Resident Evil was oorspronkelijk in ontwikkeling voor de SNES Nieuws | 05 december 2017 23:35 | Auteur: Neslihan | Bron: Interview Gameinformer

Voordat Resident Evil naar de PlayStation ging, was het in ontwikkeling voor de SNES.

Resident Evil is een bekende serie van horrorgames met vele delen en spin-offs. Het eerste deel verscheen in 1996 voor de PlayStation. De horrorserie had destijds echter ook gestart kunnen zijn op de SNES, zo blijkt uit een interview van Game Informer met Koji Oda, director van de pas aangekondigde Mega Man 11. Toen Oda namelijk net was begonnen bij Capcom, was hij hard aan het werk aan Resident Evil voor de SNES:

Eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat ik de industrie op het beste moment heb betreden. Games duurden typisch een half jaar, niet langer dan een jaar, om te ontwikkelen, dus ik heb het gevoel dat ik in staat was deel te nemen in veel verschillende projecten. Het is niet erg bekend, maar voordat Resident Evil naar de PlayStation ging, was ik er aan het werken voor de Super NES.

Dit was toen de naam Resident Evil nog niet eens gegeven was. De codenaam hiervoor was letterlijk alleen ''horror game''. Op de SNES werkten we met een gelimiteerde hard drive-ruimte, dus het was niet alsof we daarin een film konden stoppen. Ik weet zeker dat het spel aanzienlijk anders zou zijn geweest, als we het werkelijk hadden voltooid op de SNES. Het spel was bijvoorbeeld oorspronkelijk geplaatst in een plek wat niks te maken had met de realiteit- meer een helse plek.
Next articleBewegende beelden tonen DLC voor Shantae: Half-Genie Hero Previous articleBouw vanaf volgende week bruggen met Poly Bridge voor de Nintendo...

Reacties van gebruikers

Avatar
ThanosReXXX | 05 december 2017 23:49 | #279338
collapse
" ...meer een helse plek"

Toch wel benieuwd hoe dit uiteindelijk eruit had gezien dan, maar helaas...

Overigens ook wel apart dat hij het heeft over hard drive-ruimte, terwijl daar ten tijde van de SNES natuurlijk op geen enkel systeem ook maar enige sprake van was.

Ik zag dezelfde vermelding staan in het Engelstalige interview, dus ik vermoed dat het een foute vertaling is vanuit het Japans, of Koji Oda had zelf even een off-day.
Avatar
FalconPawnch | 06 december 2017 10:58 | #279339
Reactie op post #279338 van ThanosReXXX
collapse
" ...meer een helse plek"

Toch wel benieuwd hoe dit uiteindelijk eruit had gezien dan, maar helaas...


niet veel anders dan de realiteit
Avatar
ThanosReXXX | 06 december 2017 15:17 | #279342
Reactie op post #279339 van FalconPawnch
Toch wel:
Het spel was bijvoorbeeld oorspronkelijk geplaatst in een plek wat niks te maken had met de realiteit


Geen realistische setting dus. Wink

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.