Mario gaat op safari in de Forest Kingdom in bewegende beelden Super Mario Odyssey Media | 25 juli 2017 11:35 | Auteur: Mink | Bron: GameSpot

Tijdens de Comic Con in San Diego is Super Mario Odyssey speelbaar.

Super Mario Odyssey is de nieuwste telg in de 3D-Mario-reeks. Speel samen met Cappy, het spookachtige wezen dat je petjes en hoeden overneemt. Cappy zorgt tevens voor geheel nieuwe speelstijlen, zo kun je jouw petje weggooien en als platform gebruiken of vijanden overnemen.

Vandaag zijn er nieuwe bewegende beelden online verschenen van Super Mario Odyssey. Deze tonen onder meer de Forest Kingdom en Mario in zijn safari-outfit. Bekijk de video zeker niet als je het koninkrijk van het bos zelf wilt ervaren.

Next articleBonussen Pokémon GO Fest nog drie dagen geldig Previous articleAmiibo-functionaliteit Metroid: Samus Returns bekendgemaakt

Reacties van gebruikers

Avatar
Martijn | 25 juli 2017 11:45 | #276481
collapse
Ziet er natuurlijk geweldig uit. Gaat ongetwijfeld de toptitel van het najaar worden en mogelijk zelfs de beste game van 2017! Toch is er één ding dat mij wat laat twijfelen...

Nu ze de "64" en "Sunshine" benadering wat meer volgen, hoop ik wel dat de gebieden interessant blijven. Vooral in "Sunshine" zag je grote kale levels, waarin op zich weinig gebeurde. Eén van de redenen waarom ik persoonlijk vind dat "Sunshine" wat slecht is verjaard. In 2002 was het zeker een geweldig spel, maar in 2017 is het een wat minder deel (waarmee ik absoluut niet zeg dat "Sunshine" een slecht spel is, want het is nog steeds een prima game!).

Ik hoop echt dat dit in "Odyssey" niet ook zo is, maar zie in het getoonde level nauwelijks spanning. Er zijn zelfs bijna geen vijanden. Waar zit het avontuur in? Het is natuurlijk nog geen definieve versie en het spel zal heus nog volop in ontwikkeling zijn. Dan denk ik o.a. aan "Breath of the Wild", waarbij Nintendo aanvankelijk ook weigerde om verschillende gameplay elementen te tonen, zoals de dorpjes. Mogelijk is dat hier ook, maar het oogt nogal kaal.

Ik weet vrij zeker dat het in orde komt, maar dit is op het moment mijn enige puntje van twijfel. Ik mag hopen dat het uiteindelijke spel prima in balans zal zijn. Smile
Avatar
The Iron Ghoul | 25 juli 2017 12:35 | #276482
Reactie op post #276481 van Martijn
collapse
Ik denk dat het spel vooral gebaseerd is op exploratie en niet op combat. Bij Zelda BOTW waren ook niet heel veel vijanden en zowel daar als bij mario hebben ze geen nut om ze te verslaan. Zonder level-up systeem kan je beter zo min mogelijk vijanden hebben en meer focussen op een mooie wereld waar je van alles kan doen en ontdekken.

Bij Xenoblade of fallout heb je wel veel vijanden nodig, omdat je zo in level omhoog gaat
Avatar
Martijn | 25 juli 2017 15:16 | #276486
Reactie op post #276482 van The Iron Ghoul
collapse
Weet zeker dat het allemaal wel in orde zal komen. Dan nog, in een Mario game heb je vijanden nodig. Dat is niet te vergelijken met een Zelda titel of "Breath of the Wild". Verkennen is leuk, maar er moeten obstakels zijn om te overwinnen. Zomaar wat rondlopen is saai. In "Sunshine" was dit deels zo: te grote gebieden waarin niets gebeurd. "Sunshine" had ook relatief weinig vijanden onderweg, om de boel interessant te houden. Er miste iets. Van mij hoeven ze niet terug naar die formule, zelfs als ze er één en ander van terughalen.

Maar het ziet er mooi uit en ik verwacht een geweldig spel! Kijk er enorm naar uit! Tja, wie niet? Very Happy
Avatar
FalconPawnch | 25 juli 2017 17:44 | #276487
Reactie op post #276486 van Martijn
collapse
Ik heb dit nooit zo ervaren. Mijn punt van kritiek op Sunshine, was de moeilijkheidsgraad die te laag lag. Sommige platformdelen waren wel hardcore, maar het verslaan van bowser kon al veel te snel en was overigens erg makkelijk.
Avatar
Martijn | 25 juli 2017 18:32 | #276490
Reactie op post #276487 van FalconPawnch
Ja, dat klopt ook. Er waren nog wel wat dingen die me wat tegenvielen bij "Sunshine".

Je had inderdaad te snel toegang tot Bowser. Alle shines halen had ook geen meerwaarde, zelfs als je al die vervelende blauwe munten kon vinden (wat zonder guide niet echt lukte). Vergeleken met "Galaxy" etc. lijken de productiewaarden lager, wat zich ook uit in een beperkt aantal werelden, die te vaak worden bezocht. Je merkt het ook in bijv. de stemmen, die niet echt uit de verf kwamen (haha...). Eerdere levels zijn leuker dan latere en er is minder diversiteit omdat alles een tropenthema had. Er waren minder vijanden in grotere, vlakke gebieden, die mede daardoor nogal kaal en saai overkwamen. Een groot contrast met "Galaxy", waar ieder planeetje volle aandacht gekregen leek te hebben, ook wat betreft de plaatsing van vijanden. Het stuk in de intro van "Sunshine" waarbij de achtergronden lijken te missen, spreekt voor mij boekdelen over de productiewaarden. Het voelde soms nog wat onaf of dat de uitwerking nog wat beter kon.

Maar ondanks dat alles is "Sunshine" géén slecht spel. Ik heb er in 2002 erg van genoten, toen hij nieuw was. Later ontdekte ik echter dat hij minder goed verjaard is dan ik dacht. Nog steeds een toppunt in de Mario serie, maar verre van de beste Mariogame in mijn ogen. Nog steeds een topspel overigens, al hoop ik dat "Odyssey" niet teveel overneemt van "Sunshine", juist om bovenstaande redenen. Weinig vijanden in veel gebied laat bij mij dus een soort alarmpje afgaan. Niet dat dit vooralsnog nodig zou zijn.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Nintendo weet wat ze met deze titel doen en het resultaat niet minder dan geweldig gaat zijn. Momenteel de meest geanticipeerde titel voor de Switch om naar uit te kijken, wat mij betreft. Kan niet wachten! Very Happy

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Super Mario Odyssey

Platform: Nintendo Switch
Genre: 3D Platformer
Ontwikkelaar: Nintendo EAD
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 27 oktober 2017

Screenshots