Junichi Masuda over relatief korte speeltijd Pokémon: let's go Nieuws | 30 december 2018 13:58 | Auteur: Kitty

Pokemon: Let’s Go, Pikachu en Pokemon: Let’s Go, Eevee duren in vergelijking met andere hedendaagse RPG's niet heel lang. Toen Director Junichi Masuda hierover een vraag kreeg, vertelde hij dat het spel niet 'alle tijd van de speler in beslag moet nemen'.

Director Junichi Masuda legt uit waarom doelbewust de speeltijd van Pokemon: Let’s Go, Pikachu en Pokemon: Let’s Go, Eevee aan de kortere kant is gehouden door de loopsnelheid te verhogen (vertaald):

Als je je bedenkt hoe mensen tegenwoordig leven, dan lijkt mij dat je veilig kunt stellen dat mensen het vrij druk hebben. De manier waarop we onze tijd doorbrengen is heel anders dan twintig jaar geleden. Dankzij smartphones worden we constant gebombardeerd met nieuwe informatie, en het is alleen maar vanzelfsprekend dat je ook nog andere games wilt spelen. Daarom vond ik dat de tijd die je aan onze avonturen besteed, niet al je vrije tijd in beslag moet nemen. Daarom hebben we de loopsnelheid voor de speler aangepast en hebben we de speeltijd die nodig is om tot de Hall of Fame te komen, aan de korte kant gehouden. Voor de mensen die meer willen spelen, hebben we het knuffelen met partner Pikachu of Eevee toegevoegd, of de optie om ze bessen te voeren, andere outfits aan te doen en een band op te bouwen. Nadat ze de Hall of Fame hebben bereikt, kunnen ze nog de strijd aangaan met Master Trainers, waar je speciale titels kunt vergaren waarmee je kunt opscheppen.


Pokemon: Let’s Go, Pikachu en Pokemon: Let’s Go, Eevee ligt sinds 16 november 2018 in de schappen.
Next articleGelukkig Nieuwjaar! Previous articleThis War of Mine: Complete Edition

Reacties van gebruikers

Avatar
Fl@ppy | 30 december 2018 14:28 | #284869
Eens dat de snelheid in de serie aangepast mocht worden, maar vind de andere excuses wel heel slecht. Gelukkig gaat het ook om een spel dat niet direct voor de hardcore doelgroep is. Bevestigd voor mij maar weer waarom ik dit spel links laat liggen.
Avatar
MVG | 30 december 2018 15:57 | #284870
Wat veel mensen juist fijn vinden aan de Switch, is dat hij overal mee naartoe kan. Je kunt dus tussendoor spelen, wanneer je maar wilt. Zo gezien zou je het spel juist groter en langer moeten maken. Zelf gebruik ik m' overigens voornamelijk als console.

Stop eens om een console / handheld spelervaring te spiegelen aan een gratis mobiele game. "Pokémon Go" was een succes, mede omdat het gratis is. Tuurlijk vinden mensen dat best en gaan ze het spelen: ze kennen Pokémon en kunnen spelen zonder te betalen. Vergeleken met een volwaardig Pokémon spel is het een kleinschaligere ervaring. Voor je telefoon is het een uitstekende game, maar voor op een console / handheld is het dat niet.

Om "Pokémon Go" speelbaar te maken op mobiele apparaten zijn concessies gedaan, waaronder een sterk versimpeld vecht- en vangsysteem. Ga die concessies niet gebruiken om een console of handheldgame omheen te bouwen. Ga ook niet vervolgens allerlei excuses bedenken waarom het spel zo is, als dat het is geworden. Ik hoor dat nu al vaker en het bevalt me niet. Nu zou het er blijkbaar aan liggen dat mensen het druk hebben? Of heeft Game Freak het misschien te druk? Twee Pokémon games in 2018, volgend jaar mogelijk weer twee, tussendoor ook het aangekondigde "Town". Zie hier meer een excuus om het wat makkelijker te maken voor de ontwikkelaar.

Mensen die het druk hebben kopen ook games en kijken dan wel hoever ze daarmee komen. Is het de tijd / moeite waard, dan spelen ze er langer mee. Het spel simpeler en korter maken omdat "mensen het druk hebben" slaat nergens op. De prijs is niet lager en om ze allemaal te vangen betaal je doorgaans gewoon 2X60=120 Euro. Met de speciale Pokéball-controller bundel kan die prijs nog verdubbeld worden.

Laat mensen zelf nadenken, ook over hoeveel tijd ze in zo'n spel steken. Zeker omdat de hoofddoelgroep uit kinderen bestaat, die genoeg tijd zouden moeten hebben. Kortom: zeg dan beter niks. Ik heb al een tijdje het gevoel dat Masuda compleet is verblind door het "Pokémon Go" succes.

Mag hopen dat die nieuwe generatie voor volgend jaar geen invloeden van "Pokémon Go" in zich heeft en een volwaardige Pokémon game is. Komen er eindelijk hoofddelen naar een systeem dat ik ook heb, gaan ze de games verkleinen en versimpelen. Komaan zeg! Weird

Al bij al lijken "Let's go Pikachu / Eevee" mij nog steeds wel leuk, maar ik hoor uit alle hoeken dat ze zeer eenvoudig zijn. Snel te doorlopen én uit te spelen. Daar ga ik dan geen 50 Euro of meer voor betalen.
Avatar
Lucas | 30 december 2018 16:04 | #284871
collapse
Dit zie ik als goed nieuws. Heb een hekel aan gen 4 omdat alles zo lang duurt. Ik hoop dat ze alles in de toekomst sneller maken. Korte gevechten, korte filmpjes, snel vangen. Dan maar 10 uur korter.

Ik ben het ook eens met het argument dat mensen meer games willen spelen en dat we allemaal druk zijn. Dat ervaar ik zelf ook. Ik begin niet zo snel aan een lange game meer omdat ik meerdere games wil spelen in mijn vrije tijd. Zo heb ik laatste Luigi's Mansion 1 op 3DS uitgespeeld. Mensen klagen over de lengte, ik vond het zelf perfect.
Avatar
FalconPawnch | 31 december 2018 12:55 | #284873
Reactie op post #284871 van Lucas
collapse
Hoezo kortere gevechten? De battles zouden juist de diepgang moeten behouden en pokemon minder snel fainten. Ik vind toch al dat battles soms te snel over zijn als er een type advantage is. van die one hit KO moves. De balans van moves en de power daarvan zou van mij juist wat beter mogen. Vangen moet gewoon weer zoals gebruikelijk worden, niet dat suffe Let's Go gedoe. Niet dat aan het handje begeleid worden. Niet lineaire gameplay maar wat meer 'avontuur' opties.
Avatar
Lucas | 02 januari 2019 19:12 | #284895
Reactie op post #284873 van FalconPawnch
Ben ik het mee eens. Ik bedoel ook eigenlijk korte gevechten in tijd. Dus kortere animaties/filmpjes.
Avatar
FalconPawnch | 31 december 2018 12:53 | #284872
Dit is echt weer zo'n slappe, achteraf bedachte reden. Alsof dát de reden is dat ze sneller lopen. Het is gewoon irritant als je characters sloom zijn. In X/Y kon je ook rennen, skaten of fietsen. Ik deed niet anders want lopen is gewoon te traag.
Avatar
CyberMonkey | 31 december 2018 14:10 | #284874
collapse
Sure.. Ze zijn gewoon lui geweest en komen nu met dit vage verhaal als excuus. Het vervelende is dat de Let's Go games wel gewoon goed verkopen en Game Freak dus nog geen reden heeft om hun visie aan te passen. In Ultra Sun en Moon was ook al nul moeite gestopt dus heb weinig hoop voor volgend jaar eerlijk gezegd
Avatar
FalconPawnch | 02 januari 2019 10:22 | #284889
Reactie op post #284874 van CyberMonkey
probleem is dat het toch wel verkoopt, dus ze hoeven er ook niet echt iets heel bijzonders van te maken, enkel gewoon een nieuw deeltje. Alle goede dingen uit het verleden vooral niet hergebruiken, nee, geforceerd weer gare nieuwe shit toevoegen waar niemand op wacht. Oh, en er meteen voor zorgen dat alle items niet meegestuurd kunnen worden zodat je al je shit weer opnieuw moet verzamelen.

Nou hoop ik stiekem dat de nieuwe games niks met Pokemon Go te maken hebben. Anders kan zo iedereen meteen al z'n mons overzetten. Dan wordt het online ook geen pretje als je geen Pokemon Go meer speelt.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Pokémon: Let's Go, Eevee!

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Game Freak
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 2
Releasedatum: 16 november 2018

Pokémon: Let's Go, Pikachu!

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Game Freak
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 2
Releasedatum: 16 november 2018