Nintendo voegt Spewart-kostuum toe aan Super Mario Odyssey Nieuws | 30 augustus 2018 13:26 | Auteur: Ricardo | Bron: Nintendo

Verkleed je nu ook als de laatste Broodal!

Nintendo brengt sinds de lancering van Super Mario Odyssey nieuwe content naar het spel, waaronder extra kostuums voor de besnorde loodgieter. Ditmaal heeft Nintendo een hoed en outfit gebaseerd op Broodal-broeder Spewart toegevoegd, die te koop is nadat je het hoofdverhaal hebt voltooid. De spiksplinternieuwe hoed kost je 1.500 munten en voor de outfit tel je 3.000 munten neer. Hiermee hebben alle Broodals een kostuum in het spel, nadat je je eerder al kon verkleden als Topper, Rango en Hariet.

Super Mario Odyssey is verkrijgbaar voor de Nintendo Switch.

66
Next articleMotoGP 18 Previous articleNederlander Bram de Jonge wordt tweede in wereldkampioenschap...

Reacties van gebruikers

Avatar
MVG | 30 augustus 2018 17:45 | #283466
collapse
Na de vorige 3 Broodals niet echt een verassing, al hoop ik dat volgende kostuums weer wat origineler zijn. Delen van personages hergebruiken als kostuum vind ik niet zo leuk. Dan vind ik Mario in allerlei nieuwe outfits toch leuker. Er zijn nog genoeg kostuums waarin je Mario zou kunnen verkleden. Smile
Avatar
FalconPawnch | 30 augustus 2018 18:25 | #283468
Reactie op post #283466 van MVG
collapse
Ok, maar wat is het nut er nog van? Ik snap niet dat mensen de game weer opstarten puur voor een outfit dat verder geen invloed heeft.
Avatar
Yosher | 30 augustus 2018 19:54 | #283469
Reactie op post #283468 van FalconPawnch
collapse
Dit. Voor Splatoon werkt dit distributie systeem wel, maar voor Odyssey dus totaal niet. Tenzij ze nieuwe werelden toevoegen, of misschien een 'Hard Mode' zoals ze bij Breath of the Wild deden, of zoiets dergelijks, heb ik in ieder geval weinig reden om Odyssey weer op te starten. Deze kostuums zijn leuk enzo maar voegen gewoon te weinig toe om er weer terug in te springen.
Avatar
MVG | 30 augustus 2018 21:55 | #283471
Reactie op post #283469 van Yosher
collapse
Tja, ik ben helemaal nog niet ver (hoop ik), dus voor mij mogen ze toevoegen wat ze willen. Ik wil sowieso helemaal opnieuw beginnen, want ik heb het spel tot nu toe alleen gespeeld toen ik het extreem druk had. Daardoor ging het een beetje langs me heen. Wink

Ik heb "Odyssey" ook even laten liggen, omdat ik het gevoel had er veel te snel doorheen te gaan. Tot nu toe ging het zelfs nog makkelijker dan "3D World". Geweldig spel, maar die uitdaging moet echt snel omhoog. Helemaal niet leuk als je zo makkelijk overal doorheen loopt. Ik heb nu al verschillende keren een level afgerond met een "was dat het nou?"-gevoel. Genoeg mooie spelmomenten, maar tegelijk: een eitje. Zonder spoilers, maar hoe hebben jullie dat ervaren? Komt er nog wat meer moeilijkheidsgraad in?

Maar dan nog is het een geweldig spel, dat ik zeker nog genoeg ga spelen. Zou alleen graag wat meer uitgedaagd worden en voelen dat ik echt iets heb bereikt. Werelden lijken tot nu toe ook nogal beperkt. Als dit echt zo blijft, het hele spel door, dan heb ik liever dat ze teruggaan naar de formule van "Galaxy". Daar werden grote levels gebouwd van allerlei kleine wereldjes, die een eigen ontwerp hadden. Levels waren langer, je kwam minder vaak op dezelfde plaats terug (als het gebeurde was de route vervolgens vaak anders) en de moeilijkheidsgraad lag nét iets hoger (bij "Galaxy 2" nóg iets hoger). Vreselijk om te zeggen, maar tot nu toe valt "Odyssey" mij behoorlijk tegen, in deze opzichten.
Avatar
FalconPawnch | 30 augustus 2018 22:19 | #283473
Reactie op post #283471 van MVG
collapse
Ik was even vergeten dat er ook mensen zijn die de game nog niet hebben, of nog spelende zijn. ^^

Maar dan nog, tijdens het spelen heb ik echt weinig gebruik gemaakt van de vele outfits die deze game rijk is. Het is jammer dat je er niet veel mee kon doen. Je hebt echt maar een paar outfits nodig om echt dingen te halen in de game. Erg jammer want het had wel potentie.
Avatar
MVG | 30 augustus 2018 22:30 | #283474
Reactie op post #283473 van FalconPawnch
collapse
Kan er zelf prima mee leven dat de kostuums slechts een extraatje zijn. Slechts om Mario een wat meer gethematiseerd of gevarieerd uiterlijk te geven. De echte power-up komt voort uit Cappy, die je in alles laat veranderen. Kostuums zijn deze keer alleen een cosmetische verandering. Zelf vind ik het leukst, als zo'n kostuum nog wat herkenningswaarde heeft, zoals de hoge hoed uit "Super Mario All-Stars", de kunstenaars-outfit uit "Mario Paint", de bouw-outfit uit "Super Mario Maker" of Dr. Mario. Dat de kostuums geen krachten of power-ups hebben maakt mij niets uit, omdat Cappy die rol al vervuld. Kostuums zijn leuk, omdat je Mario anders alleen zag rondlopen in zijn standaard kleren. Dit brengt toch variatie. Smile

Maar dat de moeilijkheidsgraad maar niet van de grond komt en de werelden relatief compact zijn, is wel iets waar ik mij aan stoor. Ik hoop maar dat op al die verzamelbare manen de moeilijkheidsgraad nog stijgt en niet alleen omdat ze moeilijk te vinden zijn. Ik vind "Odyssey" nog steeds leuk en wil er graag weer mee aan de slag, maar als het heel de tijd zo eenvoudig blijft vind ik dat wel echt jammer. Neem aan dat het later nog wel moeilijker wordt, maar valt me tegen dat ik daarvoor het spel mogelijk eerst moet uitspelen. Iets dat ik in "3D World" ook nergens op vond slaan.
Avatar
FalconPawnch | 31 augustus 2018 10:22 | #283478
Reactie op post #283474 van MVG
collapse
Ja je speelt het spel wel eerst "uit" voordat het moeilijker wordt, maar dan begint de game pas echt. Een hoop Power Moons komen ook pas vrij na het verslaan van Bowser. De meeste content zit echt na Bowser.
Avatar
MVG | 31 augustus 2018 10:32 | #283479
Reactie op post #283478 van FalconPawnch
Hmm… Aan de ene kant leuk, maar tegelijk: dat is toch eigenlijk ook raar? Vind het zo jammer dat het spel zelf niet wat beter gedoseerd kan zijn, qua moeilijkheidsgraad.

Normaal is wereld 1 makkelijk, vanaf wereld 4 begin je de moeilijkheidsgraad al wat te merken en tegen de tijd dat je bij wereld 8 komt moet je wel je best doen, met alles wat je eerder 'geleerd' hebt. Zo ging het eerder tenminste ongeveer. Vanaf de NES werd het steeds makkelijker. We zijn nu dus op een punt aanbeland dat het pas moeilijker wordt, als het spel eigenlijk al voorbij is. Dat is toch zonde?

Nouja, je weet gelukkig dat het nog verder gaat daarna en dat er nog meer inhoud is om het spel 100% uit te spelen. Inhoud zou er genoeg moeten zijn. Ik wil nog steeds alles uit "Odyssey" halen. Zou graag zien dat er weer wat meer uitdaging in zat, tijdens het hele 'avontuur'. Hoeft ook niet onmogelijk moeilijk te zijn, maar een gezonde uitdaging is nooit verkeerd. Smile
Avatar
Yosher | 30 augustus 2018 22:35 | #283475
Reactie op post #283471 van MVG
collapse
Ik ben bang dat dat niet zo héél anders gaat worden. Het spel is in z'n geheel echt niet moeilijk. De moeilijkheidsgraad wordt wel een beetje opgepompt tegen het einde aan maar zeker niet zoals je dat zou willen, de Galaxy games en zelfs 3D Land en 3D World deden dit toch wel beter. De uitdaging ligt hem hier vooral in het vinden/voltooien van bepaalde manen, en hier ligt het er ook net maar aan of je het 'uitdagend' vindt of niet.

Het ligt grotendeels gewoon aan hoe het spel in elkaar steekt heb ik het gevoel. In plaats van losse levels, heb je hier 'grote' Kingdoms als grote speelplaatsen waar je bepaalde missies moet voltooien om verder te komen. En gezien de hoofd-objectieven vrij eenvoudig zijn, denk ik dat Nintendo het spel over het algemeen gewoon wat makkelijker heeft gemaakt om een niet al te grote 'difficulty spike' te introduceren, wat potentieel minder gevorderde gamers kan afschrikken. Dat is wat ik denk in ieder geval, het zou zomaar een héél andere reden kunnen hebben, maar hoe dan ook is Odyssey echt totaal niet moeilijk.

Misschien als je echt alles hebt gehad, dat je in bepaalde latere missies wel zou zeggen dat het wat lastig was, maar dat zal echt hooguit 10% van het hele spel zijn, en echt niet meer als dat. En dat is nog een milde schatting.

Dat gezegd hebbende, klinkt het misschien alsof ik totaal niet van het spel heb genoten, maar dat is dan ook weer totaal niet waar. Ik heb het spel echt met enorm veel plezier gespeeld! Er waren volgens mij echt maar enkele kleine momentjes in Odyssey wat ik niet leuk vond. Maar ik denk dat dat misschien weer komt omdat ik er ook niet echt te veel van had verwacht qua moeilijkheidsgraad, gezien ik Mario platform spellen meestal erg snel uitspeel. Maar als ik dan naar m'n gamelog ga op de Switch, heb ik bijvoorbeeld Celeste (een €20 euro indie game) al een redelijk aantal uur langer gespeeld dan Odyssey (95+ uur in Celeste tegen 70+ uur in Odyssey), terwijl Odyssey toch echt véél groter is. De reden? Celeste is een héél stuk pittiger, én bied leuke (en nóg moeilijkere) uitdagingen waar je geheid héél wat uren in zal steken, als je dat geduld hebt.
Avatar
MVG | 30 augustus 2018 22:58 | #283476
Reactie op post #283475 van Yosher
"Celeste" moet ik ook nog eens aanschaffen. Net als "Hollow Knight" trouwens. waar blijven die fysieke uitgaven?! Iets dat blijkbaar ook maanden moet duren...

Tja, niet blij met die moeilijkheidsgraad in "Odyssey". Het lijkt wel of het alleen maar simpeler en makkelijker wordt. Daar baal ik enorm van. Ik ga ongetwijfeld ook nog wel van het spel genieten, maar de manier waarop dit speelt... Dingen zijn al voorbij voordat ze begonnen zijn. Steeds weer opnieuw. Waar is de uitdaging? Steeds als je denkt dat je ergens je best voor moet doen, is het ineens alweer opgelost, klaar of uitgespeeld. Daar vind ik niks aan.

Is dat hoe we nu games moeten spelen? Je hoeft er je best niet voor te doen? Wat verschrikkelijk saai! Nintendo moet eens stoppen met het idee dat ook de kleinste kleuters die games moeten kunnen uitspelen. Die kleinste kleuters groeien anders wel met de moeilijkheidsgraad mee, zoals dat vroeger ook ging. Dit is helemaal niks zo. Toch zeker naarmate je verder komt, moet je kunnen merken dat het moeilijker wordt.

Begrijp me niet verkeerd: "Odyssey" is (wat ik er tot nu toe van speelde) een geweldige, mooie videogame. Er zijn fantastische gamemomenten en zeer toffe gameplay-manieren. Ik vind het alleen zó jammer dat je er blijkbaar amper iets voor hoeft te doen. Alles gaat haast als vanzelf, zonder moeite te doen om iets uit te spelen. Dát vind ik jammer. Verder is het tof, maar ik had in die opzichten (ook zonder verwachtingen) wat meer verwacht.

Wel nog steeds veel zin om hem te spelen, van begin tot einde en zo compleet mogelijk. Hoop dat de uitdaging me uiteindelijk toch nog bevalt. Very Happy

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Super Mario Odyssey

Platform: Nintendo Switch
Genre: 3D Platformer
Ontwikkelaar: Nintendo EAD
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 27 oktober 2017

Screenshots