Breath of the Wild en Super Mario Odyssey krijgen Labo VR-ondersteuning Nieuws | 05 april 2019 10:26 | Auteur: Erik | Bron: Nintendo

Super Mario Odyssey en The Legend of Zelda: Breath of the Wild zijn vanaf 26 april in VR te spelen. Nintendo maakt bekend dat ze compatibel worden met het Nintendo Labo: VR-pakket.

Bij Super Mario Odyssey kun je straks via drie speciale mini-missies de Toy-Con-VR-Bril gebruiken. Deze missies duiken op in het Hoedenrijk, Strandrijk en Kookrijk en laten je vanuit bijzondere perspectieven zaken als muzieknoten en muntjes verzamelen.

En Breath of the Wild? Die kun je helemaal in virtual reality ervaren! Jawel, Link's meest recente avontuur kun je straks vanuit een nieuwe dimensie bekijken. Met jouw gezichtsveld bepaal je het cameraperspectief. Hiervoor hoef je geen nieuw avontuur te starten: via het menu kun je naar gelang deze stand altijd aan en uit zetten.

Super Mario Odyssey en The Legend of Zelda: Breath of the Wild krijgen op 26 april een update die de ondersteuning mogelijk maakt. Het Nintendo Labo: VR-pakket ligt op 12 april in de winkelschappen.


Next articleWarparty Previous articleCommander Keen: Keen Dreams

Reacties van gebruikers

Avatar
JoelSch | 05 april 2019 11:27 | #285876
collapse
Ik vraag me echt af hoe je de game kan besturen terwijl je dat kartonnen ding tegen je gezicht aan duwt. Misschien zit er toch een soort head strap bij?
Avatar
Jerone | 05 april 2019 11:37 | #285877
Reactie op post #285876 van JoelSch
collapse
Volgens mij is het idee dat de Joy-Cons aan de Switch blijven zitten (die in je VR-goggles zit) en hem op die manier vasthoudt en bestuurt. Het is weer de Nintendo manier Yummy . Idealiter kon je hier de Pro controller icm een head strap voor gebruiken, maar niet iedereen heeft de Pro Controller. Daarbij moeten de Joy=Cons aan de Switch zitten voor de beweging te registreren.
Avatar
JoelSch | 05 april 2019 11:56 | #285878
Reactie op post #285877 van Jerone
Oei dat lijkt mij wel heel vermoeiend, heel de tijd met je armen zo omhoog zitten haha. Ik denk dat heel veel mensen de bril op 1 of andere manier zullen modden zodat er een strap aan zit, of ze gaan gewoon liggend spelen.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat 720p een veel te lage resolutie is voor VR en dat Zelda moeite heeft om 30 frames per seconde te halen terwijl je voor VR ook minimaal wel 60 frames nodig hebt. Ik vind het idee erg leuk, maar dit is gewoon een recept voor misselijkheid en hoofdpijn.
Avatar
Rico B. | 05 april 2019 12:09 | #285879
Geen First person view, jammer. Niet dat ik het uberhaupt zou willen halen.
Avatar
MichaelNight | 05 april 2019 12:40 | #285880
Zooo slecht dit
Avatar
Ruban | 05 april 2019 13:51 | #285881
Ik ben erg benieuwd naar hoe pixelig dit eruit ziet.
Avatar
Martijn | 05 april 2019 17:46 | #285882
Dit combineert twee dingen waar ik niets mee heb: Virtual Reality en Nintendo Labo. Leuk experiment misschien, maar ik speel games liever op de normale manier. Niks voor mij, dus deze schaf ik zeker NIET aan.

Ben wel benieuwd in welke mate dit werkt. Virtual Reality is best tof, maar niet voor videogames. Ik geloof niet erg in dat ideaal, dat velen daarbij nog steeds voor ogen hebben. Sowieso geen zin in een kartonnen hoofdpijngenerator. Hahaha
Avatar
FalconPawnch | 07 april 2019 01:21 | #285891
lekker clunky en gimmicky weer...

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.