Lichtspeer ontwikkelaars: 'Nintendo werkt aan een achievement-achtig systeem' Nieuws | 10 september 2017 13:01 | Auteur: Mink | Bron: Reddit

Een kleine indie-ontwikkelaar heeft mogelijk een groot geheim onthuld.

De ontwikkelaars achter Lichtspeer: Double Speer Edition hebben in een Reddit AMA gesproken over het achievement-achtige systeem van de Nintendo Switch. Wellicht ben je nu lichtelijk verbaasd, want de Nintendo Switch heeft geen Trophy's of iets dergelijks. Tom Tomaszewski van Crunching Koalas zei in deze 'Ask Me Anything' (vertaald):

"Nintendo heeft geen officiële ondersteuning voor achievements of leaderboards zoals Sony en Microsoft hebben. We weten dat ze eraan werken in ieder geval. We zullen zien hoe het gaat en we voegen later rank toe."


Enkele oplettende Reddit-users reageerden direct met dat dit volgens hen toch echt niet bekend is. Wanneer Nintendo hier daadwerkelijk mee bezig zou zijn, zouden Crunching Koalas dat zojuist als eerste hebben bevestigd. Daar reageerde Tom nog op (vertaald):

"Oeps.
Loop maar door, er is hier niets te zien.
P.S. Maar serieus, ik heb een heel sterk gevoel dat ze er al enkele keren naar hebben gehint."


Of we inderdaad een soortgelijk systeem gaan krijgen op de Nintendo Switch, is vooralsnog geheel onduidelijk.
Next articleReggie Fils-Aime raadt je af ridicule prijzen te betalen Nintendo... Previous articleNintendo opent teaser site van The Elder Scrolls V: Skyrim

Reacties van gebruikers

Avatar
Demin | 10 september 2017 15:19 | #277535
Ik hoop dat deze Indie niet in al te grote problemen komt hierdoor. In diezelfde AMA stond dat ze er financieel niet al te best voor stonden dus problemen met Nintendo kunnen ze er niet bij gebruiken. Sympatieke mensen overigens, als je de AMA erop naleest.
Avatar
The Iron Ghoul | 10 september 2017 16:38 | #277536
Boeit me niet zo erg. Ik snap dat het voor sommige een goede manier is voor het herspellen van het spel, maar ik vind dat sommige mensen er te veel in door zijn geslagen.

Ik wil een spel 2-3- duizend keer op nieuw spelen omdat het spel leuk is en niet omdat een achiement zegt dat ik dat moet. Vroeg was ik wel een achievement jager en sommige spellen zoals RPG's zijn achievements goede dingen om te bekijken of je nog wat mist, maar verzamel 50 dingen gedurende het spel is alleen maar doelloze tijd verspilling.

Dat gezegd hebbende zal ik een achievement syteem waarbij je de punten kan inruilen voor thema's op de Switch of nieuwe Pictures voor je personage wel toe juichen en meer reden geven om toch weer dingen te doen.
Avatar
SuperX | 10 september 2017 17:02 | #277538
Nou ik vind het wel prima zo, hoeft van mij niet toegevoegd te worden. Als een ontwikkelaar zoiets in zijn game wilt stoppen kan het al, de Xenoblade games kennen al achievements (Oké je kunt ze niet met andere spelers vergelijken, maar toch).
Avatar
Sharjah-Games | 10 september 2017 18:45 | #277539
Dit vind ik totaal niet boeiend, sommigen vinden het wel leuk, dus leuk voor hen!!!
Avatar
MVG | 10 september 2017 22:49 | #277544
Bij een goed spel kun je de spelduur er ook wel uithalen zonder gestelde prestaties om te behalen. Ook heb ik geen neiging alles met een ander te vergelijken. Wat boeit het anderen hoever ik met Mario of Zelda ben bijvoorbeeld? Leaderboards en achievements vind ik overbodig. Zeker als er een aantal praktisch onmogelijke uitdagingen bij zitten. Ik speel het spel omdat het leuk is. Niet om een lijstje met punten af te werken.

Was er eerder geen sprake van dat je meer punten/munten kon verdienen in Nintendogames, die je dan bij het nieuwe 'MyNintendo' op de officiele website kon ophalen? Misschien doelen ze op zoiets. Nu krijg je alleen punten bij aankoop of registratie van een spel. Dacht dat dit actie-gerelateerde doeleinden zou krijgen. Dat je iets doet in een game en daar dan ook speciale munten voor ontvangt, die je vervolgens weer in die 'winkel' kunt spenderen.

Dan nog heb ik het vooralsnog niet nodig. Ik vermaak me prima zonder leaderboards of achievements en naar die Club Nintendo vervanger heb ik nog nauwelijks omgekeken. Over het oude Club Nintendo systeem met Sterrencatalogus was het makkelijk klagen, maar soms leverde het wel een mooi item of een leuk extraatje op. 'MyNintendo' valt me tot nu toe behoorlijk tegen. Ik merk er helemaal niks van, omdat het me gewoon helemaal niet kan boeien. Geen achievements of leaderboards vereist hier...
Avatar
Captain-Retardo | 11 september 2017 02:13 | #277545
collapse
Hier word ik vrolijk van. Steamworld dig 2 koop ik op vita ipv Switch puur door trophy support.
Avatar
koekiemonster | 11 september 2017 11:38 | #277547
Reactie op post #277545 van Captain-Retardo
collapse
Precies dit!
Avatar
Paul H. | 11 september 2017 12:49 | #277554
Reactie op post #277547 van koekiemonster
collapse
Hoe komt het dat achievements/trophies zo belangrijk zijn voor jullie? Is het voornamelijk de replay waarde, de uitdagingen, het grinden of scores vergelijken met andere spelers?
Avatar
koekiemonster | 11 september 2017 21:56 | #277576
Reactie op post #277554 van Paul H.
Vergelijken, inzicht krijgen in elkaars spel, ideeen krijgen voor andere spellen (een platinum krijgen kost vaak energie, misschien heb ik een topper gemist), en de (her)speelbaarheid van een spel oprekken / kan dat ook momenten / fijn dat je wordt beloond voor die waanzinnige actie die voor de rest niemand zag... etc.

Combi van veel. Met Smash was het gelijk; veel nintendofans haalden daar plezier uit, maar wat als dat universeel is? Gaaf toch?

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Lichtspeer: Double Speer Edition

Platform: Nintendo Switch eShop
Prijs: €9,99
Genre: Action
Ontwikkelaar: Crunching Koalas
Uitgever: Crunching Koalas
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 07 september 2017

Screenshots