Call of Duty: World War II niet onderweg naar de Nintendo Switch Nieuws | 03 juli 2017 11:40 | Auteur: Neslihan | Bron: Sledgehammer Games

Sledgehammer Games bevestigt dat Call of Duty: WWII geen Nintendo Switch-versie zal krijgen.

Een tijdje terug ging er een gerucht rond dat de nieuwste Call of Duty mogelijk naar de Nintendo Switch zou komen. Na veel theorieën, speculaties en geruchten heeft ontwikkelaar Sledgehammer Games echter via een Ask Me Anything op Reddit bevestigd dat dit niet het geval is (vertaald):

''Ja of nee? Komt Call of Duty: WWII naar de Nintendo Switch?''

Sledgehammer Games: ''Nee.''


Call of Duty: WWII verschijnt dus niet voor de Nintendo Switch.
Next articleNintendo: ''De vraag naar de Nintendo Switch overschreed de... Previous articleSuper Mario Odyssey-director spreekt over verschillende koninkrijken...

Reacties van gebruikers

Avatar
Paul | 03 juli 2017 12:15 | #275794
Wel jammer natuurlijk, maar ook wel begrijpelijk. Het spel is zo goed als af, en het porten naar de Switch zou weer veel tijd en geld kosten, iets wat EA Activision allebei niet graag over heeft voor Nintendo.

Ik zou het niet erg vinden als ze een spinoff maken die alleen maar draait om zombies ofzo. De CoD multiplayer is mij toch te arcade en saai.
Avatar
offensive | 03 juli 2017 12:51 | #275796
Zeg ik.
Avatar
deejaydadream | 03 juli 2017 13:16 | #275797
collapse
Veel XBOX ONE & PS4 games, worden gemaakt voor veel meer geheugen en snelheid van de processor. Om dan een game naar de Switch te poorten, is dan best een klus en kost veel geld. Dan vrees ik dat er weer veel verloren gaat van de game, een modus of iets.

Als de Switch heel goed gaat verkopen, zou ik als uitgever mijn studio's de opdracht geven om voor de minst krachtige console/handheld te gaan ontwikkelen en van daaruit dezelfde versie naar de PS4 XBOX ONE. Maar dat denk ik niet dat met veel games gaat gebeuren, ik vrees met amper.

Ik hoop dat 3rd party uitgevers aparte games gaan maken voor de Switch.

Persoonlijk hoop ik op een deel II van exite truck (ik weet er is een officieel deel 2, maar niet in Europa uitgebracht), met dezelfde soort race wagens en game systeem. Maar zeker met online mogelijkheden.
Avatar
ThanosReXXX | 03 juli 2017 13:56 | #275800
Reactie op post #275797 van deejaydadream
collapse
Ontwikkelen vanuit het zwakste systeem werkt niet, en zou ook heel erg dom zijn, commercieel gezien. Dan moet je dus voor de andere consoles een grafisch minder zware versie gaan upscalen met als gevolg lelijke textures en gebrek aan effecten, of je moet meteen vanaf het begin dubbele texture sets en allerlei andere game assets maken voor de zwaardere versies, en dat is alsnog dubbel werk.

Down-porten/down-scalen is de industrie standaard en dat zal ook nooit veranderen. Je begint gewoon altijd bij de meest ambitieuze versie, en van daaraf schaal je naar beneden.

De hardware op zich heeft er ook niet zoveel mee te maken. Wat er naar alle waarschijnlijkheid aan de hand is, is precies wat Paul H. zegt, en ook het feit dat er naar verhouding met de andere consoles maar heel weinig van de Switch zijn verkocht. De teller staat nu op ruim 5 miljoen en ook lang niet iedere Switch bezitter is geïnteresseerd in een Call of Duty game, dus op dit moment is er voor Activision gewoon nog even geen gezonde markt op de Switch.
Avatar
deejaydadream | 03 juli 2017 15:41 | #275806
Reactie op post #275800 van ThanosReXXX
collapse
Maar zo lang er ook geen grote 3rd party AAA games naar de Switch komen, dan vrees ik dat ergens tussen 15 en 25 miljoen verkopen binnen 3 a 4 jaar, de Switch zal blijven hangen. Dan zal iedereen die Nintendo games wilt spelen, de Switch wel gekocht hebben.

Nieuwe gamers die de Switch als console zien, zullen dan eerder een XBOX ONE en PS4 gaan kopen. Omdat daar meer grote games op uit komen CoD, A.C., GTA etc.
Daar vrees ik voor.

Ik wil ook geen downgrade of light versie van een game krijgen. Zoals jij het zegt, word de XBOX ONE X dan de standaard om van uit te gaan. Als je daar een game voor ontwikkeld, die zal je niet zomaar, zonder iets uit de game te slopen, op de Switch speelbaar krijgen.

Wat is er mis met een game in 1080 (full HD) en 30 a 60 fps, die op de Switch speelbaar is. Om deze niet ook uit te brengen op de PS4 of XBOX ONE in 1080 (full HD) en 30 a 60 fps. Waarom moet het daar dan mooier op uit zien, en meer mee kunnen?

Persoonlijk denk ik ook dat de handheld mode van de Switch, voor veel problemen zorgt om games van de PS4 of XBOX ONE te poorten. Je hebt dan nog minder processor kracht, batterij etc. maar het scherm is wel kleiner.

Maar Pokemon RPG, Metroid en nog meer games in 2018 (2017 vergeet ik zeker niet), zullen de Switch snel doen verkopen. Ben ook benieuwd naar een price drop of 329 met game bundel.
Avatar
ThanosReXXX | 03 juli 2017 17:08 | #275811
Reactie op post #275806 van deejaydadream
Het zal ook geen dingen uit de game slopen worden. In Unreal Engine 4 kan je bijvoorbeeld scalen van een high end game PC naar een smart device, en de tool sets daarvoor zitten al in die engine. Dat zou voor een Switch versie bijvoorbeeld betekenen: geen HDR, geen advanced lighting of shadows, lagere resolutie voor textures en/of de hele game en minder effecten, iets kleinere omgevingen.

Dat kan met slim programmeren op zo'n manier gedaan worden dat het visueel lang niet zo'n dramatisch effect heeft als je zou denken.

En je kan toch wel begrijpen dat gamers die een zwaardere console kopen, niet zitten te wachten op een game die niet geschaald is naar hun hardware, maar aangepast aan de Switch, omdat die de game anders niet kan draaien? Dat zal hun werkelijk worst wezen, dus dat is gewoon niet realistisch.

En Nintendo kennende, zal ik maar niet te veel hopen op een price drop, in ieder geval niet op zo'n korte termijn...

Waar het nu even op neer komt, is dat Nintendo de toch redelijke goede start van de Switch moet doortrekken en volhouden, dan komen de aantallen en als die hoog genoeg zijn, dan komen er vanzelf ook meer titels omdat het dan voor die third parties de moeite waard wordt om er een aantal van hun titels op uit te geven.

De Switch is nu simpelweg nog te jong en de games die nu uitkomen hebben al een heel lang traject doorlopen, dus het is ook gewoon te laat om die nu nog op de Switch te krijgen. Als Nintendo zijn deel doet dit jaar, dan ben ik er redelijk wat vertrouwen in dat er van de volgende delen in bepaalde series ook gewoon een deel naar de Switch komt.

Niet te snel in paniek raken, dus. Gewoon nog even afwachten. Nu al hel en verdoemenis voorspellen is gewoon veel te vroeg...
Avatar
Jeroen K. | 03 juli 2017 13:25 | #275799
Teleurstellend. Activision had nog wel vertrouwen in de Wii U en probeerde het toen wel, maar durft het nu niet aan. Hetzelfde zie je eigenlijk bij Ubisoft, die bij de Wii U-release nog met Assassin's Creed en ZombiU aankwamen, maar het nu bij meer "gepaste" Nintendo-titels houdt.
Avatar
koekiemonster | 03 juli 2017 15:03 | #275805
Wel te verwachten, maar desalniettemin jammer. Switch lijkt qua support nog minder te krijgen dan de WiiU... Mad

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.