Technische analyse Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy over resolutie, schaduwen en meer Nieuws | 05 juli 2018 13:00 | Auteur: Nathan | Bron: Digital Foundry

Uit de technische analyse van Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy door Digital Foundry zijn een aantal interessante gegevens over de Nintendo Switch-versie boven water gekomen.

Eerder werd al bekend dat de platformertrilogie de snelstverkopende Nintendo Switch-game tot nu toe is in het Verenigd Koninkrijk. Niet alleen qua verkoopresultaten is de game van Vicarious Visions en Activision interessant. De technische analyse van Digital Foundry laat zien hoe de ontwikkelaars het spel draaiend hebben gekregen voor Nintendo's nieuwste console.

De Nintendo Switch-versie van Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy heeft een resolutie van 720p in TV Mode en van 853x480 pixels in Tabletop en Handheld Mode. Niet alleen de resolutie, maar ook een aantal andere features zijn bijgeschaafd om het spel op dertig frames per seconde te laten draaien. Zo zijn alle fur shaders (vachteffecten) verwijderd, wat voor Crash zelf niet zo'n probleem is, maar voor andere dieren in de game soms wel. Ook veel reflecties, zoals in het water, en schaduwen van omgevingsobjecten, zoals die van boombladeren, zijn verminderd of absent. Een andere opvallende vondst is de input lag van de verschillende controllers. Zo is de Pro Controller net iets sneller dan de Joy-Con. In de video treedt Jon Linneman van Digital Foundry in verder detail op deze en andere zaken.

Crash Bandicoot: N.Sane Trilogy is sinds 29 juni verkrijgbaar voor de Nintendo Switch.

Next articleHuman: Fall Flat krijgt multiplayeroptie voor acht spelers op... Previous articleDuik in een dodelijk spel met frisse screens The World Ends...

Reacties van gebruikers

Avatar
MVG | 05 juli 2018 16:58 | #282778
collapse
Toch geen slechte versie. Tuurlijk, hij kon mooier, maar al bij al mis je weinig als je niet op de hoogte bent van veranderingen. Pas als je 1:1 gaat vergelijken voelt het wat storend. Terwijl je speelt mis je er weinig aan. Wel jammer van de missende vachten, schaduwen, etc.

Belangrijkste is dat hij goed speelt en er nog steeds goed uit ziet. Ik heb alleen een Switch, dus ik ben op zich blij met deze versie. Misschien hadden ze grafisch wat minder kunnen minderen, maar ik kan hem tenminste spelen in een goede versie. Niet de ideale wereld, maar gelukkig wel in orde. Smile
Avatar
Nathan | 05 juli 2018 17:07 | #282780
Reactie op post #282778 van MVG
collapse
Die leeuwen zien er wel redelijk plastic uit. Dat is het enige wat ik best storend vond, maar verder ben ik het volledig met je eens! Het belangrijkste is dat het niet vervelend speelt.
Avatar
MVG | 05 juli 2018 20:44 | #282784
Reactie op post #282780 van Nathan
Niet leuk te vergelijken. Ga ik toch wat van neerkijken op de Switch versie. Als je het naast elkaar ziet merk je pas dat er iets mist. Al spelende heb je het niet echt in de gaten.

Goede versie, ondanks de chocolade leeuwen... Hahaha
Avatar
koekiemonster | 05 juli 2018 21:05 | #282786
Goede verkopen komen wellicht ook door de normale prijs 3 HD remasters voor 40eu. Daar kan Nintendo nog wat van leren.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy

Platform: Nintendo Switch
Genre: Platform
Ontwikkelaar: Vicarious Visions
Uitgever: Activision
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 29 juni 2018

Screenshots