Reggie legt uit waarom ze Metroid Prime 4 zo vroeg hebben aangekondigd Nieuws | 16 juni 2017 22:20 | Auteur: Neslihan | Bron: IGN

Nintendo kijkt per game wanneer ze het het best kunnen aankondigen, aldus Reggie.

Afgelopen dinsdag kondigde Nintendo tijdens de Nintendo Spotlight aan dat Metroid Prime 4 nu in ontwikkeling is voor de Nintendo Switch. Na bijna een decennium wachten op een vervolgdeel op Metroid Prime 3: Corruption voor de Wii, hebben fans eindelijk de bevestiging van Metroid Prime 4 gekregen. Er is echter, afgezien van de korte teaser van de Nintendo Spotlight, niets laten zien over het spel: een volwaardige trailer noch gameplay-beelden.

In een interview met Reggie Fils-Aime werd gevraagd waarom Nintendo Metroid Prime 4 al zo vroeg heeft laten zien is. Hierop antwoordde Reggie dat ze bij Nintendo oprecht denken dat een aankondiging gepaard met een hands-on mogelijkheid de beste manier is om een game aan te kondigen. Zo gaf hij Super Mario Odyssey als voorbeeld en legde uit dat ze het spel maanden geleden al konden aankondigen, maar dat ze daar nog niet klaar voor waren. Zo was het team nog niet gereed om de game te tonen en om de consument met beelden te laten begrijpen hoe Cappy werkt. Bij een game die echter voor een langere tijd in ontwikkeling is, zoals Metroid Prime 4, en waarvan ze weten dat mensen het graag willen, delen ze het nieuws eerder. Zo maken ze letterlijk voor elke game, titel voor titel, deze beslissing, aldus Reggie.
Next articleInfographic toont aankomende titels voor 2017 Previous articleNintendo: 'We hebben veel geleerd van de Nintendo Classic Mini:...

Reacties van gebruikers

Avatar
SMS | 17 juni 2017 02:29 | #275386
Ze wisten gewoon dat Metroid fans woest zouden worden als we alleen Yoshi, Dynasty(Fire emblem) Warriors, Xenoblade, Kirby en Mario kregen. Beter dat ze laten zien dat dit niet de Wii U 2 wordt.
Avatar
MichaelNight | 17 juni 2017 11:48 | #275392
collapse
Volgens mij zijn ze niet eens begonnen met het ontwikkelen van de game, ze hebben alleen het logootje laten zien om ons (fans) te laten dimmen. Ze zijn nu nog met spoed bezig om die metroid 3ds op tijd af te kunnen krijgen.. dus puntjes op de i zetten. Maak mij niet uit, zolang de game maar zo goed wordt gemaakt mogen ze van mij zolang over doen, zolang ze maar willen.
Avatar
JORISGUY7XD | 17 juni 2017 12:43 | #275395
Reactie op post #275392 van MichaelNight
Ze zijn al wel bezig. Ze hebben sinds kort een team bij elkaar gekregen en ze zijn al een tijdje bezig, maar waarschijnlijk nog geen jaar... Weird
Avatar
FalconPawnch | 17 juni 2017 17:32 | #275400
collapse
Nou lekker dan, we kunnen er nog een jaar of twee op wachten zeer waarschijnlijk...

Wat een onzin reden trouwens...

"Zo gaf hij Super Mario Odyssey als voorbeeld en legde uit dat ze het spel maanden geleden al konden aankondigen, maar dat ze daar nog niet klaar voor waren. Zo was het team nog niet gereed om de game te tonen en om de consument met beelden te laten begrijpen hoe Cappy werkt. Bij een game die echter voor een langere tijd in ontwikkeling is, zoals Metroid Prime 4, en waarvan ze weten dat mensen het graag willen, delen ze het nieuws eerder"

Ze konden Mario Odyssey wel maanden geleden al aankondigen maar dat ze er nog niet klaar voor waren... onzin! Ze hebben het maanden geleden al aangekondigd tijdens de release van de Switch, of zelfs ervoor nog geloof ik.

En dan aan de andere kant een game die voor langere tijd in ontwikkeling is...? Is Mario Odyssey dat dan niet?

Waarvan ze weten dat mensen het graag willen? Ik neem aan dat dit voor beide games geldt... het is gewoon random kletspraat zoals gewoonlijk van die man.
Avatar
Demin | 17 juni 2017 17:58 | #275402
Reactie op post #275400 van FalconPawnch
collapse
Ze konden Mario Odyssey wel maanden geleden al aankondigen maar dat ze er nog niet klaar voor waren... onzin! Ze hebben het maanden geleden al aangekondigd tijdens de release van de Switch, of zelfs ervoor nog geloof ik.


Het is onderdeel van Reggie's baan dat hij heel vaak PR-praatjes moet ophangen ipv de ongecensureerde waarheid mag zeggen. Deze uitspraak is daarop geen uitzondering, maar er is in dit geval wel iets misgegaan bij de vertaling. Reggie doelde hier echt alleen op de aankondiging van de hat mechanic uit Super Mario Odyssey. En dat is iets wat wél pas tijdens deze E3 is aangekondigd.

De reden die ze aandragen voor de vroege aankondiging van Prime 4 is overigens inderdaad bullshit, hoor. Ze waren gewoon bang dat Metroid: Samus Returns dezelfde woede van de fanbase zou opwekken als Federation Force. Daarom hebben ze Prime 4 zo vroeg aangekondigd, nu Prime 4 bevestigd is hoor je niemand klagen over de 2d Metroid voor de 3DS.
Avatar
ThanosReXXX | 17 juni 2017 18:07 | #275406
Reactie op post #275402 van Demin
collapse
En wat is er dan wel mis met Samus Returns (behalve volgens de zeikerds dat het geen nieuwe game is maar een remake)?

Ik denk dat die game bij lange na niet in de buurt gaat komen van de backlash die Federation Force veroorzaakte, dus dat enkel en alleen de aankondiging van Metroid Prime 4 enig potentieel geklaag over deze nieuwe 3DS game zou tegen gaan, lijkt mij echt totale onzin.
Avatar
FalconPawnch | 18 juni 2017 12:06 | #275417
Reactie op post #275406 van ThanosReXXX
ik snap ook de haat niet naar de Samus Returns. Die game ziet er prima uit en is geen Prime naamdrager. Dan vind ik het gewoon prima. Federation Force was een goedkoop project dat op de succesvolle naam van Metroid Prime leunde.
Avatar
SpijkerJasper | 17 juni 2017 18:20 | #275409
collapse
Reggie legt uit waarom ze Metroid Prime 4 zo vroeg hebben aangekondigd...

Waarom vragen ze niet aan Reggie waarom Nintendo nu pas een nieuwe Metroid Prime gaat maken en waarom Retro deze game niet ontwikkelt en niks heeft gedaan na DKC op de WiiU in 2014. Of is het min of meer al bekend dat Retro 'ergens' mee bezig is? Dan nog blijft het bizar dat niemand meer hoorde van het bedrijf dat de geniale Prime trilogie en dat ze in de gehele WiiU periode maar één game konden maken.
Avatar
ThanosReXXX | 17 juni 2017 18:26 | #275410
Reactie op post #275409 van SpijkerJasper
collapse
Het gerucht gaat al geruime tijd dat Retro Studios òf met een Kid Icarus game bezig is, òf met een geheel nieuwe IP, maar wat het is dat weet niemand.

Ik had zelf ook gehoopt iets te zien of te horen deze E3, wat betreft waar ze nu eigenlijk nu al drie jaar mee bezig zijn, maar helaas...

Zelfde geldt eigenlijk ook voor Platinum Games: daar hoor je ook niet veel meer van. En er zal toch nog wel een Bayonetta 3 aankomen, zou je denken, maar niets is natuurlijk zeker.
Avatar
offensive | 17 juni 2017 22:17 | #275413
Reactie op post #275410 van ThanosReXXX
collapse
Begin Juni heeft Platinum Games nog gemeld dat ze met iets voor de Switch bezig zijn.
Avatar
FalconPawnch | 18 juni 2017 12:11 | #275418
Reactie op post #275413 van offensive
collapse
Ik snap alleen nooit waarom het zo moeilijk is voor devs om te vertellen waar ze aan werken. Zijn ze bang dat iemand het idee jat of zo? If so, dan zou de jatter nog altijd pas later beginnen en het concept/idee nooit zo goed uit kunnen werken of beter kunnen maken dan het originele spel.

Dat Metroid prime 4 is aangekondigd is tof, alleen het is nu nog te vroeg om te juichen omdat we nog niks weten. Wat voor type game wordt het? Het is >PRIME< maar dan wel van een compleet andere developer... Ik vermoed dat je niet meer je hele omgeving can scannen met een scanvisor of overal Lore kan vinden. Dat vond ik juist zo sterk aan de Prime games, ze zaten vol met verhaal en lore en informatie van alles wat je tegenkwam. Het was vooral veel scouten en ontdekken.

Wat ik wel hoop, is dat ze het 'kamertjes' systeem eens op de schop nemen. Dat er op elke planeet blijkbaar deurtjes in de natuur zitten die je alleen kan openen met toevallig de uitrusting van Samus, is natuurlijk raar. Hier zouden ze wat logischers op kunnen verzinnen.
Avatar
ThanosReXXX | 18 juni 2017 14:08 | #275420
Reactie op post #275418 van FalconPawnch
collapse
Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken over Metroid Prime 4, aangezien de hoofd ontwerper van het aankomende deel ook degene is die het team van Retro Studios aanstuurde dat de eerste drie delen maakte, dus die was min of meer bepalend in de look en feel van de vorige games.
Avatar
MVG | 18 juni 2017 17:51 | #275431
Reactie op post #275420 van ThanosReXXX
@ThanosreXXX
Komt ook nog bij dat "Metroid Prime" destijds ook door een nieuwe ontwikkelaar werd gemaakt. Zij hadden zich ook nog niet bewezen. Een nieuw team kan zelfs als pluspunt werken, aangezien er misschien wat meer vernieuwing ontstaat. De eerste drie "Prime" games lijken op zich sterk op elkaar. Zelf vind ik de eerste nog steeds de beste. Een nieuw team hoeft dus absoluut niet te beteken, dat we nu een minder deel krijgen.

@Falconpawnch
Die deurtjes mechaniek hoort overigens bij de claustrofobische sfeer van het spel. Achter iedere deur kan gevaar dreigen, waarbij de spanning wordt opgebouwd door de deuren niet meteen open te laten gaan. De speler is daardoor geneigd even te wachten in plaats van door te stormen. Dit wordt nog erger als je een speciaal wapen nodig hebt om een deur te openen. Een mechaniek die eigenlijk moet blijven.

Het is ook logisch dat een ontwikkelaar niet meteen alles naar buiten toont, als ze met een project bezig zijn. Games zijn grote projecten, die lang in ontwikkeling zijn. Mensen kunnen in die tijd een bepaalde mening opbouwen over een project, die misschien niet aansluit op de werkelijkheid. Tijdens ontwikkeling zijn sommige games min of meer continu aan het veranderen. Ook wil men niet teveel verklappen. Vergelijk het met een kunstenaar die zijn schilderij niet wil laten zien, voordat het af is. De kans bestaat dat hij anders te horen krijgt, dat het niet lijkt of tegenvalt. Smile
Avatar
ThanosReXXX | 18 juni 2017 14:05 | #275419
Reactie op post #275413 van offensive
collapse
Jawel, met "iets", maar wij als consument hebben daar natuurlijk geen bal aan. Evenementen zoals de E3 zijn toch bij uitstek geschikt om daar een onthulling te doen, en datzelfde geldt voor Retro Studios; die zijn naar verluidt al drie jaar met "iets" bezig, maar een tipje van de sluier, ho maar... Beat up
Avatar
offensive | 18 juni 2017 16:13 | #275426
Reactie op post #275419 van ThanosReXXX
collapse
Helemaal mee eens hoor had ook graag meer gehoord van bij Retro studio's en Platinum games.

Ik denk of beter gezegd ik hoop dat er een strategie achter zit waarom die games nog niet getoond zijn. Nintendo heeft dit jaar al heel wat first Party games klaar en er komen er nog een aantal uit dit jaar Spaltoon2, Mario, Xeno2 Mario x Rabbids, Fire Emblem Warriors. Met die games hebben ze al veel aandacht van de consumenten. Ik denk/hoop dat wanneer de meeste van de genoemde games uitgekomen zijn. Ze dan komen met een Direct om nieuwe games te tonen en zo weer het momentum te houden.
Avatar
ThanosReXXX | 18 juni 2017 18:27 | #275432
Reactie op post #275426 van offensive
collapse
Nou ja, vanaf 21 september hebben we ook nog de Tokyo Game Show, en daarna komt ook nog de GamesCom in Keulen, dus er zijn nog wel wat gelegenheden, en er zal inderdaad ook te zijner tijd wel weer een Direct komen, dus uiteindelijk komt er wel weer eens wat.

Maar dat neemt voor mij persoonlijk niet weg dat ondanks dat ik de E3 goed vond, zowel voor Nintendo als voor een aantal andere partijen, dat ik buiten de "verrassingen" (het gerucht ging namelijk al maanden dat er twee Metroid games in de maak waren, dus het kwam niet helemaal onverwacht) en de aankondiging van een echte console Pokémon game, en misschien ook nog de bevestiging dat Pikmin 4 echt nog steeds in ontwikkeling is, ben ik toch wel teleurgesteld in de eerder genoemde wegblijvers.

Daarnaast zou ik ook wel weer eens een keer een F-Zero, Wave Race of 1080 Snowboarding willen zien. En nog even wat meer moeite van Nintendo om te laten zien dat ze echt mee willen doen met third parties, want al ziet de line up er vanuit Nintendo titels zelf wel goed uit, die third party titels zijn best nog mager, dus als ze de huidige positieve situatie omtrent de Switch willen handhaven, dan moet daar zeker nog wel een schepje boven op.

Maar goed, de games die ze lieten zien, waren wel tof. Mario Odyssey zag er prachtig uit, en de rest van de games hadden allemaal wel wat leuks of interessants, dus er zit een boel leuks aan te komen.
Avatar
offensive | 18 juni 2017 19:46 | #275433
Reactie op post #275432 van ThanosReXXX
collapse
Ik had ook wel meer van third parties verwacht. Zeker van bijvoorbeeld een Capcom die waren voor de E3 een paar in het nieuws, dat ze betrokken waren bij de ontwikkeling van de Switch ze hadden Nintendo geadviseerd meer ram erin te doen.

Volgens op de E3 kondigen ze Monster Hunter World aan voor een aantal platformen maar de Switch wordt niet genoemd. Zelf de Xbox krijgt die game terwijl dat systeem totaal niet verkoopt in Japan.
Avatar
MVG | 18 juni 2017 21:37 | #275434
Reactie op post #275433 van offensive
Daar snapte ik ook helemaal niks van. Nu begrijp ik sowieso al helemaal niks meer van Capcom, want eigenlijk zijn al hun keuzes rondom Nintendo onbegrijpelijk.

Ten eerste: "MegaMan Legacy Collection", "MegaMan Legacy Collection 2" en "Disney Afternoon Collection". Allemaal Nes-games, opgegraven door Capcom om nogmaals snel aan te verdienen. Geen Switch uitgave, terwijl het wegens vroeger én de draagbaarheid van het systeem daarop juist beter tot zijn recht zou komen. Dat is dus al 0 punten voor Capcom. Is het een keer gewenst dat ze willen incashen op de Switch, doen ze het niet...

Capcom gebruikt liever als excuus dat ze "Ultra Street Fighter II" naar de Switch brengen. Op Facebook werd dat als reden gegeven waarom bijv. "Marvel Vs. Capcom Infinite" niet naar de Switch komt.
Daarnaast moet "Ultra Street Fighter II" goed verkopen, omdat Capcom anders de support stopt. Door "Monster Hunter XX" is dat ontkracht, maar het was een half dreigement dat je dat spel maar beter kunt kopen, want wat zou het rot zijn als Capcom geen games naar de Switch brengt. De support zou dan dus afhangen van een opgepoetste 10 jaar oude remake, van een 27 jaar oud spel. Gestoord! Het is 2017, Capcom!

Dan zijn er nog al die games die wel naar Playstation 4 en Xbox gaan, maar niet naar de Switch. De Switch is dus weer eens het B-systeem. Mogelijk een kwestie van tijd, wegens de reputatie van de Wii U eerder, maar dan nog: de Switch wordt achtergesteld. Geen nieuwe aankondigingen. Van "Monster Hunter XX" hoorden we niets. Van "Monster Hunter World" wel. Voor de Switch alleen in Japan of nog in een te vroeg stadium?

In ieder geval, sinds Capcom de MegaMan en MegaMan X series als oud ijzer behandelt en weigert er iets nieuws mee te doen, bevalt hun beleid mij al voor geen meter. Capcom mag dan misschien moeite hebben met hun vertrouwen in de Switch (waarschijnlijk weer een kwestie van twijfelende financieel managers, zoals overal), maar ik twijfel op mijn beurt weer aan Capcom.

Hoop dat ze toch nog wat games naar de Switch brengen. Ze hebben geweldige reeksen en sommige zouden niet misstaan op de Switch. Des te meer hoop ik, dat de Switch zijn populariteit behoudt en ontwikkelaars laat zien dat ze ook daarop games moeten uitbrengen. Grote ontwikkelaars als Ubisoft en Capcom voorop!
Avatar
Elm | 02 juli 2017 20:24 | #275787
https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Metroid Prime 4

Platform: Nintendo Switch
Genre: First Person Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: Onbekend

Screenshots