Splatoon 2 krijgt een grafische test Media | 12 juli 2017 11:59 | Auteur: Ricardo | Bron: Digital Foundry

Digital Foundry onderwerpt Splatoon 2 aan een grafische test!

Digital Foundry is bekend van de tests waarin ze het technische aspect van games uitpluizen. In onderstaande video krijgt ook de kleurrijke funshooter Splatoon 2 deze behandeling. De video toont dat er een constante framerate van 60fps is, zoals in de originele game. Met betrekking tot de resolutie spreekt Digital Foundry over een duidelijke verbetering. In Splatoon 2 is sprake van een zich aanpassende resolutie: op sommige momenten ligt de resolutie hoger dan op andere. Wel blijkt dat de resolutie altijd boven de 720p van het origineel ligt en maximaal 1080p bereikt. De verbetering zit hem niet alleen in de resolutie, maar ook in zaken als character models, schaduwen en textures van omgevingen.

Splatoon 2 verschijnt 21 juli voor Nintendo Switch.

Next articleJapanse verkoopcijfers 3/7/2017 - 9/7/2017: stilte voor de storm Previous articleNeem een Podoboo over in stukje artwork en bewegende beelden...

Reacties van gebruikers

Avatar
JORISGUY7XD | 12 juli 2017 12:31 | #276154
collapse
Ja, het ziet er wel een stuk beter uit. Top gedaan Nintendo!
Ik wist trouwens niet dat zo'n dynamische resolutie technologie bestond.
Avatar
ThanosReXXX | 12 juli 2017 13:13 | #276155
Reactie op post #276154 van JORISGUY7XD
collapse
Ach, je moest eens weten wat voor een truukjes die ontwikkelaars allemaal toepassen, en sommigen zijn makkelijker te zien dan anderen, zoals de 2D mensen in de verte bij Mario Odyssey's New Donk City level. (alhoewel het de meesten van ons niet eens was opgevallen zonder de tientallen YouTube filmpjes die ons continu op dit soort dingen wijzen)

Maar al houden al die truukjes ons enerzijds een beetje voor de gek, uiteindelijk is het allemaal bedoeld om zoveel mogelijk uit de hardware te kunnen halen en ons een betere speelervaring te geven.

Ik vind het persoonlijk in het voorbeeld dat ze geven in dit filmpje ook vrij logisch: de resolutie gaat dynamisch omlaag omhoog zodra je naar de hemel boven je hoofd kijkt. Aangezien daar toch niet zoveel te zien is, en het spel zich niet boven in de lucht afspeelt, hoeft dat ook niet in Full HD weergegeven te worden. is dat veel makkelijker te renderen, en dus gaat daar de resolutie omhoog.

Dus: slim en nog nuttig ook... Happy
Avatar
Jesse | 12 juli 2017 13:57 | #276156
Reactie op post #276155 van ThanosReXXX
Het is net omgekeerd, 1080p krijg je als je naar boven kijkt, dan kan het apparaatje het wel trekken, anders eerder 864p tijdens gameplay. Jammer ook dat er weer geen enkele vorm van AA is, maar goed 60fps is hier het belangrijkste bij zo'n shooter.
Eens kijken binnen enkele dagen of het wat is tijdens het splatfest.
Avatar
JORISGUY7XD | 12 juli 2017 15:05 | #276159
Reactie op post #276155 van ThanosReXXX
collapse
Zoals Jesse zegt, de resolutie gaat juist omhoog als je de lucht in kijkt, omdat er dan minder gerendeerd hoeft te worden. Waardoor het natuurlijk lichter is om te draaien, dus kan de resolutie omhoog.

En over die 2D mensen in de achtergrond bij Super Mario Odyssey: Toen ik de revealtrailer voor de 2e keer bekeek zag ik dit helaas gelijk. Ik was wel een beetje teleurgesteld sinds ik nogal op alles let tijdens het spelen of bekijken van een game en daar erger ik me dan dood aan.

Met PC games zit ik ook soms een uur te testen met de grafische settings totdat de game goed runt en er zo perfect mogelijk uitziet.
Avatar
ThanosReXXX | 12 juli 2017 15:07 | #276161
Reactie op post #276159 van JORISGUY7XD
Jullie hebben helemaal gelijk, ik heb het precies verkeerd om gezegd. Bij deze gecorrigeerd... Wink

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Splatoon 2

Platform: Nintendo Switch
Genre: Third-Person Shooter
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 8
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 8
Releasedatum: 21 juli 2017

Screenshots