A Hat in Time komt officieel niet naar de Nintendo Switch Nieuws | 12 februari 2018 13:59 | Auteur: Neslihan

Ontwikkelaar Gears for Breakfast bevestigt dat A Hat in Time niet voor de Nintendo Switch verschijnt.

A Hat in Time is een collect-a-thon platformer, waarbij tijd kapot is gegaan en het aan Hat Kid is de stukjes tijd terug te krijgen. Dit blijkt een race tegen de klok te zijn, aangezien de slechte Mustache Girl tijd wil gebruiken voor het kwaad. A Hat in Time verscheen afgelopen oktober voor PlayStation 4, Xbox One en PC.

De ontwikkelaars van A Hat in Time, Gears for Breakfast, hebben in het verleden interesse getoond om het spel ook voor de Nintendo Switch te laten verschijnen en hebben zelfs een Nintendo Switch-devkit weten te bemachtigen. Helaas meldt Gears for Breakfast dat A Hat in Time toch niet naar de Nintendo Switch komt.

A Hat in Time komt niet naar de Nintendo Switch.


Next articleSteamWorld Dig 2 verschijnt volgende week voor de Nintendo 3DS... Previous articleSplatoon 2 krijgt Off the Hook-amiibo, nieuw wapen en nieuwe...

Reacties van gebruikers

Avatar
Erik F. | 12 februari 2018 14:34 | #280433
collapse
Ah, dat is jammer!

Was er best benieuwd naar. Ik lees overal dat dit de game is die Yooka-Laylee had moeten zijn.
Avatar
ThanosReXXX | 12 februari 2018 15:06 | #280435
Reactie op post #280433 van Erik F.
Dat zie ik momenteel ook met enige regelmaat voorbij komen, ja. Wel vreemd, die vergelijking, aangezien het spel in de meeste previews juist vergeleken werd met/gezien werd als een soort Wind Waker-achtig avontuur, niet in de laatste plaats vanwege de grafische stijl.

Wind Waker-achtig of spirituele Banjo-Kazooie opvolger: nogal een verschil... Wink
Avatar
JORISGUY7XD | 12 februari 2018 19:42 | #280440
collapse
De reden waarom de game niet naar de Switch komt is simpelweg omdat de Switch geen Unreal Engine 3 support heeft.
Avatar
ThanosReXXX | 12 februari 2018 21:17 | #280446
Reactie op post #280440 van JORISGUY7XD
collapse
Wat een onzin. Unreal Engine 3 assets kunnen gewoon overgezet worden naar 4 en die nieuwere versie heeft ook vervangende tools voor de Unreal Engine 3 specifieke tools, dus dat porten kan met minimale aanpassingen, en daarbij is Unreal Engine 4 ook een meer veelzijdige engine die nog allerlei voordelen biedt ten opzichte van 3, dus dat de Switch geen support voor Unreal Engine 3 heeft, is helemaal niet van belang of nadelig.
Avatar
JORISGUY7XD | 12 februari 2018 21:27 | #280447
Reactie op post #280446 van ThanosReXXX
collapse
En heeft zo'n kleine studio daar ook het geld voor en zijn ze daarin gespecialiseerd?
Avatar
Paul H. | 12 februari 2018 21:49 | #280448
Reactie op post #280447 van JORISGUY7XD
collapse
Rocket League draait ook op Unreal 3, dus het kan zeker wel. Het zal een investering zijn though die ze zich wellicht niet kunnen veroorloven
Avatar
JORISGUY7XD | 12 februari 2018 22:15 | #280449
Reactie op post #280448 van Paul H.
Juist. Misschien had ik in mijn eerste reactie moeten mededelen dat ik daarmee bedoel dat het wel zou kunnen, maar ze het niet aankunnen qua geld en studio, etc.

En Rocket League is dan ook wel door de talenten bij Panic Button geport, ook al zeiden ze dat het minder moeite was dan werd gedacht.
Avatar
ThanosReXXX | 13 februari 2018 04:09 | #280452
Reactie op post #280447 van JORISGUY7XD
collapse
Die kosten zijn zelfs voor de kleinste ontwikkelaar nog te betalen: een Unreal Engine 4 licentie kostte in eerste instantie $30 per maand, werd toen verlaagd naar $19 per maand, en is tegenwoordig zelfs gratis verkrijgbaar, met name om meer Indie ontwikkelaars over te halen Unreal te gebruiken in plaats van Unity:
https://www.pcgamer.com/unreal-engine-4-is-now-free/

Je betaalt uiteindelijk (als je een met Unreal Engine 4 ontwikkelde game ook echt uitbrengt) alleen een royalty van 5% over de bruto winst na de eerste $3000 per product per kwartaal die een ontwikkelaar verdient, dus het is een model waarbij iedereen wint: je betaalt alleen als je genoeg verdient, en zo krijgt Epic Games, de maker van de engine, ook zijn deel.

En als ze toch al in Unreal aan het ontwikkelen waren, dan hadden ze, afhankelijk van welke versie van 3, mogelijk al de kosten voor de licentie van die vorige versie van de engine, dus gaan ze er niet alleen op vooruit door de kostenverlaging, maar ook door de meer uitgebreide mogelijkheden van de nieuwere engine. Het heeft dus alleen maar voordelen voor ontwikkelaars om te upgraden.
Avatar
koekiemonster | 13 februari 2018 20:52 | #280471
Reactie op post #280452 van ThanosReXXX
collapse
Zal vast niet om de kosten van de tooling draaien, maar om de manuren die benodigd zijn.
Avatar
ThanosReXXX | 13 februari 2018 21:16 | #280472
Reactie op post #280471 van koekiemonster
Kan een factor zijn, en manuren kosten natuurlijk ook geld, maar dat was niet zijn vraag, en mijn reactie was wel een antwoord op zijn vraag. Wink

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.