Vervolg van interview over Pokémon bespreekt verhaal, vrijheid en de essentie Media | 12 augustus 2017 15:51 | Auteur: Ricardo | Bron: Game Informer

In dit nieuwe deel van Game Informers interview met Game Freak komen onderwerpen zoals verhaalvertelling, spelersvrijheid en de essentie van de Pokémon-games aan bod.

Eerder deze week deelde Game Informer al een stuk van het interview dat ze met Junichi Masuda en Shigeru Ohmori van Game Freak hielden. Toen spraken de twee ontwikkelaars over de aankomende Pokémon-titel voor Nintendo Switch.

Verhaalvertelling vormt één van de onderwerpen die voorbijkomen in dit vervolg van het interview. Pokémon Sun en Moon waren meer verhalend dan sommige eerdere delen uit de serie. Volgens Ohmori is dit te danken aan de steeds sterker wordende hardware, die meer mogelijkheden meebrengen op het gebied van gezichtsuitdrukkingen, om maar iets te noemen. Game Freak wilt de extra mogelijkheden aangrijpen om ook daadwerkelijk een sterk verhaal neer te zetten, waarmee de ontwikkelaars bepaalde thema's willen overbrengen op de speler.

Masuda praat ook over openheid en vrijheid binnen de Pokémon-games en zegt dat het een lastig onderdeel van de ontwikkeling is. De Pokémon en het vangen van deze wezens staat centraal, maar wanneer de wereld bedreigd wordt, kan het onlogisch lijken om bezig te zijn met het speuren naar Pokémon. Er wordt daarom gezocht naar een balans tussen serieuze gebeurtenissen en wat minder ingrijpende situaties, zodat een Pokémon-spel wel een redelijk tempo vasthoudt, maar dat de speler ook in de gelegenheid wordt gesteld om tijd te besteden aan het vangen van de Pocket Monsters. Masuda en Ohmori delen verder hun visie op totale spelersvrijheid zoals The Legend of Zelda: Breath of the Wild dat kent en definiëren de essentie van Pokémon die alle games met elkaar bindt. Bekijk het interview hieronder.

Next articleSony's Jim Ryan over Nintendo's terugkeer en de Nintendo Switch Previous articleCurve Digital brengt Human: Fall Flat en The Flame in the Flood...

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 14 augustus 2017 00:31 | #276839
Grappig hoe die in 't begin al aanhaalt dat de nieuwe hardware het mogelijk maakt om meer facial expressions te tonen... In Sun & Moon was je character juist zo emotieloos als het maar kon met altijd diezelfde grijns op z'n smoel. Het was bijna creepy.

Anyways, ik wil echt graag beelden zien. Als ze dan BotW aanhalen en over het idee praten dat Pokemon Switch eruit ziet als een BotW environment, geven ze als antwoord "ja we moeten wel een goede reden hebben voor de spelers om in zo'n wereld te spelen". Like WTF!? Dat is JUIST wat we willen!!

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.