E3 deelt officieel logo voor 2018 Nieuws | 16 oktober 2017 17:45 | Auteur: Jeroen K.

De E3 krijgt een nieuw logo!

De jaarlijkse E3-beurs ligt al weer enkele maanden achter ons, en met het najaar in volle gang, communiceert de gamebeurs vandaag het logo voor volgend jaar. E3 2018 zal plaatsvinden op 12, 13 en 14 juni in Los Angeles. Bekijk hieronder het logo dat volgend jaar gehanteerd zal worden.

e32018
Next articleKirby Battle Royale krijgt actievolle introductietrailer Previous articleOp 10 november komt DOOM naar de Nintendo Switch

Reacties van gebruikers

Avatar
JORISGUY7XD | 16 oktober 2017 17:58 | #278284
"deelt" in de titel.

En dat logo ziet er erg mooi uit, vind ik!
Avatar
MVG | 16 oktober 2017 18:14 | #278285
collapse
Niet lelijk, maar tegelijk zéér minimalistisch. Met de juiste fonts kun je deze in een minuut in elkaar zetten. Het is een wel erg simpel logo. Zeker bij een fantasievol iets als videogames, had het best nét wat creatiever gemogen.

Heel erg standaard. Het misstaat niet, maar er zit 0,0% creativiteit in. Oogt daardoor wat saai. Afijn, dat vind ik, al hoeft niemand die dit leest het daarmee eens te zijn. Uiteindelijk maakt het logo van de E3 niet zoveel uit, zolang er maar mooie games getoond worden. Smile
Avatar
Rico B. | 16 oktober 2017 18:55 | #278288
Reactie op post #278285 van MVG
collapse
Volgens mij gaan veel bedrijven over op een minimalistisch simpel logo design die makkelijk te herkennen is. Pas ook Ubisoft. Mij maakt het niet uit, snap het best wel hoor. Vernieuwing is soms nodig, om het lekker fris te houden. Al vond ik de oude E3 logo mooier.
Avatar
ThanosReXXX | 16 oktober 2017 19:59 | #278293
Reactie op post #278288 van Rico B.
Iets "lekker fris houden" is, als het om een bedrijfslogo gaat, totààl niet van belang. Een sterk merk heeft juist een vast, makkelijk herkenbaar logo dat door de decennia heen niet of nauwelijks verandert. Denk bijvoorbeeld maar aan Nike, Coca Cola, BMW, Mercedes, Chanel, Yves Saint Laurent of, om even in Nederland te blijven Albert Heijn of Shell.

Alle grote en stabiele merken hebben zo'n logo. Als je kijkt naar bedrijven waar het slecht mee gaat of die inmiddels failliet/verdwenen zijn, dan zijn het vaak bedrijven die iets te veel van jasje veranderd zijn. Dat is niet altijd een directe connectie, maar het is wel opvallend hoe vaak dat samen valt.

Keuze voor en geloof in een bepaald logo en daar aan vast houden kan dus heel belangrijk zijn.
Avatar
Jeroen K. | 16 oktober 2017 18:58 | #278289
Reactie op post #278285 van MVG
Mwa, er zit nog best veel in dit logo. Het kromme onderste pootje van de E, de overlappende 3 en 2; om maar wat te noemen. En ook het gebruik van drie verschillende kleuren. Eenvoud leidt vaak tot een beter logo dan complexiteit.
Avatar
Jerone | 16 oktober 2017 19:30 | #278290
Het ziet er amateuristisch uit imo
Avatar
ThanosReXXX | 16 oktober 2017 19:48 | #278292
collapse
E3 2018 zal plaatsvinden op 12, 13 en 14 juni in Los Angelos


Waar vindt het plaats, zeg je? Razz

Spoiler

Avatar
Jeroen K. | 16 oktober 2017 20:05 | #278294
Reactie op post #278292 van ThanosReXXX
collapse
Altijd de neiging om die naam te rijmen Razz
Avatar
ThanosReXXX | 16 oktober 2017 20:17 | #278295
Reactie op post #278294 van Jeroen K.
Ach ja, kan de beste overkomen. Wink

Om het verhaaltje/weetje dan maar helemààl compleet te maken: de plaatsnaam is van origine Spaans (Mexicaans) en betekent "De Engelen".

De originele plaatsnaam was nog langer: "El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río Porciúncula" (of in Engels: "town of our lady the Queen of Angels of the River Porciúncula" )

Dat laatste wist ik ook niet helemaal meer uit mijn hoofd, maar gelukkig is er tegenwoordig internet... Wink
Avatar
FalconPawnch | 17 oktober 2017 02:23 | #278300
collapse
Less is more. Net logo en zeker niet verkeerd. Als grafisch vormgever kan ik me heel goed vinden in het simplistische design. Het is zoals Thanos al zegt; "makkelijk herkenbaar logo dat door de decennia heen niet of nauwelijks verandert".
Avatar
ThanosReXXX | 17 oktober 2017 02:55 | #278301
Reactie op post #278300 van FalconPawnch
Ik zie dat je me verkeerd begrepen hebt: ik ben namelijk helemaal geen fan van dit nieuwe logo, ik ging juist in tegen wat Rico B. zei betreffende dat vernieuwing soms "nodig" is. Ik vind juist dat veel te veel bedrijven volledig overboord gaan en de plank mis slaan, alleen maar omdat ze denken dat vernieuwen altijd maar weer moet, terwijl dat bij een sterk merk juist helemaal niet nodig is.

Geef mij maar dit logo:
e3logo
Dat is het logo dat van 1998 t/m dit jaar in nagenoeg ongewijzigde vorm gebruikt is, met alleen wat kleine aanpassingen hier en daar. Het was een zeer sterk logo. En de letters die eromheen draaien, hebben een bepaalde, meervoudige symboliek.

Spoiler


En ik haat minimalisme, het kan enerzijds wel inventief zijn, maar wat mij betreft vooral op het gebied van bijvoorbeeld leefruimte-inrichting, in logo's en dergelijke komt het echter op mij over als een serieus gebrek aan inspiratie en inventiviteit.

Net zoals dat nieuwe, spuuglelijke "all-white" logo van Ubisoft. Soms lijkt het wel alsof we in 2017 geen dikke letters en kleuren meer mogen gebruiken...

P.S.

Interessant om te weten dat je grafisch vormgever bent: voordat ik de sales en marketing in ging, ben ik 10 jaar lang offsetdrukker geweest. Ik kijk er dus zowel vanuit die hoek naar, als vanuit een marketing oogpunt.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.