RICO Preview | 09 maart 2019 23:09 | Auteur: Daan

Het shooter-segment van de video game-markt is geëxplodeerd de afgelopen jaren. Het is moeilijk om het genre bij te benen en ik heb er zo snel weer schoon genoeg van. Niet omdat het genre mij niet ligt, maar meer omdat ik niet heel fantastisch speel. Er zijn echter duidelijke uitzonderingen op deze regel, maar ze moeten veel doen om het prikkelend te houden. RICO is het verschil waar ik naar op zoek was. Zelfs al ging ik finaal af, de glimlach bleef op het gezicht hangen.

Shooty Shooty Bang Bang
RICO is erg arena-achtig in de manier hoe de game zich opstelt. De speler heeft duidelijke doelen die hij/zij moet volbrengen, en de vrijheid om ze naar eigen inzicht te volbrengen. Toch zijn er ook restricties. Je hebt een bepaalde hoeveelheid gezondheid en niet heel veel ruimte om fouten te maken, gezien extra troepen al snel binnen komen wandelen. Vijanden kunnen uit elke directie komen terwijl je probeert snelle puzzels op te lossen. Zelf zat ik constant naar de kaart te staren, naar openingen te zoeken en ervoor te zorgen dat het gebouw leger wordt. RICO is van alle kanten strak neergezet en forceert je na te denken over de volgende move.

1


Nog beter is hoe RICO zijn content laat stralen. Hoewel andere spellen je een grote smak aan missies geven, gaat RICO voor randomly generated cases. Het houdt in dat elke missie weer compleet anders is, maar natuurlijk binnen dezelfde regels blijft. Je kunt een code onthouden van een lay-out en het level nogmaals doorlopen, maar de meeste spelers zullen op de random-knop blijven drukken. Als je blijft spelen, ontvang je nieuwe wapens en vaardigheden om alles nog verder uit te diepen.

Als het op het spelen van RICO aankomt, moet ik zeggen dat het schieten lekker aanvoelt. De verschillende geweren hebben het juiste gewicht, wat reflecteerde in hoe het personage zich voortbeweegt. Het heeft ook twee unieke zaken die anders zijn in vergelijking met andere shooters. Met de B-knop schop je deuren open. Het is de enige manier waarop je nieuwe kamers betreed, dus geen Mr. Nice Cop voor deze schurken. De tweede vaardigheid heeft je korte tijd bullet time voor je kiezen. Zodra je een kamer binnen gaat, kun je dan lekker snel een aantal schoten lossen en zo in een strak tempo doorgaan.

2


De ontwikkelaar van RICO heeft laten zien hoeveel content er wel niet in de game zit. Naast het bizarre aantal aan randomized cases, zijn er veel manieren om te spelen. Een goed voorbeeld zijn de Daily Play cases, waar je de strijd aangaat op de leaderboards en speciale beloningen ontgrendelt. Daarnaast kan alle content in co-op gespeeld worden, lokaal en online!

Voorlopige Conclusie
RICO laat mij aardig met een glimlach achter. Met de juiste mensen om me heen, zie ik mij allang een rits aan missies proberen te volbrengen. Natuurlijk moeten we afwachten hoelang het leuk blijft, maar toch blijven we hier redelijk enthousiast. RICO verschijnt op 14 maart in de Nintendo Switch eShop.
Next articleFijne MAR10 Day! Previous articleNintendo eShop - Week 10 (Kirby's Epic Yarn, Assault Android...

Reacties van gebruikers

Avatar
Rico B. | 09 maart 2019 23:57 | #285673
collapse
Vond mezelf ook wel een preview waard
Avatar
MichaelNight | 10 maart 2019 00:02 | #285674
Reactie op post #285673 van Rico B.
Juistenem lol

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

RICO

Platform: Nintendo Switch eShop
Prijs: €19,99
Genre: Shooter
Ontwikkelaar: Ground Shatter Games
Uitgever: Rising Star Games
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 2
Releasedatum: 14 maart 2019

Screenshots