordt wel degelijk een toevoeging voor later beloofd. Dat lijkt me niet slecht.

Dus denk ik graag terug aan "Mario Kart 8" Smile .
Avatar
DarkPixel | 14 februari 2017 17:08 | #272259
Reactie op post #272257 van MVG
Afgaande op hoe Nintendo DLC tot nu toe heeft geregeld komt het waarschijnlijk wel goed inderdaad.
Mario Kart 8 was een voorbeeld van hoe DLC wél moet, en ik hoop dat Nintendo dat voor deze BotW DLC ook waar kan maken.
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 17:13 | #272262
Reactie op post #272257 van MVG
Nou, daar sla je de spijker wel een beetje op z'n kop... Nintendo ziet haar eigen producten altijd als het beste wat er is en vraagt daar dan ook ongegeneerd hoge prijzen voor.

1 2 Switch moet geloof ik idd als een volwaardige game overomen maar iedereen ziet wel dat dit een techdemo is. Ach, er zullen genoeg lui zijn die het toch wel kopen voor de volle mep. Ze kunnen er alles voor vragen zolang er geen andere aanbieder is dus die positie gebruiken ze maar wat graag, wat logisch is.
Avatar
Lol | 14 februari 2017 17:29 | #272263
collapse
Ik snap echt niet wat jullie probleem is.
Skyrim had toch ook twee coole dlc's om de levensduur van het spel te verlengen en bijna niemand vond dat toch erg?
Avatar
Mink | 14 februari 2017 17:55 | #272264
Reactie op post #272263 van Lol
QFT. Ik snap de heisa ook echt niet. Het wordt atm nog ontwikkeld, dus het is niet af voor de release. Dan is DLC imo een zeer toffe manier om meer content te verkrijgen. Zeker als de prijs-content verhouding goed is.
Avatar
SuperX | 14 februari 2017 17:55 | #272265
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet dat iedereen het doet en ik ben het wel gewend van Ubisoft ofzo, maar toch valt slecht...
Avatar
offensive | 14 februari 2017 18:20 | #272266
Heb er niet echte moeite mee. Nintendo maakt best goede DLC denkend aan Mario Kart 8 en New Super Luigi U
Avatar
*D4rKy* | 14 februari 2017 18:24 | #272267
Alternate ending dlc
Green tunic dlc
Oni link costume dlc
Zelda as playable dlc

Whats next ?

Serieus wtf Nintendo xD
Avatar
Sharjah-Games | 14 februari 2017 18:59 | #272270
collapse
Hilarious Hilarious Het is ook nooit goed, altijd maar klagen, en grappigste is het is een optie, als je het niet wilt koop je het niet...
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 22:07 | #272277
Reactie op post #272270 van Sharjah-Games
collapse
ben je dom of snap je gewoon niet waarom een ander iets niet leuk vindt?

Dan koop je het toch niet?

Misschien wel eens bij nagedacht dat het onderdeel van het verhaal is en eigenlijk gewoon bij de release in de game had kunnen zitten?
Avatar
ThanosReXXX | 14 februari 2017 23:57 | #272283
Reactie op post #272277 van FalconPawnch
Er wordt anders héél duidelijk verteld dat dit een aanvullend stuk verhaal is, het is niet alsof er een hap uit het hoofdverhaal is genomen en dat dit dan stiekem later voor meer euro's verkocht wordt...

Het is zoals MVG al zei net als met Mario Kart: het is EXTRA content bovenop een volledige game waar sowieso al niets aan ontbreekt. Het is DLC "done right"... Wink
Avatar
Sharjah-Games | 14 februari 2017 19:04 | #272271
collapse
Mensen hebben altijd wat te zeuren, heel simpel als het niks voor jouw is, koop je het niet!!!!

20 euro is de helft van wat andere vragen.......
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 22:08 | #272278
Reactie op post #272271 van Sharjah-Games
collapse
de gehele game kost 60 euro of zo? en dan vragen ze voor een dungeon en hard mode gewoon 20 euro... sorry hoor maar dat vind ik rete veel!
Avatar
Sharjah-Games | 15 februari 2017 00:23 | #272285
Reactie op post #272278 van FalconPawnch
Precies voor jouw te duur dan koop je het niet , ik vind soms ook lekker om dure dingen te eten, maar koop soms goedkopere.....Je hoeft het toch niet te lopen, is toch jouw eigen keuze.....Wie is hier nou dom? Als ik iets niks vind, koop ik het niet, maar klaag er niet over, want ik koop het toch niet!!!
Avatar
deejaydadream | 14 februari 2017 19:27 | #272272
Als ik het originele spel gewoon goed kan uitspelen, en het verhaal goed duidelijk is, dan is er geen probleem. En voor die 19,99 Euro, als ik daar in totaal nog eens 20 uur of meer plezier aan Zelda kan beleven, waarom niet.
Avatar
Jordy B. | 14 februari 2017 20:03 | #272273
Voor de mensen die lopen te haten, jullie zijn vreselijke aanstellers.

Ten eerste is de prijs meer dan prima vergeleken andere DLC (Ja, het gebeurt ook op andere consoles)

Ten tweede heeft heel BotW lang in het duister getast. Er is nog steeds zoveel niet onthuld dus dat ze dit vlak voor release doen is niks ergs aan.

Ten derde, te vet dit.
Avatar
Rico B. | 14 februari 2017 20:50 | #272274
collapse
Ik dacht aan het aantal reacties te zien dat nintendo23 er weer was. Maar in plaats daarvan hebben we een paar baby's in ons midden. Kom op zeg.

EXTRA hard mode (extra betekent 'nog één' of 'groter') het is al bekend dat er een hard mode komt, er komt dus een EXTRA (moeilijkere) hard mode. Again: extra E.X.T.R.A. Duidelijk?

EXTRA dungeon. Nog een dungeon naast de

Spoiler

dungeons die er al in zitten, te weinig? Er zitten nog eens

Spoiler

shrines in ook.

EXTRA Story: Dus naast het orginele verhaal nog een EXTRA.

Dus ga janken wat je wilt, maar Nintendo doet niks verkeerds, in tegen deel. Niet mee eens? Koop je het toch lekker niet.
Avatar
DarkPixel | 14 februari 2017 21:48 | #272276
Reactie op post #272274 van Rico B.
Ik heb geen idee of je comment (deels) voor mij is bedoeld, maar aangezien ik één van de twee personen was die wat over de hard mode zei...

Als eerste: mijn comment was vooral niet negatief bedoeld, maar eerder genuanceerd.
Persoonlijk weet ik namelijk nog niet genoeg van deze DLC om te bepalen of ik het tegen die tijd zal kopen. Daarom zei ik in mijn comment ook, zoals jij ook zegt, dat iedereen zelf kan bepalen of hij/zij het koopt of niet. Daarbij hoef ik dan niet te bepalen voor anderen wat zij doen, en dat was ook zeer zeker niet mijn bedoeling.

Maar over je eerste punt: mij was niet duidelijk dat het hier ging over een extra hard mode. Na nogmaals naar de video hebben gekeken staat er inderdaad new hard mode. Mij werd alleen zelfs toen niet duidelijk dat het hier om een extra hard mode ging. Indien dit wel het geval is, is dat al beter dan het missen van een hard mode.
Ik ben echter toch van mening dat (alle) difficulty instellingen standaard in het spel horen te zitten. Het is namelijk ook vreemd als bij een pc-game de "ultra" grafische instellingen alleen beschikbaar zijn voor degene die DLC hebben gekocht. Al is dit natuurlijk geen 1 op 1 vergelijking.

Er zal zeker veel gave content bij de DLC zitten. Bovendien is 20 euro geen mega bedrag voor DLC, vooral niet als je het vergelijk met andere games en bedrijven. Als de DLC wordt zoals ik nu verwacht dat het wordt, dan is er niets mis mee. Persoonlijk denk ik echter dat het ook goed is een beetje kritisch te blijven kijken. Holy

Ik heb in ieder geval heel erg zin in BotW, en hoop ook zeker dat deze DLC geweldig wordt! Smile
Avatar
FalconPawnch | 14 februari 2017 22:15 | #272279
Reactie op post #272274 van Rico B.
collapse
Baby? Kijk hoe je zelf tekeer gaat schatje...

Maar als je het zo gaat verwoorden...

EXTRA 20 euro betalen voor een nieuwe dungeon en hard mode die er al in hadden kunnen zitten...

EXTRA Lang wachten voor iets wat je 9 maanden later pas kan downloaden

EXTRA nutteloze outfits die niet belangrijk zijn.

Again, EXTRA E.X.T.R.A. Duidelijk?

Maargoed, die shrines zijn gewoon kleine caves ala wat je in Twilight Princess en Skyward Sword enzo ook hebt... Je zal er een heart container/piece of heart voor krijgen of gewoon een zooi rupees of een ander item wat verder niet essestieel is... Ik vraag me af of jij uit 120 van die puzzeltjes voldoening gaat halen.

Maargoed, we zullen zien.
Avatar
Rico B. | 14 februari 2017 22:38 | #272280
Reactie op post #272279 van FalconPawnch
Nintendo had het ook niet kunnen doen. Het is jou keuze of je het haalt of niet. Maar goed, niets is genoeg niet waar?
Avatar
Paul H. | 15 februari 2017 00:41 | #272287
Reactie op post #272279 van FalconPawnch
Zelda is een week of twee geleden gold gegaan dus alles wat ze nu nog maken is DLC. Of heb jij liever dat ze Zelda later dit jaar uitbrengen omdat je vind dat extra toevoegingen bij het spel inbegrepen horen te zitten?

Besides, je hoeft het ook niet meteen te kopen? Achteraf kan je nog altijd beslissen (zodra er meer informatie is) om de DLC aan te schaffen of niet.

Tenslotte heeft Nintendo de afgelopen jaren fantastische DLC uitgebracht voor MK8, Smash 4, Pikmin 3 en zelfs gratis voor Splatoon. Waarom zou dit nu (kwalitatief gezien) anders zijn? Ik heb het liever als DLC dan dat ze over vijf jaar een "remastered" uitbrengen met wat extra's om voor de volle mep te verkopen zoals TP HD en WW HD. Of zelfs Battlefield, Call of Duty of Battlefront met een season pass van 60 euro voor een handjevol nieuwe maps of extra wapens.
Avatar
Demin | 15 februari 2017 01:21 | #272288
giphy
Holy... Kom je na het zien van de announcementtrailer weer online om het nieuws te bespreken is de hele commentsection ontploft... Normaal gesproken hebben we daar N23 toch voor nodig?

Serieus mensen, we weten nog veel te weinig om te kunnen oordelen of dit goede DLC of shameless cashgrabbing DLC gaat worden. Op zich snap ik scepsis bij DLC-aankondigingen nog wel, maar hoe je voor de volle 100% anti-DLC kan zijn ontgaat me. Als het goed gedaan wordt is het echt een heel gave toevoeging op een bestaande game. Ook is het niet echt iets nieuws, want vroegah hadden we ook al games waar extra expansion packs voor uitkwamen. (Vooral de Rollercoaster Tycoon expansions waren m.i. super geslaagd) Zolang DLC op dezelfde manier wordt ingezet als destijds die expansion packs zie ik niet hoe je er problemen mee kunt hebben. Het enige verschil is dat ze tegenwoordig het pakket aan extra content online aanbieden in plaats van op een aparte disc.

Dzmg7Xk
Deze meme blijf ik altijd fantastisch vinden om het verschil tussen goede en slechte DLC-praktijken te illustreren.

Natuurlijk heb je ook (veel te veel) bedrijven die DLC op de rechter manier aanpakken, maar tot dusver heeft Nintendo wat mij betreft een aardige track record als het gaat om DLC. De Mario Kart 8 DLC was in totaal maar €12,- extra voor bijna 150% meer content ten opzichte van het origineel. De (eerste lading) Hyrule Warriors DLC voegde voor €20,- een nieuwe story mode, 2 nieuwe game modes én een handvol nieuwe characters, kostuums en wapens toe aan de game. Ook de aanpak van de Fire Emblem DLC had een goede prijs-kwaliteitverhouding hoor ik van vrienden. En al die games waren zonder DLC ook al zeer compleet.

Als deze expansion pass in de lijn van - bijvoorbeeld - de Witcher 3 DLC past is deze aankondiging wat mij betreft goed nieuws, al hadden ze misschien beter kunnen wachten tot 3 maart met de aankondiging zelf. Welke kant de DLC opgaat is nu nog afwachten, maar op basis van (mijn) eerdere ervaringen krijgen Nintendo en CDProject Red het voordeel van de twijfel bij aankondigingen van DLC. Dat er een geheel nieuwe Dungeon, story, cave of trials én een hard mode optie bijkomen lijkt er in ieder geval op te wijzen dat de toevoeging substantieel zal zijn ten opzichte van de vanilla-versie van Breath of the Wild.

En als je het niks vind is dat overigens je goed recht, maar daar is een fantastische oplossing voor: Speel gewoon alleen de vanilla-game, die zou al vol genoeg moeten zitten om je mee te kunnen vermaken.
Avatar
niemand | 15 februari 2017 02:21 | #272289
42 comments zonder de hulp van N23. Netjes jongens, ga zo door! Biertje?
Avatar
SMS | 15 februari 2017 06:37 | #272290
Ik vind het prima. Wink

Dit soort AAA games kosten zoveel geld en tijd om te maken, dat ze het extra geld graag willen hebben. En als ze niet content van de game afhouden om de DLC te maken, is het cool. Holy

....of mischien willen jullie dat ze weer gaan cash grabben met een extra New Super Mario Bros die ze ook makkelijk in een paar maandjes in elkaar kunnen schoppen? Razz
Avatar
Benhume | 15 februari 2017 11:33 | #272295
Geweldig nieuws! Goed teken dat ze blijven investeren in deze game.
Avatar
Jannie | 16 februari 2017 01:54 | #272323
Strategisch gezien is de timing gewoon beroerd. Nintendo zou er beter aan hebben gedaan om deze DLC na de release aan te kondigen, bijvoorbeeld door middel van een Nintendo Direct, of nog beter, tijdens de E3. Door dit kenbaar te maken via Treehouse zouden er waarschijnlijk veel minder negatieve reacties zijn geweest. Dan kennen de meesten van ons het verhaal al een beetje en zitten wij met onze kop al helemaal in de game. Nu is de aankondiging heel sporadisch en vrezen veel gamers dat Nintendo er nog een extra slaatje uit wilt slaan.
Persoonlijk denk ik niet dat Nintendo na 6 jaar aan zo'n grote game gewerkt te hebben hun fans afschepen met een onafgemaakt spel en DLC waar niemand wat aan zou hebben. De grote verrassing zit waarschijnlijk in de nieuwe storyline. Wat dat wordt weet nog niemand, wie weet komen er wel wat meer bekende characters bij, of alsnog Linkle. En een map feature, ook dat is nog een groot raadsel.
Ik ga de DLC absoluut aanschaffen, omdat ik gewoon benieuwd ben hoe het zal uitpakken. Ik wacht nog even met mijn hooivork tot er wat meer bekend is. Maar mijn hoop is gevestigd op een Direct of E3.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Wii U
Genre: Open-Air Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 03 maart 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Nintendo Switch
Genre: Open World Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 03 maart 2017