FIFA 18 producer praat over Nintendo Switch-versie en reden achter custom engine Nieuws | 13 juni 2017 20:56 | Auteur: Mink | Bron: NintendoLife / Nintendo World Report

Via NintendoLife heeft FIFA 18 producer, Andrei Lazaresco, gesproken over de Nintendo Switch-versie.

Vandaag is er een interview online verschenen met Andrei Lazaresco, producer van FIFA 18. Hier spreekt hij over de Nintendo Switch-versie en waarom deze op een costum engine draait, in plaats van de Frostbite engine. Hij wist te zeggen (vertaald):

"Toen we voor het eerst naar het platform keken en onszelf afvroegen wat de unieke features waren van deze console, besloten we een unieke engine te bouwen. We waren van mening dat dit het beste zou zijn voor de ervaring van de spelers. We gebruiken fysieke rendering, het publiek is 3D, het gras is 3D en de lichteffecten zijn nieuw.

(...)

Het is niet zo dat Frostbite niet werkt, maar dat een custom-built engine een betere ervaring levert. Ik ben geen tech persoon. Ik maak spellen. Ik weet hoe een game aan moet voelen en als ik mensen van de game zie genieten, dat betekent de wereld voor me."


FIFA 18 verschijnt 29 september 2017 voor onder meer de Nintendo Switch.

Next articleTwee amiibo, bewegende beelden en nieuwe Coliseum Mode in Fire... Previous articleSpeciale editie Metroid: Samus Returns en amiibo aangekondigd

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

FIFA 18

Platform: Nintendo Switch
Genre: Sports
Ontwikkelaar: EA Bucharest
Uitgever: EA Sports
Aantal spelers lokaal: 4
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 4
Releasedatum: 29 september 2017

Screenshots