Rocket League draait op 720p 60 fps in dock en handheld Nieuws | 14 juni 2017 12:29 | Auteur: Mink | Bron: Polygon

Via Polygon weten we dat Rocket League op de Nintendo Switch 720p zal draaien met zestig frames per seconde.

Rocket League is een racespel waarbij het de bedoeling is een gigantische bal in de goal van de tegenstander te rijden. Je bent niet beperkt tot alleen de grond, met de boosts kun je tevens door de lucht heen vliegen.

Vandaag weten we dat Rocket League op de Nintendo Switch 720p draait met zestig frames per seconde. Dit geldt zowel voor de handheld-versie als de docked versie van de Nintendo Switch.

Rocket League moet voor het einde van 2017 verschijnen voor de Nintendo Switch.
Next articleOntwikkelaar in gesprek in video van Super Mario Odyssey geeft... Previous articleWooden Kingdom, hint naar multiplayer en meer van Super Mario...

Reacties van gebruikers

Avatar
JORISGUY7XD | 14 juni 2017 12:47 | #275260
collapse
720p en splitscreen? Au!
Avatar
SMS | 14 juni 2017 14:12 | #275270
Reactie op post #275260 van JORISGUY7XD
collapse
We hadden het erger op de N64 en Gamecube, we kunnen dit wel aan. Razz
Avatar
JORISGUY7XD | 14 juni 2017 15:21 | #275275
Reactie op post #275270 van SMS
Don't remind me... dat was echt een nachtmerrie!
Avatar
ThanosReXXX | 14 juni 2017 14:50 | #275274
Reactie op post #275260 van JORISGUY7XD
collapse
Daar ga je echt zo goed als niets van zien. Snelheid en soepele gameplay is hier veel belangrijker en het is nu niet alsof deze game het toppunt is van grafische pracht, dus het zal weinig afbreuk doen aan het totaal.
Avatar
Michiel | 14 juni 2017 15:26 | #275276
Reactie op post #275274 van ThanosReXXX
collapse
Eens, behalve als je een versie gewend bent die wel 1080p 60fps draait. Een stap terug doen is altijd dodelijk.
Avatar
Paul H. | 14 juni 2017 15:30 | #275277
Reactie op post #275276 van Michiel
Of in 4k...#pcmr Razz
Avatar
ThanosReXXX | 14 juni 2017 16:13 | #275289
Reactie op post #275276 van Michiel
Mjèh... ik vind het verschil 720p/1080p echt verwaarloosbaar in heel veel games, en ik heb een grote, Full HD plasma TV waarop ik dat prima kan zien.

Als je het gaat hebben over van 720p naar 4K, dan is het een dubbele stap, en daar is wel duidelijk verschil in te merken, wat ook op zal vallen al draait een game snel en heb je niet alle tijd om op de details te letten.

Maar in het algemeen ben ik toch wel een beetje klaar met het gemekker over dat alles maar "minimaal" 1080p/60fps moet zijn, want ook een hoge frame rate is lang niet voor alle game genres van belang of cruciaal.

Er zijn op alle systemen zoveel oude games, zowel 2D als 3D, die vandaag de dag nog steeds prima te spelen zijn en er ook goed genoeg uit zien, bijvoorbeeld door middel van wat upscaling met een VGA box, een apparaatje dat ik zelf gebruik voor mijn Sega Dreamcast, en dat ziet er prachtig uit op zo'n groot scherm.
Avatar
JORISGUY7XD | 14 juni 2017 15:30 | #275278
Reactie op post #275274 van ThanosReXXX
collapse
Ja, misschien. Alleen ik heb toch slechte herinneringen aan Mario Kart 8 op de Wii U... Die details niet zien vind ik gewoon niet zo fijn. En zeker niet als je die 720p door vieren deelt. Weird

Conker's Bad Fur Day en Banjo Tooie waren echt één grote waas met de shooter-modi! Furious
Avatar
ThanosReXXX | 14 juni 2017 16:14 | #275290
Reactie op post #275278 van JORISGUY7XD
collapse
Mario Kart 8 op de Wii U ziet er prachtig uit, dus ik zie het probleem niet. En wat hebben die N64 games er nu weer mee te maken?
Avatar
JORISGUY7XD | 14 juni 2017 16:49 | #275297
Reactie op post #275290 van ThanosReXXX
Mario Kart 8 op de Wii U ziet er prachtig uit, dus ik zie het probleem niet.

Dat vind ik niet. Maar tja... ik speel dan ook altijd 60 fps met 1080p zonder split-screen op mijn PC, ik verwen mezelf misschien te veel.
EDIT: Heb het wel over split-screen, hè. Als je alleen speelt is het gewoon perfect. Bij FAST Racing Neo had ik trouwens nog meer last van de 720p bij splitscreen, omdat je moeilijk in de verte kon kijken.

En wat hebben die N64 games er nu weer mee te maken?

Niet veel, wilde gewoon een extreme vergelijking maken en oude frustraties naar boven halen.
Avatar
Gohma | 14 juni 2017 12:55 | #275261
Zolang die maar 60fps is, is er maar weinig te zeuren om eerlijk te zijn.
Avatar
jochem | 14 juni 2017 13:54 | #275266
60 fps is een must in rocket league, als dat betekent dat het in 720p moet dan so be it.
Avatar
offensive | 14 juni 2017 16:53 | #275299
Ah joh voor mij is 720p prima.

Mijn tv is nog een HD-Ready.....
Avatar
Stevendek | 14 juni 2017 22:59 | #275313
Rocket league... so the sickness has arived on the switch. Ik snap niet goed dat dit spel zo populair is geworden. Dit is in mijn ogen de fidget spinner van de video games.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Rocket League

Platform: Nintendo Switch eShop
Prijs: €19,99
Genre: Sports
Ontwikkelaar: Psyonix
Uitgever: Psyonix
Aantal spelers lokaal: 8
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 8
Releasedatum: 14 november 2017

Screenshots