Laadtijden vergeleken Nintendo Switch; intern geheugen, cartridge en twee SD-kaarten Media | 17 maart 2017 11:16 | Auteur: Mink | Bron: DigitalFoundry

DigitalFoundry heeft een video geüpload met daarin een vergelijking van laadtijden van de Nintendo Switch.

Om een spel te spelen op de Nintendo Switch, heb je geheugen nodig of een cartridge. Je kunt het interne geheugen gebruiken of een SD-kaart kopen en die gebruiken om je spellen in op te slaan. Maar welke manier is nu eigenlijk het snelst op deze nieuwe console?

DigitalFoundry had deze vraag ook en levert hier beneden het antwoord. Ze hebben het interne geheugen, de cartridge en twee SD-kaarten met elkaar vergeleken en in onderstaande schema zie je de uitslagen. De Nintendo Switch-cartridge is het traagste van allemaal, hoewel het niet veel scheelt. Het interne geheugen is beduidend het snelst en het is daarom jammer dat dit 'maar' 32 GB is. Bekijk de video hieronder voor de vergelijking!



Laadtijden
Next articleYacht Club Games over mogelijkheid nieuwe amiibo voor Shovel... Previous articleImage & Form zoekt mogelijkheid om SteamWorld Dig 2 fysieke...

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 17 maart 2017 15:21 | #272983
ofwel, het maakt dus echt niet zoveel uit... het scheelt ongeveer 15% minimaal en maximaal. Dus in plaats van 30 secs wacht je 35 secs. Die vijf seconden maken mij echt geen drol uit xD
Avatar
The Iron Ghoul | 17 maart 2017 15:24 | #272984
collapse
Maar de cartridge is dus niet sneller dan een CD of wel? of zou het juist komen omdat het deels een wiiu game is?
Avatar
ThanosReXXX | 17 maart 2017 15:37 | #272986
Reactie op post #272984 van The Iron Ghoul
Alle drie de oplossingen zijn nog steeds aanzienlijk sneller dan een disc based versie van de game, dus wat dat betreft is het een verbetering ongeacht welke van die drie je kiest.

DVD/Blu-ray drives in consoles zijn nagenoeg altijd langzamer dan die in bijvoorbeeld PC's. Heeft waarschijnlijk te maken met energie rendement en het nauwkeuriger moeten kunnen lezen van de data, al is dat met de andere twee consoles met hun verplichte installaties ook al grotendeels uitgebannen.
Avatar
Snader | 17 maart 2017 17:07 | #272987
Reactie op post #272984 van The Iron Ghoul
collapse
Daarom dat spellen op schijf altijd grotendeels geïnstalleerd moeten worden. De leessnelheid van een CD/DVD/Blu-ray zou een te grote bottleneck zijn, dus zetten ze die gegevens bij PS4 of XBox One eerst op de interne opslag; die leessnelheid is aanzienlijk hoger, maar naar mijn weten nog steeds trager dan SSD/flashgeheugen, wat de Switch heeft.
Avatar
ThanosReXXX | 17 maart 2017 17:54 | #272989
Reactie op post #272987 van Snader
collapse
Dat klopt, maar het geldt alleen voor normale harde schijven, want die hebben, net als een DVD/Blu-ray drive, draaiende onderdelen.

Zou je je interne harde schijf in de Xbox One of PS4 vervangen door een SSD hard disc, dan zou je net zulke snelle data overdracht hebben als met flash geheugen.
Avatar
Snader | 20 maart 2017 15:14 | #273019
Reactie op post #272989 van ThanosReXXX
Daar doelde ik ook op. Out of the box zijn de harde schijven hetgeen dat na installatie van games de laadtijden lang maakt. Dit kun je inderdaad verhelpen door zelf een SSD erin te zetten, maar als je daar een TB van wil hebben, dan ben je rond de €300 kwijt. Dat is net zo duur als de PS4 zelf! Bij de Switch is die ruimte niet nodig vanwege de cartridges.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.