Gerucht: Best Buy lijkt Persona 5 voor Nintendo Switch te lekken Nieuws | 03 april 2019 11:13 | Auteur: Erik F. | Bron: Reddit-gebruiker Groo0731

We draaien de geruchtenmolen even een tandje hoger: de interne database van Amerikaanse gameketen Best Buy bevestigt Persona 5 als een Nintendo Switch-titel.

Dit laat Reddit-gebruiker Groo0731 weten, die foto's heeft gemaakt van de database (zie hieronder). Het betreft een plek die enkel toegankelijk is voor Best Buy-medewerkers. Een Twitter-gebruiker genaamd Wario64 bevestigt dat dit inderdaad in het systeem te vinden is.

BestBuy_Persona5_leak_04


Het wordt zelfs nog wat smeuïger: ook Metroid Prime Trilogy én The Legend of Zelda: A Link to the Past zijn in datzelfde bestand te vinden als Nintendo Switch-game. Dit duidt erop dat ook deze titels naar de console komen. Toegegeven: dit hoeft natuurlijk niets te zeggen. Zo verscheen Spyro Reignited Trilogy in februari op de Duitse GameStop, maar sindsdien is er nog niets aangekondigd.

Waarom we dit toch posten? Allereerst gaat dit om een vermelding die eigenlijk niet voor de buitenwereld zichtbaar mag zijn. Daarnaast lijkt het erop dat Best Buy toegang heeft tot niet eerder gebruikte afbeeldingen van Joker, in relatie tot Super Smash Bros. Ultimate. Het zou zomaar kunnen dat zij al, als retailer, al op de hoogte zijn van een release van Persona 5 op de Nintendo Switch in de nabije toekomst.

Joker moet voor het einde van deze maand uitkomen als DLC-fighter voor Super Smash Bros. Ultimate. Of we daar ook een spelaankondiging bij gaan zien, moet de toekomst uitwijzen. Eerder ging ook al het gerucht dat Joker een vrouwelijke tegenhanger in Smash zou krijgen.

< >
Next articleVerkopen van Starlink: Battle for Atlas zijn beneden verwachting Previous articleSuper Mario Bros: The Lost Levels en meer NES-klassiekers naar...

Reacties van gebruikers

Avatar
MichaelNight | 03 april 2019 12:43 | #285849
Ik denk dat het geen gerucht is. Alles is overduidelijk en idereen praat erover.
Avatar
Martijn | 03 april 2019 13:20 | #285850
collapse
Is ze aangeraden ook! Een personage in "Super Smash Bros. Ultimate" gooien, van een Playstation exclusief spel. Hoe moet je daar als Nintendo fanaat ooit enthousiast van worden? Mij lukt het in ieder geval niet, dus breng het bijhorende spel als de sodemieter naar de Switch!

Intussen in het geruchtenkamp was dit wederom aanleiding voor sommigen om te geloven dat er weer een Nintendo Direct aan zit te komen. Zoals altijd bij geruchten, zou het om een grote aflevering gaan. We zullen zien of er op 11 april echt een Direct uitzending is, maar net als dit nieuws? Eerst zien, dan geloven. Er zijn veel teveel geruchten rondom de Switch. Aan de ene kant een goed teken van populariteit, maar tegelijk: het meeste is gewoon aandacht zoeken en onware onzin.

Een winkel is ook geen directe informatiebron voor Nintendo's nieuws. Ze kunnen wel alles op een website gooien, maar het is soms bedenkelijk of het de realiteit is. Ook in dit geval geloof ik nieuws pas echt, als het van Nintendo zelf komt. Een winkel die een toezegging doet of een bepaald spel online plaatst, vind ik al een aantal jaren niet zo geloofwaardig, al mogen ze het tegendeel best bewijzen. Die "Spyro Reignited Trilogy" wil ik overigens ook nog steeds op de Switch zien, als het met een goede overzetting gebeurd.
Avatar
Demin | 03 april 2019 14:01 | #285851
Reactie op post #285850 van Martijn
collapse
Dat vind ik een opvallende redenering, ik denk namelijk dat er heel weinig spelers zijn die alle relevante games uit de

Spoiler

(lijst met alle series van de characters) hebben gespeeld. Met name Kid Icarus en de Mother/Earthbound serie, en in mindere mate Captain Falcon van F-Zero danken hun huidige bekendheid en populariteit aan Smash en niet andersom. In die zin zou het dus raar zijn om in de Smash-game met het motto 'everyone is here' personages uit te sluiten van enthousiasme omdat ze (nog) niet op een Nintendo-console zijn verschenen. Je mening staat je natuurlijk helemaal vrij, maar ik vroeg me je beweegredenen gewoon even af.

Dat gezegd hebbende; kom maar op met Persona 5 op de Switch. Ik heb het origineel wel al gespeeld op mijn PS4 en het is een superkwalitatieve game die perfect op de Switch zou passen. Tenzij er significante toevoegingen aan deze switch versie zitten haal ik hem zelf niet nog een keer in huis maar 'voor jullie' is het echt een gave toevoeging aan de line up van Switch games.

Deze Best Buy rumor is overigens geloofwaardiger dan andere random 'leaks' zoals de Duitse Gamestop Spyro leak. Best Buy is een van de grootste retailketens voor (Switch) games in de VS en uit hun promotiemateriaal blijkt onmiskenbaar dat Nintendo ze van te voren toegang geeft tot informatie. Dat zij al zouden weten van Persona Switch is vrij reëel.
Avatar
Martijn | 03 april 2019 16:05 | #285854
Reactie op post #285851 van Demin
collapse
Je hoeft ze ook niet zozeer allemaal te kennen, al kende ik de meeste personages in meer of mindere mate ook zonder Super Smash Bros., op een paar obscure enkelingen na, zoals Ness of Fire Emblem personages. Eigenlijk heb ik niets met o.a. Fire Emblem of Final Fantasy.

Voor het grootste deel zijn het series van Nintendo of die een geschiedenis hebben met Nintendo. Zo waren de eerste jaren van o.a. MegaMan, Simon Belmont en Solid Snake niet op de Playstation, maar op de NES. Ook Metal Gear was al een succes, vér voordat "Metal Gear Solid" uitkwam op de Playstation. Solid Snake werd meer een Playstation gezicht, al werd later wel een remake uitgebracht op de Gamecube. De meeste series waren jarenlang op Nintendo systemen. Er is een connectie.

Bij Joker is er géén connectie. De serie is altijd exclusief geweest voor Playstation. Daarom vind ik het belangrijk dat die reeks éérst naar de Switch wordt gehaald, voordat Joker überhaupt een plaats verdient in "Ultimate". Smash Bros. was altijd een Nintendo aangelegenheid en er zijn genoeg personages die in dat opzicht eerder een plaats verdienen dan deze 'onbekende' Joker, die je als Nintendo fanaat niet echt kúnt kennen. Dat is al de omgedraaide wereld: door Smash Bros. is er een connectie.

Ik zie in "Everone is here!" overigens slechts de terugkomst van alle eerdere vechters. Niet een reden dat ieder obscuur of vergezocht personage meteen een vechter kan worden in "Ultimate". Ik vind Joker vooralsnog géén leuke toevoeging. Waarom hij? Genoeg anderen die óók een geschikte vechter zouden zijn. Dit is een verdwaald Playstation-gezicht, totdat het tegendeel is bewezen. In dat opzicht zouden Professor Layton, Lara Croft, Ryu Hayabusa (Ninja Gaiden), Phoenix Wright en Bubble Bobble nog logischere keuzes zijn.

Komt ook nog bij dat Nintendo hem mogelijk alleen als vechter introduceert uit marketingbelang. Voer dat dan ook compleet door en breng "Persona 5" naar de Switch! Anders slaat het nergens op, dus ik verwacht "Persona 5" uiteindelijk wel op de Switch (al verwacht ik niet dat deze BestBuy screenshots daar bewijs voor zijn).
Ik heb het liever niet dat "Ultimate" als reclametool wordt ingezet. Uit dat opzicht werd Corrin toegevoegd aan "Super Smash Bros. for Wii U / 3DS", maar dat vond ik ook niet zo'n beste keuze. Hoop dat het hier beter uitpakt. Je kunt onbekende vechters ook waarderen juist omdat ze in Super Smash Bros. zitten en dat is zeker gebeurd in het verleden, maar bewijs eerst maar dat dit personage zijn plaats als vechter verdient.

Breng "Persona 5" naar de Switch en laat zien dat hij een tof personage is, ook in "Ultimate". Dat is het voornaamste, ongeacht wat ik ervan vind. Misschien draait mijn mening nog bij als ik hem tof vind.
Avatar
FalconPawnch | 03 april 2019 21:31 | #285856
Reactie op post #285854 van Martijn
collapse
Het 'verdienen' van die plaats heeft meer te maken met hoe populair die character is en hoe de eigenaar van de franchise denkt over een guest role in smash. Ik vind Joker ook vergezocht omdat het een playstation character is, maar alles wijst er dan ook op dat persona naar de Switch komt, dus dit is gewoon vooruit gedacht. Maar ze hadden Joker misschien ook even op hold kunnen zetten en eerst een andere dlc character toevoegen, maar hier volgt waarom ik denk dat ze die aanpak niet hebben gekozen:

Ik denk dat het omgekeerde logica is. Het is niet zo dat je eerst Persona op de Switch nodig hebt om Joker toe te voegen in Smash. Ik denk juist dat je eerder Joker in Smash nodig hebt om Persona te verkopen op de Switch. Ik ben juist de meeste franchises van Nintendo leuk/interessant gaan vinden door Smash bros en de toen nog onbekende characters voor mij. Zo zou ik bijvoorbeeld nooit Fire Emblem gekocht hebben als Marth/Ike niet in Smash kwamen en had ik Starfox nooit een kans gegeven als fox/falco niet in smash zaten.

Ik denk dat ik dus niet zo snel persona zou kopen als ik Joker niet ken, dus wellicht is Persona een game die mij straks aanspreekt omdat Joker een tof personage blijkt te zijn.
Avatar
Martijn | 03 april 2019 22:39 | #285857
Reactie op post #285856 van FalconPawnch
Ja, dat klopt. Dat zal waarschijnlijk ook zo bedacht zijn. Het is ook slim, maar daarmee hoef ik het nog niet leuk te vinden. Hoop ook dat niet alle DLC op deze manier wordt benaderd. Wink

Maar je hebt wel gelijk. Intussen zijn er zoveel vechters dat het minder voorkomt, maar op de Wii U vocht ik regelmatig als Robin, Marth, Roy of Ike. Dat terwijl ik niet bekend ben met Fire Emblem. Heb ook nog niet geprobeerd die games te gaan spelen, maar het is ook alweer even geleden dat er een console spel in de serie was. Dus wie weet.

Had ooit de kans om "Fire Emblem: Path of Radiance" voor een paar Euro te kopen, toen de Gamecube periode net voorbij was. Had m' beter kunnen kopen toen, want de prijs is intussen enorm hoog. Misschien wil ik met de toevoeging van Joker zijn game ook eens proberen. Noodzaak dus dat ze de Persona reeks naar de Switch brengen. En ik weet dat vechters hun plaats minder hoeven te 'verdienen' en het kan ook best tof zijn, maar dan nog zou ik liever gaan voor een bekend figuur dan een onbekende die je alleen kunt kennen van de Playstation.

Uiteindelijk altijd nog de keuze om de DLC wel/niet te kopen. Misschien wacht ik een poosje. Ik wil het spel wel compleet houden, maar heb met Joker nog niet zo'n haast. Eerst maar eens afwachten. Als hij nou heel tof blijkt, vergroot dat de aanschafsnelheid. Ik wacht even de onthulling en de release af. Smile
Avatar
CyberMonkey | 04 april 2019 12:31 | #285860
Reactie op post #285850 van Martijn
collapse
Als dit waar is denk ik dat het idee voor een Persona 5 port al op tafel lag en ze toen ook meteen maar hebben besloten om Joker in smash te stoppen (een win-win situatie voor zowel Nintendo als Atlus). Ik vind Persona super tof, maar merk inderdaad dat veel vrienden van mij die serie niet kennen en daarom ook niet per se die Joker DLC hoeven te kopen. Een port zou daar verandering in kunnen brengen.
Avatar
Martijn | 04 april 2019 13:29 | #285864
Reactie op post #285860 van CyberMonkey
collapse
Tja, is natuurlijk wel zo. Ik keur m' niet volledig af. Dat heb ik bij Cloud destijds wel gedaan. Dat was écht een Playstation gezicht, maar vertegenwoordigde tegelijk de Final Fantasy reeks, die wél weer een connectie heeft met o.a. de NES en Super Nintendo. Intussen begin ik wel aan hem te wennen en is het niet meer zo erg dat hij erin zit (al vecht ik niet graag met hem óf tegen hem, want ik vind Cloud behoorlijk overpowered).

Maar als je voornamelijk alleen Nintendo speelt, is er geen mogelijkheid om Joker al te kennen. Erg tof introductiefilmpje, zéker, maar dat is geen connectie met Nintendo of het publiek. Ik weet niets over dit personage en heb niet de mogelijkheid dat te veranderen, zolang het spel niet op de Switch komt. De enige connectie is slechts een minimale, met "Persona Q2" op de 3DS.

Maar het Nintendo publiek kent hem niet, dus dat beperkt het enthousiasme voor deze toevoeging. Ik zie later wel of ik Joker vroeg of laat koop, maar best kans dat eerst de rest van de DLC vechters wordt aangeschaft. Hoop dat die wat beter passen bij het publiek en ze niet alleen maar op deze manier vechters toevoegen.
Avatar
Demin | 04 april 2019 14:22 | #285868
Reactie op post #285864 van Martijn
collapse
Als ik jouw reacties hierzo lees zou ik je aanraden gewoon lekker te wachten tot er meer DLC-characters zijn aangekondigd en dan de Fighterpass aan te schaffen als er genoeg tussen zit wat je wel leuk vindt. Blijk je maar 1 of 2 van de DLC characters leuk te vinden zou ik ze gewoon los aanschaffen.
Avatar
Martijn | 04 april 2019 14:49 | #285871
Reactie op post #285868 van Demin
Ja, dat is ook wel een goede manier. Ben wel benieuwd welke er verder nog bij komen. Hopelijk zijn ze niet alle 5 zo obscuur als Joker. Wil er ook nog wel een paar bij hebben, die ik wél ergens van ken, haha. Misschien ga ik het wel zo doen, zoals jij aanraadt.

Tenzij er één voorbij komt die ik écht op dag 1 wil hebben natuurlijk. Kan nog wel even duren voordat alle DLC bekend is. Dan wordt het per stuk kopen en de minder populaire gewoon niet of later pas.

Ik wacht in dit geval eerst de release van deze Joker af. Vind het vooralsnog niet zo'n leuke toevoeging, maar wil m' eventueel wel een eerlijke kans geven. Verwacht echter dat deze pas véél later wordt aangeschaft. Misschien sla ik m' over, maar ik wil eigenlijk wel het spel compleet houden. Zie het nog wel, maar bedankt voor de tip. Wink
Avatar
Mink | 03 april 2019 15:57 | #285852
collapse
Fake news.
Avatar
Patrick | 03 april 2019 21:20 | #285855
Reactie op post #285852 van Mink
Nee jonge, Persona 5 komt gewoon naar Switch Razz

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.