Nintendo wil dat men niet teveel geld uitgeeft aan hun mobiele games Nieuws | 07 maart 2019 13:56 | Auteur: Erik F. | Bron: Wall Street Journal

Nintendo heeft hun partners gevraagd om spelers niet te motiveren geld uit te geven aan hun mobiele spellen. Dit blijkt uit een reportage van Wall Street Journal.

"Nintendo is niet geïnteresseerd om een grote omzet te genereren van een enkele smartphone game", zegt een woordvoerder van CyberAgent, de ontwikkelaar van Dragalia Lost. "Beheerden we het spel alleen, dan hadden we veel meer omzet gedraaid."

Waarom Nintendo deze beperkingen oplegt? Volgens Wall Street Journal komt dit vooral omdat The Big N geen imagoschade wil leiden. Spelers geven soms wel honderden of duizenden euro's uit om speciale voorwerpen of personages te winnen. Dit gedrag schaadt potentieel Nintendo's familievriendelijke imago.

Nintendo heeft zelf al eerder gezegd dat hun spellen op mobiele platformen primair zijn om meer interesse te kweken in hun personages, zodat mensen sneller geneigd zijn om traditionele consolegames te kopen - de voornaamste focus van het bedrijf.

Een vertegenwoordiger voegt hieraan toe bezorgd zijn om té hebberig over te komen. Hij sluit echter af dat het niet alleen over geld gaat: "We hebben het over van alles om plezier van hoge kwaliteit te leveren aan consumenten - het gaat niet enkel over betalingen."

Dragalia Lost is op dit moment nog niet verkrijgbaar in Europa. Het is zelfs nog maar de vraag of wij het spel in Nederland en België binnen korte tijd gaan zien. Op dit moment staat enkel een release in het Verenigd Koninkrijk gepland. In Noord-Amerika is het spel uit sinds 27 september.

Next articleTurok komt naar de Nintendo Switch eShop Previous articleNintendo Labo Toy-Con 04: VR Pakket aangekondigd

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 07 maart 2019 22:40 | #285650
Whoopsie dubbel post.
Avatar
FalconPawnch | 07 maart 2019 22:41 | #285651
collapse
lol... Ook haalt Nintendo gewoon graag even een schepnetje door de zieltjes vijver :')

Man, Nintendo is nooit goedkoop geweest, zelfs oude meuk verkopen ze vaak nog voor de volle mep of gewoon te hoge prijzen haha... Dus geef a.u.b. niet te veel geld uit aan onze mobile games hoor! Surprised pas op!
Avatar
Lupaie | 08 maart 2019 11:11 | #285662
Reactie op post #285651 van FalconPawnch
collapse
Ik snap dat je graag ziet dat oude games snel goedkoper worden maar ik denk dat we op de lange termijn meer aan het beleid van Nintendo hebben. Games komen uit en blijven relatief waardevast. Daarmee hoeft een developer dus niet alleen te gokken op de eerste paar weken van de verkopen direct na de release. Ook de consument weet dat wachten vaak niet snel een budgetbak prijs opleverd zoals dat bij de ps4 en xbox wel vaak is. Als ik kijk hoe snel de prijzen van triple A titels op de andere consoles gaat dan zie ik gebeuren dat studios andere manieren van inkomsten na release nodig hebben om de game winstgevend te houden. Denk aan dlc, lootboxes, seasonpassen etc. Ook veel investeren in bepaalde kleinere titels gaat dan op termijn een te groot risico opleveren. Kan er dus wel mee leven hoe nintendo het doet.
Avatar
FalconPawnch | 09 maart 2019 14:07 | #285670
Reactie op post #285662 van Lupaie
ik doelde meer op de games die een rerelease krijgen of gewoon oude NES meuk is. Die worden ook gewoon nog voor de volle mep gevraagd.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Dragalia Lost

Platform: Android
Genre: Action RPG
Ontwikkelaar: Cygames
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 4
Releasedatum: Onbekend

Dragalia Lost

Platform: iOS
Genre: Action RPG
Ontwikkelaar: Cygames
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 4
Releasedatum: Onbekend