Twintig Japanse Unreal Engine 4-games in ontwikkeling voor Nintendo Switch Nieuws | 14 april 2017 21:03 | Auteur: Nathan | Bron: Automaton

In een interview heeft een woordvoerder van Epic Games Japan bekendgemaakt dat er op dit moment twintig Japanse games in ontwikkeling zijn met Unreal Engine 4 voor de Nintendo Switch.

Unreal Engine is één van de meest gebruikte engines voor PC- en consolegames in het westen, maar de laatste paar jaar komt het product van Epic Games ook steeds meer in trek bij Japanse studio's. Zo gebruikt Atlus de engine voor de nieuwe Shin Megami Tensei-game die naar de Nintendo Switch komt.

In een interview met de Japanse gamewebsite Automaton heeft Takayuki Kawasaki namens Epic Games Japan bekendgemaakt dat er op dit moment in Japan twintig spellen met Unreal Engine 4 ontwikkeld worden voor de Nintendo Switch (vertaald):

"Er waren helaas geen Unreal Engine-games aanwezig bij de lancering, maar eind maart verscheen wel Snake Pass, die ook speelbaar was op de Game Developers Conference, in Amerika en Europa. En tijdens de Nintendo Switch Presentation waren er titels zoals Shin Megami Tensei. In Japan worden er ongeveer 20 games ontwikkeld [voor de Nintendo Switch] die Unreal Engine 4 gebruiken."


Kawasaki zegt vrijwel direct daarna dat het er waarschijnlijk nog meer worden (vertaald):

"Dit zijn games die Unreal Engine 4 gebruiken, voor de Nintendo Switch, gemaakt in Japan. En misschien zijn er zelfs meer. We breiden onze Nintendo Switch-ondersteuning nu geleidelijk uit naar de gratis versie. Zo kunnen alle ontwikkelaars met een ontwikkelaarslicentie voor de Nintendo Switch games ontwikkelen."


Behalve de Shin Megami Tensei-game wordt ook de Japanse game Bloodstained: Ritual of the Night ontwikkeld met Unreal Engine 4 voor de Nintendo Switch. Als de Nintendo Switch-versie van Dragon Quest XI is gebaseerd op de PlayStation 4-versie, kan die game ook aan dit lijstje worden toegevoegd.
Next articlePrestaties Nintendo Switch-versie LEGO City Undercover gemeten Previous articleTumbleSeed rolt op 2 mei naar de Nintendo Switch eShop

Reacties van gebruikers

Avatar
ThanosReXXX | 14 april 2017 21:42 | #273523
collapse
Dit is gewoon heel goed nieuws, om te horen dat er buiten de reeds bekende games zoveel nieuwe in ontwikkeling zijn, en gezien het feit dat de Switch regiovrij is, betekent het ook toegang tot meer Japanse games voor ons, en ook dat is goed nieuws.
Avatar
Sharjah-Games | 15 april 2017 00:21 | #273527
Reactie op post #273523 van ThanosReXXX
collapse
Zeker goed nieuws.... De Switch is ook gemaakt met Unreal Engine 4 in mind, daarom zien sommige dingen beter uit op de Switch, dan bijvoorbeeld op de PS4. Het is makkelijk om voor de Switch te ontwikkelen dan PS4 of Xbox One..... Ben benieuwd welke games het allemaal zijn!!
Avatar
ThanosReXXX | 15 april 2017 14:45 | #273538
Reactie op post #273527 van Sharjah-Games
collapse
Nou ja, niet helemaal: de Switch is ontwikkeld om compatible te zijn met moderne game engines in het algemeen, niet alleen met Unreal Engine 4.

En het is niet makkelijker om op de Switch te ontwikkelen dan op de andere twee: het is allemaal even makkelijk, door die compatibiliteit. Er moet op de Switch wel hier en daar wat getweaked worden, omdat de hardware simpelweg niet zo krachtig is als die van de andere twee, maar het schijnt wel redelijk simpel te zijn om te porten van PS4 naar de Switch, met slechts minimale aanpassingen.

Dus over het geheel gezien is het in ieder geval een aanzienlijk betere situatie dan met de Wii U.
Avatar
Sharjah-Games | 15 april 2017 19:51 | #273542
Reactie op post #273538 van ThanosReXXX
collapse
Gek dan, heb toch een paar keer artikels gelezen, waar een ontwikkelaar duidelijk zei. Dat de Switch, makkelijker is om voor te ontwikkelen, makkelijker dan de andere twee consoles.... Misschien doelde hij op bepaalde dingen.
Avatar
ThanosReXXX | 15 april 2017 21:08 | #273543
Reactie op post #273542 van Sharjah-Games
collapse
Ik heb het even opgezocht en het wordt inderdaad gezegd, maar het is wel relatief, dus je moet het wel in het juiste perspectief zien, en het betekent dan ook (logischerwijze) niet dat games er op de Switch beter uit zullen zien, en dat kan qua kracht natuurlijk ook nooit.

Mocht het je interesseren, dan is hier het artikel dat ik gelezen heb:
http://nintendoswitchnetwork.com/nintendo-switch-easy-port/

Overigens wordt "easier to develop for" met name gezegd door Michael Pachter, de meeste ontwikkelaars zelf hebben het gewoon over easy, niet easier to develop for...
Avatar
Sharjah-Games | 16 april 2017 13:33 | #273552
Reactie op post #273543 van ThanosReXXX
collapse
Ik bedoelde ook niet beter, maar makkelijker. Digital foundry liet ook zien dat sommigen effecten bij snake pass, er beter uitzagen op de switch. De graphics op de andere console zagen er iets beter uit, omdat die krachtiger zijn. Maar toch gek dat niet alles beter uit ziet!!

Ik ken deze artikel maar deze bedoel ik niet. Heb het een tijdje terug gelezen, trouwens vorige week zeiden een paar indie developers, dat switch erg dicht bij de ps4 en Xbox one ligt qau kracht , maar dat is als de ontwikkelaars hun tijd nemen met het ontwikkelen. Het zijn vooral indie developers die dat zeggen, the easiest console to develop for, zou het alleen voor indie developers gelden dan?
Avatar
ThanosReXXX | 16 april 2017 15:21 | #273555
Reactie op post #273552 van Sharjah-Games
Misschien omdat veel indie developers met Unity werken en de tool sets daarvoor schijnen op de Switch behoorlijk compleet te zijn en ook Nintendo zelf doet weer meer zijn best om ontwikkelaars te ondersteunen, dus dat zou het ook kunnen zijn.

Wat Snake Pass betreft: die ziet er op de Switch op sommige vlakken enkel maar beter uit omdat de andere versies een overdaad aan effecten gebruiken, wat uiteindelijk tegen ze werkt. De Switch kan die effecten niet weergeven, dus in dit geval is het eigenlijk de beperking van de hardware die er vreemd genoeg voor zorgt dat het er beter uit ziet.

Less is more is bij sommige dingen de regel. Simpelweg omdat je allerlei grafische effecten tot je beschikking hebt, betekent nog niet dat je ze ook allemaal tegelijk moet gebruiken... Wink
Avatar
FalconPawnch | 15 april 2017 04:02 | #273530
Reactie op post #273523 van ThanosReXXX
collapse
hmm, omdat het unreal 4 engine is, zou je denken dat het alle 20 volwaardige 3D games zijn...

Jammer dat er niet specifiek gezegd wordt welke games het betreft.
Avatar
Nathan | 15 april 2017 11:10 | #273533
Reactie op post #273530 van FalconPawnch
In tegenstelling tot Unity is Unreal niet echt geschikt voor 2D games. Ik ga ervan uit dat het allemaal 3D games zijn. Sommige zijn van formaat Snake Pass, andere wellicht van formaat Dragon Quest XI.

Persoonlijk hoop ik dat Tekken 7 en Guilty Gear Xrd (beide gemaakt met Unreal) naar de Switch komen Very Happy
Avatar
ThanosReXXX | 15 april 2017 14:15 | #273536
Reactie op post #273530 van FalconPawnch
Unreal Engine staat niet per definitie direct gelijk aan 3D games, althans, niet per sé volledige 3D games (waarin je je vrij in alle richtingen kunt bewegen). Zo zijn de nieuwe Mortal Kombat reeks en de Injustice games ook op Unreal Engine gebouwd, en dat zijn zogenaamde 2.5D games: alle figuren en de achtergronden zijn wel degelijk 3D, maar je ziet ze enkel van de zijkant.

En zoals in het artikel vermeld wordt ook Bloodstained: Ritual of the Night met de Unreal Engine gemaakt. Ook dit is een game met een 2.5D perspectief.

En je kan ook denken aan games met een isometrisch of top-down perspectief, zoals vaak wordt gebruikt bij het zogeheten dungeon crawler genre, denk bijvoorbeeld aan Lara Croft and the Guardian of Light:
Avatar
banjokazooie | 14 april 2017 22:39 | #273524
collapse
Ik hoop niet dat er meer echte Japanse games dus de echte JRPG uitkomen. En weinige meer westerse games. Hoop wel dat goed gelijkmatig verdeeld gaat zijn Ik hoop gewoon op meer toffe hack and Slash uit Japan games zoals Bayonetta en Ninja Gaiden maar dan niet het Dark souls sausje wat Nioh gebruikt.
Avatar
ThanosReXXX | 14 april 2017 22:49 | #273525
Reactie op post #273524 van banjokazooie
collapse
Ik snap wel dat je dat denkt, maar in Japan maken ze wel meer soorten games dan enkel maar RPG's, dus het is juist een enorme verrijking van het aanbod, iets dat de meeste mensen toch juist aan zou moeten spreken.

Denk aan side scrolling beat em ups, fighters, puzzle games, shooters (die met ruimteschepen, niet first person shooters) enz. enz. Genoeg keuze voor iedereen en hoe meer, hoe beter, toch?
Avatar
IJsbeer | 15 april 2017 00:33 | #273528
Reactie op post #273525 van ThanosReXXX
collapse
Enig probleem is dat ik geen enkel Japans kan. Razz
Avatar
ThanosReXXX | 15 april 2017 14:18 | #273537
Reactie op post #273528 van IJsbeer
Veel Japanse games die niet text-heavy zijn zoals jRPG's hebben doorgaans heel veel Engelse woorden erin en de menu's wijzen zichzelf ook, dus het is prima te doen. Vooral bij fighters of shooters is 90% van de tekst die je in beeld voorbij ziet komen, in het Engels, dus die zijn prima speelbaar, ook als je geen Japans kent.

Ik zelf ken ook maar een paar woordjes, maar op een bepaald moment ga je ook die tekens herkennen in games die voor bepaalde begrippen staan, zoals options, start, characters, ready enz. omdat die er in alle games hetzelfde uitzien.

En als je erop klikt, dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt... Wink
Avatar
MichaelNight | 15 april 2017 11:22 | #273534
Goed nieuws!

Ik hoop dat ze in de toekomst de volgende games gaan maken/ontwikkelen:

Kingdom Hearts
StreetFighter (?)
Tekken
Alone in the Dark
Inner Chains

Worship

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Bloodstained: Ritual of the Night

Platform: Nintendo Switch eShop
Genre: 2.5D actieplatformer
Ontwikkelaar: Inti Creates / Armature Studio
Uitgever: 505 Games
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: Onbekend
Releasedatum: 2018

Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Armor Project
Uitgever: Square Enix
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: Onbekend

Shin Megami Tensei 25th Anniversary HD Project

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Atlus
Uitgever: Atlus
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: Onbekend