Verkopen van Starlink: Battle for Atlas zijn beneden verwachting Nieuws | 04 april 2019 11:27 | Auteur: Erik F. | Bron: Ubisoft

Ubisoft brengt naar buiten dat Starlink: Battle for Atlas helaas minder verkocht dan verwacht. Om deze reden worden er geen extra fysieke NFC-speeltjes meer gemaakt.

"Ondanks de immense en doorlopende steun van onze spelers, waren de verkopen van Starlink: Battle for Atlas beneden verwachting. Om deze reden maakten we de beslissing om geen extra fysieke speeltjes te maken voor de lente update en de verdere toekomst", zegt Ubisoft in een update op de website van Starlink. Specifieke aantallen zijn hierbij niet genoemd.

Het team zegt echter trots te zijn op de technologie die ze hebben gemaakt, en hoe de spelers hierop reageerden. Digitale content blijft daarom gewoon komen. "Ons harde werk voor de grootste update voor de game tot dusver, is onderdeel van onze inzet om onze gepassioneerde en toegewijde community te steunen. Met blijdschap kunnen we jullie vertellen dat er nieuwe digitale schepen, piloten en wapens zijn om te verzamelen."

Daarnaast laat het team weten dat er ook gewoon gratis content blijf komen, zoals extra missies, uitdagen en andere activiteiten. Zo voegen ze Outlaw Racing toe, waar ze inspiratie voor kregen door een suggestie uit de community.

De nieuwe update van Starlink: Battle for Atlas laat je onder andere als Slippy, Falco en Peppy spelen en moet deze april uitkomen.

22
Next article5 april krijgt Fire Emblem Heroes een frisse Feh Channel Broadcast Previous articleGerucht: Best Buy lijkt Persona 5 voor Nintendo Switch te lekken

Reacties van gebruikers

Avatar
Mink | 04 april 2019 12:37 | #285861
Ik heb echt veel zin in de update!
Avatar
Martijn | 04 april 2019 12:39 | #285862
collapse
Ook niet echt een verrasing. Geloof dat de voornaamste reden om dit spel te kopen was, omdat StarFox erin meedoet. Dan is alleen de Switch versie de moeite echt waard, maar die kostte bij aanvang zo'n 80 Euro. Moet je er ook maar voor over hebben.

Verder heeft het weinig indruk gemaakt, voor zover ik weet. Misschien is het een beetje klaar met interactieve speelgoedaccessoires. Amiibo verkoopt nog steeds goed, maar die worden ook niet voor één spel gebruikt. Alle andere? Zowel Disney Infinity, Lego Dimensions als Skylanders zijn Game Over. Wie bij Ubisoft vond het een goed plan om met Starlink weer nieuw interactief speelgoed op de inzakkende markt te brengen?

Ik vind het overigens wel een tof concept. Misschien had het volledig StarFox georiënteerd moeten zijn. Schijnt toch het beste deel van het spel te zijn. Die plastic Arwing was echt mooi gemaakt!

Hoop dat Amiibo nog lang blijft doorgaan, maar verder lijkt het ver voorbij voor Toys-to-life videogames.
Avatar
Demin | 04 april 2019 13:26 | #285863
Reactie op post #285862 van Martijn
Tja, Starlink was volgens mij een gevalletje 'we nemen een gok, en deze keer pakt dat niet uit zoals gehoopt'. Op zich brachten ze een nieuw concept binnen het genre met hun verwisselbare ruimteschip onderdelen, en op papier is het ook een heel gaaf concept (vooral voor kinderen). Een typisch stoer space adventure dat niet had misstaan als serie op Nickelodeon of zo waarin je gave ruimteschepen kunt tweaken die je dan ook nog eens als fysiek speelgoed hebt?

Helaas miste de game toch de X-factor in aantrekkingskracht, geen idee waaraan dat ligt. Maar zelf vond ik het ondanks het interessante concept ook nooit aantrekkelijk genoeg om te kopen (Alhoewel, startersets gaan nu voor zo'n €20 weg...) En dat is een sentiment dat ik helaas meer heb gehoord online. Doet mij ergens een beetje denken aan Codename STEAM, dat was in potentie ook een heel leuk concept maar op de een of andere manier komt het niet allemaal samen zoals Splatoon dat destijds wel deed.
Avatar
FalconPawnch | 04 april 2019 14:13 | #285866
Ze hadden gewoon 100% Starfox moeten maken. Nintendo kan Prima IP's uitlenen. Kijk maar naar Mario + rabbids Kingdom battle. Maar dan moeten ze wel goed kijken wat ze met elkaar samenvoegen. Dat hele starlink was dan wellicht een logische keuze om te koppelen aan Starfox, gezien de naam en de setting, maar dat is totaal niet wat een game typisch nintendo maakt. Nintendo verkoopt goed, niet vage games met een nintendo guest appearance.
Avatar
Demin | 04 april 2019 14:14 | #285867
Dat komt natuurlijk niet als verrassing, de startersets begonnen rond de €80 en nu worden ze al aan dumpprijzen van €20-€25 verkocht. Op reddit zie ik ook vaak vergelijkbare aanbiedingen van grote Amerikaanse retailers voorbij komen. Jammer, want het concept was veelbelovend. Zelf heb ik de game echter ook nooit aangeschaft, zoals ik ook al in reactie op MVG schreef: De X-factor in aantrekkingskracht ontbreekt helaas gewoon. Hopelijk heeft dit geen effect op de samenwerking tussen Ubisoft en Nintendo, ik zie graag een nieuwe game in het rijtje Mario&Rabbits en Starlink verschijnen. Ik hoop vooral op een "Sheikahs Creed" spin-off (Assassin's Creed X Zelda). Al zou ik een 2e poging voor Starlink, nu exclusief voor de Switch en met grotere nadruk op Star Fox ook wel zien zitten. Ik vraag me alleen af of Ubisoft het wel zou aandurven.

Ik denkt net als MVG dat dit spel met een iets andere focus en marketing vele malen beter ontvangen zou zijn. Wat denk ik dat had bijgedragen aan het succes?
-Grotere focus op Star Fox, want laten we wel wezen...Star Link was by far het meest succesvol op de Switch vanwege Fox McCloud. Dat betekent niet dat alle non-Star Fox delen eruit hadden moeten worden gesloopt maar ik begreep dat het nu geen integraal onderdeel van het verhaal/universum was omdat de PS4/XBOX versies het zonder Star Fox moesten doen.
-Het creëren van een animatieserie ter cross-promotie. Hoeveel kinderen hebben wel niet Pokémonkaarten, Beyblades, Yugioh-kaarten, B-damons, Metabots, Ninjago, etc etc gekocht/gekregen omdat ze de merken al van tv kenden? Juist de Toys to life Starlink figuren zijn hiervoor geschikt want ze zijn zowel fysiek als digitaal speelgoed. Met een beter bewustzijn van het merk (en het willen naspelen van de serie) was het product ook veel beter verkocht geweest. Ubisoft heeft deze tactiek al een keer gebruikt met hun Rabbits-merk, en Nintendo heeft in het verleden aangegeven ook de tv/film markt te willen betreden. 2 (of zelfs meer) vliegen in 1 klap dus.
-Vanaf het begin duidelijk maken dat deze figuren niet enkel voor 1 game gebruikt kunnen worden. Ouders die al eens Skylanders oid gekocht hebben zullen als de dood zijn voor 'nog meer plastic dat binnen een paar maanden nooit meer gebruikt wordt'. Als Nintendo/Ubisoft vanaf het begin hadden aangekondigd dat Starlink een game serie zou worden en de figuren ook gebruikt kunnen worden in toekomstige Star Fox (en F-Zero? Die ruimteschepen lenen zich qua ontwerp prima als racewagens in die serie) games dan zouden ouders sneller geneigd zijn om sets voor hun kids te kopen. Ook zorgt dat er voor dat toekomstige Star Fox, F-Zero en Starlink games al een 'gegarandeerd' publiek hebben.
-Integratie/cross promotie met een of andere smartdevice app, eigenlijk hetzelfde verhaal als een StarLink animatieserie, maar dan de 21e eeuw variant. Het helpt gewoon ter promotie van het nieuwe Starlink merk. En ook hier geldt weer, je voegt extra waarde toe door de sets zowel digitaal als fysiek speelgoed te maken.
-Over deze ben ik niet helemaal zeker, omdat ik het spel zelf (nog) niet gespeeld heb maar ik begreep dat er ook niet echt een strak overkoepelend verhaal was. Open world games zijn op zich leuk, maar een verhaal met duidelijke progressie is doorgaans toch wel nodig om een game een langer leven te geven. De Star Fox DLC lijkt dit juist toe te voegen, maar dat lijkt helaas al te laat te zijn. Voor een mogelijk vervolg zouden dit soort episodes juist 1/2 maanden na release moeten worden toegevoegd om de interesse hoog te houden.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Starlink: Battle for Atlas

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Ubisoft Toronto
Uitgever: Ubisoft
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: Onbekend
Releasedatum: 16 oktober 2018

Screenshots