Sakurai focust zich niet op de competitieve kant van Super Smash Bros. Ultimate Nieuws | 10 juli 2018 16:30 | Auteur: Neslihan | Bron: The Washington Post

''Een game draait uiteindelijk om het spelen van de game.''

Hoewel Nintendo tijdens de E3 door middel van de Super Smash Bros. Ultimate Invitational veel aandacht had geschonken aan de competitieve kant van het spel, heeft Mashahiro Sakurai zich niet echt bezig gehouden daarmee. Dat meldt de director in een interview met The Washington Post. ''Ik vind dat een game uiteindelijk draait om het spelen van de game. Als we te veel focussen op de top level-spelers - of het publiek - dan leunt het spel iets te veel aan de technische kant'', zegt Sakurai.

Volgens Sakurai focust hij nu niet op de technische kant, terwijl hij dat wel deed bij Super Smash Bros. Melee, omdat sommige spelers het niet kunnen bijhouden of tendinitis krijgen van te veel spelen. Daarom denkt hij dat een game echt moet focussen op de doelgroep.

Super Smash Bros. Ultimate verschijnt 7 december voor de Nintendo Switch.
Next articleDevolver Digital brengt dit jaar nog meer dan een dozijn games... Previous articleNintendo wil 20 tot 30 indie-games per week uitbrengen voor...

Reacties van gebruikers

Avatar
Jerone | 10 juli 2018 16:36 | #282830
Gelijk heeft ie. Een game moet afgestemd zijn op haar grootste doelgroep, niet een handjevol no-laiphers.
Avatar
FalconPawnch | 10 juli 2018 18:23 | #282831
collapse
lol, de doelgroep IS dat handjevol 'nolaiphers'.

Smash is een fighting game. Een fighting game hoort competitive te zijn. Tot op de dag van vandaag wordt Melee nog altijd meer gespeeld dan Brawl.

Hij spreekt zichzelf wel erg tegen als je het mij vraagt. Heel die Smash invitational ging om 'de beste smashers' van de wereld die elkaar te lijf gingen, en dan nu ineens zeggen dat hij de focus daar niet op wil leggen. Wat wil die man nou precies? Weer een game waar allerlei bullshit modi in zit zoals smash board, targetblast crazy orders master orders etc.?

Beter zorgt hij ervoor dat de gameplay niet ten onder gaat door weer allerlei unbalanced characters te creëren. Ik ga echt schreeuwen als Bayonetta niet van die idiote KillCombo af is...
Avatar
Jerone | 10 juli 2018 19:35 | #282832
Reactie op post #282831 van FalconPawnch
collapse
Nah, dat zijn slechts jij en een paar maten van je
Avatar
FalconPawnch | 10 juli 2018 21:27 | #282833
Reactie op post #282832 van Jerone
Haha, nee joh! Ik speel Melee al jaren niet meer. Ik speel Smash for Wii U alleen nog af en toe maar de laatste pot is ook al drie maanden geleden. (Wii U adapter verrot)
Avatar
MVG | 11 juli 2018 08:42 | #282838
Hij hoeft zich er ook niet op te richten. Dat hebben ze nooit gedaan bij Nintendo en toch is er een trouwe groep die het competitief speelt. Bij "Super Smash Bros. Ultimate" zal dat niet anders zijn. Ondanks er niet op te focussen zijn er wel allerlei aanpassingen getroffen, zodat competitief spelen ook beter mogelijk wordt. Intussen is het casual karakter van "Brawl" er weer verder uitgehaald, als we de E3 uitzending mogen geloven. De laatste tijd wordt meer over "Melee" gesproken, dan over de andere delen in de serie. Een goed teken? Is het een goed deel in de serie, dan zal het nog vele jaren gespeeld kunnen worden. Ook competitief.

Nu vooral benieuwd welke spelopties "Ultimate" zal bevatten. Omdat we er nog niks over gehoord hebben, verwacht ik eigenlijk geen grote Story Mode, zoals de Subspace Emissary. Toch hoop ik wel op een Adventure / Story Mode, ook als die misschien wat kleinschaliger is. Ik hoop wel op goede single player ondersteuning. Echter zou Nintendo ook moeten weten, dat weinig mensen op iets als Smash Tour zitten te wachten.

Misschien horen we er na de zomer meer over. Smile

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Super Smash Bros. Ultimate

Platform: Nintendo Switch
Genre: Fighter
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 2-8
Releasedatum: 07 december 2018

Screenshots