DrinkBox studios spreekt over ontwikkeling van Severed, amiibo en veel meer Nieuws | 13 september 2017 13:18 | Auteur: Paul H. | Bron: DrinkBox Studios

In een open interview (AMA) op Reddit mochten Redditors vragen stellen aan het team achter Guacamelee! en Severed.

Op de subreddit van de Nintendo Switch, een pagina op het populaire internetportaal Reddit, komen zogeheten AMA's (Ask Me Anything) regelmatig voorbij. Deze keer was het de beurt aan Drinkbox Studios, de makers van de Wii U-game Guacamelee! en Severed, die is verschenen op Wii U, Nintendo 3DS en Nintendo Switch. Fans kregen de gelegenheid om vragen te stellen, die vervolgens door Drinkbox Studios beantwoord werden. Hieronder lees je een groot aantal vragen en antwoorden die vrij vertaald zijn uit het Engels.

1

De meeste vragen gingen over het concept en de ontwikkeling van Severed. Drinkbox studios had daar (soms op een ludieke wijze) wel antwoord op:

V: Waarom de stiekeme lancering van Severed?
A: Was het een sluip-release? Dat was niet de bedoeling! Ik denk dat we slecht zijn met video inzicht/marketing. Ik zal mezelf een beoordeling geven: D+. Jij mag me ook beoordelen.

V: Wat was de inspiratie voor de naam en het concept van Severed?
A: Het algemene concept van het spel komt van Augusto (Concept lead), en dat ging vooral om zijn gedachten en emoties, die een gevolg waren van het verlaten van zijn familie in Mexico, en het verhuizen naar Canada. De naam kent hier ook zijn oorsprong uit; de zorgen over de verbanden verbreken met familie maar natuurlijk ook het afhakken van lichaamsdelen van het hoofdpersonage in het spel...

V: Hoeveel weken hebben jullie er over gedaan om de game naar de Switch om te zetten? Was het moeilijker dan met de Wii U? Waarom hebben jullie geen pointer-systeem gebruikt voor het spel in TV modus?
A: Het porten naar de Switch was vrij gemakkelijk - nog beter dan met de Wii U, gezien er veel overlappingen zijn in het design van de twee apparaten. We hebben gekeken naar een aanwijssysteem voor TV modus (inclusief iets zoals in World of Goo gedaan is), maar we waren niet blij met de resultaten. Het leende zichzelf niet goed genoeg voor het niveau van precisie wat we wilden voor de gevechten en interactie in het spel. Vandaar dat het spel alleen speelbaar is in Handheld modus.


2

Verder werd er natuurlijk ook gevraagd naar toekomstige releases, hetzij nieuw, een port of fysiek:

V: (...) Hoe ziet de toekomst eruit voor jullie met betrekking tot de Nintendo Switch? Wordt er op dit moment aan meer titels gewerkt? Ik zou graag zien dat Guacamelee! ook naar de Switch komt ;)
A: We hebben zeer weinig moeite gehad om Severed op de Switch draaiende te krijgen op een manier waar we tevreden over zijn en nu weten we dat onze 'in-house'-engine op de Switch zal werken. Ik denk dat we zeer zeker naar de Switch kunnen kijken als een platform voor onze toekomstige spellen.

V: Is het nieuwe spel al ver genoeg voor een concept/thema onthullingstrailer in 2017?
A: Ik moet heel erg armzalig doen en zeggen dat ik dat niet kan bevestigen noch ontkennen. :) Graham staat naast me met een sok vol deurknoppen dus ik moet uitkijken.

V: Hey mannen, hebben jullie plannen om Guacamelee of Mutant Blobs Attack naar de Switch te brengen? Komt er een nieuwe game, of zelfs nieuw IP, naar het platform?
A:Ik raak altijd enthousiast van iemand die Mutant Blobs noemt! (dat was onze eerste doorbraak, vind ik). Op dit moment hebben we geen plannen om die reeds uitgegeven spellen naar de Switch te brengen, maar ik sluit het zeker niet uit. Zoals je weet werken we ALTIJD aan nieuwe games op de achtergrond, dus ja - het zou leuk zijn om weer met de Switch te kunnen werken. Het was heel aangenaam met Severed.

V: Veel ontwikkelaars hebben fysieke versies uitgebracht, met de hulp van een externe partij of op eigen houtje. Hebben jullie een fysieke versie van jullie titels al eens overwogen?
A: Dit hebben we zeker overwogen en met wat mensen besproken. Dat gezegd hebbende - misschien zijn wel al aan de slag hiermee :)

V: Mijn broertje zei dat Guacamelee! een modus voor kleurenblindheid had moeten hebben. Hebben jullie al eens overwogen om een modus voor kleurenblinden toe te voegen?

A: Ja, dat hebben we. Ik kan me nog herinneren dat we laat in de productiecyclus van guac (Guacamelee! - red.) feedback kregen over problemen omtrent kleurenblindheid - specifiek de schilden die verschenen om vijanden heen. We hebben veel verschillende ideeën toegepast, andere vormen gegeven, en dergelijken. Ik was nooit tevreden met het eindresultaat. We waren toen een nieuwe studio en hadden niet veel aandacht voor de problemen die Guac met zich meebracht voor kleurenblinde mensen. Vanaf nu is dat altijd een punt voor onze gesprekken. Zeg tegen je broer dat hij geweldig is.

V: (...) Als je kijkt naar genres, is er iets dat jullie willen proberen gezien jullie al metroidvania en dungeon crawlers hebben ontwikkeld? Dit zijn twee behoorlijk niche-genres in het huidige gamelandschap.
A: Dat hangt ervan af aan wie je die vraag stelt. Persoonlijk zou ik graag de uitdaging aan willen gaan om de essentie van een MMO om te zetten naar een kleinere ervaring in hapklare brokken. Wellicht onmogelijk.


3

Voor wie zat te wachten op een amiibo van Juan, het personage van Guacamelee!, is er weinig hoop. Er is in ieder geval geen concreet bewijs dat men hiermee bezig is:

V: Als het mogelijk zou zijn, zouden jullie dat een amiibo willen maken voor Juan?

A: JA. Ik zou een Juan amiibo heel tof vinden. Mocht je meneer of mevrouw Nintendo kennen, vraag ze dan om er eentje voor me te maken.


Tenslotte volgden nog enkele vragen die te maken hadden met de persoonlijke voorkeuren van de ontwikkelaars.

V: Wordt de Switch jullie nieuwe Vita?
A: Haha. Ik denk niet dat er ook maar IETS mijn Vita kan vervangen, in voor- of tegenspoed.

V:Als je één franchise van Nintendo mocht kiezen, welke is dan je favoriet en waarom?
A: Mario, en ook al weet ik dat het geen 'cool' antwoord is heb ik toch fantastische herinneringen aan lange autoritten met de familie terwijl ik Super Mario Land speelde op mijn Gameboy.
A: Starfox. Ik heb gewoon een zwak voor ruimteschepen ¯\_(ツ)_/¯

V: Welke game zien jullie het liefste op Switch?
A: Metroid! Maar deze is al aangekondigd. Dus ja, ik zou graag zien dat Nintendo kijkt of ze een betere metroidvania kunnen maken dan Guac (gooit microfoon neer)

V: Welk Nintendo IP zouden jullie graag een spel van willen maken (a la Mario + Rabbids: Kingdom Battle), en wat voor type spel maken jullie dan?
A: Ik denk dat ik gewoon een Smash Bros game wil zien met Juan en Sasha er in. Iets met Juan die de strijd aangaat met Donkey Kong spreekt me wel aan.


Al met al een hoop informatie! DrinkBox Studios is bezig met een gloednieuw project en hopelijk mogen we erop rekenen dat de Nintendo Switch een van de platformen zal dienen. Aangezien het grootste deel van de medewerkers werkt aan het nieuwe project, zit er voorlopig nog geen Guacamelee!-port voor Nintendo Switch in de pijplijn. Wel wordt er zwaar gehint naar een fysieke release van Severed of wellicht een andere titel van DrinkBox Studios. Hopelijk kunnen we in de nabije toekomst meerdere onthullingen tegemoet zien van deze Canadese ontwikkelaar.
Next articleBinding of Isaac-prequel The Legend of Bum-bo mogelijk naar... Previous articleNintendo Switch Online applicatie krijgt update, verbeteringen...

Reacties van gebruikers

Avatar
koekiemonster | 13 september 2017 20:46 | #277636
Yay!! Wat een Vita bazen!!

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Guacamelee! Super Turbo Championship Edition

Platform: Wii U eShop
Prijs: €13,99
Genre: 2D Action Platformer
Ontwikkelaar: DrinkBox Studios
Uitgever: DrinkBox Studios
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 02 juli 2014

Severed

Platform: Nintendo Switch eShop
Prijs: €14,99
Genre: Action
Ontwikkelaar: DrinkBox Studios
Uitgever: DrinkBox Studios
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 08 augustus 2017