Breath of the Wild- en Super Mario Odyssey-ontwikkelaars over elkaars games Nieuws | 25 december 2017 23:54 | Auteur: Neslihan | Bron: IGN

Fujibashi en Aonuma delen hun gedachten over Super Mario Odyssey en Koizumi vertelt zijn mening over The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

De Nintendo Switch heeft in haar eerste jaar al vele goede titels op haar naam staan. Twee titels blinken echter uit: The Legend of Zelda: Breath of the Wild en Super Mario Odyssey, spellen die tevens de eerste en tweede plaats wisten te behalen in onze top 20 beste games van 2017.

Vandaag deelde IGN een artikel waar Super Mario Odyssey-producer Yoshiaki Koizumi gevraagd wordt naar zijn favoriete deel van The Legend of Zelda: Breath of the Wild. IGN vroeg tevens aan zowel de director Hidemaro Fujibashi als de producer Eiji Aonuma van The Legend of Zelda: Breath of the Wild wat het leukste was aan Super Mario Odyssey. Fujibashi bleek de 2D-secties van Super Mario Odyssey erg leuk te vinden (vertaald):

Ik denk voor mij, de delen waar je van 3D naar 2D over kunt gaan en in de muur kunt gaan en dat het een old school-stijl krijgt. Ik vind het in het bijzonder leuk wanneer het lijkt alsof je nergens naartoe kunt gaan, maar dan de muren draaien. Het was super uniek. Het deed me eigenlijk een beetje denken aan Zelda. Dat is het soort iets wat we niet zouden kunnen doen in een game als Breath of the Wild. Het is iets wat alleen werkt in de gekkere Mario-wereld. Dus ik dacht dat het erg cool was.


Aonuma voegt als een grapje toe (vertaald) :

Mario kan zo veel ideeën implementeren. Ik ben een beetje jaloers.


Verder bleek Koizumi blij te worden van het beklimmen van bergen in The Legend of Zelda: Breath of the Wild (vertaald):

Ik denk dat mijn favoriete deel van de game was toen ik eindelijk de hoogste berg in het land had beklommen. Zelf aan Zelda-games gewerkt hebbende, heb ik altijd al klimbare omgevingen gewild te creëren, maar ik moest beloven dat niet te doen. Maar echt, op de top van die berg zijnd, was de plaats alleen al erg indrukwekkend. Ik voel me aangetrokken tot de bergen. Het was erg fijn.
Next articleN1's Top 20 Beste Games van 2017: Redactiefavorieten Previous articleNintendo begon in 2012 met het bedenken van de Nintendo Switch

Reacties van gebruikers

Avatar
SMS | 26 december 2017 10:29 | #279656
Ik vond dat ze de 2D iets teveel gebruikten in Mario Odyssey. Weird Dan waren de gekke ideetjes in Breath of the Wild toch nog leuker, zoals shield-surfing en slow motion powers.
Avatar
Banjo | 26 december 2017 18:30 | #279658
Ik vond dat BotW iets teveel gebruik maakte van het hele geklim.. en dan die achterlijke weersomstandigheden.. Blergh.
Avatar
FalconPawnch | 27 december 2017 02:00 | #279659
collapse
BotW was wel veel epischer dan Mario Odyssey imo.

Wat was er nou eigenlijk zoveel beter aan Super Mario Odyssey qua design dan aan bijvoorbeeld Super Mario Galaxy? Ik was best wel teleurgesteld in het aantal worlds van Odyssey. Galaxy had zoveel worlds/galaxies en planets dat er van elk thema wel wat was te vinden... In Odyssey waren de toffe worlds te klein en de saaie te groot (ik hint nu vooral naar die enorme zandbak wereld). Natuurlijk had SMO wel meer content en verzamelzooi, maar ik vond Galaxy toch revolutionairder toen destijds.

Breath of the Wild heeft mij als Zelda game wél echt verrast. Het hele open world was een fris en vernieuwend element binnen de franchise en zorgde voor vele leuke en interessante toepassingen. Maar de nadruk lag wel iets te veel op het klimmen zoals Banjo al zegt. Ik miste heel erg de vertrouwde dungeons. En ja, dat oude vertrouwde er nu eens uit laten klinkt goed, maar werkt gewoon niet. Je koopt een Zelda met de verwachting dat je een vette en moeilijke game hebt vol dungeons, caves, puzzels, vette wapens en nieuwe items. Al deze dingen kwamen er gewoon niet in terug en dat viel vies tegen achteraf. Ganondorf was er niet, toch wel de belangrijkste boss uit de hele Zelda reeks. Ganon was gewoon een random spingeval. met als final fight een nog groter en lelijk ding dat me niet eens aanviel.

Kortom, beide games hebben me wel even zoet gehouden maar de meeste fun heb ik dan toch gehad aan Zelda. Het was nét even wat mysterieuzer en spannender dan Mario. BotW duurde langer, had veeeel meer content terwijl Mario een beetje rushable was en totaal niet moeilijk was op een beachvolleybal challenge na.
Avatar
Duncan | 31 december 2017 01:29 | #279689
Reactie op post #279659 van FalconPawnch
Je koopt een Zelda met de verwachting dat je een vette en moeilijke game hebt vol dungeons, caves, puzzels, vette wapens en nieuwe items.

Was Zelda BOTW je eerste Zelda game?

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Super Mario Odyssey

Platform: Nintendo Switch
Genre: 3D Platformer
Ontwikkelaar: Nintendo EAD
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 27 oktober 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Wii U
Genre: Open-Air Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 03 maart 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Platform: Nintendo Switch
Genre: Open World Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 03 maart 2017