Ontwikkelaars Starlink: Battle for Atlas praten over vrijheid van spelers Nieuws | 13 juni 2017 12:03 | Auteur: Mink | Bron: gamesindustry

In een interview hebben de ontwikkelaars van Starlink: Battle for Atlas gesproken over de vrijheid van de spelers.

Gisteren kondigde Ubisoft Starlink: Battle for Atlas aan voor onder meer de Nintendo Switch. Deze verrassende aankondiging ging gepaard met een hoop vraagtekens, kun je het spel spelen zonder de toys-to-life-producten of moet je de minuscule ruimteschepen en hun onderdelen allemaal los aanschaffen? In een interview met GamesIndustry spraken de ontwikkelaars over deze kwesties (vertaald):

"We denken dat innovatie weer leven kan blazen in deze markt. We denken dat veel jongere spelers geïntroduceerd raakten aan toys-to-life en dat was top. Maar toen ze eenmaal opgroeiden was er geen vervolg titel meer voor ze. We wilden niet simpelweg nog zo'n game maken, het was belangrijk voor ons om innovatie te hebben. We wilden innovatie met het speelgoed en tevens met de grote open wereld.

We denken dat het speelgoed de volledige game is. Dat is de pracht ervan, een minuscule variant van je ruimteschip op de controller. Er is geen complex menu, het is er gewoon. Je pakt een wapen en zet het erop, vervolgens zit het in-game ook op je ruimteschip. Wil je een andere piloot met een andere speciale ability, verander het in real-life. Het is de gemakkelijkste manier om iets in-game aan te passen. De schepen en piloten zijn daarbij zeer geschikt als decoratie in je kamer.

We wilden de gamers alle keuzes geven, dus je kunt het spel geheel spelen zonder fysieke speelgoedelementen aan je controller te koppelen. Je kunt alle onderdelen ook in-game verzamelen. We vinden spelervrijheid het belangrijkste wat er is, dus hebben we gekozen niets te verplichten."


Starlink: Battle for Atlas verschijnt in de herfst van 2018 voor de Nintendo Switch.
Next articleBewegende beelden LEGO Marvel Super Heroes 2 toont blokkerige... Previous articleSplatoon 2 houdt assist bij en hoevaak de speler Special Weapon...

Reacties van gebruikers

Avatar
offensive | 13 juni 2017 14:57 | #275106
collapse
Deze game is niks voor mij denk ik. Wel top dat Ubisoft de Switch redelijke ondersteuning geeft. Wel jammer dat de echt grote titels als Farcry5 en Assassins Creed niet naar de Switch komen.

Mag nog wel hopen op BG&E2
Avatar
Ruben91lp | 13 juni 2017 16:02 | #275110
Reactie op post #275106 van offensive
collapse
Ik zou er niet op rekenen. Ik verwacht dat de game te ambitieus wordt om op de switch te kunnen draaien. Daarnaast brengt ubi vooral kindvriendelijke spellen naar de switch, ik denk niet dat dit nu opeens gaat veranderen. Ik hoop dat ik het mis heb overigens.
Avatar
offensive | 13 juni 2017 16:09 | #275111
Reactie op post #275110 van Ruben91lp
Nou ja wat we gezien hebben van BG&E2 was een CGI trailer geen ingame of gameplay beelden. De game schijnt op de Snowdrop engine te draaien die engine wordt ook gebruikt door de Mario meets Rabbids games het zou technische denk wel mogelijk zijn.

Dus ik heb nog een klein beetje hoop....
Avatar
Sharjah-Games | 13 juni 2017 16:16 | #275112
Reactie op post #275106 van offensive
Ik snap dat mensen graag games zoals Farcry en Assasins Creed zien, maar als je goed nadenkt snap je dat deze games niet op de Switch komen. Want deze spellen waren al jaren in de maak, voordat Ubisoft de Devkit van de Switch hadden gekregen. Ontwikkelaars hebben de Devkit van de Switch niet eens een jaar in bezit, dus ik snap wel waarom deze spellen niet nog niet uitkomen op de Switch. Als volgend jaar geen grote titels komen op de Switch, dan pas ga ik balen, maar voor nu snap ik het!!!

BG&E2 kan makkelijk op de Switch komen, console is krachtiger dan mensen denken!!!
Plus de laatste versie van Unreal Engine draait op de Switch, Snow Drop Engine draait goed op de Switch, Frostbite kan erop, dus ik heb alle vertrouwen in dat die ook op de Switch komt!!!

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Starlink: Battle for Atlas

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Ubisoft Toronto
Uitgever: Ubisoft
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: Onbekend
Releasedatum: Q4 2018

Screenshots