Super Mario Odyssey-director spreekt over verschillende koninkrijken en personages Nieuws | 03 juli 2017 11:24 | Auteur: Mink | Bron: Vice

Er is een interview online verschenen met de director van Super Mario Odyssey voor de Nintendo Switch.

Kenta Motokura is de director van Super Mario Odyssey. De beste man is bekend met de Super Mario-reeks, zo was hij character designer van Super Mario Sunshine én - Galaxy. In dit interview met Vice spreekt Motokura over het stress-level om een game te maken, hoe humaan Mario is en waarom de game stiekem zoveel lijkt op Super Mario 64.

"Eerlijk gezegd is de druk van mijn baas erger dan de druk van buitenaf *lacht*. Als we een game maken denken we voornamelijk aan elementen implementeren die het leuk maken. Het ene aspect na het andere, dus een grote druk-factor is er niet echt.

Het was nooit onze intentie om 'terug te gaan' naar Super Mario 64. Toen we het prototype maakte van Odyssey besloten we om Super Mario 64-achtige elementen toe te voegen aan de stage. We vonden dat het de stijl van de game goed paste.

Dit is een groots verhaal van hoe Mario opzoek gaat naar zijn grote geliefde. We wilden het geheel episch maken en de speler de kans geven ieder plekje te bezichtigen.

Als je op reis gaat, koop je meestal kleren die horen bij je bestemming. Dit concept wilden we ook creëren voor Mario aangezien zijn reis hem naar allerlei plekken brengt. Vandaar dat je van outfit kunt veranderen in Super Mario Odyssey.

We hebben deze game gemaakt met nostalgie in ons achterhoofd. We willen de spelers een gevoel van herkenning geven, daarom hebben we bijvoorbeeld ook het 2D-aspect toegevoegd in de game."


Super Mario Odyssey verschijnt 27 oktober 2017 voor de Nintendo Switch.
Next articleCall of Duty: World War II niet onderweg naar de Nintendo Switch Previous articleVideo-interview met Creative director van Starlink: Battle for...

Reacties van gebruikers

Avatar
Paul | 03 juli 2017 12:18 | #275795
Dat 2D-aspect vond ik erg leuk! Ik hoop dat ze dat wat meer gebruiken (zoals A Link Between Worlds)
Avatar
EmarVGI | 03 juli 2017 13:57 | #275801
collapse
Groots verhaal. Klinkt interessant.
Ik vond het altijd tof dat Sunshine een soort van verhaal had. Het was niet best, maar toch heel vermakelijk. Als ze in Odyssey er weer een vermakelijke verhaallijn in doen vind ik dat zeker tof!
Avatar
Martijn | 03 juli 2017 14:53 | #275803
Reactie op post #275801 van EmarVGI
Dat vind ik wel een belangrijk verschil tussen "Galaxy" en "Galaxy 2". Als je bijvoorbeeld de intro's, tussenfilmpjes en eindes eens naast elkaar legt, voelt het verhaal van "Galaxy" een stuk grootser en spectaculairder aan. Bij "Galaxy 2" wordt er maar weer eens een taart in het verhaal gesmeten. Beide geweldige games, maar verhalend wint "Galaxy" het met gemak. Overigens ook van vrijwel alle andere Mario games die geen RPG zijn. De opzet is gewoon het beste en grootschaligst.

Zie het zeker zitten als "Odyssey" een wat sterker verhaalaspect krijgt. Miyamoto ziet het verhaal liefst zo minimalistisch mogelijk (zie ook "Galaxy 2" tegenover deel 1, dankzij zijn invloed). Ik denk dat het na alle jaren echt geen kwaad kan om het verhaal ook wat meer aandacht te geven en de personages zo wat meer tot leven te laten komen. Mits goed gedaan, kan het best een belangrijke en mooie toevoeging zijn. Kijk bijvoorbeeld hoe een vaag achtergrondverhaal bij Rosalina, het personage zo makkelijk populair maakte.

Wat diepgang kan geen kwaad. Wat meer verhaal kan best een goede toevoeging zijn, ook omdat we het standaard basisverhaal "held redt ontvoerde vrouw van monster" intussen wel kennen. Zowel bij Mario als Zelda de basis, maar dat houdt niet tegen er daarnaast veel meer mee te doen. Smile

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Super Mario Odyssey

Platform: Nintendo Switch
Genre: 3D Platformer
Ontwikkelaar: Nintendo EAD
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 27 oktober 2017

Screenshots